Oud 02-08-2009, 23:04
Verwijderd
Israël zet 53 Palestijnen hun huis uit

JERUZALEM (ANP) - De Israëlische politie heeft zondag in het bezette Oost-Jeruzalem negen Palestijnse families hun huis uit gezet. 53 Palestijnen werden dakloos. Vrijwel meteen na de ontruiming gingen Joodse kolonisten in de huizen wonen.

,,Vanavond hebben negentien Palestijnse kinderen geen plaats om te slapen, terwijl deze nieuwe kolonisten uit het buitenland zich en hun spullen nestelen in deze Palestijnse huizen'', aldus Saeb Erekat, de Palestijnse chef-onderhandelaar in het vredesproces, volgens de BBC.

Ook de Speciale Coördinator van de VN voor het vredesproces in het Midden-Oosten, Robert Serry, veroordeelde de actie: ,,Ik betreur de totaal onaanvaardbare acties van Israël van vandaag. Deze acties zijn in strijd met de bepalingen van de Geneefse Conventies met betrekking tot bezet gebied.''

Het is krachtens deze internationale verdragen verboden bezet gebied te koloniseren. Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag heeft dan ook gezegd dat de Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied illegaal zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2009, 07:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Want palestijnen bouwen nooit illegaal huizen natuurlijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Want palestijnen bouwen nooit illegaal huizen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 11:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Want palestijnen bouwen nooit illegaal huizen natuurlijk.
Dan zou het wel heul grappig zijn dat die joden erin gingen wonen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dan zou het wel heul grappig zijn dat die joden erin gingen wonen
De lui die daar dan vervolgens -indien illegaal gebouwd- in gaan zitten, zijn ook gestoord.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:04
Verwijderd
Dit lijkt me een klassiek staaltje racisme/antisemitisme. Israëlische politie gooit Palestijnse families uit hun woningen om Joodse kolonisten een huis te geven in bezet gebied. Kunnen deze kolonisten in Israël geen leuke woning vinden?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Want palestijnen bouwen nooit illegaal huizen natuurlijk.
Zelfs als dat al is gebeurd (waar is het bewijs?), dan nog heeft Israel er niks mee te maken aangezien het in Oost-Jeruzalem gebeurt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:45
Verwijderd
Israel kan alles maken, want 6 miljoen joden in de 2e wereldoorlog om zeep geholpen...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 17:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Israel kan alles maken, want 6 miljoen joden in de 2e wereldoorlog om zeep geholpen...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 17:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zelfs als dat al is gebeurd (waar is het bewijs?), dan nog heeft Israel er niks mee te maken aangezien het in Oost-Jeruzalem gebeurt.
"Israeli police cited a ruling by the country's Supreme Court that the houses belonged to Jews and that the Arab families had been living there illegally. "
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...756057,00.html

Zoiets moet dan toch te bewijzen zijn. Lijkt me.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 17:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dit lijkt me een klassiek staaltje racisme/antisemitisme. Israëlische politie gooit Palestijnse families uit hun woningen om Joodse kolonisten een huis te geven in bezet gebied. Kunnen deze kolonisten in Israël geen leuke woning vinden?
Joden bezitten ook legaal huizen op de westbank the horror!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 17:41
Verwijderd
Citaat:
"Israeli police cited a ruling by the country's Supreme Court that the houses belonged to Jews and that the Arab families had been living there illegally. "
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...756057,00.html

Zoiets moet dan toch te bewijzen zijn. Lijkt me.
"Gunness said the families had lived in the homes for more than 50 years. "
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Joden bezitten ook legaal huizen op de westbank the horror!
Waarom is dit relevant?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
"Gunness said the families had lived in the homes for more than 50 years. "
Kan het nog illegaal zijn. Dat zegt niks.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarom is dit relevant?
Om duidelijk te maken dat joden ook huizen op de westbank mogen en kunnen bezitten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Om duidelijk te maken dat joden ook huizen op de westbank mogen en kunnen bezitten.
True, maar dat is niet relevant. Als 53 Palestijnen plaats moeten maken voor Joodse kolonisten in hun eigen gebied, dan is het niet zo gek dat ik protesteer.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Kan het nog illegaal zijn. Dat zegt niks.
Ja, bepaalt Israel dat? Waarom zitten zij er illegaal in en de joodse kolonisten niet? Hebben zij de verkeerde etniciteit of hoe zit het?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 18:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Meer achtergrondinfo:

Citaat:
The eviction came at the end of a long legal process. The families, Hannun and Gawi, say they are refugees from Palestinian neighborhoods in West Jerusalem who lost their homes in the War of Independence.

They were housed by the UN and the Jordanian authorities in East Jerusalem homes that previously belonged to a Sephardic community committee. Israeli courts acknowledged the committee's ownership of the houses, but provided a protected tenant status for the residents.

However, the committee, which supports the Jewish families' bid for the homes, had since claimed that the Palestinian families violated the agreement and demanded their eviction.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1104779.html
Het was imo echter netjes geweest als er in 1967 al voor vervangende huisvesting was gezocht dan.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2009, 18:56
Verwijderd
Dus nu krijgen zij hun huizen of land terug in West-Jeruzalem?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 19:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dus nu krijgen zij hun huizen of land terug in West-Jeruzalem?
Het zou netjes zijn als ze een plaatsvervangend toekomen krijgen. Dat had imo al in 1967 moeten gebeuren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Het zou netjes zijn als ze een plaatsvervangend toekomen krijgen. Dat had imo al in 1967 moeten gebeuren.
Mwa, ik vind dat zij moeten worden gehuisvest in hun oorspronkelijke huizen/land in West-Jeruzalem. Als Israël het spelletje zo wilt spelen...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 20:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mwa, ik vind dat zij moeten worden gehuisvest in hun oorspronkelijke huizen/land in West-Jeruzalem. Als Israël het spelletje zo wilt spelen...
Hangt ervan af of ze verdreven waren of hun huizen zelf hadden verlaten / verkocht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 20:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
al met al... dit artikel illustreert maar weer eens dat het halve verhaal verteld wordt. En zelfs met wat meer achtergrondinfo blijft het onduidelijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 20:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Kan het nog illegaal zijn. Dat zegt niks.
Historische claim. Meen me te herinneren dat joden daar ook graag een beroep op doen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Hangt ervan af of ze verdreven waren of hun huizen zelf hadden verlaten / verkocht.
Dus als ze verdreven waren mogen ze terug?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2009, 20:12
Verwijderd
Citaat:
al met al... dit artikel illustreert maar weer eens dat het halve verhaal verteld wordt. En zelfs met wat meer achtergrondinfo blijft het onduidelijk.
Ja misschien moet Israël eens wat meer transparant zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 20:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit lijkt me een klassiek staaltje racisme/antisemitisme. Israëlische politie gooit Palestijnse families uit hun woningen om Joodse kolonisten een huis te geven in bezet gebied. Kunnen deze kolonisten in Israël geen leuke woning vinden?
Ach, direct wat roepen vanuit vooroordelen is altijd leuk. Om nog maar te zwijgen van de belachelijkheid van beweren dat mensen terug zouden moeten naar huizen waar ze al bijna 60 jaar niet zijn geweest, en die waarschijnlijk niet eens meer bestaan.

Want wist je dat de doodstraf staat op land of huizen aan Joden verkopen? De families 'eruit zetten' en ze daarna een schadevergoeding geven is dus tevens de enige manier voor de Palestijn om te handelen in onroerend goed zonder vermoord te worden door zijn eigen mensen.

Hier bleek dus nog iets heel anders aan de hand te zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Ach, direct wat roepen vanuit vooroordelen is altijd leuk. Om nog maar te zwijgen van de belachelijkheid van beweren dat mensen terug zouden moeten naar huizen waar ze al bijna 60 jaar niet zijn geweest, en die waarschijnlijk niet eens meer bestaan.
Dat gebeurt nu in feite toch ook, alleen nu zijn het Joodse kolonisten die dat claimen, maar dat is dan zeker niet belachelijk?

Citaat:
Want wist je dat de doodstraf staat op land of huizen aan Joden verkopen? De families 'eruit zetten' en ze daarna een schadevergoeding geven is dus tevens de enige manier voor de Palestijn om te handelen in onroerend goed zonder vermoord te worden door zijn eigen mensen.

Hier bleek dus nog iets heel anders aan de hand te zijn.
Ohja, dus eigenlijk is het een complot?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 00:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Op het journaal zeiden ze net dat de kolonisten meer dan 100 jaar oude documenten hadden waarop stond dat het hun grond was.

*gaat in kelder zoeken*
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 00:08
Verwijderd
Ja echt, :facepalmbaar:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 04:48
Verwijderd
Citaat:
Op het journaal zeiden ze net dat de kolonisten meer dan 100 jaar oude documenten hadden waarop stond dat het hun grond was.

*gaat in kelder zoeken*
100 jaar oude documenten??? Hell, er moeten toch documenten bestaan waarin staat dat er voor WO2 geen enkele jood in palestina woonde?

Zeg TID, het zijn toch allemaal religieuze aangelegenheden bij dat volk. Waarom accepteer jij deze religie van de Joden wel, en van de palestijnen absoluut niet?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 08:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
100 jaar oude documenten??? Hell, er moeten toch documenten bestaan waarin staat dat er voor WO2 geen enkele jood in palestina woonde?
Lees jij je anders eerst eens even in; Tel Aviv viert bijvoorbeeld dit jaar haar 100e verjaardag.
Joden woonden al in Juda/Judea/"het Palestijnse mandaat" sinds mensenheugenis, ze zijn er nooit (geheel) weggeweest. Er zijn begin vorige eeuw hele stukken (in toen waardeloos beschouwd) land gekocht van arabieren, dat is dus geregistreerd. Het lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk dat arabieren ooit iets betaald of geregistreerd hebben voor land, dus waar ze het recht vandaan halen er geld voor te vragen? Temeer reden om gekocht land/huizen goed te registreren.

Neemt niet weg dat Israel had moeten zorgen voor vervangende woning, maar ik vermoed ook dat de families het maar gewoon hebben genegeerd; "we winnen toch" en het zolang hebben uitgezeten om weer een slachtofferrol te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 08:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ja misschien moet Israël eens wat meer transparant zijn.
erm.. het is eerder dat de MSM maar delen publiceert.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 08:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
100 jaar oude documenten??? Hell, er moeten toch documenten bestaan waarin staat dat er voor WO2 geen enkele jood in palestina woonde?
Alleen in de bibliotheek van de Hamas vind je die terug.

Want dat is natuurlijk onzin.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 08:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Het lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk dat arabieren ooit iets betaald of geregistreerd hebben voor land, dus waar ze het recht vandaan halen er geld voor te vragen? Temeer reden om gekocht land/huizen goed te registreren.
Dat lijkt me nog steeds het geval. In de Arabische stad Umm-al-Fahm wordt volop gebouwd waarvoor echt geen belasting is betaald. En ik vraag me serieus af of het dan ueberhaupt wel geregistreerd wordt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Neemt niet weg dat Israel had moeten zorgen voor vervangende woning, maar ik vermoed ook dat de families het maar gewoon hebben genegeerd; "we winnen toch" en het zolang hebben uitgezeten om weer een slachtofferrol te kunnen nemen.
Whut?

Het had nooit toegewezen moeten worden man.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2009, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Lees jij je anders eerst eens even in; Tel Aviv viert bijvoorbeeld dit jaar haar 100e verjaardag.
Joden woonden al in Juda/Judea/"het Palestijnse mandaat" sinds mensenheugenis, ze zijn er nooit (geheel) weggeweest. Er zijn begin vorige eeuw hele stukken (in toen waardeloos beschouwd) land gekocht van arabieren, dat is dus geregistreerd. Het lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk dat arabieren ooit iets betaald of geregistreerd hebben voor land, dus waar ze het recht vandaan halen er geld voor te vragen? Temeer reden om gekocht land/huizen goed te registreren.
Wat een onzin. Elke jood op de wereld mag zich in Israel vestigen, vanwege een historische claim van een paar duizend jaar oud (en daar komen echt geen papieren bij kijken - pff zelfs mijn vriendin kan aanspraak doen op een Israelische identiteit omdat haar oma Joods was) terwijl onlangs verdreven Palestijnen niet zouden mogen terugkeren omdat ze bepaalde papiertjes niet hebben? (en al hadden ze er een, dan mochten ze alsnog niet terugkeren). En dan wel gezinnen uit bezet gebied de straat opsmijten, vanwege een document van 100 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 10:43
Verwijderd
Citaat:
erm.. het is eerder dat de MSM maar delen publiceert.
Kun jij komen met een overheidsverklaring dan die de boel opheldert?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 10:46
Verwijderd
Ja mooi is dat En ik ken iemand (een Nederlander) die er heen wil emigreren en dat is praktisch onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 12:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En uiteindelijk stammen we allemaal van dezelfde voorouder af dus mag iedereen overal wonen, alle menschen werden bruder. Ok, meer koffie ik ben nog niet wakker.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 12:44
Verwijderd
Citaat:
En uiteindelijk stammen we allemaal van dezelfde voorouder af dus mag iedereen overal wonen, alle menschen werden bruder. Ok, meer koffie ik ben nog niet wakker.
Geen probleem, daarom vind ik de multiculturele samenleving van Nederland een dikke plus .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 13:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat een onzin. Elke jood op de wereld mag zich in Israel vestigen, vanwege een historische claim van een paar duizend jaar oud (en daar komen echt geen papieren bij kijken - pff zelfs mijn vriendin kan aanspraak doen op een Israelische identiteit omdat haar oma Joods was) terwijl onlangs verdreven Palestijnen niet zouden mogen terugkeren omdat ze bepaalde papiertjes niet hebben? (en al hadden ze er een, dan mochten ze alsnog niet terugkeren). En dan wel gezinnen uit bezet gebied de straat opsmijten, vanwege een document van 100 jaar oud.
De claim van 1000 jaar oud is inderdaad onzin. Israel is nu Israel en mag besluiten wie het binnenlaat en wie niet, net als Nederland. Wil nog steeds niet zeggen dat een joodse kolonist immigrant de plaats mag innemen van een bestaande inwoner. Daar zijn claims en rechtzaken voor ingesteld, die hebben ze blijkbaar gewonnen.
Zo zijn er nog duizenden joden die nog een claim op een huis van hun (groot)ouders in Polen hebben. Daar zijn Polen onrechtmatig ingetrokken, die zouden er eventueel met de huidige Europese wetgeving uitgeknikkerd kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 13:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kun jij komen met een overheidsverklaring dan die de boel opheldert?
trias politica. Je moet daarvoor bij de Supreme Court zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 14:01
Verwijderd
Citaat:
De claim van 1000 jaar oud is inderdaad onzin. Israel is nu Israel en mag besluiten wie het binnenlaat en wie niet, net als Nederland. Wil nog steeds niet zeggen dat een joodse kolonist immigrant de plaats mag innemen van een bestaande inwoner. Daar zijn claims en rechtzaken voor ingesteld, die hebben ze blijkbaar gewonnen.
Zo zijn er nog duizenden joden die nog een claim op een huis van hun (groot)ouders in Polen hebben. Daar zijn Polen onrechtmatig ingetrokken, die zouden er eventueel met de huidige Europese wetgeving uitgeknikkerd kunnen worden.
Volgens mij heeft Israël nog te maken met miljoenen claims van niet-joodse huis/landeigenaren, waar ze niet op in gaan. Maar omdat het Joden betreft willen ze wel het recht geschieden? Zelfs na honderd jaar?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
trias politica. Je moet daarvoor bij de Supreme Court zijn.
Die ambtenaren gebruikte om mensen onbeschoft het huis uit te smijten. Zoals ik al zei, Israel zou toch echt met een heldere verklaring moeten komen. Anders gaat het toch echt zn eigen leven leiden, waar je de media niet de schuld van kan geven.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij heeft Israël nog te maken met miljoenen claims van niet-joodse huis/landeigenaren, waar ze niet op in gaan. Maar omdat het Joden betreft willen ze wel het recht geschieden? Zelfs na honderd jaar?
Joodse eigenaren worden niet vertegenwoordigt door leiders die een oorlog begonnen, en zich daarmee akkoord verklaarden met eventueel verlies van land. Vandaar dus dat Palestijnen zich voor schadeloosstelling tot hun eigen leiders moeten wenden, die veroorzaakten het feit dat ze destijds hun huis verloren.

Ik snap echt niet waarom je het zonder reden bij Israël neerlegt. Laten ze dat weghalen bij de miljarden hulpgeld die door Arafat en andere Palestijnen achterover zijn gedrukt weghalen. Er is daar zoveel geld van Europa en Amerika in verdwenen dat elke Palestijn ondertussen in fabelachtige luxe had kunnen leven. Als ze hun religieuze en corrupte leiders zouden afzetten en zelfs iets deden met hun leven, tenminste.


Je zit er bovendien naast door te zeggen dat het feit dat Joden daar mogen wonen komt doordat ze een oude landclaim hebben. Ze mogen daar wonen omdat ze daar altijd al woonden, nooit weg zijn geweest, ze zich vrij mogen vestigen, omdat de VN dat bekrachtigd heeft, en omdat ze de mensen die hen probeerden te verdrijven verslagen hebben, en omdat Israël een wet heeft die Joden altijd een positieve uitkomst van de immigratieprocedure garandeert.
Citaat:
Zeg TID, het zijn toch allemaal religieuze aangelegenheden bij dat volk. Waarom accepteer jij deze religie van de Joden wel, en van de palestijnen absoluut niet?
Huh? Sinds wanneer deed ik dat dan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Je zit er bovendien naast door te zeggen dat het feit dat Joden daar mogen wonen komt doordat ze een oude landclaim hebben. Ze mogen daar wonen omdat ze daar altijd al woonden, nooit weg zijn geweest, ze zich vrij mogen vestigen, omdat de VN dat bekrachtigd heeft, en omdat ze de mensen die hen probeerden te verdrijven verslagen hebben, en omdat Israël een wet heeft die Joden altijd een positieve uitkomst van de immigratieprocedure garandeert.
Ze zijn er nooit weggeweest? Wie zijn er dan uitgekickt?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze zijn er nooit weggeweest?
Ja, er hebben altijd al Joden gewoond daar. Jaar 2000 BCE tot aan heden, zonder onderbreking. Je weet toch?
Citaat:
Wie zijn er dan uitgekickt?
Een klein deel van de gevluchte Palestijnen, en alle Joden die in Arabisch gebied terecht kwamen.

Hoe zit het met die laatsten eh? Krijgen die ooit nog hun huis terug?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:48
Verwijderd
Arabieren wonen er nu ook al velen eeuwen, maar dat is nu even niet relevant. Ik doel op de joodse kolonisten en dat weet jij ook. Zij laten, backed door de Israelische overheid, 53 Palestijnen hun eigen huizen uitkicken, op basis van een oud document.

Edit: ik snap waar je met je vorige post op doelde: nee dat is pure onzin, want mijn vriendin heeft nooit in Israel gewoond, dus waarom heeft zij nu ineens recht op een Israelische identiteit? Dat is racisme, mijn beste.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 17:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik doel op de joodse kolonisten en dat weet jij ook. Zij laten, backed door de Israelische overheid, 53 Palestijnen hun eigen huizen uitkicken, op basis van een oud document.
En dat is terecht, want dat Jordanië en de VN, beide partijen die geen jurisdictie hebben, die huizen wederrechtelijk aan Palestijnen gaven is fout.
De Arabische inval in Israël was de schuldige partij, en dus moeten de Palestijnen zich wenden tot de betreffende agressors voor een schadeloosstelling (aangezien de politieke situatie hun terugkeer onmogelijk maakt), en moeten die huizen zoals de rechter al besloot, teruggegeven worden aan de eigenaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.