Oud 08-02-2001, 21:53
ick
ick is offline
zie subject line

ik wil dus een eigen koelvin gaan maken die uiteindelijk me duron over de Ghz mag gaan tillen, ik wil alleen voor dattie op de duron mag een goeie, goedkope testbak hebben.

iemand adviezen?
eisen: goeie sterke cpu, die wel wat hitte kan hebben

stabiel mobo dat geen hoge condensatoren krap bij de socket heeft
mobo waarmee je goed 't voltage in de chip op kan krikken
mobo moet 72 pinss geheugen kunnen hebben (heb ik nog wat van liggen)
AT form factor

mobo + cpu mogen samen ongeveer 150 piek kosten (2e hands)

iemand adviezen?
thanks! en ik post later hierzo wel wat schetsen van de koelvin, en nog later de resultaten van me test-bak en duron 600

------------------
Je mag ALLES van me weten, in ruil voor je pincode! | Geld moet rollen, niet gerold worden! | goet, goeier, Ick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2001, 22:10
Verwijderd
Voor 150 piek heb ik nog wel een AMD 486 DX2-66 inclusief plank, 4mb, en Vesa Localbus kaart liggen.

But seriously though, voor die 150 piek kun je beter een Globalwin FOP32 of een andere grote heatsink kopen (krijg je nog wisselgeld ook ) en die is waarschijnlijk 400x beter dan wat jij zelf kunt maken (zonder beledigend te zijn voor jou doe-het-zelf skills - een heatsink maken is gewoon moeilijk)

------------------
Intelligent life beyond this planet
Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 10:35
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
De heatsink zelf zou ik gewoon kopen. Waar ik mee zou gaan spelen is de fan. Ik zou een slang vast maken aan de heatsink. Met een verloop stuk, zou ik hier een 120 mm 220V fan aan bouwen. Vervolgens maak je een gat in de kast, en zuigt dus direct lucht aan van buiten. Hierdoor krijg je een veel hogere airflow dan met een processor fan. Bovendien zuig je koelere lucht aan. Ipv 30 a 35 graden is je cool lucht een graad of 20.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 11:50
ick
ick is offline
Citaat:
koop er een ipv. zelf te maken
dat wil ik dus niet! geen enkele heatsink die ik tot nu toe heb gezien voldoet voor de volle 100% aan wat ik wil....

ik wil een koperen windtunnel!

mijn idee is simpel: een dikke koperen plaat tegen de cpu aan, een U vormige plaat koper er bovenop, dat is de tunnel. daat tussenin een hele hoop dunne koperen staafjes van max. 3 mm dik, 2x 6cm fan erop en je heb een windtunnel. daarbij van karton een luchtsluis maken dat ie de lucht van buiten de kast aanzuigt (evt. een 8cm fan erop)...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 13:08
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Voor 59 gulden heb je al een moederboord met Pentium 75 processor.... (kijk eens op een pc-beurs daar vind je het allemaal veeeeel goedkoper!!)

Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 14:01
ick
ick is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Voor 59 gulden heb je al een moederboord met Pentium 75 processor.... (kijk eens op een pc-beurs daar vind je het allemaal veeeeel goedkoper!!)

is die P75 sterk? kannie met goeie koeling op 166?

Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 19:25
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
ick schreef:
is die P75 sterk? kannie met goeie koeling op 166?

Ik denk het wel.... Maar je moet wel een flinke koeler hebben dan, want de processor is nogal groot, groter dan bv. een pentium 100 processor, maar het moederboordje dat ik gezien heb was gewoon AT hoor.....

Ga dus een keertje naar de beurs, dan zie je zat van dat soort aanbiedingen!!

En voor 150 gulden.....Dan heb je op een beurs als de pc dumpdag een goed moederboord met een P166 processor...

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat je P133 processors niet kan overklokken, of is dat bullshit?

Met citaat reageren
Oud 09-02-2001, 21:02
ick
ick is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik denk het wel.... Maar je moet wel een flinke koeler hebben dan, want de processor is nogal groot, groter dan bv. een pentium 100 processor, maar het moederboordje dat ik gezien heb was gewoon AT hoor.....

Ga dus een keertje naar de beurs, dan zie je zat van dat soort aanbiedingen!!

En voor 150 gulden.....Dan heb je op een beurs als de pc dumpdag een goed moederboord met een P166 processor...

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat je P133 processors niet kan overklokken, of is dat bullshit?

dat is niet handig een grotere expirimenteerchip (socket 4)... maar de P75 bestaat ook in soket 5 formaat dat is even groot als sochet a, van me duron (zelfde bevestiging voor de koeler)

de P133 is prima voor de opklok, heb er zelf ooit een op 188 gejaagd
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 11:23
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Penttium 166 is trouwens Socket 7, net als bij mijn eigen computer, alleen heb ik een 300Mhz K-6 II processor erin....

Een 550Mhz chip van AMD is trouwens echt niet duur en is ook Socket 7. Mijn moederboord is 100Mhz, kan ik die nieuwe processor er zonder problemen inplaatsen? Of moet ik nog aan jumpertjes gaan frunniken (wat ik wat minder graag doe)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 11:34
Met een P166mmx zou je ook prima moeten kunnen overclocken.

------------------
Slechts het bewijs dat mijn account nog steeds bestaat. Hoe komt dat?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 16:26
ick
ick is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Penttium 166 is trouwens Socket 7, net als bij mijn eigen computer, alleen heb ik een 300Mhz K-6 II processor erin....

Een 550Mhz chip van AMD is trouwens echt niet duur en is ook Socket 7. Mijn moederboord is 100Mhz, kan ik die nieuwe processor er zonder problemen inplaatsen? Of moet ik nog aan jumpertjes gaan frunniken (wat ik wat minder graag doe)
je kan er zo 'n 550 insmijten, maar voor die op 550 draait moet je met jumpertjes de multiplier naar 5,5 gooien, zie hiervoor 't boekje van je moederboard
Met citaat reageren
Oud 11-02-2001, 16:28
ick
ick is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Met een P166mmx zou je ook prima moeten kunnen overclocken.

166@266 is niet moeilijk te doen nee (ervaring) je moet voor meer als 233 alleen extreem goed koelen + mazzel hebben dat je goeie core heb
Met citaat reageren
Oud 16-02-2001, 14:06
jw
jw is offline
De pentium mmx 'in the box' uitvoering is inderdaat nouwelijks over te klokken omdat er geen betere koelvin op kan zonder de cpu te beschadigen.
Ik heb zelf een celeron 400 die ik op 700 heb gekregen en nog steeds stabiel is :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.