Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 23:27
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik ben niet erg geliefd onder de mensen,
ik kom ook niet vaak onder de mensen,
maar goed,
ik ben wel een aantal keer verliefd geweest op meisjes, die mij dan na een tijd een beetje subtiel lieten weten mij niet te zien zitten. Negeren ofzo . Naja goed, daar kom je wel overheen al lijkt het soms heel ernstig. De laatste tijd heb ik nauwelijks nog behoefte aan liefde. Ik ken zowiezo geen meisjes met wie ik een relatie reeel acht en al heb ik nog zoveel respect voor een meisje en vaak liefde voor haar fantastische karakter, ik voel geen verliefdheid of affectie of iets anders. Ik verlang steeds minder naar liefde, terwijl ik nog nooit een relatie heb gehad.
Mijn seksuele verlangens zijn niet ontzettend groot, meer zoals tevoren, soms met dalen dat ik totaal geen behoefte heb aan wat dan ook.
Herkent iemand dit misschien? Is dit een gangbaar proces voor iemand als ik die nog nooit een relatie heeft gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2002, 07:48
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Ik zie het probleem niet

Je wilt geen liefde, en er zijn ook geen kandidaten
beter dan wel de behoefte hebben aan liefde, ook verliefd zijn, maar afgewezen worden

ik kan me voorstellen dat je met de vraga zit of dit ene normale gang van zaken is. In zekere zin zit het je dus toch dwars. In de eerste plaats: wat is normaal voor een jongen van 17? Er is zeer veel verscheidenheid, ik kan nu met allerlei cliches en voorbeelden geven, maar dat is voor iedereen anders. Als jij geen behoefte hebt aan liefde hoeft dat niets te betekenen ( althans iets ernstigs) misschien dat je emer op jezelf bent, nuchterder rationeler, meer in afwachting. je hoeft ook niet meteen overal in te springen.

en helemaal: je hebt nog nooit ene relatie gehad. Je hebt geen kennis/ ervaring en daardoor kun je ook beter afstand doen. Je misthet niet, het is slechts een aanname dat een relatie zo zal zijn. dat maakt het ook makkelijker om ervoor te kiezen de liefde op een laag vuurtje te doen of er geen ebhoefte aan te hebben.

maak je niet druk, dit blijft niet je hele leven zo. Wat ik wel tegen je wil zeggen is dat je altijd moet openstaan voor anderen, misshcien loop je door deze houding juist die persoon mis, die goed voor je is....
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ja Optima, ervaring heb ik niet, maar kennis denk ik wel. Je hebt gelijk als je zegt dat je het probleem niet ziet, stom van me, dat had ik namelijk even aan moeten geven. Liefde is namelijk volgens mij het mooiste wat er is, dus eigenlijk wil ik het wel, maar voel ik het niet en dat maakt me op de een of andere manier leeg. Maar goed, ik zei ook met nadruk 'gangbaar' in plaats van normaal aangezien normaal toch al niet definieerbaar is. ;]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 12:01
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ja Optima, ervaring heb ik niet, maar kennis denk ik wel.

Liefde is namelijk volgens mij het mooiste wat er is, dus eigenlijk wil ik het wel, maar voel ik het niet en dat maakt me op de een of andere manier leeg.
je hebt de kennis? je bedoeld, je voelt je in zekere zin toch niet compleet? Maar wara heb je die kennis van, niet uit je eigen ervaring, maar uit speculaties. Het klopt idnerdaad wel

Maar als je daadwerkelijk denkt dat het het mooiste is wat er bestaat, dan wacht je toch? je kunt niet overhaatsen met verliefd worden, beter uit je ogen kijken want liefde kan ook zeer pijnlijk zijn
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 12:07
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Optima schreef:
je hebt de kennis? je bedoeld, je voelt je in zekere zin toch niet compleet? Maar wara heb je die kennis van, niet uit je eigen ervaring, maar uit speculaties. Het klopt idnerdaad wel

Maar als je daadwerkelijk denkt dat het het mooiste is wat er bestaat, dan wacht je toch? je kunt niet overhaatsen met verliefd worden, beter uit je ogen kijken want liefde kan ook zeer pijnlijk zijn
Ja en toch heb ik soms: Fuckit met die liefde
en andere keren zou ik weer willen dat ik een heel lief meisje had...vaak zeg ik dat als iemand vraagt naar mijn diepste wens
vroeger werd ik echt veel sneller verliefd, maar nu lijkt het alsof dat niet meer het geval is; of misschien ben ik op alle leuke meisjes al eens verliefd geweest
of ben ik gewoon te perfectionistisch
of ben ik veeleisender geworden
allemaal misschien wel een beetje
ach misschien is het ook wel gewoon de verandering die ik voel

bedankt voor je advies iig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Stemtopic
flyaway
15 04-01-2012 12:39
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De Verlorene Geliefde
flyaway
0 30-05-2009 20:51
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Psychologie Het missen van liefde en daardoor depressief.
Kevin v L.
91 20-11-2005 12:07
Verhalen & Gedichten geen idee - vaagheid voordat ik neerdwarrelend slaap val?
Verwijderd
20 30-09-2004 14:17
Liefde & Relatie Heel groot verlangen naar liefde.
l00k At Me
18 03-06-2003 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.