Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2013, 18:21
Fleur_kus
Fleur_kus is offline
hai iedereen,

dit is mijn eerste bericht en ik voel me heel rot.
ik heb net in een brief aan me moeder gegeven, daarin stond dat ik geen maagd meer ben.
gister had ik met me oom gepraat, hij steunt mij altijd.
en hij zei dat me moeder een soort van het recht heeft om het te weten, na lange twijfels heb ik toch maar een brief gestuurd naar der.
net kwam ze dus en ze wist niet wat ze moes zeggen en ze zei dat het niet vond kunnen en veel te jong ,ben 15, a ik weet misschien wel jong, maar ik vertrouw me vriendje en het ging vanzelf.
ze was boos en teleurgesteld dat ik zo dom heb gedaan, en het vertrouwen is nu echt weg...
ik ben zo bang! ik wil hier niet meer zijn.
en misschien vinden jullie het raar dat ik het in een brief heb geschreven maar dat komt omdat ik bang ben om over gevoelens enzo te praten, met typen kan ik me beter uiten.

ik wil heel graag het vertrouwen van me moeder terug en ik moet het ook nog me vader gaan vertellen maar daar ben ik al helemaal bang voor!
hij is nu weg voor zn werk maar moet het eigenlijk wel daarna gaan vertellen, maar ik durf het niet.
ik wil nu alleen maar weg van huis.

heeft iemand alsjeblieft tips voor me?

desperate Fleur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2013, 18:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Op zich hoef je dit soort dingen niet tegen je moeder te vertellen, je bent daar niet toe verplicht. Dat geld ook voor je vader, je hoeft dit niet aan hem te vertellen als je dat erg vervelend doet. Je moet niks.

Ik kan me van je moeder goed voorstellen dat ze op een vervelende manier reageerde, ze had waarschijnlijk niet verwacht dat jij al seks had gehad was misschien wel in shock dat te horen. Daardoor kan ze nu best boos doen. Maar ik denk dat dat wel weer bijtrekt en dat ze het uiteindelijk wel kan waarderen dat jij haar zodanig vertrouwd dat je het eerlijk verteld hebt.

Laat het onderwerp even rusten en geef je moeder wat tijd om bij te trekken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 19:06
Youtube Lover
Avatar van Youtube Lover
Youtube Lover is offline
Citaat:
Op zich hoef je dit soort dingen niet tegen je moeder te vertellen, je bent daar niet toe verplicht. Dat geld ook voor je vader, je hoeft dit niet aan hem te vertellen als je dat erg vervelend doet. Je moet niks.

Ik kan me van je moeder goed voorstellen dat ze op een vervelende manier reageerde, ze had waarschijnlijk niet verwacht dat jij al seks had gehad was misschien wel in shock dat te horen. Daardoor kan ze nu best boos doen. Maar ik denk dat dat wel weer bijtrekt en dat ze het uiteindelijk wel kan waarderen dat jij haar zodanig vertrouwd dat je het eerlijk verteld hebt.

Laat het onderwerp even rusten en geef je moeder wat tijd om bij te trekken.
Je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 08:29
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Op zich hoef je dit soort dingen niet tegen je moeder te vertellen, je bent daar niet toe verplicht. Dat geld ook voor je vader, je hoeft dit niet aan hem te vertellen als je dat erg vervelend doet. Je moet niks.

Ik kan me van je moeder goed voorstellen dat ze op een vervelende manier reageerde, ze had waarschijnlijk niet verwacht dat jij al seks had gehad was misschien wel in shock dat te horen. Daardoor kan ze nu best boos doen. Maar ik denk dat dat wel weer bijtrekt en dat ze het uiteindelijk wel kan waarderen dat jij haar zodanig vertrouwd dat je het eerlijk verteld hebt.

Laat het onderwerp even rusten en geef je moeder wat tijd om bij te trekken.
idd. verder is dit meer een relatie dilemma. dus ik ga je verplaatsen naar l&r
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 10:52
feniks
feniks is offline
Dat ze je niet meer zou vertrouwen, lijkt me een overtrokken reactie.
Als ze ook maar een beetje helder van geest is, trekt ze bij. Het zal best even schrikken zijn dat hun kleine meisje groot wordt. Maar meer is het ook niet.

Of jij verder wat over je seksleven moet vertellen: draai het eens om: jouw ouders vertellen jou ook niks over hun seksleven, noch gaan ze zich ervoor verantwoorden, en dat wil jij ook niet. Een beetje privacy in het leven kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 14:44
Verwijderd
Je had 't niet hoeven vertellen, want 't gaat ze niet zoveel aan. Zij zijn niet de 'bewakers' van jouw seksualiteit. Het is gewoon jouw zaak en zolang niemand iets tegen z'n zin doet mag je zelf weten wat je doet. Maar goed, daar is het te laat voor.

Ik zou aan ze uitleggen dat 1) jouw seksleven jouw zaak is, 2) ze geruststellen met dat je 't veilig doet, en 3) zeggen dat je geen geheimen wilde hebben en daarom besloot het te vertellen (of wat je reden ook was).

Als ze niet bijdraaien kun je ze ook vragen waarom ze zo vreselijk veel waarde hechten aan je maagdelijkheid, want dit:

Citaat:
ze was boos en teleurgesteld dat ik zo dom heb gedaan, en het vertrouwen is nu echt weg...
ik ben zo bang! ik wil hier niet meer zijn.
..vind ik best ongezond.

Ik wou dat meer ouders deze houding hadden. Of misschien nog beter - een gezonde onverschilligheid.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 14:50
Verwijderd
Als je toe bent aan seks, ben je ook toe aan zelf kiezen wat je wel en niet deelt met je ouders.

Leg je moeder uit dat je je eigen keuzes maakt. Al is zij jouw moeder en de oudere en volwassene, toch heeft ze het niet altijd bij het rechte eind. Zeker niet als het gaat om het veroordelen hiervan.

Probeer sterk en volwassen te handelen. Dat is handig als je besluit seks te hebben, en om je moeders woorden daarna juist in te schatten.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 15:10
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als je vijftien bent hoor je dergelijke dingen wel degelijk tegen je ouders te vertellen omdat je onder hun verantwoordelijkheid valt. Wettelijk gezien ben je het niet verplicht, maar dat doet er helemaal niet toe voor een goede relatie met je ouders/ naasten / vriend. Dat is hetzelfde als dat je vreemd zou mogen gaan en als je er door je partner op aangesproken wordt zeggen dat je recht op privacy en eerbiediging van je lichaam hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Als je vijftien bent hoor je dergelijke dingen wel degelijk tegen je ouders te vertellen omdat je onder hun verantwoordelijkheid valt. Wettelijk gezien ben je het niet verplicht, maar dat doet er helemaal niet toe voor een goede relatie met je ouders/ naasten / vriend. Dat is hetzelfde als dat je vreemd zou mogen gaan en als je er door je partner op aangesproken wordt zeggen dat je recht op privacy en eerbiediging van je lichaam hebt.
Natuurlijk is dat niet hetzelfde.

Welk gebied van jouw seksualiteit valt precies onder de verantwoordelijkheid van je ouders, behalve misschien je fysieke veiligheid (voorlichting over zwangerschap/SOA's/etc) en mentale welgesteldheid (je geen complexen aanpraten, je niet dwangmatig controleren, je keuzevrijheid gunnen, etc)?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 00:12
Verwijderd
Waarom de fuck zou je dat aan je moeder vertellen.


Voor de rest loopt het vanzelf wel los.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 08:58
Verwijderd
Citaat:

Ik wou dat meer ouders deze houding hadden. Of misschien nog beter - een gezonde onverschilligheid.
goed stuk

verder sluit ik me aan bij de rest.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 21:56
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Waarom de fuck zou je dat aan je moeder vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hoe win in vertrouwen van me ouders terug? en hoe krijg ik meer vrijheid van ze?
Meisje1996
14 15-09-2011 14:31
Liefde & Relatie Vriend van mn beste vriendin
SimplyABoy19
24 26-04-2005 13:47
Psychologie ouders maken het me moeilijk.
Zazoo
6 31-03-2005 22:53
Liefde & Relatie Ze mag mij niet meer zien van haar ouders!
Tha White Eagle
11 29-12-2002 12:14
Liefde & Relatie Het internet maakte alles kapot..
ZsaZsaZsu
22 16-08-2002 19:58
Psychologie SUPER lullige streek van me ouders...
basje!
44 26-01-2002 12:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.