Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2013, 19:13
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Avond,

Weet iemand hoe het werkt in de bus, zonder OV? Als je in de bus stapt, kan je ook van die kaartjes kopen. Maar mijn vraag was meer, moet je dan voor het hele kaartje betalen? Want het gaat om een kleine rit van 11 minuten. Rit kost 1,21 euro. Moet ik dan voor die 1,21 betalen? Of voor een vol kaartje? Ja nee, ik ben niet zo bekend met openbaar vervoer.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2013, 19:54
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je zegt tegen de chauffeur waar je heen wilt en daar betaal je voor.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:01
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Maar, dan moet je toch zo'n klein kaartje kopen? Dat je dan zegt 'Ik wil naar de stad', en dat je dan zo'n kaartje krijgt?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:02
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Strippenkaarten bestaan niet meer dus je betaalt gewoon voor de afstand die je aflegt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:04
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Strippenkaarten bestaan niet meer dus je betaalt gewoon voor de afstand die je aflegt.
Nee, die bedoel ik niet. Laatst kwam iemand de bus in, en die kocht een kaartje. Geen strippenkaart, maar die zei, waar die heen wilde, en de chauffeur gaf hem een kaartje.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:08
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Er zijn maar 2 manieren om met het OV te reizen. Of met een OVkaart waarmee je zelf in- en uitcheck of een los kaartje waarmee je betaalt voor de afstand die je reist.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:09
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Er zijn maar 2 manieren om met het OV te reizen. Of met een OVkaart waarmee je zelf in- en uitcheck of een los kaartje waarmee je betaalt voor de afstand die je reist.
Dus als ik straks ga reizen, betaal ik gewoon 1,21?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:19
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Ja
Dankjewel, voor het snelle antwoord.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:26
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Goeie reis!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die 1,21 is waarschijnlijk de prijs die je betaalt als je op saldo reist met de OV-chipkaart. Een los kaartje bij de chauffeur is meestal duurder en doorgaans een rond bedrag. Kijk even op de site van de vervoerder wat voor kaartjes ze in de bus verkopen want dat verschilt per regio/vervoerder. Doorgaans is het bijvoorbeeld een kaartje voor 1uur reizen of een korte of lange reis. Je betaalt in elk geval niet per kilometer zoals wanneer je op saldo reist.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 21:26
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Die 1,21 is waarschijnlijk de prijs die je betaalt als je op saldo reist met de OV-chipkaart. Een los kaartje bij de chauffeur is meestal duurder en doorgaans een rond bedrag. Kijk even op de site van de vervoerder wat voor kaartjes ze in de bus verkopen want dat verschilt per regio/vervoerder. Doorgaans is het bijvoorbeeld een kaartje voor 1uur reizen of een korte of lange reis. Je betaalt in elk geval niet per kilometer zoals wanneer je op saldo reist.
Zo'n vermoeden had ik al. De vervoerder is Connexxion. Ik weet alleen niet precies, hoe je dat op hun site moet invoeren. Want ik had net iets gevonden, maar dat is alleen voor bepaalde provincies. Want ik wil een romantisch dagje gaan plannen, maar ik snap er geen meter van..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 21:29
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik heb iets gevonden! Eventuele dalkaarten, voor een stad of regio, kan je gewoon in de bus kopen, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat ligt eraan. Je hebt ook dalkorting abonnementen die je op een eigen OV-chipkaart moet laden. Het zou er bij moeten staan op de site lijkt me. Waar wil je heen dan kijk ik of ik je kan helpen als ik op mijn laptop zit (nu mobiel).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 21:44
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Heb je een privé berichtje gestuurd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer [Centraal] Vervoersnieuws
Verwijderd
52 23-05-2008 21:00
Verkeer & Vervoer Aanbesteden grote steden
TRA
19 25-09-2007 13:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 29-06-2006 13:47
De Kantine openbaar vervoer staakt donderdag?
Fantôme
44 14-06-2005 22:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap openbaar bvervoer moet gratis worden
cabilla
90 04-11-2003 16:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.