Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2006, 18:47
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik vindt het eigelijk raar dat je behalve nederlands ook (als je peg hebt en du en fa) moet kleren op sgool sowiesow vindt ik talen niet leuk (dislexi)
maar waarom zouw je dus mensen uit andere landen wel meoten kunnen verstaan en met ze kunnen praten. zolang je de mensen in nederland nog niet eens verstaat namelijk de mensen die doof zijn nergens op sgool word gebaren taal gegeven maar ik vindt dat dat belangrijk is omdat je met alle mesen moet kunnen comuniseren toch?

weet iemand waarvoor dit is en of er ooit iemand in de politiek is geweest met een voorstel hier over?

(in nederland woont het hoogste persentace doven en slegthorende) ken veder niemand die doof is
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2006, 18:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja geweldig. En wat bedoel je nou precies? Dat we ook nog gebarentaal moeten gaan leren op school? En waarom? De meeste mensen zullen met niemand te maken hebben die alleen met gebarentaal kunnen communiceren.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 19:48
Verwijderd
Afgezien van dat je dyslexie hebt kun je best normaal een bericht typen zonder msn taal.

ik had een doof meisje in mijn klas, we hebben toen in het begin van het jaar besloten een cursus gebarentaal te doen (klassikaal). Dat hielp helemaal niks want aan het eind van de cursus was het enige wat ik nog wist : pindakaas, vader en fock you, daar schiet je dus ook niet veel mee op.

Er zijn te weinig dove mensen om het verplicht te maken, want hoe vaak kom je nou een doof iemand tegen, en Engels gebruik je bijna elke dag wel.
In het buitenland is de gebarentaal weer anders dan hier in Nederland, dat maakt het dus nog lastiger, je leert een taal voor een hele kleine groep die je ook nog eens niet voor het buitenland kan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 20:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Misschien is het handig om eerst je post te laten controleren door een spellingschecker (in word).
Maar voor de rest hoeven hier geen opmerkingen meer over gemaakt te worden.
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 20:47
Verwijderd
'k Zou het zelf leuk vinden om te leren, maar vreemde talen zijn handiger voor scholen omdat de kans groter is dat je die nodig gaat hebben voor je studie en/of werk later.

Als je gebarentaal wil leren, zijn er altijd cursussen die je kan doen. Helemaal handig wanneer je iemand kent die doof is.

Denk trouwens niet dat gebarentaal makkelijker is dan Duits of Frans, 't is een taal opzich, met een eigen grammatica en het leren van al die gebaren is érg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 00:11
Verwijderd
Draagvlak.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 00:43
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-05-2006 @ 01:11 :
Draagvlak.
inderdaad, daarbij is gebarentaal ook nog eens niet universeel
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 00:53
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 13-05-2006 @ 01:43 :
inderdaad, daarbij is gebarentaal ook nog eens niet universeel
Ja, het is ook behoorlijk cultuurgebonden. Met het leren van gebarentaal leer je dus echt in het bijzonder communiceren met een heel beperkte groep mensen, je kunt bijvoorbeeld nauwelijks gebarencultuurfilms bekijken, geen gebarenromans lezen en niet naar gebarenmuziek luisteren, laat staan een flesje gebarenwijn opentrekken of posten op www.scholieren.geb.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 00:55
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-05-2006 @ 01:53 :
Ja, het is ook behoorlijk cultuurgebonden. Met het leren van gebarentaal leer je dus echt in het bijzonder communiceren met een heel beperkte groep mensen, je kunt bijvoorbeeld nauwelijks gebarencultuurfilms bekijken, geen gebarenromans lezen en niet naar gebarenmuziek luisteren, laat staan een flesje gebarenwijn opentrekken of posten op www.scholieren.geb.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:45
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
alleen heo vaak gebruik je frans ook niet vaak tog?

en mensen die vwo doen moeten nog meer talen leren
en bij du schijn je ook een eigen gramatika te heben enzow

aleen vroeg em gewoon af waarom je niet met mensen in je eigenland kunt 'praten'
en waarom je wel moet kunen praten met mensen uit een ander land
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:46
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-05-2006 @ 21:38 :
Misschien is het handig om eerst je post te laten controleren door een spellingschecker (in word).
Maar voor de rest hoeven hier geen opmerkingen meer over gemaakt te worden.
hoe doe je dat???
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:47
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-05-2006 @ 01:43 :
inderdaad, daarbij is gebarentaal ook nog eens niet universeel
geen 1 taal is dat aleen word engels in meer landen gesproken
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:49
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-05-2006 @ 19:59 :
Ja geweldig. En wat bedoel je nou precies? Dat we ook nog gebarentaal moeten gaan leren op school? En waarom? De meeste mensen zullen met niemand te maken hebben die alleen met gebarentaal kunnen communiceren.
nee maar je leert de meest waardeloze dingen op school dus waarom dat dan niet daar heb je teminste nog wat aan en ik denk dat het best geselig kan zijn
en niet verpligt maar meschien een keuze vak?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:57
Verwijderd
Ik denk dat het weinig meerwaarde heeft. Zoals gezegd is gebarentaal heel erg gebonden aan Nederland. Daarnaast zie ik niet in waarom je nóg een taal moet krijgen naast :
nederlands, engels, frans, duits. Ik vind dat eigenlijk al wel voldoende. Laat ze eerst het niveau van die talen maar opkrikken en dan mogen ze nog wel een taal extra verplicht aanbieden.

Maar laat het alsjeblieft wél een nuttige taal zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 10:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 13-05-2006 @ 10:46 :
hoe doe je dat???
De tekst die je wilt typen, eerst in Word typen, dan op alle woorden met een 'kriebeltje' eronder klikken om de spellingsuggesties te bekijken en deze aan te passen. Daarna je tekst kopieren en in scholieren.com in het antwoord-venster plakken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:03
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-05-2006 @ 01:53 :
Ja, het is ook behoorlijk cultuurgebonden. Met het leren van gebarentaal leer je dus echt in het bijzonder communiceren met een heel beperkte groep mensen, je kunt bijvoorbeeld nauwelijks gebarencultuurfilms bekijken, geen gebarenromans lezen en niet naar gebarenmuziek luisteren, laat staan een flesje gebarenwijn opentrekken of posten op www.scholieren.geb.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 16:35
lottaa
lottaa is offline
Ik ben vroeger doof (of ja, zeeeeer slechthorend) geweest, en heb eigenlijk nooit gebarentaal gebruikt. Met liplezen kwam ik ver genoeg!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 13-05-2006 @ 10:49 :
nee maar je leert de meest waardeloze dingen op school dus waarom dat dan niet daar heb je teminste nog wat aan en ik denk dat het best geselig kan zijn
en niet verpligt maar meschien een keuze vak?
Onzin. Het zal vrijwel niets toevoegen en zo kun je wel bezig blijven met onzinnige vakken. Dat gaat alleen maar ten koste van vakken die wel nog een beetje nuttig zijn.

Verder heb je dyslexie, oke, maar doe aub een klein beetje moeite om zelfs de meest simpele dingen goed te doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2006, 09:34
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ja dat kan wel
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 14:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik gebruik Frans niet echt veel, maandelijks of zo. Engels dagelijks en Duits wekelijks. Ik vind dat het zeer zeker nut heeft om die talen te leren, van mij mogen ze zelfs wel beter aangeleerd worden want ik loop dagelijks tegen het probleem aan dat ik onvoldoende Engels beheers.

Gebarentaal heb ik werkelijk nog nooit nodig gehad. Al was het misschien wel handig geweest bij die Baantjer van gisteren...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 18:20
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-05-2006 @ 19:59 :
Ja geweldig. En wat bedoel je nou precies? Dat we ook nog gebarentaal moeten gaan leren op school? En waarom? De meeste mensen zullen met niemand te maken hebben die alleen met gebarentaal kunnen communiceren.
ja precies


mensen die door middel van gebarentaal communiceren, liggen net boven de grens van significantie (wat dus inhoudt dat de nederlandse maatschappij er nie veel bij opschiet als gebarentaal als (verplicht) vak wordt aangeboden op de middelbare school)
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 08:58
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
wij leren oop het hoogste niveau (Gymnasium/universitair):
Nederlands, Engels, Duits, Frans, Grieks en latijn. In het dagelijks leven gebruiken wij REGELMATIG: Nederlands engels en zo nu en dan duits. Het heeft dus geen enkele meer waarde om gebaren taal te leren en als extra vak in te voegen.
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 11:14
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 13-05-2006 @ 10:47 :
geen 1 taal is dat aleen word engels in meer landen gesproken
En frans, duits, spaans, portugees en vast nog wel meer...

Waarom denk je er iets aan te hebben? Je zegt zelf al dat je niemand kent die doof is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 16-05-2006 @ 09:58 :
wij leren oop het hoogste niveau (Gymnasium/universitair):
Nederlands, Engels, Duits, Frans, Grieks en latijn. In het dagelijks leven gebruiken wij REGELMATIG: Nederlands engels en zo nu en dan duits. Het heeft dus geen enkele meer waarde om gebaren taal te leren en als extra vak in te voegen.
Ik zeg niet dat ik het met TS eens ben, maar dit is natuurlijk een onzinargument. Grieks en Latijn hebben immers ook geen meerwaarde.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:34
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
lottaa schreef op 13-05-2006 @ 17:35 :
Ik ben vroeger doof (of ja, zeeeeer slechthorend) geweest, en heb eigenlijk nooit gebarentaal gebruikt. Met liplezen kwam ik ver genoeg!
Hoe is dat overgegaan? die doofheid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 10:39
dafzzz
dafzzz is offline
het lijkt mij idd wel gaaf om als keuzevak te kiezen, maar dat komt vooral omdat ik sowieso gebarentaal een superleuke taal vind. heel anders dan mijn motivatie voor frans en duits in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 15:58
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline

vind ik nou ook
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 22:06
faith
faith is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 16-05-2006 @ 15:31 :
Grieks en Latijn hebben immers ook geen meerwaarde.
Latijn heeft voor sommige vervolg studies zeker wel nut. Ik heb er regelmatig spijt van dat ik nooit Latijn heb gehad omdat er vrij veel naar verwezen wordt tijdens colleges (ik doe Engels en Theater-, Film-, en Literatuurwetenschappen). Bij de Romaanse talen werden er zelfs bijspijker cursussen Latijn aangeboden als ik het me goed herinner. Dus misschien heeft het niet voor iedereen nu maar bij bepaalde studies is het erg handig als je iig Latijn hebt gehad. Ik moet ook zeggen dat ik in het dagelijks leven meer Latijn en Grieks (al is het maar de naam van het Grieks restaurant om de hoek ) tegenkom dan gebarentaal.
__________________
Off all the things I ever lost I miss my mind the most.

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 22:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het Niet Grappig Topic
maxwell
59 02-07-2008 16:48
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Tik
niña
2 23-01-2004 16:11
Levensbeschouwing & Filosofie dove mensen, hoe staan zij in de maatschappij?!
Fantôme
14 14-01-2004 13:16
Algemene schoolzaken Gebarentaal
Verwijderd
24 31-10-2003 15:30
Verhalen & Gedichten gekkenhuis
niña
10 18-08-2003 17:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.