Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2009, 15:46
brands
Avatar van brands
brands is offline
Beste forumleden,

Ik heb vandaag een brief terug gekregen die ik moet verbeteren, maar ik ben echt ten einde raad . Dit is toch mijn betere Engels die ik in mijn brief heb gezet.

Ik wil deze brief graag voldoende hebben zodat ik op het tentamen een paar tiende extra krijg.

Met vriendelijke groeten,

Brands

P.S. ik moet deze brief maandag gecorrigeerd inleveren bij de docent
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Image0010.JPG (462.2 KB, 84x gelezen)
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2009, 18:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Wat snap je precies niet? Ik kan 'm wel voor je corrigeren maar het lijkt me beter als je zelf zegt waarvan je niet snapt wat er fout aan is.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
met een pen
Heerlijk zo'n oversized attachment; lekker leesbaar

als je hem in tekstverwerker formaat heb dan wil ik wel een poging wagen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 23:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
In mijn browser kun je 'm gewoon verkleinen dan is-ie wel leesbaar.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 02:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
In mijn browser kun je 'm gewoon verkleinen dan is-ie wel leesbaar.
Ik kan hem wel verkleinen maar dan wordt mijn 15 inch CFT scherm verdrietig
maar goed ik ben nu toch al wakker dus:

Eerst een kleine opmerking over je data: March 3, June 1 en April 10 is leuk maar het is natuurlijk March 3rd, June 1st en April 10th.

Fout 1: Economist; hoofdletter want het is een naam
Fout 2: On March 3 2009; je leraar/lerares heeft dit niet fout gerekend maar hier hoort geen komma tussen
Fout 3: I sent;
Fout 4: a subscription to the Economist/subscription of the Economist; in ieder geval niet op de Economist.
Fout 5: some days later I transferred 50 euro; Hier geen have want je bent niet nog steeds bezig met versturen
Fout 6: to the acount number ...; In het nederlands zeggen we welleens ik zet het op je bankrekening; de engelsen zijn correcter en stellen dat je het naar een bankrekening stuurt.
Fout 7: You sent
Fout 8: Volgens je leraar/lerares is bulletin fout ik weet zelf niet wat daar fout aan zou moeten zijn.
Fout 9/10: I did not pay for yet.
Fout 11-15: I made this clear to you by means of a letter including a proof of payment.
Fout 16-19: After this you sent me a letter in which there is a claim that I have not paid for the subscription yet; hoe bedoel je again, nergens geef je aan dat er al eerder een brief is gekomen.
Fout 20 enz: Because of this I have yet to recieve the magazines, in particular the 1st magazine which my girlfriend was waiting for.
I would like to request you to solve this problem and resent me the missing numbers.; ik ben het hier erg met je leraar/lerares eens dat je niet 3x magazines moet zeggen en al helemaal niet dat er plaatjes in staat; stating the obvious doe je maar in je vrije tijd

Kleine opmerkingen: Kies soms voor betere alternatieven; vervang start on june 1st bv. met begin on june 1st.

Je leraar/lerares heeft verder gelijk: Woordvolgorde!

Overigens faal je in je brief te onderstrepen dat je wel degelijk betaald hebt en dus weer een "proof of payment" zal toevoegen: Attached to this letter is another proof of payment.

Dan lest: als dit echt je betere engels is; dan is het misschien een idee om de grammatica regels nogmaals door te nemen; je maakt namelijk nauwelijks spelfouten maar probeert nederlandse zinnen te letterlijk te vertalen; uiteindelijk is engels minder gecompliceerd dan nederlands dus dat moet je wel lukken, leer het verschil tussen Simple, Perfect en Continues.

Weet iemand trouwens hoe het komt dat alle docenten hetzelfde handschrift hebben , het is net of ik 7 jaar terug in de tijd ging.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 06-06-2009 om 02:54.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 10:57
brands
Avatar van brands
brands is offline
Dank jullie wel voor de tips, mijn grootste probleem is de grammatica die in het engels zit. Heb nooit echt heel goed engels gekund.

@arpos: ik zal er vanavond is naar kijken en dan zien hoe goed ik het kan verbeteren.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 11:26
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dank jullie wel voor de tips, mijn grootste probleem is de grammatica die in het engels zit. Heb nooit echt heel goed engels gekund.
hmmhmm, dat denk is dus niet want je spelling is vrijwel foutloos, het dus een kwestie van leren welke tijd je waar gebruikt; de tegenwoordige tijd is vrij zelfwijzend, de verleden tijden komen vaak overeen met nederlandse tijden en er zijn een aantal duidelijke indicatoren die aangeven wat je wanneer gebruikt...

in een van die andere brieftopics staan igg de verleden tijden opgesomd recht vanuit het woordenboek...

ik denk dat je het wel kan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe schrijf je een betoog?
SchoIier
6 10-10-2012 19:35
Verhalen & Gedichten Stenig
Vogelvrij
20 12-11-2005 13:42
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Coma (drama)
Anne
13 11-11-2002 12:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.