Oud 09-12-2012, 13:20
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Hallo, ik wil graag en 45 km per uur auto aanschaffen? Maar ik had er even een paar vragen over:

-Leeftijd? (16 neem ik aan)
-Rijbewijs?
-Prijs 2de hands?
-Prijs nieuw?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2012, 13:31
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Leeftijd is 16 en je hebt een bromfietsrijbewijs nodig. Voor prijzen moet je maar eens op marktplaats en zo kijken. Maar vraag me af of je niet beter af bent met een gewone 2e handsauto?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 14:07
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ze zijn DUUR, insanely duur in vergelijking met auto's en je krijgt een stuk plastic met een 2 cilinder dieselpowerrrrr motor er in. Ze zijn wel zuinig in gebruik. Mijn moeder heeft een 45km autootje voor meer geld dan onze beide auto's samen.
En je wil er geen ongeluk mee krijgen, blijft niets over van die dingen. Maar goed, aangereden worden op een scooter is minstens net zo gevaarlijk.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 14:47
Verwijderd
Ik blijf het wat raar vinden. Je mag tegenwoordig vanaf je 17e gaan lessen in een auto, dan ga je toch niet voor dat ene jaartje een 45km-karretje kopen? Ik zou zeggen, spaar dat geld op en koop dan een auto op het moment dat je je rijbewijs hebt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 15:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Er zou op zich een redelijke reden kunnen zijn dat iemand meer heeft aan een 45-km auto ipv een volwaardig geval Maar nieuw zou ik er dan niet aan beginnen. Prijzen beginnen dan vanaf tegen de 10.000 euro en kunnen oplopen tot 15.000. Voor dat geld kan je een rijbewijs én een nieuwe (kale) gewone auto hebben

Als het echt voor goedkoop vervoer moet, kan je eens kijken of er nog Arola's te vinden zijn.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 23:06
Verwijderd
Je kan toch net zo goed wachten tot je 17 en nog wat bent ?? dan mag je voor je auto
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 14:28
Verwijderd
Prijs nieuw: Meer dan een gemiddelde middenklasser in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:00
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Citaat:
Er zou op zich een redelijke reden kunnen zijn dat iemand meer heeft aan een 45-km auto ipv een volwaardig geval Maar nieuw zou ik er dan niet aan beginnen. Prijzen beginnen dan vanaf tegen de 10.000 euro en kunnen oplopen tot 15.000. Voor dat geld kan je een rijbewijs én een nieuwe (kale) gewone auto hebben

Als het echt voor goedkoop vervoer moet, kan je eens kijken of er nog Arola's te vinden zijn.
ik heb overal op internet gezocht voor een arola dealer, marktplaats enzo. maar kan echt niks vinden. weet jij mischien waar?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:22
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Kijk eens bij www.bebro.nl of www.brommobiel.nl
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:25
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
jah oke, maar zoek nu voor Arola. ziet er leuk uit alleen vind het niet zoveel meer
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:32
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja maar volgens mij worden die niet meer gemaakt. En waarom wil je eigenlijk per se een brommobiel i.p.v. een gewone auto?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik denk dat je vrij goed moet zoeken, ze zijn al wat aan de oudere kant Echt dealers zullen er niet meer voor zijn, zo nu dan zal er wel eentje op marktplaats verschijnen maar ze zijn al schaarser dan ik dacht.
Hier staat er kennelijk eentje: http://www.autotekoop.nl/occasion/br...benzine-197003

Je kunt ook zoeken op een term als 'microcar', 'brommobiel' of een specifiek merk, die lijken ook al vanaf zo'n 1.500 euro weg te gaan. Verder is die markt ontzettend slecht gereguleerd. Net als bij brommers is er niet echt een keuring of onderhoud aan de orde en dat wil zeggen dat als je goedkoop particulier wilt kopen, er van alles mee aan de hand kan zijn voor al een heel lange tijd. Wil je met zekerheid iets betrouwbaars dan zul je bij dealers van dit soort dingen langs moeten. Die zullen duurder zijn en hebben vaak een ondergrens aan kwaliteit (en prijs).

Om heel eerlijk te zijn is het de slechtste combinatie van voertuigen, zeker op budget. Tenzij het absoluut noodzakelijk is voor de mobiliteit zou ik of een brommer/scooter nemen, of gewoon een auto (desnoods met rijbewijs).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:41
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
Citaat:
Ja maar volgens mij worden die niet meer gemaakt. En waarom wil je eigenlijk per se een brommobiel i.p.v. een gewone auto?
omdat ik nog geen 18 ben maar 16, (ja weet moet mn leeftijd ff veranderen op forum had een fout gemaakt. en ik wil graag sneller vervoer, en dan lijkt een aixam autotje mij heel leuk)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:48
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan zou ik het bij een brommer houden Veel goedkoper voor een redelijk exemplaar, als je een beetje handig bent kan je er sleutelen van leren en ze gaan net zo snel (of sneller, maar dat mag natuurlijk niet ) en zijn praktischer in het verkeer. Als niet nat wilt worden of zo is het een kwestie van investeren in goede kleding
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:49
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
maar ik mag van me pa geen brommer maar wel zon auto gek genoeg
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Laat je pa dan de boel betalen, en eens kijken of hij er dan nog zo over denkt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:52
Bola
Avatar van Bola
Bola is offline
ja ze zijn indd gigantisch duur die 45 autootjes, mischien kan ik beter voor een goedkope gewone auto en rijbewijs ben ik miss even veel kwijt
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je haalt de woorden uit m'n mond Kiet! Ik zie wel eens van die gebakjes rijden op een 80 km.weg. Met een hele sliert schuimbekkende automobilisten er achter....... Als je in 1 keer je rijbewijs haalt ben je denk ik goedkoper uit. En veiliger.......
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2012, 21:44
Verwijderd
Citaat:
ja ze zijn indd gigantisch duur die 45 autootjes, mischien kan ik beter voor een goedkope gewone auto en rijbewijs ben ik miss even veel kwijt
Waarom denk je dat ik dat meteen al suggereerde Wat je misschien ook kunt doen: Vraag je pa om een elektrische fiets. Zonder moeite 30km/u en je kunt het nog verkopen met als argument dat je dan in beweging blijft
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 20:35
manneke123
manneke123 is offline
Wacht een jaar joh.
Je gaat toch niet in een gemotoriseerde overdekte skelter zitten..?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 12:44
florisbaas
florisbaas is offline
vraag je vader eens waarom je niet een brommer mag ?
echt belachelijk..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 15:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
vraag je vader eens waarom je niet een brommer mag ?
echt belachelijk..
ik gok dat zijn vader bang is dat hij dood op de motorkap van een auto terechtkomt met z'n brommer. Met zo'n autotje ben je net iets minder onzichtbaar dan op een brommer.

Maar verder ben ik het eens met de anderen in het topic: spaar lekker voor een echte auto en begin over een half jaar met rijlessen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Scooters op de weg...
Verwijderd
157 17-11-2005 21:55
Werk, Geld & Recht Met het oog op die scooter wet....
WillKillForSex
41 08-11-2004 16:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 09:45
De Kantine Ergenissen in het verkeer...
moenbase
38 25-10-2002 14:53
Software & Hardware Scooter opvoeren
Verwijderd
35 28-06-2002 09:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.