Oud 25-02-2010, 14:18
Verwijderd
Ik heb een ''probleem'':

Ik lijk ouder dan dat ik ben, en daardoor voel ik me soms heel erg ongemakkelijk. Ik ben 14 maar op straat word ik door mensen van mijn eigen leeftijd zelfs met u aangesproken. (oke, ik ben wel lang: 1.74) maar zo oud lijk ik volgens mij nou ook weer niet.. ik zou even een voorbeeld noemen van zo'n situatie waar ik me heel erg ongemakkelijk bij voel:

Met oud en nieuw was ik op een feestje bij een vriendin en daar waren ook allemaal vrienden van haar broer enz. (rond de 18/19). En toen probeerde een jongen me opeens te zoenen, en met z'n hand onder m'n jurk. Ik had echt zoiets van: doe normaal ofzo, dus ik was snel weggelopen.

Weet iemand hoe ik in dat soort situaties moet reageren?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2010, 15:06
crawloftime
Avatar van crawloftime
crawloftime is offline
Wat heeft het tweede deel met het eerste deel te maken?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 15:08
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Dat laatste heeft inderdaad weinig met je leeftijd te maken, maar meer met dronkenschap en idiotie. In dat laatste geval mag je gewoon knijpen of meppen.

In dat eerste geval heb je gewoon pech, denk ik. Vrij veel meiden lijken ouder op jouw leeftijd, dat had ik ook toen ik 14/15 was (ik was ook lang voor mijn leeftijd). Maar dat gaat allemaal vanzelf over, de mensen om je heen worden ouder en je leeftijd gaat steeds beter bij je uiterlijk passen. Gewoon blijven ademen dus en dat voordeel (want ouder lijken heeft een voordeel als je onder de 25 bent!) uitbuiten.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 15:08
Verwijderd
Dat doordat ik ouder word geschat, jongens zo ''doen.'' (klinkt raar haha) dat 2e deel is dus ook echt gebeurd.

Tenminste: mijn vriendinnen maken dit soort dingen nooit mee.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 15:13
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Wat heeft het tweede deel met het eerste deel te maken?
Dat je over het algemeen op je 14e niet zit te wachten op jongens die in je broekje proberen te komen (op latere leeftijd misschien ook niet, maar dan weet je dat over het algemeen wat beter te pareren).

Ontopic, ik zou niet zo goed weten wat je er tegen kunt doen. Als je ouder lijkt, zul je altijd wel ouder worden geschat. Dat zal in een hoop gevallen in je voordeel werken, zoals je merkt soms ook weer niet.
Om nu met een K3-rugzak rond te gaan lopen om aan te tonen dat je een stuk jonger bent dan mensen denken, is ook weer zo wat.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 18:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Schijnt door de groeihormonen in het vlees te komen. Als je dat je hele leven al te eten krijgt, dan wordt je eigen groeiproces ook versneld. Blijkbaar zijn vooral meiden daar gevoelig voor, want hun groeispurt komt onder invloed van oestrogeen, en die wordt vervroegd. Sommigen lijken al zestien in de brugklas! Lang, fors, alles erop en eraan in de zin van kont en tieten en buik, allang ongesteld, haarstructuur is volwassen, en ook dat zachte kindersmoeltje is al weg. Jongens waren en zijn op hun veertiende nog steeds blagen met pukkels en wat dons op de bovenlip.

Maar wat doe je ertegen? Heel praktisch gezien: dos jezelf niet uit als een meid van achttien, maar als een meisje van veertien. Geen of weinig make up, je haar gewoon in een staartje, geen overdaad aan rinkelende sieraden, geen strakke of uitdagende kleding met push up beha's, geen hoge hakken enzo. Kleren maken de man, eh, de vrouw. Je hoeft heus niet met een K3 rugzakje rond te lopen, dat is weer het andere uiterste.

Laatst gewijzigd op 25-02-2010 om 18:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Psychologie Studenten en eenzaamheid
Student22
22 17-09-2014 11:04
De Kantine weerwolfspel #26
twinkebel
500 30-12-2006 18:42
Lichaam & Gezondheid Hoe oud word jij ingeschat?
MelFi
178 11-07-2006 21:01
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.