Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2007, 15:27
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb het al een aantal keer gehad dat ik van mijn partner of ouders daarvan gewoon cadeaus kreeg die ik te duur vond voor een cadeau. Wat ik mij afvraag: zeg ik daar iets van? Of lijk ik dan juist weer onbeleefd? Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Een paar voorbeelden: een aantal jaar geleden had ik van mijn toenmalige vriendje een truitje gekregen wat volgens mij ongeveer 100 euro kostte, iets wat ik dus echt veel te duur vind voor een cadeautje. Verder wilde de moeder van een vriendje mij een keer een combi-oven-magnetron geven toen ik op kamers ging. Dit jaar schijn ik een vliegticket naar de VS te krijgen Ik vind het echt heel leuk allemaal, maar mijn gevoel zegt gewoon dat dit soort cadeaus een beetje te veel zijn..
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2007, 15:29
Verwijderd
Iets met een gegeven paard en een bek.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:32
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ja zo wil ik dus juist niet over komen, maar ondertussen voel ik me stiekem toch wel een beetje bezwaard als ik zoiets aanneem...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:38
Verwijderd
'Ooh, dat is toch veel te duur!! Dat had je echt niet moeten doen!!'
Afwijzen kan je het toch niet, lijkt me, dus dan maar duidelijk maken dat je er héél blij mee bent, maar dat je het echt overdreven vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 15:51
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
'Ooh, dat is toch veel te duur!! Dat had je echt niet moeten doen!!'
Afwijzen kan je het toch niet, lijkt me, dus dan maar duidelijk maken dat je er héél blij mee bent, maar dat je het echt overdreven vindt.
dit dus. maar het lijkt me ook een verschil of ze iedereen dat soort cadeaus geven, en of ze het makkelijk kunnen veroorloven of dat je het idee hebt dat ze er onwijs veel moeite voor hebben moeten doen..
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik weet niet hoor. Als ik iemand een cadeau geef dan gaat het erom dat die persoon het leuk vind, en zeker niet om de prijs. Het kan een cadeau zijn dat helemaal niks kost of een cadeau zijn dat heel veel kost, het gaat mij erom dat degene aan wie ik het geef er blij mee is. Misschien is dat ook zo bij hun.

Waarom voel je je bezwaard als je een duur cadeau aanneemt?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:09
Mening Gever
Mening Gever is offline
Ik krijg dan het idee dat ik een cadeau van ongeveer dezelfde prijs terug moet geven.

Op zich wel irritant dus.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:12
Thetallguy
Avatar van Thetallguy
Thetallguy is offline
Enkeltje VS, wat nou aardig bedoeld, ze willen je gewoon nooit meer terug zien
__________________
Ik ben niet dom, ik ben gewoon naief.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik krijg dan het idee dat ik een cadeau van ongeveer dezelfde prijs terug moet geven.

Op zich wel irritant dus.
Hoeft niet. Cadeau's geef je omdat je ze wil geven en niet omdat je iets terug verwacht. Verwacht je wel iets terug dan geef je eigenlijk geen cadeau maar probeer je te ruilen. Het gaat om de gedachte, niet om hoeveel het kost. Je wilt iemand blij maken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 19:17
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Hoeft niet. Cadeau's geef je omdat je ze wil geven en niet omdat je iets terug verwacht. Verwacht je wel iets terug dan geef je eigenlijk geen cadeau maar probeer je te ruilen. Het gaat om de gedachte, niet om hoeveel het kost. Je wilt iemand blij maken.
Kunnen verjaardagen ruilfeestjes genoemd worden?

Een normen-en-waarden regel stelt dat je een geliefde iets geeft op zijn/haar verjaardag en dat hij/zij jou ook iets geeft op jouw verjaardag.

Ik weet gewoon dat mensen mij een klootzak zouden vinden als ik iets goedkoops en lulligs geef terwijl zij mij allerlei prachtige, dure cadeaus geven.

Ik ben het wel met je eens, maar ik wil anderen wel blij houden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:22
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Verstand op nul en leechen maar.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Kunnen verjaardagen ruilfeestjes genoemd worden?

Een normen-en-waarden regel stelt dat je een geliefde iets geeft op zijn/haar verjaardag en dat hij/zij jou ook iets geeft op jouw verjaardag.

Ik weet gewoon dat mensen mij een klootzak zouden vinden als ik iets goedkoops en lulligs geef terwijl zij mij allerlei prachtige, dure cadeaus geven.

Ik ben het wel met je eens, maar ik wil anderen wel blij houden.
Iets goedkoops hoeft niet lullig te zijn; ik vind het echt onzin dat wanneer iemand mij iets duurs geeft, ik ook maar iets duurs terug moet geven. Ik geef terug wat ik me kan veroorloven en waarvan ik denk dat het bij die persoon past, als het voor die persoon dan als goedkoop en lullig wordt bestempeld, gezellig, maar dan stelde de vriendschap dus echt geen fluit voor.

Als je mensen alleen blij kan houden met dure dingen, dan stellen die relaties echt geen barst voor.

Citaat:
Iets met een gegeven paard en een bek.
Dat vind ik pas opgaan wanneer je iets krijgt en er echt over gaat zeggen dat het lelijk/stom/lullig is, niet wanneer je zegt dat het veel te duur was.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 09:50
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
dit dus. maar het lijkt me ook een verschil of ze iedereen dat soort cadeaus geven, en of ze het makkelijk kunnen veroorloven of dat je het idee hebt dat ze er onwijs veel moeite voor hebben moeten doen..
En wat is er bij jou het geval?
Als ze het makkelijk kunnen betalen en ze geven iedereen zulk soort cadeaus, dan zou ik er niet zo moeilijk over doen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 11:41
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Kunnen verjaardagen ruilfeestjes genoemd worden?

Een normen-en-waarden regel stelt dat je een geliefde iets geeft op zijn/haar verjaardag en dat hij/zij jou ook iets geeft op jouw verjaardag.

Ik weet gewoon dat mensen mij een klootzak zouden vinden als ik iets goedkoops en lulligs geef terwijl zij mij allerlei prachtige, dure cadeaus geven.

Ik ben het wel met je eens, maar ik wil anderen wel blij houden.
Die normen-en-waarden regel nergens op. Een cadeau krijg je, die moet je niet verwachten op een bepaalde datum. Ik zie veel mensen om me heen die verjaardagscadeau's als een verplichting zien. En als je het als een verplichting ziet is heel het gebaar weg, je doet het niet meer met plezier. Mensen krijgen op random tijden cadeautjes van mij.

Citaat:
Als je mensen alleen blij kan houden met dure dingen, dan stellen die relaties echt geen barst voor.
dit dus.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 11:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
'Ooh, dat is toch veel te duur!! Dat had je echt niet moeten doen!!'
Afwijzen kan je het toch niet, lijkt me, dus dan maar duidelijk maken dat je er héél blij mee bent, maar dat je het echt overdreven vindt.
zo zou ik ook reageren
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik pas opgaan wanneer je iets krijgt en er echt over gaat zeggen dat het lelijk/stom/lullig is, niet wanneer je zegt dat het veel te duur was.
Bekijk het eens vanuit het perspectief van degene die het cadeau geeft. Ik vind het strontvervelend als mensen zich zo vreselijk gaan aanstellen à la "oooooh, dat had je niet moeten doen hoorrr!". Niet dat ik ooit cadeaus geef, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 12:18
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Bekijk het eens vanuit het perspectief van degene die het cadeau geeft. Ik vind het strontvervelend als mensen zich zo vreselijk gaan aanstellen à la "oooooh, dat had je niet moeten doen hoorrr!". Niet dat ik ooit cadeaus geef, maar toch.
Ik zou ook geen cadeau's geven als mensen zeiden dat ik het niet had moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Bekijk het eens vanuit het perspectief van degene die het cadeau geeft. Ik vind het strontvervelend als mensen zich zo vreselijk gaan aanstellen à la "oooooh, dat had je niet moeten doen hoorrr!". Niet dat ik ooit cadeaus geef, maar toch.
Als iemand tegen mij zegt dat ik het echt niet had moeten doen, weet ik dat ik het goede cadeau gekocht heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Uomi op de foto met een pannensaai #1752
Miekje*
500 12-12-2012 15:07
Liefde & Relatie Het Grote Cadeau Topic #4
x-spekkie-x
309 21-11-2012 14:00
De Kantine So You Think You Can Saai #713
Verwijderd
500 07-10-2009 20:45
De Kantine Vind jij het ook zo leuk om kadootjes te kopen en te geven?
Yab-Yum
41 14-09-2005 06:51
Lifestyle jouw grootste koopverslaving!
meisjekim
132 27-07-2005 11:20
De Kantine cadeau voor een jongen
Synonym
52 07-09-2002 17:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.