Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2013, 18:46
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:39
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Naar de huisarts gaan!

Ik had dat ook en het bleek dat ik bloedarmoede had.
Het kan ook zijn dat je suikerspiegel laag was
Maar om het zeker te weten moet je echt naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:45
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Naar de huisarts gaan!

Ik had dat ook en het bleek dat ik bloedarmoede had.
Het kan ook zijn dat je suikerspiegel laag was
Maar om het zeker te weten moet je echt naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het kan door heel veel dingen komen, oververmoeidheid, psychische druk, lage bloedsuiker, bloedarmoede (te weinig ijzer), te weinig of niet gezond/gevarieerd eten, zuurstofgebrek door slechte ventilatie, diverse aandoeningen of een combinatie van factoren. Te veel om op te noemen.

Als je flauwvalt is het in ieder geval een signaal van je lichaam dat er ergens een zuurstoftekort ontstaat, waardoor je lichaam in 'standby' gaat om dat tekort te herstellen. Het is (meestal) niet zo ernstig als vaak wordt gedacht, maar het signaal moet je wel serieus nemen, zeker als het regelmatig gebeurt. Je hoeft je dus niet direct enorm zorgen te gaan maken, maar laat het niet op zijn beloop, je kunt beter even zeker weten wat er aan de hand is.
Naar de huisarts dus, en die zal waarschijnlijk sowieso eens naar je bloedwaarden kijken.

Wat je in ieder geval eens bij jezelf na kunt gaan is of je genoeg eet en niet te veel doet en genoeg rust.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 03-01-2013 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 12:55
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Te weinig eten kan tot bloedarmoede en bloedsuikerproblemen leiden, dus dat kan heel goed een oorzaak zijn. Hoeveel (en wat) eet je op een dag? Je moet genoeg én gevarieerd eten. Als je weinig dierlijke producten (zoals vlees en zuivel), fruit en groenten eet kan dat al snel tot bloedarmoede leiden, soms ook als je bijv. vegetarisch/veganistisch eet.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 04-01-2013 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 00:22
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 01:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou, ik kan natuurlijk niet zeker zeggen of je eetpatroon verband houdt met je flauwvallen, maar je eet sowieso veel en veel te weinig, dus daar moet je echt direct iets aan gaan veranderen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 01:48
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 02:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat is niet slim. Het is echt heel ongezond om zo weinig te eten. Je kunt niet een hele dag leven op het avondeten van gisteren en een broodje en een appel. Als je zo door gaat kun je veel ernstigere problemen krijgen dan flauwvallen. Als je denkt dat je daar niet alleen verandering in kunt aanbrengen raad ik je toch met klem aan om hulp te zoeken. Je huisarts kan je daarbij helpen, en daar hoef je je ook echt niet voor te schamen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 02:11
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 02:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een diëtist.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 19:38
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 19:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
van een appel, een broodje kaas en een bordje avondeten kan je niet leven. Dan zou iedereen flauwvallen. Een meisje van jouw leeftijd kan rustig 5-6 boterhammen op een dag eten zonder aan te komen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:27
Verwijderd
En als je daar wel van aan komt, heb je een extra reden om naar de huisarts te gaan, om bv. eens je schildklier te laten checken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:32
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
hoe oud ben je dan? Als je jonger bent dan 18 ben je echt nog niet uitgegroeid hoor.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:53
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 22:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ehh, je zit zeker tot je 21e in de groei hoor. En ook als je 15 bent zul je nog in de lengte groeien. Daarnaast betekent "in de groei" niet alleen dat je nog langer wordt, maar dat er ook nog allerlei veranderingen aan de binnenkant plaatsvinden. Jij eet écht veel en veel te weinig, je eet nog niet eens genoeg om genoeg energie over te houden om de dag door te komen (vandaar dat je flauwvalt), laat staan dat je lichaam genoeg bouwstoffen heeft voor al die veranderingen in je lichaam.

Ik raad je echt aan om gezonder te gaan eten. Je kunt gezond eten en genoeg eten zonder dat je aankomt, en als je gevarieerd eet, zonder veel ongezonde of vette/suikerrijke dingen te eten, en genoeg beweegt, zul je echt niet aankomen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 22:46
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 11:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja maar lieve schat dat je aankomt wil niet zeggen dat je dik wordt. Je bent nog maar 15, dat je niet meer in de lengte groeit wil niet zeggen dat je niet nog dingen als heupen en borsten krijgt, dat heeft ook gewicht.
Ik ben bijvoorbeeld ook niet meer verschrikkelijk veel gegroeid sinds mijn 15e, maar ik ben sindsdien nog wel aangekomen omdat ik een vrouwenlichaam heb gekregen. Dat hoort bij volwassen worden!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 16:06
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 22:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hoeveel weeg je dan en wat is je lengte?

Ook al ben je wat molliger (als dat al zo is), dan moet je nog steeds genoeg eten. Dat crashdiëten is enorm gevaarlijk, je speelt met je leven.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 22:06
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 22:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik hoef dit niet in te vullen in een BMI-calculator om te weten dat je echt veel en veel te licht bent... Ik kan me niet voorstellen dat dit niet opvalt in je omgeving, bij je familie en je vrienden.
Je bent heel gevaarlijk bezig, ook al val je niet flauw omdat je gaat zitten, wil het niet zeggen dat je lichaam je nog steeds waarschuwt. Mijn god kind, van een klein ontbijt, een lichte lunch en af en toe een gezond tussendoortje word je écht niet dik, en je lichaam schreeuwt er om.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 22:16
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 14:10
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
gewicht is slechts een getal, bij mij zie je het vet gewoon zitten en daar wil ik vanaf.
Bij iedereen zie je "vet" zitten, anders zou je een skelet zijn.
Het lijkt mij verstandig dat je dit probleem eens aan de huisarts voorlegt, wellicht kan hij/zij je verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 17:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik ben 1.83 en ik woog vnd 58,4 $

Het is niet zonder risico's maar het werkt wel snel
ik ben ruim 10 cm korter dan jij, iets zwaarder en ik krijg van alle kanten gezeur te horen dat ik te mager ben. Jij bent al helemaal te mager.
Maargoed alles bij elkaar heb je gewoon een eetstoornis en daar moet je hulp voor zoeken want je kan ernstig ziek worden als je niet fatsoenlijk gaat eten, en dan is het flauwvallen nog maar het minste van je problemen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 20:12
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 20:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als wat je in dit topic hebt verteld over je voedingspatroon en gewicht klopt, dan heb je denk ik wel een probleem... maar ik denk dat de kans dat je na nog meer preken van ons wél gaat luisteren erg klein is, dus ik zal er niet meer op ingaan.
Ons advies zal blijven staan in ieder geval. Sterkte en ik hoop dat je je snel realiseert dat je niet gezond bezig bent!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 21:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik ben ergens tussen de 10 en 15 cm kleiner en weeg iets van 67. En ik heb allemaal vet en heupen en andere normale verhoudingen. Ik zou wel iets dunner kunnen zijn, zonder dat het ongezond wordt, maar niet heel veel en jij bent gewoon te licht.

Overigens: ik eet sowieso tien boterhammen per dag, daarnáást nog een appel en crackers en een bord avondeten (als ik het heel lekker vind: meerdere borden, en op zich hebben we grote borden ). En dat zonder dat ik verder sport of zoiets, maar ik kom er volgens mij ook mee weg omdat ik altijd ruim genoeg at en mijn lichaam dat weet. Jouw lichaam daarentegen gaat nu álles opslaan wat je eet, want anders gaat het dood. En als je dus extreem lijnt en je gaat daarná weer normaal eten, dan word je dus dikker dan eerst.

Dus:
- Je bent véél te licht.
- Je eet véél te weinig.
- Diëten is bijzonder onpraktisch. Zeker dat extreme.

En volgens mij is flauwvallen hier een teken van je lichaam van 'hoi, je eet te weinig, ik trek het niet meer' en moet je heel erg naar de huisarts en normaal gaan eten en aan je zelfbeeld werken.

Oh, en vrouwen mét gewone hoeveelheden vet zijn mooier dan vrouwen met weinig vet. Ik vind hele dunne vrouwen altijd niet zo heel mooi, minder mooi in ieder geval dan 'gemiddelde' vrouwen. Dus je zou niet alleen gezonder zijn en je beter voelen als je meer eet, maar ook gewoon mooier, wat mij betreft.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 21:59
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 22:04
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Maar je weet wel dat we dit alleen zeggen, omdat we het beste met je voorhebben? We hoeven niet te liegen, want we kennen je toch niet, en we hebben ook geen reden om je expres het verkeerde advies te geven. Je zou wel écht meer moeten eten, preek of niet. En dat is ook de manier om van je flauwvallen af te komen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 22:11
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 17:38.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gevolgen van express flauwvallen
luna-23
10 27-04-2012 13:32
Lichaam & Gezondheid flauwvallen, naar de dokter of niet?
Calimeromeis
4 29-06-2009 10:25
Lichaam & Gezondheid TBC test+flauwvallen
Blackeyed
3 08-01-2009 11:43
Lichaam & Gezondheid Oorzaken flauwvallen na bloedverlies?
tuttebel
10 07-11-2006 16:46
Lichaam & Gezondheid 's Nachts misselijk en flauwvallen
:) L. :)
12 31-05-2006 13:14
Lichaam & Gezondheid flauwvallen door licht bloedverlies?
Verwijderd
29 07-04-2004 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.