Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2013, 14:00
Candy94
Candy94 is offline
Hallo, ik ben candy94 en ik heb een vraag;

Bij een rijschool heb ik een lespakket gekocht, niet het hele bedrag ik mocht omdat ik niet zoveel geld ervoor had per les betalen. Dit heb ik gedaan, maar na omstandigheden ga ik verhuizen naar een andere provincie. Ik heb de rijschool gebeld maar die krijg ik niet te pakken. Moet ik het hele lespakket nog betalen of mag je zomaar stoppen?

groetjes candy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2013, 22:01
Verwijderd
Heb je getekend hiervoor? Lees de voorwaarden van het lespakket eens, daar zal het wel in staan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 11:52
Guarnere
Avatar van Guarnere
Guarnere is offline
Normaliter teken je bij het aangaan van dat pakket inderdaad een (soort van) contract. Daar kun je dus in principe niet onderuit, tenzij dat met instemming van beide partijen gaat.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 11:11
Verwijderd
De rijschool kan er natuurlijk ook niets aan doen dat jij gaat verhuizen... Van de andere kant valt te betwijfelen of ze al kosten gemaakt hebben voor jou. Heb je al een heel rooster of plannen jullie in gezamenlijk overleg in of hoe gaat het?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 11:15
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Overleg gewoon even met je rij-instructeur Ik heb geen ervaring met een pakket, maar afgezien van een TTT of examen wat hij misschien ingepland kan hebben maakt hij eigenlijk alleen kosten per les. En zelfs als hij wel wat ingepland heeft, kan hij dat misschien wel aan een andere leerling slijten. Het hangt er vooral vanaf hoe flexibel je rijschool/instructeur dus eigenlijk is.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 15:06
Candy94
Candy94 is offline
ik heb gebeld naar het bedrijf waaronder de rijschool staat,en die heeft mij gemaild dat ik met de rijleraar zelf moet onderhandelen. alleen het probleem is de rijleraar laat al 3 a 4 weken/lessen niks meer van zich horen!!

Ik heb wel getekent voor het pakket maar ik hoef het niet in één keer te betalen.

Moet ik nu gewoon gaan verhuizen zonder het te melden?

groetjes candy
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 15:10
Candy94
Candy94 is offline
tussendoor ; ik les(lesde) elke maandag
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 20:20
Verwijderd
Als de rijleraar al 3/4 lessen lang niet komt opdagen lijkt me dat je ook met contract wel een punt hebt om niet met die leraar verder te gaan...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 20:27
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Overleg gewoon even met je rij-instructeur Ik heb geen ervaring met een pakket, maar afgezien van een TTT of examen wat hij misschien ingepland kan hebben maakt hij eigenlijk alleen kosten per les. En zelfs als hij wel wat ingepland heeft, kan hij dat misschien wel aan een andere leerling slijten. Het hangt er vooral vanaf hoe flexibel je rijschool/instructeur dus eigenlijk is.
Ik meen mij te herinneren dat ze dat een aantal jaar terug aangepakt hebben. Ik ben momenteel wat te lui om te gaan zoeken, maar ik meen dat een examen nu op naam gereserveerd moet worden. Dit om te voorkomen dat grote rijscholen tig examens op voorhand inkopen (wat voorheen gebeurde) waardoor kleinere scholen inkomsten mislopen doordat lessers liever naar zo'n grote rijschool gaan waar ze wel snel op examen kunnen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 00:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nu je het zegt, staat mij daar ook iets van bij dat ze dat om die reden aangepast hebben. Maar dat is van na mijn eigen examens, dus ik weet niet hoe het nu eigenlijk in zijn werk gaat. De rijschool moet in ieder geval het praktijkexamen reserveren. Als dat op naam gaat kan het wel zijn dat de rijschool kosten voor het reserveren in rekening brengt, maar dat examen zelf moet wel gewoon te annuleren zijn lijkt mij Als je er nog niet voor hebt moeten betalen, zou het best mogelijk kunnen zijn dat er nog niets is gereserveerd.

En wat Sarah zegt; als je instructeur zo lang niets van zich laat horen tilt die ook niet zo erg zwaar aan afspraken. Zelf zou ik dan gewoon met de rijschool bellen - als je dus verder niets van te voren al betaald hebt - en zeggen 'ik hoor ook niets meer van hem en ik ga verhuizen, dus ik stop bij jullie met lessen' En anders komen ze je maar gewoon op je nieuwe adres halen, hoe ver dat ook mag zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 09:45
Candy94
Candy94 is offline
ik heb de rijschool gebeld en het uitgelegd dat ik ging verhuizen. hij vond het erg jammer. voor de rest hoef ik niks meer te betalen :-)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 09:47
Candy94
Candy94 is offline
bedankt voor jullie tips! de volgende rijschool let ik beter op, ik ben nog een beginneling dus hier leerde ik weer wat van! dank julliewel :-)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 17:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Examens worden idd op naam gereserveerd nadat je de rijschool daarvoor gemachtigd hebt met DigiD en zijn in principe niet te annuleren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 07:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ik heb de rijschool gebeld en het uitgelegd dat ik ging verhuizen. hij vond het erg jammer. voor de rest hoef ik niks meer te betalen :-)
Verdulleme, ben ik bijna een week bezig het voor je uit te zoeken; wetboeken doornemen, standaard rijschoolcontracten doorlezen, rechtsbijstand bellen. Had je 'm niet meteen even op 9 mei kunnen bellen? Dat had me een hoop werk bespaard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Verhuizen
Winniedp
6 11-01-2017 19:40
Software & Hardware Website verhuizen
duivelaartje
11 28-02-2011 23:31
Werk, Geld & Recht Verhuizen naar Essex(Engeland),
Ecktenbaas
10 04-12-2010 21:30
Werk, Geld & Recht Verhuurder zegt op laatste moment af, gevolg: twee weken voor verhuizing geen woning
Martiño
14 24-06-2010 09:41
Lifestyle Verhuizen
Esmée
65 08-08-2002 09:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.