Oud 05-12-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Barmhartige schreef op 05-12-2004 @ 11:28 :
Aangezien ieder mens van nature gelijk is [...]
...en daar ging je de mist in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2004, 12:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik vind het mechanisme erg op het ouderwetse pesten lijken, alleen gaat het ditmaal veel verder en speelt het op het sexuele vlak.

Ga maar na: De machtige groep die er meer saamhorigheidsgevoel aan ontleend en het slachtoffer dat uit angst voor erger niet terugvecht. Een makkelijk slachtoffer. Fusiek zwakker, jonger, en een bekende. Een slachtoffer ook waarvoor ze geen respect hebben, dat als een ding behandeld word. De groep die niet het besef heeft dat hun acties voor het slachtoffer bijzonder traumatiserend is, omdat ze het zelf als een lolletje beschouwen.

Het is voor een belangrijk deel terug te voeren op de allochtonen problematiek. Kutmarokkaantjes, zeg maar. Die zijn gewend om in groepen te leven, de groep is daar belangrijker dan het individu. Verder zijn ze afkomstig uit een sexueel zeer geremde cultuur, met een sterke nadruk op de tweedeling tussen maagden en hoeren. Het is een vrouwonvriendelijke cultuur ook, met meisjes die ongelijkwaardig, onderworpen, zijn aan jongens. Zusjes gaan niet in tegen hun broers.

En dan zitten ze hier in een wereld die sex als consumptie artikel beschouwt, ze zien niet in dat de TV een verkeerd beeld schept, en het wordt ze thuis ook niet bijgebracht. Sex voor het huwelijk mag sowieso niet, en binnen het huwelijk, dan praat je er niet over.

Het lijkt mij dat op de basisschool al begonnen moet worden met de sexuele opvoeding die wat verder gaat dan de bloemetjes en de bijtjes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
respect voor bovenstaande post.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:50
Verwijderd
Juno heeft zeker wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:53
Verwijderd
Juno heeft zeker een punt.
En nu ga ik verder terug lezen voor de rest van de discussie.

-edit-
Ach weet je, er valt gewoon amper over te discussieren.
Verkrachting is verkrachting, of het nu een groep was of een individu. Een meisje vraagt nooit om verkracht te worden, hoever ze haar benen ook spreid volgens de 'groep'.

Je kunt het op opvoeding gooien, je kunt het op 'losgeslagen door cultuurverschil' gooien (Juno) maar uiteindelijk lijkt het me toch verdomde duidelijk dat verkrachting fout is.

Ik zie dus ook geen reden waarom het anders berecht zou moeten worden, ik ben er zelfs voor de straffen hierop te verhogen.

Voor de rest, als ik een paar punten gemist heb...; shoot, want ik kan niet alles

Laatst gewijzigd op 05-12-2004 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:48
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
juno schreef op 05-12-2004 @ 13:22 :
Kutmarokkaantjes,

Vreemd dat je het alleen maar over Marokkanen hebt, aangezien Antillianen en Surinamers de grootste groepen zijn die schuldig maken aan groepsverkrachting in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:50
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 13:50 :
Juno heeft zeker wel een punt.
Jij stemt zeker Wilders de volgende keer?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-12-2004 @ 15:50 :
Jij stemt zeker Wilders de volgende keer?
nee groenlinks

*Het is gewoon waar dat er onder met name marrokaanse jongeren een vrouwen lastig vallen...niet perse met verkrachting tot gevolg hoor....mocht je weer lichtgeraakt doen ik heb er al reeds vervelende ervaringen meegehad>>>loop ik met een vriendin naar huis gaan ze fluiten en toespelingen maken en als we dan niet reageert dingen als he weet je hoe we naar huis komen?Op jou rug roepen>>......(ik moet wel zeggen dat ze op hun neus kijken als ik ze in het arabisch vervloek hehe)

Daarom vond ik dat juno wel een punt had
:

Laatst gewijzigd op 05-12-2004 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-12-2004 @ 15:48 :
Vreemd dat je het alleen maar over Marokkanen hebt, aangezien Antillianen en Surinamers de grootste groepen zijn die schuldig maken aan groepsverkrachting in Nederland.
Leer eens begrijpend te lezen, ipv er specifieke punten uit te pikken.
Het is een uitspraak/voorbeeld, geen verwijt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:58
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 05-12-2004 @ 15:52 :
Leer eens begrijpend te lezen, ipv er specifieke punten uit te pikken.
Het is een uitspraak/voorbeeld, geen verwijt.
Wat is jouw probleem?

Ik ben oprecht benieuwd naar haar verklaring(en) omtrent het gedrag van deze groepen. Vandaar ook dat mijn posting toegespitst is op 'kutmarokkanen'. Waarom ik moet begrijpend lezen moet leren, moet jij mij maar uitleggen. Waarschijnlijk verwijt jij mij iets in plaats van dan dat ik Juno iets ten laste leg.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:02
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 15:51 :
nee groenlinks

*Het is gewoon waar dat er onder met name marrokaanse jongeren een vrouwen lastig vallen...niet perse met verkrachting tot gevolg hoor....mocht je weer lichtgeraakt doen ik heb er al reeds vervelende ervaringen meegehad>>>loop ik met een vriendin naar huis gaan ze fluiten en toespelingen maken en als we dan niet reageert dingen als he weet je hoe we naar huis komen?Op jou rug roepen>>......(ik moet wel zeggen dat ze op hun neus kijken als ik ze in het arabisch vervloek hehe)

Daarom vond ik dat juno wel een punt had
:
Niemand ontkent ook dat er relatief gezien veel Marokkanen zich schuldig maken aan groepsverkrachtingen danwel aanrandingen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:08
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-12-2004 @ 11:06 :
Maar je probeert wél de hele tijd jongens vrij te pleiten die 'er niet uit durven te stappen'. Boo fucking hoo.
nee ik bekijk het gewoon van allebei de kanten. Ik pleit helemaal niemand vrij. En ik ging uit op de info die het artikel gaf, dus ook dat er meisjes zijn die niet fysiek gedwongen worden, of gechanteerd worden. Dus het doen voor de groepsdruk of voor hun vriendje te plezieren, ik heb ook nooit gezegd dat ik het geod of niet gek vind.

Je kijkt gewoon niet verder dan je neus lang is
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-12-2004 @ 15:58 :
Wat is jouw probleem?

Ik ben oprecht benieuwd naar haar verklaring(en) omtrent het gedrag van deze groepen. Vandaar ook dat mijn posting toegespitst is op 'kutmarokkanen'. Waarom ik moet begrijpend lezen moet leren, moet jij mij maar uitleggen. Waarschijnlijk verwijt jij mij iets in plaats van dan dat ik Juno iets ten laste leg.
Rustig maar hoor, ik gaf alleen maar aan dat het niet om de 'kutmarrokaantjes' ging, maar om de groep die maatschappelijk wordt aangesteld als 'de kutmarrokaantjes'.
Dat zou je best kunnen/moeten begrpijen, dus is jouw reactie op de andere opvatting ervan loos
Maar ga verder, ik ben beniwud waarom jij er zo benieuwd naar bent
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:22
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 05-12-2004 @ 16:10 :

Maar ga verder, ik ben beniwud waarom jij er zo benieuwd naar bent
Ze zegt dat de Marokkaanse cultuur, (een van) de oorzaak is van het gedrag van Marokkaanse groepsverkrachters, omdat die zogezegd seksueel geremd zijn. Nu weten we dat Antilliaanse en Surinaamse culturen qua seksuele moraal veel losser zijn. Hoe valt dit te rijmen met de jongeren van deze culturen die zich vergrijpen aan groepsverkrachtingen e.d. Want het is duidelijk dat de eerdere genoemde oorzaak bij kutmarokkanen niet analoog toegepast kan worden op Surinaamse en Antilliaanse groepsverkrachters. Dus ben ik benieuwd waarom deze jongeren de mist ingaan.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Verder zijn ze afkomstig uit een sexueel zeer geremde cultuur, met een sterke nadruk op de tweedeling tussen maagden en hoeren. Het is een vrouwonvriendelijke cultuur ook, met meisjes die ongelijkwaardig, onderworpen, zijn aan jongens. Zusjes gaan niet in tegen hun broers.
Ja, maar laten we dan in het onderwijs en in de media het standputn naar voren brengen dat een ontmaagd meisje GEEN hoer is.
Wat ik trouwens ook niet begrijp: als een ontmaagd meisje een hoer is, moet je daar dan als islamiet niet mijlenver vandaan blijven. Hoer = fout = blijf er vandaan.
En als een meisje maagd moet blijven, dan een jongen toch ook? Of ben ik nou weer naief?

Over man-vrouw verhouding:
Ja, dat is een probleem. Ik ken meisje die werke op basisschool met heel veel islamitsiche kinderen. En die jongens willen eigenlijk niks aannemen van de juf. ZIEK!

Lieve mensen, we hebben een PROBLEEM in Nederland.

En alle mensen in Nederland, allemaal, bied ik iets aan: de waarden van de Verlichting, de Moderniteit. Onze waarden. De Westerse waarden.
Join us. Or leave.... Ja, als ik dit schrijf schrik ik zelf. Maar we kunnen onze verworvenheden niet laten afbreken door een kleine groep.

ABOUT 'or leave': een heel groot deel van de mensen die problemen veroorzaakt is Nederlander, en kan dus niet weg. En hoeft van mij ook niet weg. Maar dat houdt dus wel in dat er maar een optie voor hen is: EMBRACE MODERNITY!


EDIT: schrijffoutje
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 05-12-2004 @ 12:50 :
In dat geval hoeven die jongens ook geen geweld te gebruiken waardoor het voor hen ook minder ernstig lijkt dan het voor dat meisje is. Een groot deel van die jongens doet ook alleen mee uit groepsdruk
Sorry, zolang jij dit soort onzin uit blijft kramen, zijn wij over dit onderwerp uitgepraat.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:33
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-12-2004 @ 16:31 :
Sorry, zolang jij dit soort onzin uit blijft kramen, zijn wij over dit onderwerp uitgepraat.
Zolang jij denkt dat meelopers niet bestaan en er alleen maar mensen zijn met een sterk karakter zijn we inderdaad uitgepraat.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ze zegt dat de Marokkaanse cultuur, (een van) de oorzaak is van het gedrag van Marokkaanse groepsverkrachters, omdat die zogezegd seksueel geremd zijn. Nu weten we dat Antilliaanse en Surinaamse culturen qua seksuele moraal veel losser zijn. Hoe valt dit te rijmen met de jongeren van deze culturen die zich vergrijpen aan groepsverkrachtingen e.d. Want het is duidelijk dat de eerdere genoemde oorzaak bij kutmarokkanen niet analoog toegepast kan worden op Surinaamse en Antilliaanse groepsverkrachters. Dus ben ik benieuwd waarom deze jongeren de mist ingaan.
Dat zat ik me ook af te vragen... Ideeen?

Mijn enige idee is dat in de West-Indische cultuur de band tussen man en vrouw heel erg los zijn. Dus vandaar dat je een meisje misschien eerder als iets..... voor erbij... beschouwd.

Alle ideeen zijn welkom!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zolang jij denkt dat meelopers niet bestaan en er alleen maar mensen zijn met een sterk karakter zijn we inderdaad uitgepraat.
Ja, dat is ook weer waar (dat eerste dan).

Maar dan roep ik weer: waarom gaat de ene groep gezellig een drankje doen, gaat de andere groep een ruit intikken en gaat weer een andere groep maar een meisje verkrachten?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 05-12-2004 @ 13:53 :
Ach weet je, er valt gewoon amper over te discussieren.
Verkrachting is verkrachting, of het nu een groep was of een individu. Een meisje vraagt nooit om verkracht te worden, hoever ze haar benen ook spreid volgens de 'groep'.

Je kunt het op opvoeding gooien, je kunt het op 'losgeslagen door cultuurverschil' gooien (Juno) maar uiteindelijk lijkt het me toch verdomde duidelijk dat verkrachting fout is.

Ik zie dus ook geen reden waarom het anders berecht zou moeten worden, ik ben er zelfs voor de straffen hierop te verhogen.
Hear, hear!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Keihard aanpakken? Ja!

Maar hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen cq. heel erg terugdringen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:22
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-12-2004 @ 16:26 :
ZIEK!

Lieve mensen, we hebben een PROBLEEM in Nederland.

En alle mensen in Nederland, allemaal, bied ik iets aan: de waarden van de Verlichting, de Moderniteit. Onze waarden. De Westerse waarden.
Join us. Or leave.... Ja, als ik dit schrijf schrik ik zelf. Maar we kunnen onze verworvenheden niet laten afbreken door een kleine groep.
omg

Houd je mond eens, rechtse hippie wannabe. Vervang 'we' door 'ik', en 'ons' door 'mij', want je kunt niet spreken voor meer mensen dan jezelf in dit geval.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-12-2004 @ 16:22 :
Nu weten we dat Antilliaanse en Surinaamse culturen qua seksuele moraal veel losser zijn. Hoe valt dit te rijmen met de jongeren van deze culturen die zich vergrijpen aan groepsverkrachtingen e.d.
simpel: hard leven, slechte thuissituatie, leven vooral op straat-> meer asociaal gedrag, minder remmingen bij dat asociale gedrag.

hetzelfde geld trouwens voor zogenaamde 'kansloze' jongeren van Marrokaanse achtergrond.

Dat gecombineerd met een thuissituatie waarin soms nog sporen zijn te vinden van denkbeelden dat de vrouw minderwaardig is en moet trouwen en het huishouden doen, ziedaar, het scenario voor een wandelende tijdbom met geen respect voor zijn medemensen..

godzijdank slaat bij de meerderheid ondertussen wel de moderne tijd toe, maar de overblijvende groepen (zoals de groep die een jaar of wat terug de sluiting van een zwembad in Amsterdam noodzakelijk maakte) moeten de volgende keer dat ze anti-sociaal groepsgedrag vertonen naast hun straf ook heropvoeding krijgen, anders blijft het een structureel probleem met een paar mensen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Houd je mond eens, rechtse hippie wannabe. Vervang 'we' door 'ik', en 'ons' door 'mij', want je kunt niet spreken voor meer mensen dan jezelf in dit geval.
Dat klopt! Maar je bent het dus niet met me eens? Onze verworvenheden.... die moeten we toch beschermen. En aanbieden aan iedereen!?

En rechtse hippie wannabe? LOL
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:57
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-12-2004 @ 17:40 :
Dat klopt! Maar je bent het dus niet met me eens? Onze verworvenheden.... die moeten we toch beschermen. En aanbieden aan iedereen!?

En rechtse hippie wannabe? LOL
Ga je weer.. wat heb je verworven dat je zo geweldig vind dat andere mensen moeten buigen voor je mening?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 17:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ga je weer.. wat heb je verworven dat je zo geweldig vind dat andere mensen moeten buigen voor je mening?
Joh, gaat niet om mijn mening. Gaat om onze Westerse Waarden. En ik gun iedereen om te leven in een land waarin die waarden centraal staan.

That's all!

All systems are equal but democracy is more equal...

En met de NeoCons ben ik het als LeftWing-er eens: er zijn dingen die ononderhandelbaar zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ten eerste: de term kutMarokkaantjes is een gevleugelde uitdrukking geworden. Ooit als slip of the tongue in de media gekomen, en sindsdien een vlag die de lading meer dan dekt. hier vallen ALLE onaangepaste overlast veroorzakende allochtone jongeren onder. De ettertjes van Nederlandse afkomst blijven aso's of kampers of tokkies. (Tokkies: nog zo'n species woord dat alle kans heeft een genus term te worden)

Ten tweede: ik heb in mijn voorbeeld alleen EEN mogelijke oorzaal proberen aan te geven voor dit gedrag bij van huis uit islamitische jongeren. Tweede generatieproblematiek met een twist.

Wat er bij Suri's en Antillianen achter zit kan ik minder makkelijk antropologisch verklaren. Daar is het misschien de criminele sfeer op zichzelf die binnen de jeugdcultuur als aanzienverhogend werkt. Doe stout en je bent stoer.

Misschien vereenzelvigen zij zich wel met de zwarte helden uit de hip hop en arrenbie clips die je op TMF om de oren vliegen. De succesvolle jongens hebben het over bitches en ho's, vrouwen worden geportretteerd als sexbommen in weinig verhullende kledij die semi-sexuele handelingen verrichten met de hoofdpersoon uit de videoclip.

Opvallend is dat de Antilliaanse cultuur matrifocaal is. De vrouwen runnen daar het gezin. Er is daar een moeder met een stuk of wat kinderen van verschillende vaders die in geen velden of wegen meer te bekennen zijn. Meisjes als sexsymbolen beschouwen is misschien een manier om zich af te zetten tegen die almachtige moeder. Kinderachtig pubergedrag ja. Er is geen verantwoordelijk mannelijk rolmodel. Jongens blijven op deze manier lang kinderachtig, worden als onverantwoordelijke nietsnutten beschouwd en ja, die profetie maakt zich dan waar. Je mannelijkheid bewijzen door crimineel te worden is maar een kleine stap. Economische vooruitzichten zijn er nauwelijks op de Antillen. Werkgevers hebben ook liever vrouwen dan mannen.

Hoe dat zit met de suri's: ook daar telt de matrifocale orientatie van de creoolse samenleving wel mee, maar ik heb het idee dat het op de Antillen veel sterker aanwezig is. Er zijn zoveel hindoestanen en javanen in Suriname, die totaal anders zijn, de samenleving is erg erg divers.

Dus voor meer inbreng hou ik me aanbevolen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:55
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-12-2004 @ 16:26 :
Ja, maar laten we dan in het onderwijs en in de media het standputn naar voren brengen dat een ontmaagd meisje GEEN hoer is.
Wat ik trouwens ook niet begrijp: als een ontmaagd meisje een hoer is, moet je daar dan als islamiet niet mijlenver vandaan blijven. Hoer = fout = blijf er vandaan.
En als een meisje maagd moet blijven, dan een jongen toch ook? Of ben ik nou weer naief?

Over man-vrouw verhouding:
Ja, dat is een probleem. Ik ken meisje die werke op basisschool met heel veel islamitsiche kinderen. En die jongens willen eigenlijk niks aannemen van de juf. ZIEK!

Lieve mensen, we hebben een PROBLEEM in Nederland.

En alle mensen in Nederland, allemaal, bied ik iets aan: de waarden van de Verlichting, de Moderniteit. Onze waarden. De Westerse waarden.
Join us. Or leave.... Ja, als ik dit schrijf schrik ik zelf. Maar we kunnen onze verworvenheden niet laten afbreken door een kleine groep.

ABOUT 'or leave': een heel groot deel van de mensen die problemen veroorzaakt is Nederlander, en kan dus niet weg. En hoeft van mij ook niet weg. Maar dat houdt dus wel in dat er maar een optie voor hen is: EMBRACE MODERNITY!
Lol... dit is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Maar als ik hier dieper op in zou gaan, dan zouden we offtopic gaan:

On-topic:

Ik ben het eens Meph en Gespleten Geest.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 00:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar nou hebben jullie het wel de hele tijd over allochtone jongeren, maar nu heb ik eigenlijk twee vragen:

1.) Uit welke statistieken blijkt dat het merendeel van verkrachtingen door allochtonen gepleegd wordt?
2.) Als we het over autochtone jongeren hebben die de gruweldaad plegen: waar liggen dan bij hén de oorzaken?

Ben ik overigens de enige die het behoorlijk slap vind om de media met hun 'beeld van vrouwen' (o.a. TMF-clips) weer de schuld te geven?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-12-2004 @ 01:02 :
1.) Uit welke statistieken blijkt dat het merendeel van verkrachtingen door allochtonen gepleegd wordt?
hoho, geen geldig statistiek. er zijn veel meer autochtonen dan allochtonen, dus moet je het procentuele aantal verkrachters per bevolkingsgroep nemen.


Als een oorzaak van groepsverkrachtingen moet worden bestreden dan is een van de weinige dingen die je kunt doen in het onderwijs iedereen bijbrengen dat vrouwen niet 'minder' zijn dan mannen.

en tja, dat wordt een pijnlijke discussie, want dan moet het heilige huisje dat bij het incident rond het 'geen-hand-geven-incident' ter sprake kwam omver getrapt worden...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:47
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-12-2004 @ 01:02 :
Ben ik overigens de enige die het behoorlijk slap vind om de media met hun 'beeld van vrouwen' (o.a. TMF-clips) weer de schuld te geven?
Nee, dat vind ik ook slap.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-12-2004 @ 01:02 :
Ben ik overigens de enige die het behoorlijk slap vind om de media met hun 'beeld van vrouwen' (o.a. TMF-clips) weer de schuld te geven?
Heeft iemand dat gezegd dan? Zoja, dan verklaar ik bij deze die persoon debiel en verzoek ik hem/haar een les te volgen in de meest basale beginselen van schuld, toerekening en oorzaak-gevolgproblematiek.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-12-2004 @ 16:22 :
Ze zegt dat de Marokkaanse cultuur, (een van) de oorzaak is van het gedrag van Marokkaanse groepsverkrachters, omdat die zogezegd seksueel geremd zijn. Nu weten we dat Antilliaanse en Surinaamse culturen qua seksuele moraal veel losser zijn. Hoe valt dit te rijmen met de jongeren van deze culturen die zich vergrijpen aan groepsverkrachtingen e.d. Want het is duidelijk dat de eerdere genoemde oorzaak bij kutmarokkanen niet analoog toegepast kan worden op Surinaamse en Antilliaanse groepsverkrachters. Dus ben ik benieuwd waarom deze jongeren de mist ingaan.
ook autochtonen verkrachten
overal heb je debielen

het gaat om het hoge percentage bij marokkanen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:52
Verwijderd
Ik vind het niet onaannemelijk dat de opvatting over de positie van de vrouw in sommige kringen invloed heeft op de kans dat ze er één verkrachten. Als sommige Marokkaanse jongens vrouwen die zich 'bloot' kleden een hoer vinden, zullen ze het minder erg vinden dat ze verkracht wordt. Je moest eens weten wat voor gekken er rondlopen, en die gekken worden alleen nog maar sneller getriggerd door zulke opvattingen die ze van huis uit meekrijgen (of van 'moskee uit').
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:00
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik denk dat het eerder komt door de jolige sfeer binnen een groep. Steeds grenzen opzoeken.
En ja, ze hebben ook een machocultuur, dus kun je niet achter blijven, moet je de ander zelfs overtreffen.

@ nare man, de moskee leert je in ieder geval niet dat vrouwen die zich schaars kleden, hoeren zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-12-2004 @ 16:00 :
Ik denk dat het eerder komt door de jolige sfeer binnen een groep. Steeds grenzen opzoeken.
En ja, ze hebben ook een machocultuur, dus kun je niet achter blijven, moet je de ander zelfs overtreffen.

@ nare man, de moskee leert je in ieder geval niet dat vrouwen die zich schaars kleden, hoeren zijn.
Ik beweer ook niet dat dat in elke moskee zo letterlijk gezegd wordt, maar er zouden best moskeeën kunnen zijn waar dat wel gebeurt. Binnen de SGP is het immers ook niet gek om te verkondigen dat vrouwen achter het aanrecht horen.

En zo'n machocultuur speelt natuurlijk ook een grote rol. Dat zie je niet alleen bij Marokkanen, maar bijv. ook bij Antillianen (kortgeleden is er nog een mooi proefschrift verschenen van een sociologe uit Amsterdam (geloof ik) over de invloed van Antilliaanse moeders op de geweldsneigingen van hun zoons).
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-12-2004 @ 16:02 :
Ik beweer ook niet dat dat in elke moskee zo letterlijk gezegd wordt, maar er zouden best moskeeën kunnen zijn waar dat wel gebeurt. Binnen de SGP is het immers ook niet gek om te verkondigen dat vrouwen achter het aanrecht horen.

En zo'n machocultuur speelt natuurlijk ook een grote rol. Dat zie je niet alleen bij Marokkanen, maar bijv. ook bij Antillianen (kortgeleden is er nog een mooi proefschrift verschenen van een sociologe uit Amsterdam (geloof ik) over de invloed van Antilliaanse moeders op de geweldsneigingen van hun zoons).
Ik denk dat de negatieve rol van de moskee zelfs nog kleiner is.
De moskee leert je net als je vader, je moeder discipline, dat je lief moet zijn, aardig, sociaal, blabla bla.
Natuurlijk rebelleren de kinderen, het wordt stoer om je verkeerd te gedragen. En dan heb je de machocultuur die voor nog minder grenzen zorgt. En je hebt de leefomgeving. Broer is crimineel, vader is schoonmaker. Je heb geen voorbeelden. Op school gaat het slecht, dus geen toekomst. Dan denk je schijt aan alles en iedereen, en doe je rare dingen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 17:28
Verwijderd
Bovendien is er in veel allochtone culturen een zwijgcultuur. Over problemen wordt niet gesproken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-12-2004 @ 16:02 :
En zo'n machocultuur speelt natuurlijk ook een grote rol. Dat zie je niet alleen bij Marokkanen, maar bijv. ook bij Antillianen (kortgeleden is er nog een mooi proefschrift verschenen van een sociologe uit Amsterdam (geloof ik) over de invloed van Antilliaanse moeders op de geweldsneigingen van hun zoons).
Tsjee, zie mijn post hierboven. Ik kwam tot dezelfde conclusie, dus zonder dat proefschrift gelezen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-12-2004 @ 16:02 :
Ik beweer ook niet dat dat in elke moskee zo letterlijk gezegd wordt, maar er zouden best moskeeën kunnen zijn waar dat wel gebeurt. Binnen de SGP is het immers ook niet gek om te verkondigen dat vrouwen achter het aanrecht horen.
Ik kan je met grote zekerheid zeggen dat er in geen enkele moskee over dat onderwerp word gepraat, een moskee is in de eerste plaats een gebedshuis en daar zijn zulke onderwerpen taboe
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:08
LegacyX
LegacyX is offline
Die allochtonen hebben gewoon moeite met communiceren. de verkrachter is dan uiteindelijk in dit geval de grotere slachtoffer omdat hij geen sociaal contact durft te leggen en niet sociaal kan leven in de maar ook de meiden moeten zelf niet op adventure gaan met laag geschoolde antillianen en andere rebelse allochtone groeperingen om de nodige trillingen te krijgen anders maak je er idd een trend van en verpest je het voor de andere meiden die tenminste NORMAAL hun ding doen.

En pleur dan maar lekker TMF en MTV van de buis want ik kijk er toch bijna nooit naar...

alleen maar klote muziek
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
LegacyX schreef op 07-12-2004 @ 20:08 :
Die allochtonen hebben gewoon moeite met communiceren. de verkrachter is dan uiteindelijk in dit geval de grotere slachtoffer omdat hij geen sociaal contact durft te leggen en niet sociaal kan leven in de maar ook de meiden moeten zelf niet op adventure gaan met laag geschoolde antillianen en andere rebelse allochtone groeperingen om de nodige trillingen te krijgen anders maak je er idd een trend van en verpest je het voor de andere meiden die tenminste NORMAAL hun ding doen.

En pleur dan maar lekker TMF en MTV van de buis want ik kijk er toch bijna nooit naar...

alleen maar klote muziek
Ik begrijp hier geen bal van.

Behalve dat jij je niet goed verwoord er rare conclusies trekt
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nee, dan vráág je er als meid ook om he...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:18
LegacyX
LegacyX is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-12-2004 @ 20:10 :
Ik begrijp hier geen bal van.

Behalve dat jij je niet goed verwoord er rare conclusies trekt
maarja waar snap jij wel iets van dan
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
LegacyX schreef op 07-12-2004 @ 20:18 :
maarja waar snap jij wel iets van dan
In iedergeval wel meer dan jou
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:28
LegacyX
LegacyX is offline
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:33
LegacyX
LegacyX is offline
Citaat:
juno schreef op 07-12-2004 @ 20:13 :
Nee, dan vráág je er als meid ook om he...
idd en dat geldt voor jullie allemAAal
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:34
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jongens, geen ruzie maken. Het ging over groepsverkrachtingen door allochtone jongeren. Hoe kom je eraan, en, more importantly, hoe kom je eraf.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:36
LegacyX
LegacyX is offline
Ja makelville, beetje offtopic lope gaan en beweren dat IK rare conclusies trek...

en mezelf niet goed verwoord! hoe kom je dr in hemelsnaa bij..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
LegacyX schreef op 07-12-2004 @ 20:33 :
idd en dat geldt voor jullie allemAAal
Ik heb net in het veilig op straat topic gepost hoe ik ga reageren op aanvallers, dus kijk uit he!

Het enge aan het fenomeen vind ik dat de daders 14 zijn, en de slachtoffers 13. Ik wist toen nog niet eens wat verkrachting was!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [artikel] Grote zorgen om seksmoraal Capelse jongeren
Dekaloog
7 18-03-2015 18:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Donner wil onderzoek naar groepsverkrachtingen
juno
37 05-12-2005 11:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout?
Verwijderd
173 06-03-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Acht jongeren verkrachten meisje
Verwijderd
196 12-11-2002 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds meer jeugdige verkrachters
arvid_18
77 01-01-2002 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.