Oud 07-06-2004, 20:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet of dit al eerder is gevraagd, dan hoor ik het graag.

Ik ben sinds kort begonnen met suikervrij eten. Nou wordt er altijd gezegd dat je goed stevig moet ontbijten omdat je dan een hele tijd doorkan en geen snoep gevoel krijgt. Uit ervaring weet ik dat dit klopt. Ik vraag me alleen af waar je zoal mee kan ontbijten als je goed stevig wil ontbijten. Een tip die ik kreeg was roerei met spek. Op zich klopt dit natuurlijk wel, maar het is ook niet erg gezond om iedere ochtend mee te ontbijten. Ik heb vanmorgen 2 boterhammen met kaas gegeten.. dat gaat op zich ook wel maar toch had vrij snel later al weer trek. Hebben jullie nog tips voor een goed, stevig, suikervrij ontbijt wat niet al te ongezond is?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bestaat er geen suikervrije muesli of cruesli van Zonnatura ofzo? Dat vult namelijk ook behoorlijk en daar kan je ook best een tijdje op teren. Verder denk ik idd aan bruin brood of fruit, zoals bananen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:52
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Pap met banaan erdoor ofzo. Dan is het toch een beetje zoet en lekker.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 07:35
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Fruit en 'suikervrij' sluiten elkaar bijna uit, dus wat dat betreft ...
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 08:50
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 08-06-2004 @ 07:35 :
Fruit en 'suikervrij' sluiten elkaar bijna uit, dus wat dat betreft ...
Dan kun je ook geen brood eten.. Behalve zuurdesem..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:11
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Qamra schreef op 08-06-2004 @ 08:50 :
Dan kun je ook geen brood eten.. Behalve zuurdesem..
Nee, HELEMAAL suikervrij zal natuurlijk niet lukken, maar fruit in het bijzonder bevat relatief veel suiker.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:02
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Nou als dat ook al suiker is, zou je niets kunnen eten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 08-06-2004 @ 07:35 :
Fruit en 'suikervrij' sluiten elkaar bijna uit, dus wat dat betreft ...
Ik eet wel 'natuurlijke suikers'. Fruit en zo
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:15
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Dan zou ik gewoon pap met banaan doen of, broodjes boterhamworst of broodjes salami.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:17
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Boozle schreef op 08-06-2004 @ 11:15 :
Dan zou ik gewoon pap met banaan doen of, broodjes boterhamworst of broodjes salami.
Ja, vleeswaren doen het goed.

Pap kan inderdaad ook wel.. daar hou ik niet zo van, maar op zich is het misschien wel handig om zuivel binnen te krijgen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:43
Verwijderd
je hebt ook gewoon suikervrije jam, hagelslag en pasta hoor
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:48
Verwijderd
Je kunt natuurlijk broodbeleg voor diabeten gebruiken en daar dan iets van fruit bij eten, of je neemt een glaasje sap.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 17:13
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Als ik mag vragen: waarom suikervrij eten?

Verder zijn er wel wat producten te vinden die geen toegevoegde suikers hebben dus gewoon de producten uitzoeken/leren kennen denk ik.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 17:23
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Iets met veel voedingsvezels. Als ik me niet vergis maakt dat vooral uit of je hongergevoel verdwijnt en niet snel terugkomt. Bruinbrood eten in plaats van witbrood helpt bijvoorbeeld al, maar ik weet niet of je dat al doet.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:13
Verwijderd
Idd broodbeleg voor diabeten of dieetdingen...idd bv. suikervrije jam. Of vleeswaren, kaas of bv. banaan, komkommer, tomaat, enz. Verder dingen als brinta ed. De cruesli/muesli van Zonnatura is idd ook suikervrij (dacht ik iig). Fruit kan natuurlijk ook altijd, maar dat is niet zo'n 'stevig ontbijt', denk ik.

En anders naar een natuurvoedingswinkel (en die zijn in Utrecht wel te vinden), daar verkopen ze heel veel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:15
Verwijderd
Appel(/peren)stroop is btw ook suikervrij te krijgen.

Zonnatura en Cereal zijn merken met veel suikervrije producten...de grotere supermarkten verkopen daar meestal wel dingen van.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:01
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Boogie schreef op 08-06-2004 @ 17:23 :
Iets met veel voedingsvezels. Als ik me niet vergis maakt dat vooral uit of je hongergevoel verdwijnt en niet snel terugkomt. Bruinbrood eten in plaats van witbrood helpt bijvoorbeeld al, maar ik weet niet of je dat al doet.
Ja, dat doe ik inderdaad al .

Er is inderdaad speciaal broodbeleg voor diabeten. Dat wist ik niet (hoewel het toch best logisch is als je erover nadenkt )

Noten eet ik ook wel. Vind ik niet echt lekker maar het is wel een beetje vullend. (in pindakaas zit suiker, dus dat kan niet)

murwari: Het is een experiment. Ik ben al bijna 3 jaar ziek. Ik had eerst cytomegalie -vergelijkbaar met pfeiffer, indien je niet weet wat het is- en dat is 'overgegaan' in ME/CVS. (chronisch vermoeidheids syndroom) Er wordt vaak gezegd dat het dan helpt om zo min mogelijk suiker te eten. Nou ja, dat is in ieder geval het proberen waard.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 08-06-2004 @ 19:01 :
Noten eet ik ook wel. Vind ik niet echt lekker maar het is wel een beetje vullend. (in pindakaas zit suiker, dus dat kan niet)
Niet in alle pindakaas. iig Calvé heeft één pot zonder suiker, volgens mij. En er zijn ook veel andere notenpasta's en ook suikervrije pindakaas in natuurwinkels.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2004, 19:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2004 @ 19:08 :
Niet in alle pindakaas. iig Calvé heeft één pot zonder suiker, volgens mij. En er zijn ook veel andere notenpasta's en ook suikervrije pindakaas in natuurwinkels.
Ja, klopt. In de natuurwinkel kan je heel erg veel suikervrij krijgen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:17
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn moeder moet ook suikervrij eten, mag nog veel meer dingen niet, maar die eet altijd brood (zonder gist) met zonnebloempasta, lijkt op pindakaas (volgens haar)
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:19
Verwijderd
lijkt me juist goed om 's ochtends wel suiker te eten, want dan heb je juist veel energie nodig

verder suikervrij --> havermout + (rozijnen) ik zelf doe er nog altijd een flinke schep suiker door
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
grl schreef op 08-06-2004 @ 11:17 :
Pap kan inderdaad ook wel.. daar hou ik niet zo van, maar op zich is het misschien wel handig om zuivel binnen te krijgen.
Om verder nog zuivel binnen te krijgen kan je natuurlijk ook gewoon melk of yoghurt drinken / eten en als je dat niet lekker vind zou je eens moeten kijken of er in milk&fruit light suiker zit, anders is dat misschien wat voor jou?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:44
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Mijn broertje en vader mogen ook geen suiker, en die eten als ontbijt gewoon brood met suikervrij beleg erop, en kaas en vleeswaren enzo. Bij de natuurwinkel, en nu steeds vaker bij de gewone supermarkten kun je heel veel krijgen. Moet je gewoon 'ns een keer kijken
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 14-06-2004 @ 11:19 :
lijkt me juist goed om 's ochtends wel suiker te eten, want dan heb je juist veel energie nodig
Als je geen suiker mag, dan is dat niet echt een optie. Bovendien kan je energie ook prima uit andere dingen halen. 'Suiker' is sowieso een snelwerkende suiker en je hebt voor energie meer uit langzaamwerkende suikers (die in bv. brood zitten).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-06-2004 @ 12:22 :
Om verder nog zuivel binnen te krijgen kan je natuurlijk ook gewoon melk of yoghurt drinken / eten en als je dat niet lekker vind zou je eens moeten kijken of er in milk&fruit light suiker zit, anders is dat misschien wat voor jou?
Optimel en Friesche Vlag (en ook merken als Fristi en Yoghi) hebben suikervrij yoghurt en drinkdingen.

Optimel yoghurt vind ik zelf niet zo geweldig, maar de yoghurt van Friesche Vlag is . En sommige smaken van de drinkdingen van Optimel zijn ook (die van Friesche Vlag zijn dan weer niet zo geweldig) en van een ander merk ook, maar daar ben ik de naam even van kwijt.

Maar goed, heel veel zuivel heeft een jongere/volwassene niet nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 13:51
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline


Dank jullie wel voor alle adviezen!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.