Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2009, 10:00
BlackTiger
BlackTiger is offline
Ik heb sinds vanochtend een beginnende koortslip in mijn mondhoek.
Net heb ik er koortslipcreme van de kruidvat opgesmeerd, maar na hoeveel dagen trekt het helemaal weg eigenlijk? en kan ik gedurende tijd wel zoenen of mag dat ook niet?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 11:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
een koortslip is meestal binnen een week weg. zodra de blaasjes van een koortslip stuk gaan ben je heel besmettelijk voor anderen. Als de gene waarmee je wil zoenen zelf al eens een koortslip heeft gehad, maakt het niets uit, maar als die persoon het nog nooit heeft gehad zou ik dat even niet doen tot het weer over is.
je moet ook oppassen dat je niet met je vingers aan de koortslip zit, want zo kan je het ook verspreiden! Dus even wat vaker je handen wassen, dan komt het wel goed
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 12:02
BlackTiger
BlackTiger is offline
Citaat:
een koortslip is meestal binnen een week weg. zodra de blaasjes van een koortslip stuk gaan ben je heel besmettelijk voor anderen. Als de gene waarmee je wil zoenen zelf al eens een koortslip heeft gehad, maakt het niets uit, maar als die persoon het nog nooit heeft gehad zou ik dat even niet doen tot het weer over is.
je moet ook oppassen dat je niet met je vingers aan de koortslip zit, want zo kan je het ook verspreiden! Dus even wat vaker je handen wassen, dan komt het wel goed

Oké bedankt. Voordat ik begonnen ben met het smeren van de creme heb ik het eerst ontsmet. Ik breng de creme aan met een wattenstaafje zodat ik er niet met mijn handen aan kom. Maar ik ga vrijdag met mijn vriendin naar de bioscoop toe, ik hoop dat het dan al weggetrokken is
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 12:11
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Als de gene waarmee je wil zoenen zelf al eens een koortslip heeft gehad, maakt het niets uit,
Nouja het maakt in zovere wat dat diegenen hem dan wel ook weer terug krijgt en das natuurlijk ook niet heel aardig

Iig de kans dat het vrijdag beter is wel zeker aanwezig maar zekerheid is daar niet op te geven.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 19:16
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
je kunt wel zoenen maar dan is de kans groot dat hij/zij het ook krijgt...
een koorts lip is eigelijk een SOA.
dus ik zou het niet doen.
bij mij is het na 1 week weer helemaal weg
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 23:51
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Nouja het maakt in zovere wat dat diegenen hem dan wel ook weer terug krijgt en das natuurlijk ook niet heel aardig
Nee, dat is niet zo. Het virus wat een koortslip veroorzaakt blijft altijd aanwezig in het lichaam en komt onder bepaalde omstandigheden opzetten. Op die manier krijg je een koortslip (afgezien van de eerste infectie, waar je wel door middel van bijvoorbeeld zoenen besmet raakt). Je kunt het vergelijken met waterpokken. Ook dit virus blijft voor altijd in het lichaam aanwezig. Maar als jij waterpokken doorgemaakt hebt en je komt in aanraking met iemand die waterpokken heeft dan krijg jij het niet.

Het komt er op neer dat een herhaling van een koortslip veroorzaakt wordt door interne factoren bij het individu. En niet door externe factoren (lees zoenen).
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 00:06
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Nee, dat is niet zo. Het virus wat een koortslip veroorzaakt blijft altijd aanwezig in het lichaam en komt onder bepaalde omstandigheden opzetten. Op die manier krijg je een koortslip (afgezien van de eerste infectie, waar je wel door middel van bijvoorbeeld zoenen besmet raakt). Je kunt het vergelijken met waterpokken. Ook dit virus blijft voor altijd in het lichaam aanwezig. Maar als jij waterpokken doorgemaakt hebt en je komt in aanraking met iemand die waterpokken heeft dan krijg jij het niet.

Het komt er op neer dat een herhaling van een koortslip veroorzaakt wordt door interne factoren bij het individu. En niet door externe factoren (lees zoenen).
Oh dat wist ik niet
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2009, 12:57
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Nee, dat is niet zo. Het virus wat een koortslip veroorzaakt blijft altijd aanwezig in het lichaam en komt onder bepaalde omstandigheden opzetten. Op die manier krijg je een koortslip (afgezien van de eerste infectie, waar je wel door middel van bijvoorbeeld zoenen besmet raakt). Je kunt het vergelijken met waterpokken. Ook dit virus blijft voor altijd in het lichaam aanwezig. Maar als jij waterpokken doorgemaakt hebt en je komt in aanraking met iemand die waterpokken heeft dan krijg jij het niet.

Het komt er op neer dat een herhaling van een koortslip veroorzaakt wordt door interne factoren bij het individu. En niet door externe factoren (lees zoenen).
Ah oke Ik wist wel dat het altijd aanwezig bleef maar dacht eventjes dat het zowel door interne als externe factoren opnieuw terug kan komen. Theoretisch zou het nog wel kunnen omdat je 2 type hebt maar B geeft bijna nooit een koortslip en blijft ook niet echt reïnfecteren. Maargoed weer wat geleerd
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Koortslip
Lavendel239
2 05-08-2012 01:20
Lichaam & Gezondheid Koortslip
-x-Anoniem-x-
2 02-01-2011 16:11
Lichaam & Gezondheid Koortslip --> soa?
Charl0tteee
14 28-11-2010 16:07
Lichaam & Gezondheid Hét middel tegen koortslip!!!
Verwijderd
10 26-04-2005 19:47
Lichaam & Gezondheid koortslip
Pieternel
10 20-08-2003 16:25
Lichaam & Gezondheid Koortslip
fruitmand
8 28-12-2001 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.