Oud 17-05-2006, 14:36
Verwijderd
Momenteel ben ik bezig met het laatste onderdeel van mijn opleiding; het afstudeerproject. Dit project voer je in tweetallen uit. Ik doe dit project met een goede vriend van mij. Hoewel ik er goed over na heb moeten denken om het met hem te doen, heb ik besloten dit wel te doen omdat wij vrijwel alle werkstukken ed samen hebben gedaan binnen de opleiding.

Nu loop ik toch wel tegen het probleem aan (dit was te verwachten, ben ik al vaker tegenaan gelopen) dat hij niet echt goed meewerkt.
Soms krijg ik hem dan nog wel aan het werk, maar nu lukt het me niet meer.
Hij heeft soms nogal impulsieve plannen en heeft ook nu ineens besloten een huis te gaan kopen!! Dat is dus niet echt een combinatie, een huis kopen en bezig zijn met een afstudeerproject.

Al zijn aandacht (vooral mentaal) gaat naar een huis kopen, hij is daar alleen nog maar mee bezig (wat ook logisch is, het is een grote stap enzo, maar nu niet echt handig).

Nou ja goed, vrijdag moeten we een concept van ons afstudeeropdracht inleveren, en ik wil dat graag op tijd af hebben om een goed product te kunnen leveren. Hij wil dit vast en zeker ook maar werkt echt niet mee!!!
Hij heeft afgesproken stukken niet af, zit alleen maar te kutten… het werkt niet.

Ik heb hem duidelijk laten weten dat het niet echt werkt om af te studeren en een huis te kopen. Hij beaamde dit, maar wil dat huis ook graag rond krijgen. Nou ja goed, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik het maar moet doen, hij werkt niet mee maar ik wil wel wat af hebben!
Het levert bij mij wel een hoop frustratie op (merk ik). Maar goed, wat kan ik eraan doen?? Met een docent gaan praten vind ik wat overdreven en daarnaast is het een goede vriend van mij (maar ja hij laat mij ook nu zitten!)

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 14:41
Verwijderd
Ik heb ook een huis gekocht terwijl ik aan het afstuderen was (samen met mijn man), maar daar heeft mijn afstudeerproject echt niet onder geleden.

Mij lijkt dat je best eisen aan hem kunt stellen mbt dingen op tijd af hebben ed. Praat nog eens met hem en vertel hem wat je hier vertelt. Wil hij niet 'beteren', dan lijkt het me vrij simpel: dan zoekt ie het zelf maar uit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:46
Verwijderd
Maak hem duidelijk dat hij tijd moet stoppen in het afstudeerproject, hij moet gewoon zijn dingen af maken, of hij nu een huis koopt of niet. Blijf niet lief doen, gewoon even goed boos worden. Als hij niet luistert, laat hem dan ook lekker alleen zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:00
Verwijderd
Oke, het zal dan best mogelijk zijn deze twee dingen te combineren, alleen kan hij dat dus niet .

Verder heeft het niet echt veel zin om hem af te vallen, aangezien ik dan ook mezelf afval. Ik werk met hem samen, we moeten samen een product inleveren. Stop ik er nu mee, dan ben ik mezelf alleen in een moeilijke positie aan het werken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:16
Verwijderd
Dan kan je niet meer doen dan hem duidelijk maken dat hij wat moet doen. Spreek desnoods eens een keer af om samen te werken in de bieb ofzo, dan moet hij wel werken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-05-2006 @ 16:00 :

Verder heeft het niet echt veel zin om hem af te vallen, aangezien ik dan ook mezelf afval. Ik werk met hem samen, we moeten samen een product inleveren. Stop ik er nu mee, dan ben ik mezelf alleen in een moeilijke positie aan het werken.
Dan is de keus toch gemaakt? Je zult dan alleen de consequenties moeten dragen, want die horen nu eenmaal bij die keus.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:18
Morri
Morri is offline
Ik zou persoonlijk eerst het er met hem overleggen, en anders ga je gewoon politie-agentje spelen: als hij niet mee wil werken dan kun je gewoon dingen van hem eisen en als hij dat niet doet stap je naar je docent. Vriend of niet, hij kan jou niet zomaar laten zakken voor een huis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-05-2006 @ 16:41 :
Dan is de keus toch gemaakt? Je zult dan alleen de consequenties moeten dragen, want die horen nu eenmaal bij die keus.
Nou ja het is wel een gedwogen keus... en ook een zeer beperkte keus... dus om het nou echt een keus te noemen; dat klinkt wat TE positief

Verder werken we al wel bijna altijd in de bibliotheek op school. Echter zit hij de meeste tijd te verdoen met surfen op internet, te bellen met zijn vriendin, voor zich uit te staren etc. En gaat hij vrijwel altijd eerder weg omdat het toch niet lukt, hij een afspraak heeft (ivm huis) of weet ik veel wat!

ARGHHH...

-ik ga nu ook maar echt naar huis, om mezelf niet helemaal gek te maken -
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-05-2006 @ 17:53 :
Nou ja het is wel een gedwogen keus...
Wie dwingt je er toe dan? Jij vindt de nadelen van alleen door gaan zwaarder wegen, dus kies je voor samen door gaan, toch?

Surfen op internet, bellen met zijn vriendin, voor zich uit staren, enz. dat heeft toch niet zo veel met een huis kopen te maken? Dergelijke dingen zou ik iemand iig 'verbieden' als ik alleen met iemand af zou studeren, zeker als het een vriend van me was.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:29
Verwijderd
Als hij weer niets zit te doen, geef hem dan een opdracht. Als hij het uit zichzelf moet doen, gebeurt het niet. Als hij het dan nóg niet doet, dan zou ik nog eens heel serieus met hem praten. Luistert hij nog steeds niet? Dan kan je het net zo goed compleet alleen doen, is dat geen mogelijkheid? Moet het echt met z'n tweeën?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:42
Verwijderd
Nou ja hij surft op internet voor dingen voor dat huis (hypotheek, vloerbedekkingen etc.). Maar goed verder heeft hij ook een erg slechte concentratie hoor.

Het is wel een gedwogen keus omdat alleen afstuderen niet kan. De enige optie zou zijn volgend jaar helemaal opnieuw beginnen met iemand anders maar dat is ook niet echt reeel.

Verder geef ik hem (beetje stom maar ok) wel altijd een opdracht hoor, maar dan alsnog doet hij het niet. Doet hij het wel dan is het soms prut.

Alleen kan niet, moet samen. Daarnaast zijn wij volgende week klaar, dus om het nu nog alleen af te maken is ook niet echt mogelijk.

Maar ja ik ga maar gewoon door, puur uit eigen belang
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:44
Verwijderd
Als het nog maar om een week gaat dan is dat toch wel te overleven...?
Over een week ben je er vanaf: maak je niet zo druk.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:22
Verwijderd
Nee joh, ik zeur waarschijnlijk... maar alles wordt dadelijk anders...
Ik pieker me suf, voel me regelmatig erg verdrietig. Dan zit ik opzich niet echt op semi- grappige opmerkingen te wachten...
Natuurlijk heb je gelijk, het is maar een week (prima te overleven), en het is mijn eigen keus. Maar dat was nou net niet wat ik wilde horen...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-05-2006 @ 21:22 :
Nee joh, ik zeur waarschijnlijk... maar alles wordt dadelijk anders...
Ik pieker me suf, voel me regelmatig erg verdrietig. Dan zit ik opzich niet echt op semi- grappige opmerkingen te wachten...
Natuurlijk heb je gelijk, het is maar een week (prima te overleven), en het is mijn eigen keus. Maar dat was nou net niet wat ik wilde horen...
Wat wil je dan dat we zeggen? Aahhh wat zielig en wat is die gast een eikel. Ja, daar ben ik het mee eens.

Maar als het maar om één week gaat en niet om enkele maanden denk ik dat als je dit probleem eerder had gesignaleerd je er nog echt wat aan had kunnen doen. Nu kan je er weinig mee, omdat het nog zo kort dag is.

Stel wat leuk voor jezelf in het vooruitzicht, over een week is het klaar en af en dan ga je dat leuke iets kopen/doen. Hup klaar. Eventjes doorbijten gewoon.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:34
Verwijderd
Verdedigen forumbazen elkaar extra ofzo ...

Verder speelt dit al vanaf dat we begonnen zijn, alleen momenteel (door stress ofzo) vind ik het echt vervelend.

Maar goed joh, morgen nieuwe dag dan vind ik het waarschijnlijk een stuk minder erg .
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:46
Verwijderd
Maak hem heel erg duidelijk dat hij wat goed te maken heeft. Écht iets goed te maken!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:59
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-05-2006 @ 21:22 :
Nee joh, ik zeur waarschijnlijk... maar alles wordt dadelijk anders...
Voor die vriend ook, toch?

Citaat:
Ik pieker me suf, voel me regelmatig erg verdrietig. Dan zit ik opzich niet echt op semi- grappige opmerkingen te wachten...
Voel je je verdrietig door de manier waarop de samenwerking verloopt? Misschien kun je dat dan met hem bespreken?

Het was een poging om je te laten zien dat je het niet zo zwaar moet nemen. En je vraagt om meningen, niet om te horen hoe zielig je bent, toch?

Natuurlijk IS het vervelend als iemand meelift (want dat doet ie), maar je kunt er nu weinig meer aan veranderen. En je hoeft nog maar een week. Met dat in je achterhoofd zul je het best volhouden.

Ik heb ook een meelifter in m'n (afstudeer)groepje, aan de ene kant stoort het me, aan de andere kant interesseert het me erg weinig. Ik vind het vervelender als hij mij met zijn gebel af zit te leiden van m'n werk: ik wil namelijk wèl aan de opdracht werken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 07:23
Verwijderd
Voor die vriend veranderd er minder. Hij heeft zijn stage niet gehaald en gaat dus in september nog 6 maanden stage lopen (maar hij mocht wel al zijn afstudeerproject doen).

Verder heb je wel gelijk hoor leonoor . Maar soms zou het makkelijker geweest zijn om met iemand te samenwerken ipv een meelifter te hebben.

Bedankt voor alle antwoorden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-05-2006 @ 08:23 :
Maar soms zou het makkelijker geweest zijn om met iemand te samenwerken ipv een meelifter te hebben.
Meestal zelfs.

Al kan het ook wel lekker zijn om gewoon je eigen gang te kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 11:13
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Als iemand niet mee wil werken dan maak je het toch gewoon alleen. Achteraf kan je altijd nog verhaal gaan halen bij docenten of bij je vriend, maar ik zie daar persoonlijk het nut niet zo van in. Feit is dat het afstudeerwerk af moet en dat je met gedwongen participatie van je groepsgenoot helemaal niets opschiet. Dus maak het zelf en maak het goed.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:10
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Dit verhaal komt me erg bekend voor inderdaad,
zoals je schrijft wel eens vaker meegemaakt,
ook vaker over gepost?

Tjsah, ikzelf zou dat gedrag (denk ik) niet accepteren, maarja wat doe je eraan als je er middenin zit?

Je moet nu maar gewoon ervoor gaan en hem (alweer) op jouw energie mee laten liften (ongelooflijk dat mensen zo hun opleiding halen) en denk eens over die vriendschap na joh.

Het lijkt me echt zo'n figuur die later zijn vier koters bij jou afzet om zelf vervolgens vier weken naar Spanje te gaan met zijn vrouw........
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 23-05-2006 @ 11:10 :
Dit verhaal komt me erg bekend voor inderdaad,
zoals je schrijft wel eens vaker meegemaakt,
ook vaker over gepost?
Wel vaker meegemaakt, vaker gepost zou kunnen maar weet ik eigenlijk niet meer. Als dat zo zou zijn, is dit iig meer dan een jaar geleden geweest.

Verder het is wel echt een goede en lieve vriend hoor. Ik bedoel jullie kennen zijn andere kant niet. Hij geeft ook wel echt veel (alleen op andere gebieden ).

Opzich gaat het nu best goed. Vorige week beetje boos geworden op hem.. nu zit er ook wat meer tijdsdruk achter. Nou ja het komt goed
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:20
Verwijderd
Als hij niet ook nog een andere kant had was het geen vriend (meer) van je, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:53
Verwijderd
Nee of het was heel erg met mij gesteld

Maar ik ging even in op de opmerking van Lilything
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studie, stages, afstuderen, banen etc.
BrouwertjeR
1 04-04-2012 21:42
Algemene schoolzaken Ik wil alles weten over Management, economie en recht
de ijsprinses
19 18-06-2006 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap DNA-databank voor iedereen...
evanescence
116 14-12-2004 23:14
Algemene schoolzaken Minor aan andere universiteit?
El Kim
16 23-11-2004 17:11
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde studeren: toegepaste of gewoon?
H@nk
4 28-01-2003 18:26
Liefde & Relatie klas
fanatickje
26 10-12-2002 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.