Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2009, 04:37
_Mara_DT
_Mara_DT is offline
Hoi,

ik heb vandaag best wel wat koffie gedronken en het gevolg is dat ik al een aantal uren hartkloppingen heb. Daarbij ben ik ook wat hypochrondisch, en dan ga ik mezelf helemaal druk maken.
Ik heb deze klachten:
- hartkloppingen
- gejaagd gevoel
- gevoel dat hart een slag overslaat
- drukgevoel achter mijn oogbollen en af en toe slechter zien met mijn rechteroog
- drukgevoel in mijn voorhoofdsholte
Ik weet dat ik dit heb door de caffeine gehalte. Maar toch zit ik mijzelf helemaal gek te maken. Dus: is het normaal dat ik (onderhand) 3 uur last heb van die hartkloppingen? Wanneer ik mijn ogen dichtdoe voel ik een soort leegte op me afkomen en heb ik t gevoel alsof ik doodga.
Kan iemand mij vertellen of dat normaal is en of ik misschien iets heb.. paniekaanval misschien?

Mara
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 04:40
_Mara_DT
_Mara_DT is offline
Ik heb nu ook al pijn aan de rechterkant van mijn borst aan de achterkant van mijn rug. Dit gaat weg, komt weer terug en gaat zo maar door...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 11:54
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Van veel koffie kan je inderdaad hartkloppingen krijgen. Als je je daar nou ook nog eens enorm veel zorgen over gaat maken kan je er hyperventilatie bij krijgen, en dat verklaart de angstgevoelens en het gevoel alsof je doodgaat en de vreemde sensaties in je lichaam.

In het vervolg dus wat minder koffie drinken als je weet dat je er zo op reageert
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 23:53
Verwijderd
ik heb zelf een tijdje lang toen ik bij een vriend crashte een bijzonder hoge dosis caffeine tot me genomen voor enkele dagen lang, en dan zat ik echt op een intake van meer dan een gram caffeine per dag.
en ik herken de symptomen zeker!

de druppel voor mij was dat we met zijn allen een film zaten te kijken en dat ik opeens al me bloed naar me hoofd voelde steigen. ik kon niet goed meer zien leek het, was duizelig en mijn hart ging als een gek tekeer (denk awesome rock drum solo) ik ben toen opgestaan en naar beneden gegaan met als doel wat frisse lucht, wat overigens briliant idee trouwens, om snel op te staan als je bloeddruk beetje gek doet -.-' anyways toen ik van de trap af was ging ik tegen de vlakte en lag ik daar voor mijn gevoel een seconde of 30 met me ogen dicht.

daarna dacht ik me beter te voelen en ben ik weer opgestaan en naar boven gegaan om de film af te kijken.. die ondertussen afgelopen was in het uur dat ik knock out lag! iets wat ik me dus niet gerealiseert had.

het enige wat ik niet heb is het gevoel dat ik dood ging. maar dat kan gemakkelijk verklaard worden door jou hypochondrie, want dat levert natuurlijk weer extra paniek op. en als je jezelf gek loopt te maken wordt je hartslag er niet beter op.

nou is het gelukkig voor jou, mij en alle andere caffeine-gebruikers hier vrij lastig om jezelf dood te drinken aan caffeine. als we long-term gaan spreken ligt het een beetje anders, en dan wordt de rest van je lifestyle ook een stuk relevanter.

natuurlijk is het altijd het beste om het toch rustig aan te doen met caffeine als je een lang leven wil genieten.
als je nou op dagen dat je weinig toch geen caffeine gedronken hebt en toch last hebt van hartkloppingen en/of druk achter je ogen kan je misschien toch het beste even je dokter kort lastig vallen, want dit kan een indicatie zijn van een hart ritme stoornis of andere bloeddruk related trouble.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Kan dit drugs geweest zijn, zo ja welke?
MrsL
17 01-07-2011 01:27
Lichaam & Gezondheid Hartkloppingen
J-roenn
5 28-06-2010 08:25
Lichaam & Gezondheid Tentamen stress - zenuwen.
stout!
12 21-12-2009 19:50
Psychologie Hoe betrouwbaar is deze test?
Verwijderd
18 19-03-2008 12:51
Psychologie Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen...
Dreamerfly
18 31-08-2003 20:45
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.