Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 21:38
Verwijderd
Kweet niet of dit hier hoort, vast wel

Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen dus ik noem het maar kippenvel-benen.
Het probleem is dit:

op mijn benen, vooral bovenbenen zitten allemaal kleine bultjes... harde stukjes vel ofzo.
Het zijn geen pukkeltjes of wat dan ook. Lijken meer harde stukkies... en die puntjes zijn dan nog rood ook.

ik vind dit heel lelijk, en mijn benen zijn dus ook nooit glad. Als je erover heen gaat met je hand lijkt 't net kippenvel. Vooral in de winter is dit zeer erg, en als ik net uit een zwembad kom ofzo... (wat ik niet vaak doe omdat ik mezelf niet fantastisch vind...

Kweenie, zit hier erg mee. Durf ook nooit iets korts aan, korte broek in de zomer, of een rokje (jah alleen met panty, maar in de zomer is dat te heet )
En ik ben ook bang dat mijn vriend het niet mooi vind, voel me der echt onzeker over...

Heeft iemand hier ook last van? En weet iemand misschien wat hier aan te doen valt? Ik heb wel al body lotion en crèmes voor droge huid geprobeerd enzo, maar niets helpt

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 22:41
Verwijderd
ja heb ik al zo'n 6 jaar last van..
want toen ik vroeger mn benen scheerde deed ik dat heel snel en slordig, want was 12 ofzo en had er geen benul van dat dat met scheerschuim heel netjes moest gebeuren (jah ik had al haar op mn benen op mn 12 jah)

mn haarvaatjes gingen ontsteken en nu zit ik al zo lang met die puntjes/bultjes.
jah dr is niks aan te doen helaas, je haarvaatjes zijn beschadigd..
ik haat het ook om iets korts aan te doen ofzo, ik doe het dan ook nooit..
gelukkig heb ik een vriendje die er totaal niet mee zit en het niet lelijk vind ofzo.
maar ik heb het al zo lang en het begint al iets gladder aan te voelen maar nog steeds niet echt zoals normaal.

ik zie ook wel vaak bij andere meisjes dat ze een klein beetje van die rode puntjes hebben van het scheren, dus dat je die haarvaatjes een beetje ziet, maar niet echt bultjes zoals ik.

mja ik heb het natuurlijk allang geaccepteerd want heb het al zo lang, kweet nie hoe het bij jou zit...
maar ja, anders even naar de dokter gaan (even over je schaamte heen stappen dan maar)
want misschien is het bij jou wel iets anders, gewoon iets aan je huid ofzo...

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 09:45
Verwijderd
Dankje voor je reactie Jah mijn vriend heeft er nix over gezegd hoor, weet niet eens of ie het wel heeft gezien Maar ik voel me der onzeker over.

Ik scheer echter nooit mijn bovenbenen dus daar kan het niet door komen... Misschien dat ik idd maar eens naar de dokter moet, maar ik heb er geen "last" van (pijn ofzow).
Kweeniet, ik zie wel,...

Thnx!

Verder nog iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 16:59
***sweetheart***
***sweetheart*** is offline
jah....ik heb het ook
Je hoeft er echt niet voor naar de dokter want het is geen ziekte ofzo
mijn moeder en vader hebben het ook dus het zal wel erfelijk zijn???
ik heb het al heel lang, maar niet sinds mijn geboorte maar sinds groep 8 ofzow?? volgens mij al iets eerder maar toen was het minder erg. Op sommige momenten zie je het helemaal niet en soms zie je het weer kei erg. Ik durf in de zomer wel rokjes aan, maar niet naar school. En mijn vriend heeft er nog nooit iets van gezegd dus hij zal er ook niet mee zitten...

xxx
-sweetheart
__________________
*Real Love will never die*
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:13
Verwijderd
Hm, wat goed helpt is scrub creme. Kun je kopen bij de drogist en zo, het haalt de dode huidcellen weg en dat zijn dat dus...
Niet te vaak achter elkaar doen, maar tblijft wel een tijdje weg...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:19
Verwijderd
dode huidcellen is wel iets anders dan rode bultjes....

kheb ook zo vaak scrub geprobeerd, het beschadigd je huid alleen nog maar meer dan het al is..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 13:04
Verwijderd
ik heb het ook, maar om de 1 of andere vaaaaaaaaage reden alleen in de winter
Dus dan zit ik de hele winter te stressen van ojee hoe moet dat als het zomer is, en dan is het 's zomers gewoon weer weg..
t doet ook pijn enzow echt vaag.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 14:14
Useful Idiot
Useful Idiot is offline
ja heb ik ook, is gewoon een soort droge huid.
ik gebruik onder de douche Balneum Intensive, bij mij helpt t wel, t wordt in ieder geval gladder.
ik heb t al sins mn geboorte en de dokter zegt dat t na de pubertijd wel weg zal gaan...
__________________
If God Is Our Father, Then Satan Must Be Our Cousin
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
dode huidcellen is wel iets anders dan rode bultjes....

kheb ook zo vaak scrub geprobeerd, het beschadigd je huid alleen nog maar meer dan het al is..

Hm tja bij mij wel, bultjes die soms rood zijn, maar als het langer blijft dan wordt het meer rood, als ik het scrub wordt het glad en dan wordt het ook minder snel rood... misschien dode huidcellen die porien verstoppen of zo?
Enne erger kapot maken.. tja, dat krijg je soms, dan kun je niet scrubben nee...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4
Heksjuh
500 05-08-2011 11:26
Psychologie Muziektopic #6
rare kwast
494 26-06-2007 18:19
Levensbeschouwing & Filosofie creationistische wetenschapsfilosofie
Kapee
271 15-04-2006 12:54
Psychologie Muziek.
Quiana
499 07-10-2004 11:34
Verhalen & Gedichten The End [deel 1]
Mozes' Schaap
6 11-08-2004 21:36
Verhalen & Gedichten Wiegendood
Orchid
12 23-12-2003 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.