Oud 17-02-2022, 01:54
mandytjeee
mandytjeee is offline
Beste allen,

Na 2 jaar thuiszitten, besloten om een vakantie te boeken. Covid en al, dus maar via TUI. Ik koos voor het gemak voor een bestemming waar ik eerder ben geweest: Dubai. Mijn ouders neem ik ook mee. Totaal ben ik 3300 euro armer geworden.

Hoe gaat het nu met Corona. Eigenlijk 2 dingen:

Gezondheidsverklaring invullen en meenemen naar Schiphol, dat moet van onze ministerie.
PCR test.

"Momenteel is het mogelijk om te reizen naar Dubai, maar vanwege het coronavirus gelden er wel inreisbeperkingen. Zo moet je bij vertrek een negatieve PCR-test van maximaal 72 uur oud laten zien"

Ik vertrek dinsdag 1 maart om 14:30 (tijdstip dat vliegtuig de lucht ingaat). Dat zou betekenen dat ik me vanaf zaterdag 26 februari 14:30 kan laten testen. Maar nu komt het, sommige sites geven aan:

"Bij aankomst in Dubai mag de test niet ouder zijn dan 72 uur"

Ik terug naar het reisbureau, die blijven beweren dat dit niet klopt en het 72 uur voor vertrek is. Dat geloof ik natuurlijk niet, dus heb ik een aantal PCR-test aanbieders gemaild en deze vraag gesteld, maar die klantenservice-studenten-medewerkers durven niet te antwoorden en verwijzen naar nederlandwereldwijd.nl of iets dergelijks.

Op de vraag welke test ik nodig heb: PCR Economy, PCR Naat, PCR Spoed wordt ook geen antwoord gegeven. Dat moet ik zelf bepalen en nakijken op dat nederlandwereldwijd.nl :roll:

Nou ja, wat kan ik? Dan maar 72 uur voor vertrek testen. Ik kies voor zondagochtend, hopelijk heb ik dan tegen de avond de uitslag, en zo niet, dan kan ik maandagochtend vast nog snel ergens anders terecht. Wel vrees ik dat ik te vroeg ga testen, mocht het inderdaad 72 uur voor aankomst zijn, maar goed, niemand die hier duidelijk over is.

Bij TUI even nagevraagd welke testaanbieder goed is. TUI werkt samen met spoedtest.nl en ik zou via een TUI korting slechts 37,95 per persoon betalen in plaats van 79,95 euro per persoon. Dat scheelt enorm, vooral gezien de al dure reis. Het wordt mij nu enigszins duidelijk dat ik de gewone PCR Economy nodig heb. Deze korting krijg ik via: https://spoedtest.nl/tui-pcrkorting-vakanties/ en daar begint de ellende.

Om te beginnen zie je een venster waar je netjes een test + locatie + het aantal personen dat getest moet worden kan opgeven. Ik begin netjes in te vullen en selecteer 3 personen (ik + mijn ouders). Tot mijn oog valt op het lapje tekst ernaast:



Oke, dus ik kan niet gelijk voor 3 personen een afspraak maken in 1 keer? Ik moet eerst voor mezelf, dan voor papa, dan voor mama? Dat is allemaal prima, maar ik wil natuurlijk de TUI korting via: https://spoedtest.nl/tui-pcrkorting-vakanties/



Ik moet dus ook een reserveringsnummer invullen. Wat is een reserveringsnummer? Ik bel weer met TUI, volgens TUI medewerker maakt het allemaal niets uit. EEEH DUS WEL:

Zonder een geldig reserveringsnummer kunnen we jou niet testen.!

Dan maar spoedtest bellen en ook mailen, gezien de 2 studenten aan de telefoon nauwelijks iets van de korting wisten. Die op de mail helaas ook niet, die verwijst mij naar TUI.

Maar reserveringsnummer gevonden! Nieuw probleem: TUI beweert op hun site dat je het boekingsnummer moet invullen https://www.tui.nl/corona-maatregelen/spoedtest/



Boekingsnummer of reserveringsnummer. Ik weer eindeloos bellen, zonder eenduidig antwoord. Ik heb nu even een bericht op Facebook geplaatst, ten einde raad. Ook begrijp ik het opvolgend maken van meerdere afspraken niet. Ik kan toch niet 3 keer 1 reserveringsnummer gebruiken? En waarom hebben ze een optie om het aantal personen te selecteren, als ze toch adviseren opvolgend te boeken?

Als ik verder klik in het afsprakenscherm op spoedtest.nl wordt de situatie nog erger:

"De onderstaande gegevens dienen overeen te komen met je paspoort of identiteitskaart."

Ik moet dus alles exact zo invullen als op onze paspoorten staat. Bij achternaam van mijn moeder stuit ik op een probleem. Er staat bij haar achternaam (fictieve naam even voor hier) Linda de Mol E/V Rietbergen. Moet ik nu alleen de Mol invullen of de Mol E/V Rietbergen? Deze vraag gemaild naar spoedtest, reactie: "Je moet alles exact zoals op het paspoort staat invullen." Ik begrijp er dus nog steeds niets van. Ook moet ik een documentnummer invullen? Wat is een documentnummer? Weer gemaild naar spoedtest. Reactie: "Dat staat op je paspoort" :cry:

Al met al zie ik dit mismoedig in. Zoveel vragen en een klantenservice die zich als robot opstelt en weigert vragen netjes te beantwoorden. Ik vrees dat ik op de testdag te horen krijg dat het reserveringsnummer niet klopt, dat de documentnummers niet kloppen, dat ik opvolgend of juist tegelijk de afspraak had moeten maken. Wat een ellende! Ben nog nooit zo bang geweest.

:cry:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2022, 03:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Topverhaal
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2022, 03:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ben je toevallig de neef van kluun
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2022, 08:43
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Je kan ook gewoon naar Texel ofzo, dan heb je dat gezeik niet
Met citaat reageren
Oud 17-02-2022, 12:35
Gordon Ramsay.
Avatar van Gordon Ramsay.
Gordon Ramsay. is offline
Haha dit verhaal stond ook op andere fora
Met citaat reageren
Oud 17-02-2022, 21:58
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
100% neefje van kluun dus
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2022, 23:07
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Nichtje denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.