Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 18:17
Verwijderd
ik ben de laatste tijd ook heel erg moe, als ik dan een stukje fiets gaat mijn hart ook heel snel kloppen, en heb soms moeite met ademen. net of 'r een soort druk op mijn ademhaling staat ofzo. ik slaap heel veel, overdag dus ook. ik ben dan nog moe.
maar m'n moeder denkt dat het komt omdat ik niet aan sport doe, en vorig jaar een half uur naar school fietste en nu niet meer.
en doordat ik veel achter de tv en computer zit. wat denken jullie?
en mn moeder zegt ook: ik denk niet dat de dokter gelijk bloed afneemt. maar dat moet toch als je erom vraagt.

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 18:49
Verwijderd
Gewoon naar de huisarts gaan, leg je klachten goed uit, dan zegt hij wel wat je moet doen. Bij mij werd er vrij snel bloed geprikt (eerst alleen ijzer controleren, toen een heel bloedonderzoek).
Als er géén bloed geprikt wordt, dan krijg je waarschijnlijk tips mee, probeer daar dan wat mee, mocht het niet veranderen; weer gaan. Je kan altijd laten vallen dat bloed afnemen misschien een goed idee is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2005 @ 19:49 :
Gewoon naar de huisarts gaan, leg je klachten goed uit, dan zegt hij wel wat je moet doen. Bij mij werd er vrij snel bloed geprikt (eerst alleen ijzer controleren, toen een heel bloedonderzoek).
ja, ik kan dat nooit zo goed uitleggen wat ik precies voel. maar ik voelde me vandaag en gister ook duizelig.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-10-2005 @ 19:50 :
ja, ik kan dat nooit zo goed uitleggen wat ik precies voel. maar ik voelde me vandaag en gister ook duizelig.
Ga daar naar toe, zeg dat je overdag vaak erg moe bent, wanneer je je een beetje inspant (fietsen bv) ook en dat je soms ook best duizelig bent. Veel meer hoef je niet te zeggen hoor Die klachten komen bij heel veel jongeren voor (voornamelijk meisjes), de huisarts weet wel in welke richting hij de oorzaak ongeveer moet zoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2005 @ 19:52 :
Ga daar naar toe, zeg dat je overdag vaak erg moe bent, wanneer je je een beetje inspant (fietsen bv) ook en dat je soms ook best duizelig bent. Veel meer hoef je niet te zeggen hoor Die klachten komen bij heel veel jongeren voor (voornamelijk meisjes), de huisarts weet wel in welke richting hij de oorzaak ongeveer moet zoeken.
ja ik ga gewoon, ik vindh et stom dat m'n moeder denkt dat ik ongezond leef of iets, kan het dan gewoon proberen als er niks aan deh and is dan moet ik het in een andere hoek zoeken. maar ik heb ook soms een beetje last van hartkloppingen dat m'n hart hard gaat kloppen ofzo, ja kan het niet uitleggen, en als ik stofzuig ben ik al helemaal moe. maar ik vind het wel eng om bloed te laten prikken, want word echt super snel misselijk, soms als ik er aan denk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:13
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Je hoeft een topic van 2001 niet hiervoor te uppen, hoor. Topic gesplitst.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:15
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Ik ben vanmorgen nog naar de dokter geweest, mede omdat ik de laatste tijd zo moe ben.
Komt ook omdat ik slecht slaap, dus nu heb ik druppels gekregen om beter te kunnen slapen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-10-2005 @ 20:13 :
Je hoeft een topic van 2001 niet hiervoor te uppen, hoor. Topic gesplitst.
ja ik zocht ff of iemand ook daar last van had, maar zag niet dat ie zo oud was sorry.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:09
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Heb ook ooit bloedarmoede gehad samen met inspanningsastma, das compleet fucked. Bloedarmoede was ik echter wel snel vanaf.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 08:39
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Gewoon even naar de huisarts gaan.
Moe zijn kan zoveel oorzaken hebben.
Toen ik vaak moe was ging ik naar de dokter en hij ging gelijk even bloedprikken. Toen had ik pfeiffer en bloedarmoede tegelijk, wat een feest
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 08:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het kan aan zoveel dingen liggen. Wat je moeder zegt zou goed kunnen. Of misschien heb je te weinig gegeten de laatste tijd? Want dan heb ik het ook heel erg. Of anders misschien "ziek" (zonder dat je t weet ).
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:22
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Moe zijn kan door allerlei dingen komen, en het kan ook heel goed komen door wat je moeder zegt hoor. Dat is echt niet zomaar een stomme gedachte.
Het gebeurt regelmatig dat mensen met vermoeidheidsklachten bij de dokter een stappenteller meekrijgen en meer moeten gaan bewegen. Onder andere dat slapen overdag wat jij doet is heel slecht voor je lichaam, omdat het dan gaat wennen aan die slaap die het allemaal krijgt, en als je dan een keer niet slaapt voerdag, ja dan voel je je wel moe ja.
Maar ga gewoon naar de dokter, leg je verhaal uit en dan hoor je wel wat hij/zij ervan vindt.. bloed prikken kan altijd, en zal heus wel gebeuren als hij/zij daar aanleiding toe ziet.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 27-10-2005 @ 11:22 :
Moe zijn kan door allerlei dingen komen, en het kan ook heel goed komen door wat je moeder zegt hoor. Dat is echt niet zomaar een stomme gedachte.
Het gebeurt regelmatig dat mensen met vermoeidheidsklachten bij de dokter een stappenteller meekrijgen en meer moeten gaan bewegen. Onder andere dat slapen overdag wat jij doet is heel slecht voor je lichaam, omdat het dan gaat wennen aan die slaap die het allemaal krijgt, en als je dan een keer niet slaapt voerdag, ja dan voel je je wel moe ja.
Maar ga gewoon naar de dokter, leg je verhaal uit en dan hoor je wel wat hij/zij ervan vindt.. bloed prikken kan altijd, en zal heus wel gebeuren als hij/zij daar aanleiding toe ziet.
ik ben vandaag naar de dok geweest, hij heeft me verwezen naar het ziekenhuis, 4 buisjes bloed jakkie gelukkig keek ik de andere kant op, binnenkort krijgi k de uitslag dan zullen jullie en ik het weten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:42
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Offtopic:
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-10-2005 @ 20:48 :
ja ik zocht ff of iemand ook daar last van had, maar zag niet dat ie zo oud was sorry.
Maakt niet uit .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 27-10-2005 @ 18:11 :
ik ben vandaag naar de dok geweest, hij heeft me verwezen naar het ziekenhuis, 4 buisjes bloed jakkie gelukkig keek ik de andere kant op, binnenkort krijgi k de uitslag dan zullen jullie en ik het weten.
Bij mij wordt zoiets gewoon bij de ggd oid gedaan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-10-2005 @ 23:04 :
Bij mij wordt zoiets gewoon bij de ggd oid gedaan
Verschilt hier, je kunt bij de ziekenhuizen terecht, maar ook bij zo'n soort gezondheidscentrum, net wat je zelf het handigste vindt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-10-2005 @ 23:04 :
Bij mij wordt zoiets gewoon bij de ggd oid gedaan
ik kon het wel bij de dokter ofzo, maar in het ziekenhuis kon je liggen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 11:36
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb dat vanaf mijn 16e gehad, dat veel moe en ook ineens duizelig vaak, maar naarmate is dat steeds minder geworden en na 2 jaar had ik er helemaal geen last van.

Ik heb wel bloed laten afnemen toen ik hier net woonde op mijn 17e, maar daar heb ik nooit resultaat van gehad...

Maar vanaf mijn 17e ben ik ook heel veel gaan sporten, en ik denk toch dat dat de doorslag gaf dat ik er helemaal vanaf was, je denkt jezelf ook vaak moe, als je moe bent gewoon naar buiten gaan, rondje lopen enzo, is altijd goed
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Allochthony schreef op 29-10-2005 @ 12:36 :
Ik heb dat vanaf mijn 16e gehad, dat veel moe en ook ineens duizelig vaak, maar naarmate is dat steeds minder geworden en na 2 jaar had ik er helemaal geen last van.

Ik heb wel bloed laten afnemen toen ik hier net woonde op mijn 17e, maar daar heb ik nooit resultaat van gehad...

Maar vanaf mijn 17e ben ik ook heel veel gaan sporten, en ik denk toch dat dat de doorslag gaf dat ik er helemaal vanaf was, je denkt jezelf ook vaak moe, als je moe bent gewoon naar buiten gaan, rondje lopen enzo, is altijd goed
dan moet je bellen naar de dokter natuurlijk.

maar goed ik ben gezond, m'n moeder had gelijk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 18:10
notorius
Avatar van notorius
notorius is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-10-2005 @ 19:55 :
[...] maar ik vind het wel eng om bloed te laten prikken, want word echt super snel misselijk, soms als ik er aan denk.
Is echt helemaal niets engs aan. Heb vanmiddag nog bloed laten prikken (allergietest), en ik voelde vrijwel niets. Je ziet alleen een naald in je arm gaan, een busje met bloed vult zich en klaar! (duurt hooguit 15 sec in totaal).


Citaat:
_Mosquito_ schreef op 27-10-2005 @ 18:11 :
ik ben vandaag naar de dok geweest, hij heeft me verwezen naar het ziekenhuis, 4 buisjes bloed jakkie gelukkig keek ik de andere kant op, binnenkort krijgi k de uitslag dan zullen jullie en ik het weten.
Sorry hoor, maar je kan je ook aanstellen..
__________________
For real.

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:54
Nickie
Avatar van Nickie
Nickie is offline
Heyy

Ik had het zelfde probleem maar bij mij kwam het omdat ik een te kort aan ijzer in mijn bloed had (eet namelijk geen vlees).
Nu drink ik om de dag een drankje waar ijzer in zit en heb er nu geen last meer.

-x-
__________________
Just me...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:00
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Nickie schreef op 13-11-2005 @ 17:54 :
Heyy

Ik had het zelfde probleem maar bij mij kwam het omdat ik een te kort aan ijzer in mijn bloed had (eet namelijk geen vlees).
Nu drink ik om de dag een drankje waar ijzer in zit en heb er nu geen last meer.

-x-
dat is dan dus bloedarmoede?


@ts
Fijn dat het niks ernstigs is
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:03
Nickie
Avatar van Nickie
Nickie is offline
ja dat klopt, maar het is gelukkig makkelijk te verhelpen..
__________________
Just me...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:06
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Nickie schreef op 13-11-2005 @ 18:03 :
ja dat klopt, maar het is gelukkig makkelijk te verhelpen..
True
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:07
Nickie
Avatar van Nickie
Nickie is offline
http://www.roosvicee.nl/cgi-bin/index.cgi?page=21
__________________
Just me...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloedarmoede of Ziekte van Pfeifer
watervrouw
17 10-11-2001 10:05
Lichaam & Gezondheid Moe, niet in slaap komen.....
diamondvoodoo
3 09-11-2001 17:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.