Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 18:51
You_Do_It
Avatar van You_Do_It
You_Do_It is offline
Ik kies volgend jaar waarschijnlijk het profiel Cultuur en Maatschappij(havo), bij ons op school moet je het vak tekenen of muziek in dat profiel kiezen.
Tekenen wil ik echt niet( ik kan het niet goed)
Dus blijft muziek over. Ik bespeel verder geen instrument, kan maar een beetje noten lezen en ik weet niet of ik aanleg voor muziek heb(ik denk een beetje)
Nou wil ik vragen: Is het vak muziek te doen voor mij, of moet je echt een instrument kunnen bespelen? Wordt het te zwaar voor mij?? Heeft iemand het vak muziek gekozen zonder dat hij/zij een muziekinstrument kon bespelen???
__________________
:cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2003, 19:02
Verwijderd
Ik heb muziek gedaan, was wel havo oude stijl, maar weet niet of dat veel uit maakt. Bij ons was het wel nodig dat je een instrument kon bespelen en noten kon lezen. Er zat een meisje in de groep dat 'een beetje' blokfluit kon spelen en amper noten kon lezen, ze is binnen een maand gestopt met muziek. Misschien kan het wel, maar dat weet ik niet. Kan je dat niet ook vragen aan de muziekdocent op jouw school? Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan welke eisen hij/zij en de school ed stelt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:03
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=351350

Gaat er ook over.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:23
You_Do_It
Avatar van You_Do_It
You_Do_It is offline
Ja, ze zeggen bij ons op school, dat je niet per se een instrument hoeft te spelen, maar ik ben wel bang dat als ik daar kom en iedereen is goed. Misschien hou ik de groep dan op!
IK vind muziek wel een heel leuk vak!!!En als ik er voor kies zal ik er zeker voor gaan!
(Ja, en ik kan dan wel blokfluit spelen, maar ja dat is niet te vergelijken denk ik))
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:29
Verwijderd
Misschien kun je informeren wie er nog meer muziek kiezen? Dan kun je kijken hoe goed zij zijn ed. En iemand die wat minder is dan de rest is er bij elk vak, niet iedereen kan goed zijn en niet iedereen kan op een zelfde niveau zitten. Als ze zeggen dat je niet per se een instrument hoeft te spelen en je wilt graag muziek doen, zou ik het gewoon proberen. Je kunt van te voren toch nooit voorspellen hoe het zal gaan, ook niet als je al 15 jaar muziekles hebt ed.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:00
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
You_Do_It schreef op 19-03-2003 @ 19:51:
Ik kies volgend jaar waarschijnlijk het profiel Cultuur en Maatschappij(havo), bij ons op school moet je het vak tekenen of muziek in dat profiel kiezen.
Tekenen wil ik echt niet( ik kan het niet goed)
Dus blijft muziek over. Ik bespeel verder geen instrument, kan maar een beetje noten lezen en ik weet niet of ik aanleg voor muziek heb(ik denk een beetje)
Nou wil ik vragen: Is het vak muziek te doen voor mij, of moet je echt een instrument kunnen bespelen? Wordt het te zwaar voor mij?? Heeft iemand het vak muziek gekozen zonder dat hij/zij een muziekinstrument kon bespelen???
Bij mij op school (wel vwo) is het zo dat je niet per see een instrument hoeft te bespelen. De meeste doen dat wel, maar degenen die dat niet doen, vallen niet buiten de groep of zo, ze worden juist door de meer muzikalen geholpen. Volgens mij is het geen enkel probleem, met een beetje goede wil
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:36
Verwijderd
Ik heb muziek gedaan (havo nieuwe stijl). Mijn sterke punt was ritme en maten. Ik kon alleen de notenwaarden lezen. Het was voor mij een erg pittig vak, maar ik kon het wel. Het eindexamen was een 5,5 en mijn eindcijfer een 6.

Het vak muziek houdt niet alleen spelen in, maar ook een behoorlijk stuk theorie en muziekgeschiedenis. Het eindexamen is vooral luisteren naar muziekstukken en daar vragen over beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 21-03-2003 @ 19:00:
De meeste doen dat wel, maar degenen die dat niet doen, vallen niet buiten de groep of zo, ze worden juist door de meer muzikalen geholpen.
Dit ligt natuurlijk erg aan de groep...bij ons was nl het tegenovergestelde het geval...

Wat DutchECK zegt is idd ook zo, het vak muziek houdt niet alleen spelen in, maar ook een behoorlijk stuk theorie en muziekgeschiedenis. En het eindexamen zelf was ook bij ons vooral luisteren naar muziekstukken en daar vragen over beantwoorden. Maar veel school onderzoeken waren wel met spelen ed, dus moest je wel iets kunnen...maar goed, dat zal per school verschillen misschien.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:25
Verwijderd
Wij hadden ongeveer deze verhouding voor het eindcijfer:
50% eindexamen
25% spelen
15% theorie
10% muziekgeschiedenis

Natuurlijk overlappen de porties elkaar. Zo heb je bij het eindexamen een behoorlijk aantal vragen waarbij je ofwel theorie danwel geschiedenis moet gebruiken en heb je bij het spelen ook een stukje theorie nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken filosofie of muziek voor havo profiel?
mentalmess
3 07-02-2016 17:35
Algemene schoolzaken Muziek!
Brittt23
3 09-11-2009 13:55
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geen muziek bij ons op school
Soulwing
38 04-09-2008 15:56
Muziek Muziek een echte mannenwereld?
Bananeneter
17 16-09-2003 10:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Een Rap maken voor MuzieK (boek INTRO)
digitaltom
13 02-01-2002 21:57
ARTistiek Muziek
Angel Shaped Bastard
3 12-10-2001 11:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.