Oud 01-02-2001, 16:16
pinhead
pinhead is offline
maakt het qua snelheid veel uit??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2001, 16:22
KeeZ
KeeZ is offline
eej goeiedag, als je echt goed wilt hebben neem je een 10400 tpm HD maar het beste voor kwaliteit-prijs is dus 7200 TPM grtz, KeeZ
__________________
oh, wat is het toch fijn, om een tweakert te zijn.... wOOOOt !!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2001, 17:02
www.hardwareinfo.net
Verse HD vergelijkingstest.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2001, 17:06
bastiaan
bastiaan is offline
Als de prijs niet uit maakt zou ik (natuurlijk) een 7200rpm (of hoger) nemen. Als dat niet zo is kun je gaan kijken of het verschil maakt, als je een computer hebt van rond de 600mhz of hoger zou ik een 7200rpm nemen, zit je daar (ver) onder, dan is een 5200rpm beter.
__________________
[img]http://www.geocities.com/thebes960jlod/button88x31.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 01-02-2001, 20:17
Verwijderd
Grappenmaker. Ik heb een Celeron 550 met 256 mb, en dan zou een 7200tpm schijf geen zin hebben? Ik ben laatst van Quantum Fireball SE 4.3 (ook geen trage 5400tpm schijf) naar een Maxtor Diamondmax Plus 7200 20gb gegaan, en de harddisk is gewoon nog steeds de bottleneck. Wil je geen gezeik met je schijven, haal dan SCSI.

------------------
Intelligent life beyond this planet
Met citaat reageren
Oud 01-02-2001, 20:38
SCSI is meerprijs inmiddels al bijna niet meer waard.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2001, 22:46
pinhead
pinhead is offline
bedankt voor de reacties

geld speelt niet écht een rol en toch een redelijk systeem (amd athlon 800 / 128mb ram)..dus ik ga voor 7200 denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-02-2001, 23:55
JandeLIEVEman
JandeLIEVEman is offline
haal gewoon die scsi maxtor 31 gb 10000 rpm voor 2000
Met citaat reageren
Oud 05-02-2001, 22:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:
SCSI is meerprijs inmiddels al bijna niet meer waard.
IMHO eigenlijk nooit geweest. Sowieso gaat de ontwikkeling bij IDE schijven veel sneller, omdat die meer verkopen. Tegenwoordig zijn SCSI en IDE schijven, op de interface na, vaak gewoon exact hetzelfde.



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 05-02-2001, 22:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Snelheid is niet alleen afhankelijk van hoe snel de HD draait, maar ook van de datadichtheid. De VL schijven van Maxtor draaien op 5400rpm, maar zijn sneller dan de (iets oudere) 7200rpm schijven omdat de bits veel dichter op mekaar zitten. Bijkomend voordeel is datttie nog stiller is.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 05-02-2001, 23:00
Citaat:
Chimera schreef:
IMHO eigenlijk nooit geweest. Sowieso gaat de ontwikkeling bij IDE schijven veel sneller, omdat die meer verkopen. Tegenwoordig zijn SCSI en IDE schijven, op de interface na, vaak gewoon exact hetzelfde.
Toch wel.
De accestijd lag een stuk lager.
De RAID mogelijkheid was er een stuk eerder.
De doorvoersnelheid lag hoger.
Processor gebruik lag lager.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 21:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Toch wel.
De accestijd lag een stuk lager.
De RAID mogelijkheid was er een stuk eerder.
De doorvoersnelheid lag hoger.
Processor gebruik lag lager.
Je gebruikt 4 keer werkwoorden in de verleden tijd. Is je toevallig het woordje "tegenwoordig" opgevallen in m'n post? Vroeger waren SCSI schijven inderdaad veel beter, tegenwoordig is er niet of nauwelijks verschil meer. Fabrikanten houden alleen altijd de accesstijden iets hoger bij IDE schijven omdat anders SCSI niet meer verkoopt.



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 06-02-2001, 22:48
Citaat:
Chimera schreef:
Je gebruikt 4 keer werkwoorden in de verleden tijd. Is je toevallig het woordje "tegenwoordig" opgevallen in m'n post?
Citaat:
IMHO eigenlijk nooit geweest.
Over verleden tijd gesproken

[Dit bericht is aangepast door Elpie (06-02-2001).]
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 20:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Over verleden tijd gesproken
En wat heeft dat met m'n bewering dat tegenwoordig SCSI schijven vrijwel hetzelfde zijn te maken?

Als je het verschil niet snapt raad ik je aan een cursus "begrijpend lezen" te volgen op je plaatselijke basisschool.



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 21:07
Die moeite verspil ik pas als jij je hoofdstuk formuleren eens wat beter zou proberen te lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 22:06
dys
dys is offline
Als je alleen voor opslag wil gebruiken (grote hd's gebruik je daar doorgaans voor) zou ik een 5400'er pakken da's een stuk goedkoper. Dus mp3's enso of backups bijv.

Kennelijk heeft de rest hierboven geld teveel ofso ik heb het te weinig doneren mag altijd!

------------------
Hailz, the shall not be understood. Sug tlhingan mu'ghom chop jih q'apla
Met citaat reageren
Oud 07-02-2001, 22:07
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
ik heb net een 80 gig maxtor gekocht 5400 rpm
Met citaat reageren
Oud 16-02-2001, 15:16
jw
jw is offline
Snelheid berekenen is makkelijk:
rotatiesnelheid maal de datadichtheid.
Dus een hele grote schijf op 5400 toeren is gewoon sneller dan een kleine 7200 toeren.
Bij gelijke grootte is een 7200 toeren +- 30% sneller
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2001, 19:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
ik heb net een 80 gig maxtor gekocht 5400 rpm
Hier een 40GB. Bloedjesnel en je hoort 'em gewoon NIET



------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.