Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 23:17
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Ik wilde m'n zus d'r pc maar is gaan upgraden. Dus ik heb een nieuw moederboard gekocht een nieuwe processor en nieuw geheugen.

Het moederboard is een Asrock K8Upgrade-VM800, de processor is een AMD sempron 3100+ en er zit 512 MB geheugen bij.

Ik heb vandaag dus ff alles in haar kast gezet en aangesloten. De CPU fan gaat aan en je hoort de harddisk ook een beetje geluid maken.

Zowieso zie ik geen beeld (VGA zit onboard). Hij lijkt ook niet echt door te starten.

Wat ik zelf denk dat het probleem is: Er zit op het moederbord een aansluiting voor een 12-volt ATX plug ofzo. Die is niet op de voeding aanwezig. Waarschijnlijk is die wel nodig om het moederbord te laten draaien.

Mijn vraag is nu, bestaat er een verloop-plug of iets anders om dit te fixen? Of is het echt nodig om een hele nieuwe voeding te kopen?
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 23:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Handig als je een foto post, of het merk voeding, c.q plaatje.

Maar je hebt en een 20 (of 24pins) stekker nodig, en een 4 pins bij Athlon XP/Sempron/64 systemen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Geen 4-pins ATX12V-plug op die voeding? Wat is dat voor antieke zooi? Je zult idd een nieuwe moeten kopen.

Zo'n verloopstekkertje bestaat bij mijn weten niet, maar zelfs al bestond het, dan vraag ik me toch af of die voeding wel sterk genoeg zou zijn.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 00:54
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Voeding is idd wel vrij oud (was van een PIII pc)

Na wat googelen en deze reacties denk ik idd dat ik gewoon een nieuwe moet kopen, ik denk ook eigenlijk dat de voeding maar 250 watt is ofzo.

bedankt iig
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.