Oud 16-01-2004, 10:03
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Kijk in deel 1 voor de laatste argumenten.
Advertentie
Oud 16-01-2004, 11:05
misfit13
misfit13 is offline
ok heb ik een vraag die bij me bleef steken nar het vorige topic

waarom als het anders om zou zijn, een nederlandse jongen die een buitenlandse leraar dood schiet, men meteen over discriminatie zou praten en het motief gezocht word in die richting
en als het zoals nu dus een turk is die een nederlandse leraar dood schiet het niet op een rassen kwestie mag worden gegooit?


hte is gewoon zo dat er in de mensen uit het midden oosten een bepaalde agressie schuilt
de zelfde agressie die je trouwens tegen komt in de nederlanders uit een minder goed milieu (vaak zijn dat de echte rassisten)
het heeft te maken met trots
dordat deze mensen verbala zich niet goed kunnen verdedigen gaan ze sneller over op geweld

maar ik zal wel gek zijn ofzow
Oud 16-01-2004, 11:05
Verwijderd
Ik ben het niet met je eens, ik heb nog nooit aan den lijve onder vonden dat er moslims zijn die mij, als ongelovige mijn keel willen doorsnijden, en geloof me ik woon in een allochtonen wijk, waar het merendeel turks is.
Sterker nog, ik ben al 5 keer mijn portemonnee vergeten bij de Turkse supermarkt, en tot 5 keer toe heb ik hem in volledige staat terug gekregen. ( Twee keer kwam iemand hem zelfs aan de deur brengen )

Waarom ik dit zeg? Omdat jij zo graag alle negatieve dingen, ( en helaas ook onzinnige dingen wil vermelden, ga ik er wat positiefs tegenover stellen.

ALs jij zo voor rassenrellen bent, kan ik alleen maar hopen dat het als eerste bij jou in de buurt gebeurt, dan kun je meemaken wat het echt is, want volgens mij weet jij niet waar je het over hebt.
Oud 16-01-2004, 11:11
Verwijderd
Nog even over die site van de vrienden van Murat: ik denk dat die kinderen behoorlijk in de war zijn door hetgeen voorgevallen is. Hun leraar wordt midden in de schoolkantine doodgeschoten, hun vriend wordt opgepakt, juist een jongen van wie ze het niet verwacht hadden. Stel je voor dat één van jouw vrienden zoiets zou doen, dat zou je je ook moeilijk kunnen voorstellen. Tel daar de media-aandacht en het feit dat die leraar overleden is bij op en ik vind het nog niet eens zo gek dat die kinderen dit gedaan hebben. Ze zijn in de war.

Oh ja, BARON, overdrijf niet zo.
Oud 16-01-2004, 11:11
DMC
DMC is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-01-2004 @ 09:27:
Ach ja, die leraar was toch maar een ongelovige christenhond. Zo denken moslims nu eenmaal over ons. En volgens de Islam mag je die neerknallen.
generalisatie
Citaat:
BARON schreef op 16-01-2004 @ 09:27:
Daarentegen zijn er honderdduizenden moslims in dit land die het liefst alle niet moslims de keel door willen snijden.
generalisatie...

Als de moslims in Palestina zo denken betekent dat niet dat de moslims hier ook zo over westerlingen denken. (Trouwens is de haat van moslims (in Palestina) tegen westerlingen wel te begrijpen.)
Als ik de hele topic zo doorleest lijkt het wel of jij alles wat de media zegt nog eens overdrijft, terwijl de media staat te springen om allochtonen/moslims zwart te maken.
Oud 16-01-2004, 11:17
Verwijderd
Ik heb geloof ik eens in Vrij Nederland gelezen dat de simpele palestijn, en de simpele jood ( of moet ik israelier zeggen ) beide gewoon vrede willen, en daartoe zijn ook initiatieven, ik weet dat er in Israel een jeugd orkest is opgericht, waar palestijnen joden en christenen in zitten, dit is een heel mooi initiatief, om elkaar dmv muziek te verbinden
Oud 16-01-2004, 11:38
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-01-2004 @ 09:27:
Ach ja, die leraar was toch maar een ongelovige christenhond. Zo denken moslims nu eenmaal over ons. En volgens de Islam mag je die neerknallen.

Hallo, dit mag helemaal niet!! Check je bronnen voordat je iets gaat opschrijven wat ver van waar is.
Oud 16-01-2004, 11:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
misfit13 schreef op 16-01-2004 @ 11:05:
rassisten
Racisten.
Oud 16-01-2004, 11:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-01-2004 @ 11:17:
Ik heb geloof ik eens in Vrij Nederland gelezen dat de simpele palestijn, en de simpele jood ( of moet ik israelier zeggen ) beide gewoon vrede willen, en daartoe zijn ook initiatieven, ik weet dat er in Israel een jeugd orkest is opgericht, waar palestijnen joden en christenen in zitten, dit is een heel mooi initiatief, om elkaar dmv muziek te verbinden
Klopt, dat soort dingen zouden er meer moeten zijn.
Oud 16-01-2004, 11:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Op deze manier gaat dit topic zo niet verder. Het heeft geen bal met de schietpartij te maken.

En het stimuleren van rassenrellen op dit forum is al helemaal niet toegestaan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.