Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2002, 20:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
Frustraties

Mijn spieren verstrakken. Ik probeer totale desinteresse uit te stralen, hetgeen altijd weer moeite kost als je hele lichaam en geest op knappen staat. Als volgens een vast schema start ik mijn op yoga gebaseerde uitschakelingprocedure. Oren afsluiten! Oren afgesloten. Hersenen uitschakelen! Hersenen uitgeschakeld. Gevoel uitschakelen! Gevoel uitgeschakeld.
Ik probeer mijn spieren te ontspannen en mijn grip op het scherm te heroveren. Langzaam vormen de letters weer woorden. ‘Ik spreek tegen je! Waar zit je?’ lees ik op mijn msn schermpje.
Goede vraag, waar zit ik? Ik zit op mijn eigen mooie eiland. De zon lacht naar me en de palmbomen buigen in een zacht briesje beschermend over me heen.
Maar steeds vaker merk ik dat de zee een serieuze bedreiging vormt voor mijn paradijs. De dijken die ik met veel inspanning zorgvuldig heb gebouwd, brokkelen steeds verder af en de zee wint terrein.
Ik ben moe, ik heb geen zin meer me te verzetten tegen het water dat keer op keer toch sterker blijkt te zijn. Ik heb geen kracht meer op de oude afgebrokkelde fundamenten nieuwe dijken te bouwen. Langzamerhand zal mijn eiland via het moerasstadium toch in oceaan veranderen.
De eerste keer dat ik de plassen constateerde schok ik verschrikkelijk. Ik haat de zee niet alleen, ik ben ook bang voor hem, bang te verdrinken in de zwarte diepten van kwetsende woorden. Ik heb leren zwemmen, maar de zee heeft nog altijd de langste adem. Nu constateerde ik dat het water zich niet alleen buiten de nog veilig hoge dijken bevond maar ook daarbinnen, in mij. Mijn eiland, ik, bevatte ook hetgeen ik zo verafschuwde. Ooit was het land uit de zee herrezen, maar had de zee dan toch in de kern, het wezen van het land, zijn sporen achtergelaten?
Ik kan niet meer, ik kan niet meer vechten tegen het water dat niet alleen van buiten aan me kluift maar ook van binnen zijn weg naar buiten vreet om me dood en uitgehold achter te laten.
Ik sluit de computer af en loop naar mijn kamer, om te verbergen dat mijn uitschakelingprocedure nog niet perfect is. Het water wat mij keer op keer zo kwelt stroomt naar buiten.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2002, 20:02
Ninnoc
Ninnoc is offline
deze heb ik geschreven nav een ruzie met mijn vader. Ik vind het zelf een minder stuk, maar ik heb m ook snel en vlak na de ruzie geschreven.

Onderbouwde kritiek is heel erg welkom
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
dank u allen voor de reacties
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 18:59
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
hum niemand die reageert op zoiets moois dat zo mooi omschreven is,...ik vind hem echt heel mooi.. !!!!!!!!!!!!!!1
kuz
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 19:09
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
geweldig coele metaforen enzow heel mooi en pakkend geschreven dikke veer in je reet!
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 10:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
dikke veer in je reet!

liever niet maar bedankt voor je reactie,
funny-1 ook erg bedankt
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 12:49
punkyfish
punkyfish is offline
beschrijft precies hoe ik me ook vaak voel... prachtig!
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten verhalen schrijven.
ExpoRules
8 17-04-2011 18:43
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Traumwerk
Verwijderd
19 15-08-2005 23:55
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 00:34
Liefde & Relatie zijn beste vriendinnen (pas op, een lang lang verhaal)
endless nightmare
10 02-10-2003 21:02
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Voor als je tijd over hebt
Not for Sale
5 10-02-2003 17:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.