Oud 03-05-2005, 22:59
Verwijderd
Zijn er hier mensen die bang zijn als ze alleen thuis zijn?
Ik zelf ben namelijk snel bang als ik alleen thuis ben... ik ben nog nooit echt lang alleen thuis gebleven want ik ben best bang in het donker als ik alleen thuis ben (ik ben ook soms bang in het donker wanneer mn ouders thuis zijn..maar nu vooral nu ze niet thuis zijn...) Overdag ben ik niet zo heel bang want dan komen er vaak vrienden over de vloer...Maar alleen thuis zijn vind ik niet zo prettig..zeker niet 's avonds.
Deze week is voor mij de eerste keer dat ik zo lang alleen thuis ben en de reden dat ik nog achter de pc zit is dat ik niet durf te gaan slapen...
Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 23:04
Verwijderd
wat bij mij wel helpt is om wat geluid om me heen te hebben, een muziekje of de tv. Verder lichten aan en snel onder de dekens kruipen en steeds in gedachten houden dat er niks aan de hand is. Waar ben je precies bang voor?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:10
isa100
Avatar van isa100
isa100 is offline
ik heb dus echt precies het zelfde.
overdag vind ik het geen probleem, maar zodra het donker is, sta ik te trillen op mn benen en gaat mn fantasie op hol (negatief)
ik heb eingelijk niet echt tips voor je....
ikzelf ben in de zomer drie weken alleen thuis. mn ouders verweg in frankrijk...ik zorg dat er bijna iedere nacht iemand anders nog bij mij slaapt...misschien is dat een tip? en houdt gwoon de lichten aan. dat doe ik ook altijd. en check de dingen waar je denkt dat er iets zit. onder je bed, achter je deur, dan heb je bevestiging dat je je zorgen maakt om niets. misschien helpt dat een beetje.
wat ik ook nog wel eens doe is gewoon een muziekje aan doen dan heb je beetje afleiding. op mijn radio zit een sleep menu ofzo. dan kan ik instellen dat ie bijvoorbeeld na 30 min uit gaat. dus dan doe je gwoon lekker muziekje op, en val je in slaap, hoor je iig niet alle andere dingen om je heen. en vooral geen enge dingen op tv kijken...maar dat lijkt me nogal logisch.
leg anders iets naast je bed, knuppel, hamer, iets waarmee je iemand kan verwonden, zodat je je niet helemaal onveilig voelt
ik hoop dat je er wat aan hebt. iig veel sterkte en suc6 deze week. laat me weten anders hoe het is gegaan, kvind t namelijk echt heel rot voor je...
liefs isa
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:14
Verwijderd
"wat bij mij wel helpt is om wat geluid om me heen te hebben, een muziekje of de tv. Verder lichten aan en snel onder de dekens kruipen en steeds in gedachten houden dat er niks aan de hand is. Waar ben je precies bang voor?"



@ me blackrose: k ben vooral bang voor inbrekers etc...

thnx voor je tips
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:22
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
probeer je zelf ervan te overtuigen dat ze niet zo snel ongemerkt binnen komen. Zorg dat de deuren goed op slot zijn, ev alarm ed. En zorg voor afleiding, probeer je niet echt anders te gedragen dan wanneer je ouders er wel zijn. Dus ga gewoon lekker tv kijken, computeren of weet ik wat. Sta er niet te veel bij stil. It's no big deal.

suc6
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:25
Verwijderd
iedereen bedankt voor de tips..
kga zo maar eens proberen te slapen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:34
Verwijderd
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 03-05-2005 @ 23:25 :
iedereen bedankt voor de tips..
kga zo maar eens proberen te slapen...
graag gedaan en weltrusten!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 04:05
Verwijderd
heb continu verlatings angst als ik thuis ben en mijn moeder is hier is er niets aan de hand maar als zij weg moet word iik doodsbang als ze eenmaal weg is voel ik me weer prima maar als ze dan weer terug komt ben ik weer doodsbang

een duidelijk kenmerk van BPS
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 07:36
Verwijderd
Ik wil ook bij de club!!!

Nee, serieus ik ben ook bang als ik alleen thuis ben, vooral als het 's avonds laat is. Ik word dan ongerust als mijn ouders er nog niet zijn.

Ik kan ook 's avonds nooit in slaap komen zonder mijn ritueel. Eerst de televisie aan, dan bij het licht wachten tot het scherm aan gaat, dan het licht uit doen en dan op mijn bed springen.

Dan pas kan ik veilig gaan slapen voor mijn gevoel
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:50
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-05-2005 @ 07:36 :
Ik wil ook bij de club!!!

Nee, serieus ik ben ook bang als ik alleen thuis ben, vooral als het 's avonds laat is. Ik word dan ongerust als mijn ouders er nog niet zijn.

Ik kan ook 's avonds nooit in slaap komen zonder mijn ritueel. Eerst de televisie aan, dan bij het licht wachten tot het scherm aan gaat, dan het licht uit doen en dan op mijn bed springen.

Dan pas kan ik veilig gaan slapen voor mijn gevoel
Join the club!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:53
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Wat je ook kunt doen is een licht beneden aanlaten. Of voor je naar bed gaat nog even langs alle ramen e.d. lopen om te laten zien dat er iemand thuis is. (stel dat er iemand naar je staat te gluren, dan zal ie wel snel weggaan)...

Btw. Ik had laatst dus ook dat k alleen thuis was. Nou was er dus de hele dag door (doordat we nummerherkenning hebben en er 20 nummers in et geheugen kunnen) gebeld door iemand met een afgeschermd nummer. Als je dan in je uppie bent, denk je echt van, zal er iemand hebben willen weten of er iemand thuis is? echt lomp, maarja...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 23:15
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Niet doodsbang, maar ik ben best wel schrikkerig. Bij elk raar geluidje sta ik al te trillen

Ik wéét dat het niet is, maar toch vertrouw je het niet...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:37
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik sluit altijd alle deuren af en doe de gordijnen dicht
en neem de hond op schoot
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:43
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 16-05-2005 @ 22:37 :

en neem de hond op schoot
Dat wil ik ook
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:45
Verwijderd
Ik ben eigenlijk nog nooit 1 nacht helemaal alleen thuis geweest. Wel eens dat mn moeder tot 2 uur 's nachts weg was en ik al ging slapen. Maar toen lag mn opa in het ziekenhuis, dus bleef ik meer op met het idee van hoe gaat het met hem.

Neem anders je telefoon dicht bij je in de buurt van je bed. Als je dan wakker wordt en denkt, help ik hoor iets en je vertrouwd het helemaal niet, kan je iemand bellen. De buren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:49
qghp
qghp is offline
Het beste is gewoon om goed te controleren of je de deuren op slot hebt, en gordijnen dicht doen is ook we fijn denk ik.
Als je zeker weet dat alles op slot zit is er ook niks om bang voor te zijn

Oja, zorg dat ook de tussendeuren dicht zitten, anders gaan ze klapperen dat helpt ook niet erg voor je veilige gevoel
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 23:42
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ja, daar heb ik wel last van. Maar niet als ik iets aan het doen ben ofzo. Als ik lees, computer, studeer of TV kijk heb ik nergens last van. Mar als ik alleen thuis ben 's nachts, als ik ga slapen dus, heb ik het wel. Dan loop ik rondjes door het huis met een stok ofzo. Omdat ik denk dat er inbrekers zijn. Dat heb ik trouwens altijd wel gehad. Of ik maak een soort contructie bij de deur, die omvalt als de deur omvalt. Als een soort alarm.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 00:04
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Alleen als ik een enge film heb gekeken. Maar dat doe ik dus ook maar niet, of expres 's ochtends, dat helpt
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2005, 00:05
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mijn mama heeft het wel in grote huizen, maar ik woon op kamers dus de ruimte(s) waar ik doorheen loop zijn ook niet erg schrikbarend.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 10:58
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Euhm nou ik vind het in ieder geval niet prettig nee (alleen 's avonds trouwens) ..

Maar ik loop mezelf ook bang te maken hoor: Laat overal het licht aan (alsof inbrekers dan spontaan verdwijnen ofzo, maar goed die gedachte is dan kennelijk weer een afwijking van mezelf) En vind het ook niet zo prettig te gaan slapen als ik alleen thuis ben. Alsof ik dan het overzicht een beetje kwijt ben ofzo..

Maar echt bang.. mja.. ik probeer niet uit alle macht te voorkomen dat ik alleen thuis ofzo, en word ook niet helemaal hysterisch als ik ook maar denk gekraak te horen.

Vind het soms ook wel fijn een keer alleen thuis met een filmpje op de bank
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En altijd een telefoon bij de hand houden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 14:28
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
zoek n aanhankelijk vriendje, sicces verzekerd
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:16
lill girl
lill girl is offline
Ik heb dat ook, ik durf zelf ook niet alleen thuis te zijn. Ik haal me allerlei dingen in mij hoofd Maar ik zet gewoon altijd de tv aan ofzo en zorg dat ik de deur kan zien voor als er iemand binnenkomt. Maar als ik eenmaal geconcentreerd ben op de tv of iets anders dan denk ik er niet meer aan.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:19
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
alleen als ik paranoia word
dat zegt dus genoeg
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:26
Verwijderd
Ja, dat heb ik 's avonds laat wel. Onder bed kijken, in meterkast, achter douchegordijn. Eng eng.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 17:54
Verwijderd
'Vroeger' (2 jaar geleden) wel, er is het een en ander gebeurd en er liggen vanaf die tijd verspreid over het huis een aantal hulpmiddelen om het maar even zo te noemen, wat me toch wel een iets safer gevoel geeft. En ja, ik weet ook hoe.

We woonden dan ook op een begane grond in een redelijk onbekende buurt, met enkel glas en nergenze een hekje omheen etcetc. Nu een heel stuk minder, we hebben een alarmsysteem, een rolluik en ik woon nu sowieso in een dood $#%^dorp.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:17
SaisPas
Avatar van SaisPas
SaisPas is offline
Als ik alleen thuis ben 's avonds en ik hoor de hond beneden blaffen, neem ik altijd m'n grote zware Mag Lite zaklamp mee. Schijnveiligheid, maar je kunt er toch een flinke klap uitdelen mocht er echt wat aan de hand zijn. Maar hier in de stad gebeurt toch haast niets.
__________________
Three Swiss switched witches watch three Swiss Swatch watch switches. Which Swiss switched witch watches which Swiss Swatch watch switch?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:17
mwja
mwja is offline
Nee, nooit eigenlijk. Vroeger wel, toen ik de eerste keren alleen thuis was. Ik denk dat het wel begint te wennen wanneer je vaker alleen thuis bent geweest.

Je moet er niet te lang bij stilstaan en jezelf niet gaan lopen stressen. Ga iets leuks doen, laat desnoods de tv aan of radio of iets wanneer je gaat slapen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 23:23
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 03-05-2005 @ 22:59 :
Zijn er hier mensen die bang zijn als ze alleen thuis zijn?
Ik zelf ben namelijk snel bang als ik alleen thuis ben... ik ben nog nooit echt lang alleen thuis gebleven want ik ben best bang in het donker als ik alleen thuis ben (ik ben ook soms bang in het donker wanneer mn ouders thuis zijn..maar nu vooral nu ze niet thuis zijn...) Overdag ben ik niet zo heel bang want dan komen er vaak vrienden over de vloer...Maar alleen thuis zijn vind ik niet zo prettig..zeker niet 's avonds.
Deze week is voor mij de eerste keer dat ik zo lang alleen thuis ben en de reden dat ik nog achter de pc zit is dat ik niet durf te gaan slapen...
Iemand tips?
heb ik ook wel eens last van (gehad), vooral vroeger. meestal gaat dat over als je gewoon wat leuks gaat doen en in een verlichte omgeving blijft (ik hang altijd maar achter de pc/kijk een film op tv). soms is het goed om je angsten aan te gaan: ga eens een horrorfilm kijken als je alleen thuis bent (doe dit alleen als je zeker van jezelf bent; desnoods pak je iets om vast te houden als je het te eng vindt, en hou lichten aan) je kan ook een spannend/leuk boek gaan lezen, dan vergeet je het vanzelf (als het boek goed genoeg is)
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 12:11
Auryn
Auryn is offline
Ik herken het gevoel. Vroeger was ik minder bang om alleen thuis te blijven dan nu, dat is wel raar. Maar wat wel helpt bij mij is overal de lichten aanlaten, muziek aan, deur op slot. (Als ik bang ben heb ik de vreemde nijging mijzelf op te sluiten )
Als het huis iets overzichtelijker zou zijn (minder hoeken etc) zou ik niet bang zijn denk ik.
En wat nog het beste helpt: Iemand bellen.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:14
retzka
retzka is offline
in mijn oude huis was ik ook altijd bang. Maar dat was ook een groot, donker huis en k vind dat inbrekers daar sneller op af komen dan het rijtjeshuis waar ik nu woon Ik weet erigenlijk niet of ik hier ook bang ben, ben nog nooit alleen thuisgeweest hier. Ik maakte mezelf toen ook steeds helemaal gek met allerlei gedachtes.
Je moet in idd geval zorgen dat je je op je gemak voelt in je kamer. Het is bv. als een stuk enger als je op zolder ligt. En ik ging altijd tv kijken en steeds tegen jezelf blijven zeggen dat je heus wel meer hoort dan dat ene kleine kraakje als er iemand je huis binnenkomt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 19:07
Lieved
Avatar van Lieved
Lieved is offline
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 03-05-2005 @ 22:59 :
Zijn er hier mensen die bang zijn als ze alleen thuis zijn?
Ja, ik ben ook bang om alleen thuis te zijn vooral als het donker wordt..overdag heb ik er niet zo'n last van (soms wel als ik dingen hoor kraken ofzo) maar als ik savonds alleen ben en ik weet dat ouders, vriendinnen, vriendje allemaal niet (kunnen) langskomen (ouders waren op vakantie) dan begin ik soms echt para te worden, dan hoor ik vanalles.. ik durf oowk geen muziek op te zetten want dan hoor ik niks als er iemand inbreekt ofzo en dan wordt ik daar nog bangerder van... achter het douchegordijn kijken komt mij echt bekend voor, ik sluit mezelf dan op op mijn kamer met mijn kat met de deur op slot..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Inbraakangst
Alex.-.
4 14-08-2014 01:54
Psychologie bang alleen
Sanne-1996
14 18-08-2010 22:35
Psychologie Mag ik even aub met spoed hulp? hehe..
Verwijderd
25 21-07-2003 18:30
Psychologie Een tikkertje..
Verwijderd
17 01-08-2002 15:47
Psychologie Waardoor is verkrachting zo erg?
Rerisen Phoenix
73 27-07-2002 08:59
De Kantine Ben jij ook wel eens bang als je alleen thuis bent
Lindsey
25 09-05-2002 00:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.