Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 19:30
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
K weet dat ik hier misschien gedonder meer kan krijgen maar ik doe het toch .. Mogen er volgens de forumleden spreekkoren gericht tegen Fons van E. van de tribunes rollen tijdens wedstrijden tegen P$V.. Niet om te kwetsen maar om een beetje te plagen..
Of moet je deze zaak los van het voetbal zien?
Fons van E. wilde net de jeugdopleiding van psv wat nieuw leven in spuiten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 19:31
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
ja het mag, hoe kwetsender hoe beter.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:32
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Fons van E.? Wat is dat nu weer voor een crimineel?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:33
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 11-07-2003 @ 20:32:
Fons van E.? Wat is dat nu weer voor een crimineel?
Fons S. bedoelt ie. beter bekent als Fons Spooren.
Directeur van iets bij PSV betrapt met kleine jongetjes.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:33
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 11-07-2003 @ 20:32:
Fons van E.? Wat is dat nu weer voor een crimineel?
De ex-directeur van P$V en die word verdacht van Pedofilie met een heleboel Keentjes
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:35
houn
Avatar van houn
houn is offline
als het bewezen is mag het van mij

zolang er niets zeker is zou ik het niet doen..
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:36
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
Fons is ontsnapt uit de gevangenis, de celdeur zat op het kinderslot.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:36
Souljah
Souljah is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 11-07-2003 @ 20:32:
Fons van E.? Wat is dat nu weer voor een crimineel?
Dat is die ex-directeur(ofzo) van PSV die ontucht heeft gepleegd met minderjarigen.

Ik vind dat dit niet kan, ik snap sowieso al niet de bedoeling van kwetsende spreek-koren, je eigen team gaat er niet beter van spelen en de tegenstander niet slechter. Beter is het om je eigen team aan te moedigen in plaats van als een laagopgeleide mongool de tegenstander hun supporters de huid vol te schelden.
__________________
gezien
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 19:38
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
marc24 schreef op 11-07-2003 @ 20:36:
Fons is ontsnapt uit de gevangenis, de celdeur zat op het kinderslot.
Hij is fijn
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:01
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ach ik ben meer een man die het beter vind om je eigen team, je eigen spelers aan te moedigen.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:11
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Mag niet!
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:53
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 11-07-2003 @ 21:01:
Ach ik ben meer een man die het beter vind om je eigen team, je eigen spelers aan te moedigen.
Maar een beetje je de supporters van de tegenpartij uitlokken is ook leuk.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:02
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Ik ben niet tegen spreekkoren, wel tegen kwetsende spreekkoren, kan me nog goed een Wedstrijd Ajax - AZ herrineren toen de F-Side massaal "Dries Boussata je moeder heeft een snor" ging zingen
Was geen enkele reden voor, dus dat vind ik absoluut niet kunnen.
Fons S. is inmiddels niet meer in dienst van PSV, dus lijkt me niet normaal om daar dan een spreekkoren aan te wijden
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:51
Verwijderd
Bij de laatste Feyenoord - PSV hing wel een leuk spandoek: ''PSV'ers Spooren niet.'' Toch leuk gevonden van die Feyenoorders. Spreekkoren, ach, moet kunnen. Je raakt er die PSV'ers niet zelf echt hard mee.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:00
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Echt kwetsende vind ik niet kunnen, maar ik geef toe dat grappen/liedjes zingen over andere clubs (niet kwetsend) ook leuk kan zijn.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 23:49
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Fons sporen gaat pas slapen als ie alle ctjes heeft geneukt de b heeft gezogen en z'n kont is ingedeukt
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 23:52
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Fóóóóóns die is een pe-do-fiel
Fóóóóóns die is een pe-do-fiel
Fons die is een pe-do-fiel,
la-lala-lalala...

zoiets? het is niet eens kwetsend, tis toch gewoon de waarheid zeg, kom nou.
__________________
beez
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 00:04
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ach ja, geeft alleen maar hetniveau van die supporters/hooligans/idioten aan...dus als je het wilt, doe het dan vooral. Weet ik vooral wat voor een triest mannetje je bent.

Ohja, niet vergeten naar het voetbal tekijken he, daarvor kwam je toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2003, 15:15
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Weet je wat mij nou handig lijkt een ballotagecommisie aan te stellen, waar de verschillende supportersgroepen hun liederen kunnen laten toesten!
Want tegenwoordig weet je nergens zeker of je niet toevallig één van de 50.000 man in het stadion op zijn of haar zere zieltje trapt.

Lijk mij dus erg gezellig, dan krijgen we enkel nog liederen als 26 keer per wedstrijd "het is stil aan de overkant" en "3-0, 3-0, pietje staat voor lul"

Als dat toch geen giller gaat worden, dan weet ik het ook niet meer....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 12-07-2003 @ 16:15:
Weet je wat mij nou handig lijkt een ballotagecommisie aan te stellen, waar de verschillende supportersgroepen hun liederen kunnen laten toesten!
Want tegenwoordig weet je nergens zeker of je niet toevallig één van de 50.000 man in het stadion op zijn of haar zere zieltje trapt.

Lijk mij dus erg gezellig, dan krijgen we enkel nog liederen als 26 keer per wedstrijd "het is stil aan de overkant" en "3-0, 3-0, pietje staat voor lul"

Als dat toch geen giller gaat worden, dan weet ik het ook niet meer....
misschien moet je dan eens liederen gaan verzinnen die positief over je eigen club zijn en niet negatief over de ander...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:39
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-07-2003 @ 19:31:
misschien moet je dan eens liederen gaan verzinnen die positief over je eigen club zijn en niet negatief over de ander...
Hiep-Hoi, ik heb 36 toeters op drie verschillende watertoeters kan ik wel zingen in een klein café aan de haven.

Met één van je laatste reacties wil je insinueren mensen die dat soort spreekkoren uiten niet alleen hooligans zijn, maar ook nog dat ze een niveau hebben dat zo dergelijk laag is dat we wel moeten spreken van idioten.
Misschien ontgaat het je, als je vanaf je gezinstribune zit te kijken hoe jouw helden een prachtige combinatie op touw zetten maar realiseer je je wel welke mensen zich schuldig maken aan spreekkoren?
Op het moment dat ik in mijn eigen vak (tussen de supporters/hooligans/idioten zonder niveau) de wedstrijd op mijn eigen manier beleef en onderwijl die prachtige combinatie mis zie ik wat voor een mensen het hardst zingen.
Dat zijn niet de hooligans of de randdebielen die jij nu beticht.
Uiteraard zullen deze zich ook ‘schuldig’ maken aan dit soort dingen, maar wat de media (en dus ook jij) nog wel eens vergeet is dat er ook gewone mensen zijn die hun dagelijkse sleur kwijt willen in het voetbal.
Op veilige afstand en achter een groot hek zullen ze zich verbaal misdragen, omdat dat veilig en anoniem is. In de grote massa durven ze mee te doen, zodra het te heet onder hun voeten wordt zullen ze zich verdekt opstellen als een gewone supporter betaamt.
Tot welke groep ik mezelf mag scharen weet ik niet, dat laat ik aan andere mensen over.
Een krantlezer uit Appelscha heeft in tien tellen een compleet beeld van je, dus wie ben ik om dat tegen te spreken.

Zelf zing ik nooit mee, maar ik moet zeggen dat het vijandelijke sfeertje mij wel aan staat.
Als ik in een uitvak sta en een heel vak zingt over ons dan is dat lekker.
Jij zult het niet begrijpen en misschien had ik het ook niet begrepen als ik supporters was van geweest van Heerenveen, al mijn vriendjes in groep 4 al op tennis gingen en ik was geboren in een nieuwbouwwijk bij Lemmer.
Maar het gevoel van de groep is gewoon mooi en dan maakt het niet uit hoe groot de groep is.
Wij tegen de rest.
Doordeweeks is doordeweeks.
Ik ga naar mijn werk, ’s avonds volg ik mijn HBO en als ik ’s avonds vrij ben ga ik met mijn vriendin naar de bioscoop of we doen andere dingen.
Kortom, niet echt bijzonder en dan komt die ene dag in de week waar je naar toe leeft.
Ik rijd niet naar Bitterlandsekulde om Jochem de Weerdt een hakje te zien geven, ik ga er naar toe omdat het mijn moment is.
Voetbal is niet het spelletje voetbal. Dan kan ik wel non-stop naar herhalingen op Eurosport kijken. Voetbal is Go Ahead en Go Ahead is mijn leven (op m’n vriendin na dan).
Mensen vergeten vaak wat voor een impact voetbal (en dan niet het spel) heeft op mensen.
Vrienden die ik vanaf mijn geboorte zo’n beetje ken, waarmee je dag en nacht samen bent geweest (word wat minder als je ouder wordt) en waarmee je overal bent geweest; dat is toch ook voetbal? Het dagje uit met de jongens waarmee je een dagje uit wilt meemaken.
En dan hoeft er niet persé gevochten te worden, als je er maar bent. Voor de club en voor jezelf.

Die negatieve sfeer hoort gewoon bij voetbal, net zoals het vijandelijke.
Dat hoort niet alleen bij voetbal, dat hoort overal bij.
Studentenverenigingen zingen om het hardst welke vereniging de beste is, jongens roepen om het hardst hoeveel meisjes ze in hoeveel minuten hebben geneukt en de wizzkids schreeuwen het uit wanneer hun computer 36 bytes geheugen meer heeft dan die van hun buurman.
Om van de autofreaks nog maar niet te spreken!
Eclatant verschil is dat deze mensen vaak eenling zijn, behalve de studentenverenigingen maar die hebben een status hoog te houden. Dronken in een brievenbus zeiken is bijvoorbeeld veel minder erg dan wildplassen bij Veendam-Telstar.
Iedereen wil zich identificeren met hetgeen hij of zij wilt zijn.
En wij zijn nu eenmaal de supporters/hooligans/idioten van Go Ahead.
En jij kijkt voetbal op jouw manier.

Ik hoef alleen niet te luisteren naar iemand die mij gaat vertellen hoe ik voetbal moet kijken.
Afgelaste wedstrijden in Vlissingen, Twente-GAE in Den Helder, Appingedam uit, oefenen in Valkenburg, Air Miles-toernooi in Eindhoven op een doordeweekse dag, AA Gent uit.
Overal zijn we geweest, dus voordat je uitbarst over clubliefde en verhalen dat ik geen echte supporter ben geweest. Ik ben wel degelijk een échte supporter, ik beleef het alleen anders.
En even over AA Gent uit.
De Telegraaf kopte toen: ’35 Eagles hooligans opgepakt’.
Iemand had een sinasappel gepakt van een marktkraampje en begon er mee hoog te houden.
Voor de krantlezer ben ik één van die 35 hooligans.
Voor mezelf ben ik één van de 35,
wij zijn Go Ahead.
En jij bent???
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:03
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
AGH schreef op 16-07-2003 @ 18:39:
Dronken in een brievenbus zeiken is bijvoorbeeld veel minder erg dan wildplassen bij Veendam-Telstar.
Met wildplassen moet je opassen bij het voetbal want in hoerenveen wordt je opgepakt, 46euro boete en krijg je een halfjaar stadionverbod.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:07
bazzemans
bazzemans is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 12-07-2003 @ 16:15:
"3-0, 3-0, pietje staat voor lul"

En jij denkt dat dat pietje niet kwetst?
__________________
OTJE
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 00:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AGH schreef op 16-07-2003 @ 18:39:
Zelf zing ik nooit mee, maar ik moet zeggen dat het vijandelijke sfeertje mij wel aan staat.
Dit is triest, maar jouw keuze...of ja misschien ook niet echt keuze. Je kan er immers niks aan doen of iets je aanstaat of niet. Maar je moet je wel verantwoorden voor je daden. Je hele verhaal is leuk opgezet, maar nergens ga je in op het argument dat je netzo goed positief over je eigen club kan zijn, ipv negatief over de ander. (om rellen enzo er nog maar niet bij te betrekken.)

Misschien dat die vijandigheid je wel trekt, maar vijandigheid tussen groepen is iets wat de 'normale' sociale burger wil voorkomen en daar heeft justitie te taak voor, om de openbare orde te handhaven. Als er dan een stel zeer fanatieke voetbalsupporters (tot hier is er nog helemaal niks mis mee) zich buiten proporties gaat gedragen en daadwerkelijk een andere groep als vijanden gaat zien of zich zonodig wil/moet misdragen, dan moet er ingegrepen worden om zulke onzin te stoppen.

Ik herinner me nog de video's van voetbalrellen, waarbij een vrouw van 58 met bloedend hoofd geholpen wordt. En waarom? Omdat een paar mensen het zo nodig vonden om hun vijandigheden in praktijk te brengen. Daarbij geen rekening houdend met mensen die gewoon rustig voetbal willen kijken of mensen die alleen maar voor een leuke sfeer komen, wat niet vijandigheid inhoudt.

Citaat:
Die negatieve sfeer hoort gewoon bij voetbal, net zoals het vijandelijke.
Ik herinner mij nog een gesprek met Beenhakker op TV. Een prachtig gesprek over supporters die tever gingen. Zoals je vast weet is hij mishandelt door een paar idioten. Maar daar ging het even niet om.

In dat TV gesprek zei hij: ,, Het is triest, als die vijandelijke sfeer tegenwoordig als gewoon gezien wordt." En daar sluit ik me VOLKOMEN bij aan. Het HOORT er niet bij, het gebeurt tegenwoordig gewoon te vaak. Als het erop lijkt dat vijandigheid een gewoonte wordt, dan geeft dat alleen maar aan dat er iets ZEER fout is.


Concluse: wees fanatiek, ga voor je club met hart en ziel, maar blijf inzien dat het een sport is en ga daarna gewoon een biertje drinken met de tegenpartij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:24
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Op zich zijn die kwetsende liedjes niet nodig,vooral Utrecht en Feyenoord hebben genoeg leuke eigen liedjes over hun spelers en club om ze aan te moedigen.Toch is het op de een of andere manier blijkbaar verleidelijk om kwetsende liedjes te zingen over gebeurtenissen,kijk met die Spooren hoeven we geen medelijden te hebben natuurlijk,net zoals destijds ook Patrick Kluivert in elk stadion voor moordenaar werd toegezongen.Wat er destijds met Van Gaal gebeurde vond ik weer niks,ik vind het ook een arrogante kwal maar om over de ziekte van zijn vrouw te zingen vind ik schandalig omdat die man dar zelf niets aan kan doen,Spooren en Kluivert hebben zelf rottigheid veroorzaakt en dan moet je op de blaren ziten,dat is de tol van beroemd zijn en veel geld verdienen.

Leuk voorbeeld vind ik ook die Xander die bij Volumia heeft gespeeld en solo
dus zo weinig kaartjes verkoopt dat hij de boel moet schrappen,reken erop dat nog steeds veel mensen hem nog steeds beoordelen op dat gedoe met Wendy van Dijk,ik kan er niets aan doen maar zoiets vind ik wel humor,ik heb daar echt geen medelijden mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2003, 09:35
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gothic Queen schreef op 17-07-2003 @ 10:24:
Op zich zijn die kwetsende liedjes niet nodig,vooral Utrecht en Feyenoord hebben genoeg leuke eigen liedjes over hun spelers
Kheb Feyenoord niet gehoord anders toen wij erheen moesten.



En Fade of Light ik ken mensen van de leeftijd van mn opa die het vijandige sfeertje zelfs aantrekkelijk vinden.
Mensen met kinderen die het mooi vinden de rivaliteit tussen 2supporters groepen.
Ik bedoel dan het over en weer zingen, wat er naar de wedstrijd gebeurt vinden ze dan weer niks, maar er staan niet voor niks 1000 FC Groningen supporters de tukkers uit te zwaaien en dat zijn niet allemaal hooligans, dat is maar een beperkte groep.
Het risico dat het losgaat is dan best groot en als mensen dan blijven staan moeten ze niet zeuren als er wat gebeurt.
Die vrouw van 58 zal wel niet in de voortuin hebben gekeken.

Kijk eens hoeveel mensen er staan te kijken bij rellen.
Zijn heel veel mensen die het een kick vinden om er naar te kijken.

En als jij geen vijandige sfeer wil rond om het voetbal ga je toch lekker naar h**renveen ofzo.
Lekker saai in een bioscoop zitten.
Leuk joh!!
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:48
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Citaat:
AGH schreef op 16-07-2003 @ 18:39:

Die negatieve sfeer hoort gewoon bij voetbal, net zoals het vijandelijke.
Dat hoort niet alleen bij voetbal, dat hoort overal bij.
Studentenverenigingen zingen om het hardst welke vereniging de beste is, jongens roepen om het hardst hoeveel meisjes ze in hoeveel minuten hebben geneukt en de wizzkids schreeuwen het uit wanneer hun computer 36 bytes geheugen meer heeft dan die van hun buurman.
Om van de autofreaks nog maar niet te spreken!
Eclatant verschil is dat deze mensen vaak eenling zijn, behalve de studentenverenigingen maar die hebben een status hoog te houden. Dronken in een brievenbus zeiken is bijvoorbeeld veel minder erg dan wildplassen bij Veendam-Telstar.
Iedereen wil zich identificeren met hetgeen hij of zij wilt zijn.
En wij zijn nu eenmaal de supporters/hooligans/idioten van Go Ahead.
En jij kijkt voetbal op jouw manier.
Hier noem je dus heel iets anders dan waar het topic over ging. Alle anderen roepen dat ze zelf de beste zijn, pronken met zichzelf, terwijl het er hier over gaat of je de tegenpartij mag kwetsen met je spreekkoren. Ik vind zelf ook dat vijandelijkheid/rivaliteit er gewoon bij hoort. Dat is sport. En als het sportief slecht gaat met een de andere club, tuurlijk, moet je leuke liedjes over zingen, tegen degradatiekandidaten zingen:"Zij gaan naar Almelo" en dat soort dingen. Maar over dingen wat met Fons Spooren is gebeurd hoor je niet te zingen. Ten eerste heeft PSV er niks mee te maken, de man is ook meteen ontslagen, ten tweede zijn dit geen onderwerpen waarover spreekkoren horen te gaan, het heeft helemaal niks met voetbal te maken! Net zoiets als dat gezongen wordt:"Kezman in een massagraf" en dat naar Ajax-supporters gas-geluiden gemaakt worden, en of dat nou de hooligans zijn of gewone huisvaders die het doen, idioten van een bijzonder laag niveau zijn het, ongeacht hun opleiding...
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 19:56
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-07-2003 @ 22:51:
Bij de laatste Feyenoord - PSV hing wel een leuk spandoek: ''PSV'ers Spooren niet.'' Toch leuk gevonden van die Feyenoorders. Spreekkoren, ach, moet kunnen. Je raakt er die PSV'ers niet zelf echt hard mee.
Inderdaad, beetje humor mag ook wel!

Ik als PSV'supporter met hart en ziel vind dat wanneer Ajacieden en Feyenoorders zulke liederen zingen....


GEWOON MEE MOETEN DOEN!
Die vieze pedo is echt niet populair bij ons! Iedereen haat die smeerlap!

Hij verdient het niet om PSV'er te mogen zijn geweest!

DUS: MEE-ZINGEN MET DIE HANDEL!
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:18
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef op 12-07-2003 @ 00:49:
Fons sporen gaat pas slapen als ie alle ctjes heeft geneukt de b heeft gezogen en z'n kont is ingedeukt
Das dus weer zo'n opmerking die jijzelf waarschijnlijk als grap ziet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier om moet lachen.
Ik vind het alleen meer een zieke gedachtegang van jou
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:11
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
nee die Fons is lekker gezond wou je zeggen?

Als hij het echt gedaan heeft mogen ze hem van mij uitmaken voor wat dat ook.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:23
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-07-2003 @ 16:11:
nee die Fons is lekker gezond wou je zeggen?

Als hij het echt gedaan heeft mogen ze hem van mij uitmaken voor wat dat ook.
Zeg ik dat Fons goed bezig is?! Neeejgh
Als je verder hebt gekeken dan je neus breed is heb je ook wel gezien dat ik óók vind dat ze hem mogen beledigen tijdens wedstrijden, en dat PSV'ers zélf ook mee zouden moeten zingen.

Maar er zijn hier een aantal grappen gemaakt (oa. fons is ontsnapt, gevangenisdeur zat op kinderslot). Kijk, daarvan kan je misschien ff een glimlach krijgen. Maar de opmerking waarop ik reageerde intepreteerde ik ook als grap. En als grap vond ik 'm totaal mislukt.
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:34
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kez schreef op 17-07-2003 @ 10:48:
kijk daar sluit ik me bij aan!

Citaat:

En Fade of Light ik ken mensen van de leeftijd van mn opa die het vijandige sfeertje zelfs aantrekkelijk vinden.
Mensen met kinderen die het mooi vinden de rivaliteit tussen 2supporters groepen.
Ik bedoel dan het over en weer zingen, wat er naar de wedstrijd gebeurt vinden ze dan weer niks, maar er staan niet voor niks 1000 FC Groningen supporters de tukkers uit te zwaaien en dat zijn niet allemaal hooligans, dat is maar een beperkte groep.
Het risico dat het losgaat is dan best groot en als mensen dan blijven staan moeten ze niet zeuren als er wat gebeurt.
Die vrouw van 58 zal wel niet in de voortuin hebben gekeken.

Kijk eens hoeveel mensen er staan te kijken bij rellen.
Zijn heel veel mensen die het een kick vinden om er naar te kijken.

En als jij geen vijandige sfeer wil rond om het voetbal ga je toch lekker naar h**renveen ofzo.
Lekker saai in een bioscoop zitten.
Leuk joh!!
Het is al heel lang een uit de hand gelopen, dat het toen al was en nu nog steeds, dat geeft alleen maar de ernst en onmacht van justitie aan. Dat uitzwaaien is wel humor en is niks mis mee. Stenen gooien e.d. is dan weer ietws wat HELEMAAL niet nodig is.

En mensen moeten gvd toch gewoon voetbal kunnen volgen zonder dat ze continue om zich heen moeten kijken of er een paar idioten zijn die zonodig geweld moeten gebruiken. Mij maakt het niet echt uit die voetbalsupporters. Pleur ze op een veld (niet het voetbalveld) en laat ze elkaar afslaan (ajax vs fnoord tijdje terug was perfect. Zo hoort het. Als je daar heengaat, dan weet je waar je voor gaat). Echter ik vind het wel triest dan oudere mensen of vaders met zoontjes niet meer kunnen kijken, odmat er een groep triestelingen zijn die zonodig geweld moeten gebruiken...triest triest triest.

En ik beleef genoeg spannende momenten bij mijn eigen sportje en mijn zaterdagavond is vaak goed zat gevuld, dus geen probleem
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:43
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Weet niet naar welke club jij gaat maar bij ons (FC Groningen) hoeft niemand omzich heen te kijken of er misschien iets gebeurt op de tribune's.
(laat de laatste wedstrijd van afgelopen seizoen ff erbuiten want zoiets was nog nooit eerder gebeurt voor zover ik weet)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:02
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 18-07-2003 @ 23:43:
Weet niet naar welke club jij gaat maar bij ons (FC Groningen) hoeft niemand omzich heen te kijken of er misschien iets gebeurt op de tribune's.
(laat de laatste wedstrijd van afgelopen seizoen ff erbuiten want zoiets was nog nooit eerder gebeurt voor zover ik weet)
je moet het niet uit de context jatten. Die persoon waar ik op reageerde zei dat die oudjes maar uit de "gevarenzones" moesten blijven, of poassen voor geweld o.i.d. Dat houdt in dat ze steeds om zich heen moeten kijken of het gevaarlijk wordt, dan moeten ze verkassen etc...Onzin dus dat het zo zou moeten
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:11
the Phitt
Avatar van the Phitt
the Phitt is offline
hehehe, Fons van E. hij gaat lekker
__________________
Oude tijden zullen gaan herleven... Leve de Nostalgie. (en N.E.C. Nijmegen)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:21
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 18-07-2003 @ 23:43:
Weet niet naar welke club jij gaat maar bij ons (FC Groningen) hoeft niemand omzich heen te kijken of er misschien iets gebeurt op de tribune's.
(laat de laatste wedstrijd van afgelopen seizoen ff erbuiten want zoiets was nog nooit eerder gebeurt voor zover ik weet)
Elk jaar tegen twente??????
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2003, 17:36
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-07-2003 @ 01:12:
[B]Dit is triest, maar jouw keuze...of ja misschien ook niet echt keuze. Je kan er immers niks aan doen of iets je aanstaat of niet. Maar je moet je wel verantwoorden voor je daden. Je hele verhaal is leuk opgezet, maar nergens ga je in op het argument dat je netzo goed positief over je eigen club kan zijn, ipv negatief over de ander. (om rellen enzo er nog maar niet bij te betrekken.)

Misschien dat die vijandigheid je wel trekt, maar vijandigheid tussen groepen is iets wat de 'normale' sociale burger wil voorkomen en daar heeft justitie te taak voor, om de openbare orde te handhaven. Als er dan een stel zeer fanatieke voetbalsupporters (tot hier is er nog helemaal niks mis mee) zich buiten proporties gaat gedragen en daadwerkelijk een andere groep als vijanden gaat zien of zich zonodig wil/moet misdragen, dan moet er ingegrepen worden om zulke onzin te stoppen.

Ik herinner me nog de video's van voetbalrellen, waarbij een vrouw van 58 met bloedend hoofd geholpen wordt. En waarom? Omdat een paar mensen het zo nodig vonden om hun vijandigheden in praktijk te brengen. Daarbij geen rekening houdend met mensen die gewoon rustig voetbal willen kijken of mensen die alleen maar voor een leuke sfeer komen, wat niet vijandigheid inhoudt.



Ik herinner mij nog een gesprek met Beenhakker op TV. Een prachtig gesprek over supporters die tever gingen. Zoals je vast weet is hij mishandelt door een paar idioten. Maar daar ging het even niet om.

In dat TV gesprek zei hij: ,, Het is triest, als die vijandelijke sfeer tegenwoordig als gewoon gezien wordt." En daar sluit ik me VOLKOMEN bij aan. Het HOORT er niet bij, het gebeurt tegenwoordig gewoon te vaak. Als het erop lijkt dat vijandigheid een gewoonte wordt, dan geeft dat alleen maar aan dat er iets ZEER fout is.


Concluse: wees fanatiek, ga voor je club met hart en ziel, maar blijf inzien dat het een sport is en ga daarna gewoon een biertje drinken met de tegenpartij.
Keurig!
Je hebt prima je huiswerk gedaan.
Zet SBS6 aan en je krijgt een pakkende reportage over de beesten die naar voetbal gaan.
Kan me ook nog wel herinneren dat mensen het ziekenhuis in zijn geslagen door de politie en vervolgens een stadion kregen.
Kan me ook nog wel herinneren dat een vrouw van rond de 58 met bloedend hoofd is afgevoerd nadat ze de latten van een ME’er van dichtbij heeft gezien.
Het is maar net wat de media laat zien natuurlijk.

Dat gesprek van Beenhakker kan ik me ook nog wel herinneren, want ik heb me er mateloos aan lopen irriteren. Een praatjesmaker is het en dat hij is mishandeld (één klap gekregen van een jongen die hij per ongeluk tegenkwam en dus niet is opgezocht zoals hij graag wil geloven) zal ik niet goedpraten maar het was ook een beetje uitgelokt.
Zelf vind ik het vrij laf en zie in dat soort gevallen liever een ludieke actie, maar het credo was duidelijk. Hij was niet meer welkom bij Feyenoord.
Kijk het is allemaal wel leuk en aardig, maar dat soort mensen praten maar al te graag wat de voetbalsupporter wil horen, maar uiteindelijk menen ze er niks van.
Want, o wat hebben ze een hart voor de club.
Zelfs zoveel dat wanneer ze ergens anders meer kunnen verdienen ze liever naar Turkije gaan.

Het biertje drinken met de tegenpartij wordt ook absoluut wel gedaan hoor.
Zelf ga ik regelmatig naar andere clubs toe en ga bij de harde kern in het café zitten.
Weliswaar met maximaal vier jongens, maar toch.
Gewoon interesse en omdat het leuk is zo af en toe bij een andere club te kijken.
Bovendien is die vijandigheid er niet altijd.
Zo ga ik naar Veendam met de intentie om lekker voetbal te kijken en daarna weer rustig naar huis te gaan. Naar Zwolle daarentegen ga ik met een heel ander gevoel, daar moet gewoon gewonnen worden. Iets wat overigens al 13 jaar niet meer is gelukt.

Ik wil mij best verantwoorden voor mijn daden, ik besef me wel dat ik geen normale voetbalsupporter ben. Ik heb mijn beleving, de VIP heeft haar beleving.
Op het eerste oog niets mis mee en ik heb me het afgelopen anderhalf jaar ook niet schuldig gemaakt aan geweld of iets dergelijks. Ben wel overal bij geweest, is ook een vorm van schuld dat weet ik.
Ingaan op het argument kan ik wel, maar het is niet echt een gegrond argument mijner zijde.
Ik vind het vijandelijke leuk, iemand anders het positieve.
Einde verhaal lijkt mij.
Is een kwestie van smaak, geen kwestie van gelijk of ongelijk.


Fanatiek ben ik wel, maar hang niet als een razende Roeland in de hekken.
Ik ben wat nuchterder, vrij gesloten.
En dat biertje hou je van me te goed.
Wanneer er niet gevoetbald wordt!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:41
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-07-2003 @ 21:34:
Het is al heel lang een uit de hand gelopen, dat het toen al was en nu nog steeds, dat geeft alleen maar de ernst en onmacht van justitie aan. Dat uitzwaaien is wel humor en is niks mis mee. Stenen gooien e.d. is dan weer ietws wat HELEMAAL niet nodig is.

En mensen moeten gvd toch gewoon voetbal kunnen volgen zonder dat ze continue om zich heen moeten kijken of er een paar idioten zijn die zonodig geweld moeten gebruiken. Mij maakt het niet echt uit die voetbalsupporters. Pleur ze op een veld (niet het voetbalveld) en laat ze elkaar afslaan (ajax vs fnoord tijdje terug was perfect. Zo hoort het. Als je daar heengaat, dan weet je waar je voor gaat). Echter ik vind het wel triest dan oudere mensen of vaders met zoontjes niet meer kunnen kijken, odmat er een groep triestelingen zijn die zonodig geweld moeten gebruiken...triest triest triest.

En ik beleef genoeg spannende momenten bij mijn eigen sportje en mijn zaterdagavond is vaak goed zat gevuld, dus geen probleem
Jammer dat men denkt dat vaders met kinderen niet meer naar voetbal kunnen.
Ik ga vanaf mijn 4e/5e en heb nog nooit last gehad van rellen op de tribunes, ook niet tijdens de rellen bij GAE-Den Haag, Feyenoord, Ajax en Twente.
Zag er vanaf televisie misschien heel spectaculair uit, maar zelf heb ik er geen last van ondervonden. Bovendien zijn de laatste échte tribunerellen toch in de jaren ’90 geweest?

En onze vrijdagavonden en zaterdagavonden waren ook altijd goed gevuld, daar hadden we het voetbal niet voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:08
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 11-07-2003 @ 20:30:
K weet dat ik hier misschien gedonder meer kan krijgen maar ik doe het toch .. Mogen er volgens de forumleden spreekkoren gericht tegen Fons van E. van de tribunes rollen tijdens wedstrijden tegen P$V.. Niet om te kwetsen maar om een beetje te plagen..
Of moet je deze zaak los van het voetbal zien?
Fons van E. wilde net de jeugdopleiding van psv wat nieuw leven in spuiten
ik vind dat je de twee zaken gescheiden moet houden, heeft niet met voetbal te maken.
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:12
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
AGH schreef op 21-07-2003 @ 18:21:
Elk jaar tegen twente??????

Ja oke dan worden er idd wel veel stoeltjes over en weer gegooid
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:50
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
ff nieuw leven inblazen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:54
Verwijderd
In de sportweek staat er nog wekelijks een grap over Fons S. en ze blijven leuk. Over sommige zaken mag je wel grappen over maken, anders wordt het zo een saaie boel.

Maar, zoals al eerder is gezegd, moet het niet kwetsend worden (althans, niet discrimineren, Fons heeft zelf 'dingen' gedaan en dat mag die weten ook!).
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:27
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 26-07-2003 @ 23:54:
In de sportweek staat er nog wekelijks een grap over Fons S. en ze blijven leuk. Over sommige zaken mag je wel grappen over maken, anders wordt het zo een saaie boel.

Maar, zoals al eerder is gezegd, moet het niet kwetsend worden (althans, niet discrimineren, Fons heeft zelf 'dingen' gedaan en dat mag die weten ook!).
Hoop voor em dat ie anaal+ in zn cel heeft
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:49
Verwijderd
Hoeft niet, Children of the corn komt vandaag gewoon op Yorin
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 19:49
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
iemand nog een leuke mop over Fonsie gehoord?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 08-08-2003 @ 20:49:
iemand nog een leuke mop over Fonsie gehoord?

Ga naar een gastenboek ofzo
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:09
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 08-08-2003 @ 21:07:
Ga naar een gastenboek ofzo
en dan?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:11
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 08-08-2003 @ 21:09:
en dan?
Ga daar lopen kankeren op alles.

Wordt beetje ziek van dat trieste gedoe van je.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:34
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 08-08-2003 @ 21:11:
Ga daar lopen kankeren op alles.

Wordt beetje ziek van dat trieste gedoe van je.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:07
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 08-08-2003 @ 21:11:
Ga daar lopen kankeren op alles.

Wordt beetje ziek van dat trieste gedoe van je.


__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.