Oud 28-10-2018, 16:28
Verwijderd
Hoihoi!

Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. De ideële dimensie (opvattingen, waarden en ideeën) verschillen in de generatie van babyboomers, X, Y en tot slot Z.

Nu kan ik niks vinden in de verschillen tussen deze groepen. Wel weet ik, dat het "babyboomer-tijdperk" neigingen richting het narcisme vertonen en Generatie Z alle info binnen handbereik hebben (d.m.v. o.a. media, televisie, computer, telefoon etc.).

Als iemand me kan helpen, hoor ik het graag

Xx Laraaaa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2018, 17:01
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
We weten niet de exacte datums van elk generatie, want het verschild.

Baby boomers: Dit zijn mensen die geboren zijn in de tweede wereldoorlog of er na. Dit vond plaats wanneer er sterke welvaart plaatsvond en dat ze bijna geen massale werkloosheid kende.
De tijd van kapitalisme versus communisme. Dus de ideologieën
(1940 - 1960)

Generatie X: Dit is de generatie van de hippo's, punk en dat soort dergelijke. Ze werden beïnvloed door het muziekcultuur. Er was eerst massale jeugdwerkloosheid, maar parttime werken een bijbaantje hebben kwamen op. Er werd geëxperimenteerd met nieuwe levensstijlen.

(1960 - 1980)

Generatie Y (de millenials): Dit zijn mensen die geboren zijn voor de 9/11 aanval. De meeste hebben het meegemaakt. Dit was toen de technologie nog jong en op ontwikkeling was en dat we floppy disks moesten gebruiken etc. En dat de internet werd uitgevonden.

(1980 - 2000)

Generatie Z: Dit zijn mensen die geboren zijn waar technologie inderdaad binnen hand bereik is. En ze kunnen weinig herinneren over de 9/11 aanval.
(2000 - heden)

Laatst gewijzigd op 28-10-2018 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 12:05
Verwijderd
Er zijn ook nog generaties ertussen. Zo ben ik van de Oregon trail of xennial generatie.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 12:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Er zijn ook nog generaties ertussen. Zo ben ik van de Oregon trail of xennial generatie.
Ik ben van Generatie Z. a.k.a. de koele kids generatie
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 12:24
Verwijderd
Babyboomers zijn ook vooral van entitlement. Niets zo storend als dat.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Babyboomers zijn ook vooral van entitlement. Niets zo storend als dat.
En terwijl ze zelf waden in relatieve luxe, vooral naar de mensen die ze zelf op de wereld hebben gezet wijzen en roepen dat ze entitled zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 15:19
Verwijderd
Citaat:
En terwijl ze zelf waden in relatieve luxe, vooral naar de mensen die ze zelf op de wereld hebben gezet wijzen en roepen dat ze entitled zijn.
En afgeven op de huidige generatie die een woning wil kopen; "jullie kunnen gewoon niet spáren!" Nekschot.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 16:37
Verwijderd
Citaat:
En afgeven op de huidige generatie die een woning wil kopen; "jullie kunnen gewoon niet spáren!" Nekschot.
Hahaha ja, voor Fl30.000,- een huis gekocht met een hypotheek van 30 jaar en koopkracht die enkele keren over de kop is gegaan en waarschijnlijk nog 25% starterssubsidie naast een volledige HRA. "En euh, toen werd het toch wat ruim dus hebben we deze bungalow gekocht toen de kinderen uit huis waren zodat Freek lekker in de tuin kan werken" a raison van 480 mille.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2018, 16:43
Verwijderd
Nou weet ik niet of wij nog in de categorie "starter" vielen, nog geen jaar geleden, gezien onze leeftijd, job securities, en spaarcentjes maar ondanks onze behoorlijk bevoorrechte positie hadden ook wij moeite om een huis te kopen, waarbij je moet nagaan dat onze default eigenlijk +5-12% overbieden op de vraagprijs was.

Hoe vaak we niet te horen kregen "Helaas, er was een hogere bieder" Of dat je domweg te horen krijgt "Cool dat je een bezichtiging wil hoor, kom maar tussen 13:00-14:00 op dinsdag of 10:00-11:00 op donderdag. Oh kan je dan niet? Ja ach, jammer joh!" of "We hebben zóveel kijkers gehad dat jullie nog twee dagen hebben voor een finale bod, hoogste bieder wint, kusjedoei!" Echt fucking sick. En kilometers huizen uit de huursector van 30-40 jaar oud die op de markt gedumpt worden voor 300K start (waarbij je dus 50-75K kwijt bent aan onderhoud/verbouwingen) die als warme broodjes gingen. Allejezus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.