Oud 04-12-2004, 00:30
devilcat
devilcat is offline
Ik hoop niet dat jullie weer denken "onee he , wweer devilcat!"


anyway :


om een lang verhaal kort te houden:

Ik hou ervan om regelmaat,orde en controle te houden op dingen.
Nou schiet ik mensen vaak te hulp omdat ik ze wil helpen met problemen oplossen of ik wil mensen graag opvrolijken [terwijl ik zelf wel is zo iemand nodig heb die dat met me doet] maar anyway, ben daar altijd zo druk mee bezig, met het bekijken of mijn broer,ouders het wel goed hebben, gelukkig zijn etc etc,

Ik denk telkens : eerst hun en dan ik.
Als zij gelukkig zijn ben ik dat ook en denk ik "ha lekker zij zijn vrolijk en gaan hun gang dan kan ik me weer bezighouden met mezelf eventjes"

maar nu komt het.
Elke keer zeggen me ouders hou je nou is met jezelf bezig of je bent veel te lief en mensen maken daar misbruik van [ deden "vrienden "ook]

maar nu zat ik dus te denken :


Mijn broer moet examen doen, hij is 21 jr en zit op een gigantische kutschool die echt zo slecht is georganiseerd afijn het is een ramp daar, maar hij had zijn eerste examen niet gehaald ook omdat hij gewoon erg weinig had geleerd maar ook omdat hij niet goed les kreeg.
Elke keer waren er spanningen thuis over het feit dat mijn ouders zeggen tegen hem van "GA NOU IS LEREN DAN! GA ER ACHTERAAN OP SCHOOL GA DOORVRAGEN ETC ETC"

nou is zijn examen in aankomst, zijn herkansing dus, maar ik ben er geestelijk heel erg met hem bezig van HAAL HET NOU PLEASE, want dan weet ik dat DAT hoofdstuk ook lekker is afgesloten en dat hij ook lekker verder kan en dat het thuis ook lekkerder gaat.
Alsof de rook dan een beetje wegtrekt. Denk dat mijn ouders dan ook opgelucht zijn.

Nou ben ik hem aan het helpen , eerst had ik hem ontzettend gecoached met 2 werkstukken en zelfs toen ik in mijn eindexamen jaar zat van de havo heb ik hem nog geholpen. en beziggehouden met hem [ je kent het wel, savonds een praatje van een 30-45 min over hem, hij vroeg nooit iets aanmij ....maar ja ]

nu ben ik ook zo in de startblokken dat ik wil gaan helpen helpen helpen, alleen zit er iets dwars:

Ik ga mezelf aanvallen opdat ik eigenlijk misschien [onzeker over mezelf of ik wel zo lief ben? ] hem alleen maar wil helpen voor me eigen...

Dus ik help hem, hij rond zijn examen af, hij is gelukkig , ik ook gelukkig.
alleen is dit niet een soort egoisme??
of hoe noem je dat....iig iets negatief.

Ik ben gewoon bang dat er iemand opstaat en zegt : NOu die devilcat is helemaal niet zo aardig als het lijkt hoor, ze doet alleen maar der best voor der broer zodat hij blij is , zij denkt dan dat hij geen zorgen meer heeft en dan kan ZIJ rustig slapen, dus indirect doet ze het voor zichzelf"

en daar ben ik zo bang voor, ik begin in die "zelfaanvallen" te geloven, terwijl ik iemand ben die juist graag mijn familie helpt,steunt, interesse toont en opvrolijkt. Wil die controle behouden 'iedeereen happy? ja , mooi! " als er spanningen zijn heb ik zo'n innerlijke strijd om dat op te lossen, maar soms wordt ik zo wanhopig en depressief als ik merk dat ik het soms NIET kan oplossen.omdat bijvoorbeeld ik van me moeder hoor dat ze daar en daar mee zit , en dan kom ik boven zie ik me vader gesressed op de bank en zie ikboven me broer niks doen en niet aan zijn examen, dan zak ik gewoon in . OMDAT ik dat niet allemaal kan doen terwijl ik dat wel zograag wou willen, en dan ga ik mezelf weer aanvallen van " NOU JIJ WILT ENKELT MAAR HUN HELPEN NIET OM HUN ALS PERSOON MAAR OM DE SITUATIE WEER HELDER TE HOUDEN THUIS ZODAT JIJ RUST HEBT , EGOOOOOOOOOO, KUTWIJF BEN JIJ EIGENLIJK , JIJ BENT ECHT NEP JE DOETALSOF JE ZO GRAAG ANDERE HELPT MAAR INDIRECT DOE JE HET VOOR JEZELF"


EN HIER wil ik dan een verdediging voor zoeken en die vind ik maar niet DUS heb ik geen verdediging als iemand dit daadwerkelijk zou zeggen tegen mij....
En dan ben ik niet zo lief als mensen zeggen, en daar kan ik niet mee leven als "blijkt"dat ik een kutwijf ben eigenlijk..

want dat ben ik niet


Ik wil dat zij gelukkig zijn zodat ik gelukkig ben, is dat slecht gedacht?.
hier doe ik ook veel voor om dit te bereiken : veel energie in vader,moeder,broer stoppen, huishouden doen , met ze praten etc etc, terwijl ik dan wel alleen op me kamer zonder vrienden zit en zit te huilen broer die zelf nooit wat vraagt of iets aan het huishouden doet, en als ik vraag of ie de wc wil schoonmakan is er eerst een half uur ruzie.

Please help me, met uitspraken waaruit ik kan halen dat ik niet fout ben of EVIL....

Alvast HEEL erg bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 00:36
devilcat
devilcat is offline
je kent het ook wel :

het is best slecht als; Een vriend je helpt omdat ie iets van je moet" dat is niet aardig.

Ik ben dus bang dat ik in datzelfde "schuitje" zit.

: Ik help hem , hij gelukkiger, ik gelukkiger. dus indirect heb ik er ook wat aan. maar ik vraag nooit iets terug verwacht ik ook niet.
alleen is dit ook zo slecht als bovengenoemd?...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 00:46
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Hoezo denk je dat het slecht is, eigenlijk?
Je broer en jezelf worden er beter van, toch?

PS. Oja, ik had niet iets van "Oh nee, daar heb je devilcat weer "

Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 00:52.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 00:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
devilcat schreef op 04-12-2004 @ 00:36 :
je kent het ook wel :

het is best slecht als; Een vriend je helpt omdat ie iets van je moet" dat is niet aardig.

Ik ben dus bang dat ik in datzelfde "schuitje" zit.

: Ik help hem , hij gelukkiger, ik gelukkiger. dus indirect heb ik er ook wat aan. maar ik vraag nooit iets terug verwacht ik ook niet.
alleen is dit ook zo slecht als bovengenoemd?...
Ik heb heel je tekst niet gelezen, maar deze post wel.

Je vergelijking gaat niet op. In het eerste geval 'moet' die vriend iets van je. Het is niet aardig dat ie je helpt, omdat hetgeen hij straks 'moet' van jou je weer zal tegen werken. Oftewel: van hetgeen wat hij 'moet', wordt jij niet beter. Wellicht zelfs slechter.

Terwijl in het onderste geval: jij helpt hem, hij wordt gelukkig, jij wordt ook gelukkig. Hierbij is het 'jij wordt ook gelukkig' niet nadelig voor hem.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 00:56
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Meid, niet zo aan je oprechte bedoelingen twijfelen.

Natuurlijk voelt het goed als je iets aardig doet!
Zoals mensen die iets doen, waarvan ze weten dat het verkeerd is, last krijgen van hun geweten, en andere negatieve gevoelens, zo zullen mensen die zich ervan bewust zijn dat ze anderen geholpen hebben, iets goeds gedaan hebben, daar een positief gevoel aan overhouden.

Dat vind ik heel normaal, en het laatste wat jij heoft te doen is je schamen voor dat positieve gevoel. Je hebt iemand ehct geholpen, je bent echt aardig geweest, en omdat jij voelt dat je het goede besluit hebt genomen, en omdat je eerlijk bent en ergens voor staat, voelt dat goed. Zouden absoluut meer mensen moeten doen.

Okee?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
Uiteindelijk doe je alles voor jezelf
Je helpt bijv iemand omdat jij vindt dat dat moet en je anders teleurgesteld bent in jezelf.
Het feit dat jij zo om anderen geeft is natuurlijk verre van egoistisch.

Maar wat ik eigenlijk niet snap, waarom ben je zo bang om egoistsch te zijn?
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:33
Princesita
Avatar van Princesita
Princesita is offline
Ik herken je verhaal best wel, maar ik heb op een of andere manier geleerd om niet zo ver te denken als jij. Ik vind het zelf ook superfijn om anderen te helpen, en de mensen om me heen blij te zien. Ik doe er alles voor om bijvoorbeeld mijn moeder blij te maken. Ofja, als ze zich niet goed voelt praat ik met dr, zodat ze zich niet meer zo onzeker voelt. Ik hoor ook altijd iedereens problemen aan, omdat ik dan denk dat die mensen zich beter voelen.
Ik trek me iedereens problemen en verhalen heel erg aan en blijf erover nadenken, wat dus eigenlijk niet goed voor me is. Ik denk dat jij dat ook doet, maar jij gaat daar nog een stapje verder in, en maakt een beetje een vreemde gedachtestap.
Wat bij mij hielp, was om gewoon voor een bepaalde tijd te zeggen van: vandaag ga ik geen zielige verhalen aanhoren, het komende uur help ik niemand.
Dat lijkt dus egoistisch, maar bij mij was het zo dat als ik gewoon uitlegde dat ik geen zin in lange verhalen had, dat ook goed was. Of je kunt ook het verhaal aanhoren maar er niks mee doen, of wel iemand helpen maar dan maar een klein beetje.
Ik weet niet of dat heel toevallig bij jou ook zo is, maar ik ben (ook al zeg ik het zelf) een vrij sociaal persoon en ik doe een sociale opleiding. Daarbij leer ik veel over mensen, en zie ik bijvoorbeeld thuis precies wat er mis gaat als er ruzie is. Dat is ook de reden waarom ik me alles zo aantrek, ik denk dat ik het op moet lossen omdat ik de enige blijk te zijn die dat kan.
Ik weet niet of je wat aan dit verhaal hebt maar dit kwam in me op toen ik je bericht las...Ik kom ook verder nooit zoveel op psychologie
In ieder geval moet je niet zo negatoef meer over jezelf denken, er zouden meer mensen moeten zijn als jij die om anderen geven!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:35
waves
Avatar van waves
waves is offline
ik herken het een beetje..

je moet je niet druk maken over wat andere mensen over jou zouden denken. er zijn zat mensen (ook in jouw omgeving) die die andere mensen niet eens helpen, zij voelen zich ook niet egoïstisch dus waarom zou jij dat wel moeten doen??

en voor je eigen geluk hoef je je niet egoïstisch of schuldig te voelen .
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:25
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Princesita schreef op 04-12-2004 @ 17:33 :
Ik herken je verhaal best wel, maar ik heb op een of andere manier geleerd om niet zo ver te denken als jij. Ik vind het zelf ook superfijn om anderen te helpen, en de mensen om me heen blij te zien. Ik doe er alles voor om bijvoorbeeld mijn moeder blij te maken. Ofja, als ze zich niet goed voelt praat ik met dr, zodat ze zich niet meer zo onzeker voelt. Ik hoor ook altijd iedereens problemen aan, omdat ik dan denk dat die mensen zich beter voelen.
Ik trek me iedereens problemen en verhalen heel erg aan en blijf erover nadenken, wat dus eigenlijk niet goed voor me is. Ik denk dat jij dat ook doet, maar jij gaat daar nog een stapje verder in, en maakt een beetje een vreemde gedachtestap.
Wat bij mij hielp, was om gewoon voor een bepaalde tijd te zeggen van: vandaag ga ik geen zielige verhalen aanhoren, het komende uur help ik niemand.
Dat lijkt dus egoistisch, maar bij mij was het zo dat als ik gewoon uitlegde dat ik geen zin in lange verhalen had, dat ook goed was. Of je kunt ook het verhaal aanhoren maar er niks mee doen, of wel iemand helpen maar dan maar een klein beetje.
Ik weet niet of dat heel toevallig bij jou ook zo is, maar ik ben (ook al zeg ik het zelf) een vrij sociaal persoon en ik doe een sociale opleiding. Daarbij leer ik veel over mensen, en zie ik bijvoorbeeld thuis precies wat er mis gaat als er ruzie is. Dat is ook de reden waarom ik me alles zo aantrek, ik denk dat ik het op moet lossen omdat ik de enige blijk te zijn die dat kan.
Ik weet niet of je wat aan dit verhaal hebt maar dit kwam in me op toen ik je bericht las...Ik kom ook verder nooit zoveel op psychologie
In ieder geval moet je niet zo negatoef meer over jezelf denken, er zouden meer mensen moeten zijn als jij die om anderen geven!

PRECIES zo voel ik me ook , dat ik denk dat ik de enige ben die kan en wilt helpen en er moet wel geholpen worden bij een ruzie tussen mijn oudrs anders wordt het niet meer leuk thuis, en mijn broer doet het niet die gaat dan gewoon naar boven en ja dan ligt de "taak" [ hoewel ik die zelf natuurlijk opleg, want mijn ouders vragen niet of ik hun wil helpen] maar die taak moet ik dus wel vervullen en helpen , en vaak ga ik over mijn eigen grenzen en wordt ik overspannen.

Maar mijn twijfel over mijn oprechtheid is van dat ik bang ben dat iemand zou zeggen die ik bijvoorbeeld heb geholpen dat die dan zou zeggen van :
" Nou devilcat heeft me alleen geholpen niet om de persoon die ik ben maar alleen maar om haar eigen controle ( dat iedereen dus happy moet zijn zodat ik ook happy ben ) te behouden. Dus in eerste instantie was het niet dat devilcat me echt wou helpen om mij maar om haar eigen controle over iedereen"

lijkt me gewoon zo erg als iemand dat zegt...

Tis sowieso dat ik heel erg zoiets heb van "ik mag niks maar dan ook niks verkeerds doen "
Al is het maar dat ik een papiertje op de grond ZOU gooien en het niet zou oprapen en doorliep dan zou ik me al schuldig voelen en denken dat ik echt slecht ben.

herkernt iemand dit?..

* geen schuldgevoelens willen hebben
* op de feiten vooruit willen lopen, dus ALLE mogelijke Aanvallen op jou als persoon dat iemand kan zeggen dat je niet aardig bent of niet oprecht wil ik zo vroeg mogelijk een verdediging voor vinden , vind ik die niet, dan heb ik serieus een geestelijk probleem dan zit ik maar te malen en te piekeren dat ik slecht ben en maar op zoek naar een verdediging en maar schuldgevoelens kweken. ZOnder dat er uberhaupt iemand mij heeft aangevallen!!! maar ik ga zelf aanvallen verzinnnen die KUNNEN komen op mij, en daar verdedigingen op zoeken.

die aanvallen , nee ik hoor geen stemmen, maar ik heb wel dat ik als een 2de persoon mijzelf toespreek met vuile woorden. Ik trap mezelf dus de grond in.

zucht.

weet je wwat het vermoeiendste is......Alles uit leggen , het liefste wil je het in 10 zinnne kunnen uitleggen maar dat gaat niet, gelukkig zijn er nog lieve mensen op het forum die reageren.
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:36
devilcat
devilcat is offline
het verhaal met mijn broer dus, als ik zou horen dat ie weer gezakt zou zijn, zou ik heel heel depri worden, voor hem maar ook om het feit dat ik gewoon zo graag zie dat iedereen happy is , en Nu zou dat niet zo zijn door zijn zakken en dan kan ik gewoon geen ijzer met handen breken omdat ik nou eenmaal zijn examen niet zou kunnen doen. Dus dan ben ik helemaal neergeslagen met de gedachtes "nee het komt niet meer goed die eeuwige beslommering thuis om zijn examen etc"
het is feest als hij zijn examen haalt , LEUK, LOL, VERDER GAAN, ETC dan zie ik ook en denk ik ook "haaaa, lekker relaxe, dat deel om me zorgen over te maken is ook afgesloten, nu heb ik weer wat rust en ruimte in me hoofd"


al die dingen gaan niet door als hij zou zakken...
Als ik aan het fantaseren ben denk ik in een paar flitsen :
Ik werk me helemaal dood , verdien veel geld, koop een landhuis, ouders en broer krijgen eigen huisje bij mij etc en lang leve happy family.................................... ..... .... ... .. .. ..

dat wil ik bereiken, tuurlijk tis niet mogelijk waarsch. maar zou het zo graag willen en als er dus wat "negatiefs" is voel ik die droom wegzakken.






en nu komt het :




Ben dus bang als ik het kl*te vind als hij gezakt is, dat iemand dan zou zeggen : nou zeg jij vindt het enkelt maar kl*te omdat jij gewoon graag je controle wilt over idereen is happy etc, in plaats van dat je is denkt aan je broer die gezakt is wat lullig voor HEM"


Ik ben zo bang dat er een keer bij wijze van spreke een allemachtig iemand opstaat met een heel groot boek over hoe iedereen is van binnen en dta die dan zegt over mij : "jij bent nooit zo lief en oprecht geweest voor mensen, maar het ging allemaal puur om eigen belang wat ben jij slecht zeg !!!"


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE....


ik zit hier zo mee.
na een tijdje vergeet ik dit, maar een paar maanden later komen dit soort dingen weer boven..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:39
devilcat
devilcat is offline
daarom ben ik zo geordend, controle etc etc,
deed me school goed, veel te ijverig, faalangst kreeg ik dar wel van.

mwaja, uiteindelijk ben ik geestelijk die controle kwijtgeraakt-> 5 jr paniekaanvallen met pleinvrees[agorafobie]

herkennen mensen dit..?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:24
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Misschien moet je gewoon een keer bevestiging krijgen van bijvoorbeeld je broer als je hem helpt. Vraag hem of hij het goed vind als je hem een beetje helpt, en hij zal je vast zeggen dat jij een geweldige steun in de rug bent. En mocht hij het niet halen; jij hebt toch je best voor hem gedaan. Meer kan je niet doen.
Bovendien denk ik dat je juist te weinig voor jezelf doet. Niet dat dat erg is, maar jij bent echt wel het tegenovergestelde van egoistisch.
Dat je er gelukkig van wordt als je iemand weet te helpen is geen voordeel voor jou, maar gewoon een logische reactie, toch? Ja, het is wel een voordeel, maar het zou bijvoorbeeld niet logisch zijn als je je juist klote zou voelen als je iemand weet te helpen, toch?

En wens je broer maar veel succes met zijn examen
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:11
devilcat
devilcat is offline
denk er nog steeds veel te veel over.

Hoewel ik het heus wel weet dat :

als je iemand helpt of hoopt dat diegene slaagt of wat dan ook iets voor die persoon, dat dAt de hoofdzaak is. De achter liggende gedachte is bijzaak.


Ik help iemand/hoop dat diegene slaagt voor bijv examen, verder hoef ik ook niks van die persoon, ik hoef niks terug.


maar kijk:

stel voor dat iemand denkt op deze manier :

Ik wil controle dat iedereen happy is want dan voel ik me ook relaxed, dus ik ga er alles aan doen om te zorgen dat diegene slaagt [bijv] of ik ga me iig onzettend verbijten en hopen dat ie slaagt, ik verwacht niks terug van die persoon die ik zou helpen.


maar nu komthet,

Zou het terecht zijn als iemand zou zeggen :

"nou jij wilt helemaal niet als eerste instantie dat die persoon geholpenn wordt, nee jij denkt eerst aan jouw persoonlijk eplaatje, en dat moet kloppen dus moethij slagen dus ga je hem helpen, dat doe je dus voor je zelf eigenlijk "


damnit.
Ik wil niet bestaan als iemand die mensen helpt alleen maar om er zelf gelukkiger van te worden, dus dat mensen denken dat ik het voor mezelf doe alleen maar.
ik wil niet dat mensen zouden zegge "nou die devilcat die doet het enkelt maar voor d'r eigen "



maar het gaat er toch om dat ik diegene help, en niks terug verwacht?.....



Dus ik ben toch niet evil...............


ik had het er met een vriend over die ik al lang ken, en die had echt zo iets "JEZUS TUURLIJK BEN JIJ NIET EVIL JIJ BENT HET LIEFSTE MEISJE DIE ER IS VEELSTE LIEF DENK AAN JEZELF!!"


ik word hier letterlijk moe van, dat malen malen malen, dan ben ik ergens leuk mee bezig en dan komt het weer in me hoofd die negatieve gedachtes over mezelf dat ik misschien eigenlijk helemaal neit zo lief ben.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 10:14
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Jij bent echt koppig! Wat je nou de hele tijd zegt is gewoon onzin, snap dat dan! Het is toch niet logisch als je alleen mensen mag helpen als je er zelf op achteruit gaat? Dan doet haast niemand dat meer. Het is alleen maar een extra reden om het te doen, maar niet de belangrijkste.
Neem mij bijvoorbeeld; als ik later arts wordt, kan ik best goed gaan verdienen. Maar doe ik het daarvoor? Dacht het niet. Ik ga echt niet zeggen; blijf jij maar lekker ziek, want aan jou verdien ik toch niets! Duhuh!
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:58
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
ohnee niet weer...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 07-12-2004 @ 13:58 :
ohnee niet weer...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 23:53
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-12-2004 @ 16:11 :
??..

zeg nou is ECHT wat je dan van mij vindt?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 23:54
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
devilcat schreef op 08-12-2004 @ 23:53 :
??..

zeg nou is ECHT wat je dan van mij vindt?
nare man.?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2004, 00:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
devilcat schreef op 08-12-2004 @ 23:54 :
nare man.?
omg, geef die jongen een paar dagen de tijd om te reageren voor je jezelf meteen gaat herhalen.
- áls ie uberhaupt al wil vertellen wat ie echt van je vindt -
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 00:48
Verwijderd
Waarom wil je per se weten wat ik echt van je vind? Is mijn mening zo waardevol? Trouwens, ik kan helemaal niet zeggen wat ik 'echt' van je vind, want daarvoor heb ik wel iets meer informatie nodig dan wat posts op een forum
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 23:46
devilcat
devilcat is offline
'weer zo'n topic'

hoezo zo negatief over mij.?
als ik hier mee zit, kan toch?

zijn vast meer mensen die met problemen zitten zoals ik ze hier op het forum post, dus andere kunnen ook lezen en zien wat voor een reacties ik krijg

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 00:29
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het is niets persoonlijks, ze zijn gewoon een stelletje zeuren.

Het is gewoon zo dat, hoewel wij al jou argumenten van tafel hebben geveegd (ik ben een slecht mens omdat ik alles uiteindelijk toch alleen maar voor mezelf doe) maar jij er toch heilig van overtuigd blijft. Wat kunnen we dan nog meer doen om jou te overtuigen?

Hun hebben gewoon zoiets van: vraag het dan niet, als je het toch niet wilt weten/als je het zelf al weet. Maar ik kan best begrijpen dat je wat bevestiging nodig hebt.

+Ze zijn van DK, daar heb je toch een iets ander soort mentaliteit.

Maar ben je er al uit? Of zit het je nou nog dwars? Je bent nou toch hoop ik ondertussen wel overtuigd?
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 00:36
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
waarom zou je een slecht mens zijn als je anderen helpt? Als je er indirect beter van wordt dan is dat mooi meegenomen maar je doet het voor die ander. Als er iemand op straat ligt dood te gaan dan help je ook, doe je dat niet dan heb je naderhand ook een kutgevoel. Sommige problemen moeten mensen zelf oplossen en kan je niet constant bijspringen, maar coachen en steunen kan wel.

'Je mag wel bekertjes water tegen een renner aangooien en aanmoedigen, maar hij moet zelf de race lopen'
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:22
devilcat
devilcat is offline
bedankt voor de reacties, ik ga het nog ff goed doorlezen allemaal !!!

THANKS!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 02:03
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
je helpt je broer, hij happy en dus jij happy. Niemand word er slechter van, ik zie geen probleem. Ik zou het pas een probleem gaan vinden als je iemand zou benadelen om jezelf goed te voelen. Maar wel opletten dat je je zelf niet benadeelt.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 17:20
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
volgens mij wil jij helemaal niet weten of je goed of slecht bent.
Ik denk dat je eerder erkenning zoekt voor je geode bedoelingen, en gewoon je visie op het leven kwijt wil. Maar ja, wie ben ik, om na een post conclusies over jouw te trekken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:04
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Tja, ik erger me soms ook groen en geel aan bijvoorbeeld die stortvloed aan steeds terugkerende topics, maar daar zeur ik ook niet over. Er zijn namelijk mensen die er wel heel blij mee zijn dat die topics er staan.
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:40
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-12-2004 @ 17:20 :
volgens mij wil jij helemaal niet weten of je goed of slecht bent.
Ik denk dat je eerder erkenning zoekt voor je geode bedoelingen, en gewoon je visie op het leven kwijt wil. Maar ja, wie ben ik, om na een post conclusies over jouw te trekken.
maybe...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
devilcat schreef op 12-12-2004 @ 22:40 :
maybe...
Hmmmmm dr. Phil junior

Tja, mensen zijn nu eenmaal zo, dat wanneer ze iets goeds zien bij een ander, er niets van zeggen, terwijl wanneer ze iets slechts zien, ze meteen reageren.
En over je broer, mannen zijn bijna allemaal zo, dat wanneer ze iets goeds/moois zien, ze niet kunnen reageren. Heb ik ook, iets houdt me tegen. Maar van binnen ben ik dan wel blij.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:56
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik denk dat je vastzit in een negatieve spiraal. Als nare man (of shitonya) in dit geval had gezegd dat je een of andere sukkel bent die alles voor eigen gewin doet, had je gezegd ZIE JE NOU WEL, ik ben een sukkel. Dat had een bevestiging geweest voor je gedachten, wat die gedachten alleen maar sterk maakt.

Tegelijkertijd, als nare man of shitonya hadden gezegd dat je een lief meisje bent is dat geen bevestiging voor je gedachten. En wat doe je als mens je hele leven? Zoeken naar bevestiging ja. In dit geval zul je dat hier niet krijgen. En zoek je verder... Vandaar steeds de nieuwe post die je blijkbaar post. Zelf let ik daar niet zo op wie er iets post, het gaat me meer om de inhoud dan de persoon die het schrijft.

Het probleem is niet zozeer dat je die gedachtes hebt, maar dat je ze vasthoudt (en dus ook bevestiging ervoor zoekt). Waarom laat je ze niet los? Wat is het voordeel van het vasthouden van die gedachte? En wat is het nadeel? Weegt het voordeel op tegen het nadeel? Zoja, waarom?

Als je die vragen voor jezelf kunt beantwoorden ben je denk ik al een eind op weg, maar verwacht niet dat het allemaal heel gemakkelijk zal gaan. Dat zal tegen vallen en dan zul je alleen maar de gedachte bevestigen dat je dat niet kunt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 02:02
devilcat
devilcat is offline
hey,

ja, het moeilijke is dat ik wel tegen mezelf dingen kan zeggen...maar het sluipt toch weer terug in mijn hoofd die onzekerheid.

Ook al weet ik zeker dat , ik noem maar wat ; een stoel zwart is [kleur] en ik zit de hele tijd te piekere ja het is zwart, dan sluipt er toc weer in mijn hoofd van "nee hoor hij is ROOD!! "

dan raaak ik zo ARGGGG gestressed.

Zo is het ongeveer ook met mij en de relaties in me familie[pa,ma,broer] ik weet wel dat ik lief voor ze ben en veel voor ze overheb en doe, maar op de een of andere manier boor ik mezelf de grond in.

het is meer, dat ik ZEKER moet zijn van mijn zaken, dat ik ZEKER moet zijn van het feit dat ik dus lief ben, MAAR dan moet ik wel ALLE aanvallen die OOIT op mij zouden KUNNEN komen [ door ander mensen, weet nog steeds niet wie ik bedoel met andere mensen maar ja ] die dan zouden kunnenn roddelen over mij dat ik eigenlijk een bitch ben, dan ga ik verder denken en denken "wat zouden zei KUNNEN zeggen over mij?"

en dan kom ik op HET onderwerp hier, dan ga ik dus denken dat die mensen [ wie..? ] over mij zeggen "nou zei is helemaal niet zo aardig en oprecht als het lijkt hoor! nee , zij is eigenlijk eeen trut die alles in haar eigen belang doet, zij wilt gewoon orde en conrtole thuis en daar hoort geen onrust bij: dus halen dat examen [broer] en thuis moet het netjes zijn andrs zakt het lood in haar moeders schoenen en zijn er spanningen thuis. ze zit dus enkelt maar die dingen [onrust] op te ruimen voor haar eigen, dus haar broer steunen supporten, opruimen thuis etc met oduers praten etc alleen maar zodat zij zich beter voelen , zodat broer examen haalt, zodat er weinig kans op spanningen zijn en dan heeft ze het eigenijk allemaal gedaan voor der eigen belang , dus helemaal niet zoals iedereen beweert dat ze mensen zo wilt helpen och wat is zij lief, nee , ze heeft er altijd een andere gedachte achter dat het toch wel lekker voor haar eigen is als ze die mensen helpt en er zelf beter van wordt."



Zucht, nu weer dat ik ga denken "denk ik dit wel?..hoe kanik nou zeker weten dat ik ZOOOO denk?"


DAMNIT.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 18-12-2004 @ 02:02 :
hey,

ja, het moeilijke is dat ik wel tegen mezelf dingen kan zeggen...maar het sluipt toch weer terug in mijn hoofd die onzekerheid.

Ook al weet ik zeker dat , ik noem maar wat ; een stoel zwart is [kleur] en ik zit de hele tijd te piekere ja het is zwart, dan sluipt er toc weer in mijn hoofd van "nee hoor hij is ROOD!! "

dan raaak ik zo ARGGGG gestressed.



Zucht, nu weer dat ik ga denken "denk ik dit wel?..hoe kanik nou zeker weten dat ik ZOOOO denk?"
Je bent erg emotioneel, je trekt veel dingen erg aan.... ik zou zeggen; vertel het je ouders wat je dwars zit enne misschien ergens hulp zoeken, om te leren met dingen anders om te gaan
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:40
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Wat wil je nou?
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:19
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Okee, ik geef het op. Je hebt gelijk
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:11
devilcat
devilcat is offline
heb al plus minus 2 jaar een psychiater en medicijnen.
ben er bijna elke week,anders wel 1 x in de 2 weken.

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:09
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik wou net zeggen. WTF ben je mee bezig als je daar een professioneel iemand-die-alles-weet-om-jou-te-helpen voor hebt?
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 12:39.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2004, 00:48
devilcat
devilcat is offline
hmm vertel er wel alles..
misschien was dat in het begin dat ik nog niet alles vertelde.

Anyway..

Ik weet niet wat het is , ik doe het niet expres ofzo om hier onzin topics te openen en dan lekker niet naar jullie luisteren.

Ik heb er juist erg veel aan jullie reacties, en daar ben ik ook heel erg blij mee, alleen het kutte is is dat het soms niet tot me doordringt, of dat als ik dit weer achter de rug heb er weer nieuwe dingen komen.

Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 09:47
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
devilcat schreef op 21-12-2004 @ 00:48 :
Ik heb er juist erg veel aan jullie reacties, en daar ben ik ook heel erg blij mee
Okee, dan is het goed.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 20:09
Judy2
Judy2 is offline
Ik denk dat er meer aan de hand zou kunnen zijn...Ik weet het nog niet helemaal voor mezelf ook uit te leggen wat er met je aan dde hand zou kunnen zijn , daarom zal ik hier later over verder schrijven....

En ondertussen zou ik wel ff willen zeggen dat je mijn zus wel had mogen zijn , meegaand...(ben ik ook wel erg)

IN TEGENSTELLING TOT MIJN BROER...

Het is wel duidelijk dat dit zeer serieus is en dat zal het dus ook wel zijn.Diepe en gevoelige gevoelens zijn er volgens mij nooit zomaar , dat heeft MEESTAL wel degelijk een reden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik zie het niet zitten
Diamera
21 13-12-2011 00:27
Levensbeschouwing & Filosofie Iedereen is gek behalve jij (?)
Ninnoc
41 20-08-2005 13:24
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 22:12
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 14:46
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
Lichaam & Gezondheid asperger-syndroom
niemand
26 03-02-2002 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.