Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 14:03
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Heey guys,

Sinds 2 weken heb ik contact met een superleuke jongen. We hebben al regelmatig afgesproken, bellen veel, smsen veel en msnen veel. Hij is smoorverliefd en ik ook op hem.. Nu vertelde hij tijdens ons eerste afspraakje dat graag gedichtjes maakt en dit geloof ik ook wel...

Maar nu stuurde hij mij gister van die lieve romantische smsjes. Ik vond het echt knap dattie dat zelf kan verzinnen. Ik kan dat zelf helemaal niet namelijk.. maar ik kan mij voorstellen dat anderen dat wel kunnnen.. Voor de lol typte ik de eerste zin van 1 zo'n smsje in op google en mja: het smsje stond gewoon op internet. Ik ging naar de site en het gedichtje eronder was precies het andere smsje wat hij had gestuurd die hij 'zelf had verzonnen'.

Ik smste hem dat hij ze niet zelf had verzonnen, dat ze letterlijk op internet staan. Ik vind het ook niet erg als iemand ze van internet afhaalt (het gaat om het gebaar), maar ik vind het niet vet als iemand beweert ze zelf te verzinnen.. maar ze gewoon van internet afhaalt. Ik heb hem er mee geconfronteerd, hij belde mij vervolgens op en heeft een uur lang mij overtuigd dat hij ze echt zelf had verzonnen.....

Ik was niet geheel overtuigd, maarja ik wil hem gewoon heel graag geloven. Toen zat ik net weer op die site en een paar pagina's later las ik het romantische tekstje die hij mij gister op msn en aan de telefoon vertelde.. die hij ECHT zelf had verzonnen.. Mja, nu geloof ik het gewoon niet meer.. Hoe groot is de kans dat hij precies die smsjes verzint die gewoon achter elkaar op één site staan, woord voor woord......

Ik weet niet wat ik hiermee moet. Ik hou gewoon niet van mensen die liegen en hij bleef maar volhouden.. Het is natuurlijk maar iets kleins, maar alstie hier al zo over liegt... Maar verder is het echt een geweldige jongen.. Ik baal gewoon zo, dat hij hierover liegt...!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2010, 14:10
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Mijn ex is een persoon die ook veel liegt en dus ook over dat soort zaken. Tsja, iemand die zo liegt.. Ik weet niet wat je eraan kunt doen ipv confronteren!

Liegen is sowieso not done
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:21
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hij voelt zich waarschijnlijk ook behoorlijk in het nauw gedreven omdat jij controleert waar zijn gedichtjes vanaf komen. Kijk, erg snugger is het niet allemaal om zo'n tekstje te kopiëren van het internet en daarna te ontkennen dat hij dat gedaan heeft, maar die jongen probeert alleen maar iets liefs te doen voor je.
Zoek er niet te veel achter, het is niet zo dat hij je wilt bedriegen of dat hij iets onaardigs met je voor heeft. Laat het rusten, als je hem er mee blijft confronteren, zal dat jullie relatie niet ten goede komen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 14:24
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Mja daar heb je wel gelijk in... Kijk ik zat gewoon achter de laptop en typte het voor de lol in... Het is niet zo dat ik hem met opzet controleerde.. (de eerste keer dan)

Vind het alleen zo jammer dat hij het gewoon keihard heeft ontkent.. en door blijft liegen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 15:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tja, hij schaamt zich natuurlijk en wil het liever niet toegeven. Zoals ik al zei, niet echt snugger natuurlijk, maar dat hij het niet wil toegeven heeft waarschijnlijk meer te maken met zijn gevoel aan eigenwaarde, dan dat hij jou perse de waarheid wilt onthouden. Laat het rusten. Als je er over door blijft gaan voelt hij zich alleen maar meer in een hoekje gedreven, en je bereikt er niks mee.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 16:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hij zal wel een flinke trots hebben dat hij niet wil toegeven dat hij ze niet zelf verzint. Je kunt je afvragen of hij dan echt wel zo geweldig is als hij bereid is tegen je te liegen om geen gezichtsverlies te leiden. Lijkt me dat dat niet echt een goed voorteken is. Ik zou het zelf echt veel toffer vinden als iemand dan gewoon toe kan geven dat hij ze niet zelf verzonnen heeft en gewoon eerlijk zegt hoe of wat. Als je echt verliefd op hem bent kan je hem nog een kans geven maar als hij over zoiets al niet eerlijk is, kan je je ook afvragen waar hij dan nog meer over zou liegen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 18:08
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Mja ik heb ook liever dat hij het gewoon toegeeft. Ik ben er na ons telefoongesprek van gisteravond niet meer over begonnen.. volgens mij denkt hij dat het wel goed zit nu. Maar ik weet nou niet of ik erover door moet gaan of het moet laten rusten. Ik wil hem sowieso nog wel een kans geven, ben echt gek op hem. Ik baal hier sowieso ontzettend van Ik wil hem nog wel een kans geven en hoop dat ik er dan gewoon achterkom dat hij het verder nooit doet...

De toekomst moet het maar uitwijzen denk ik.. Kom er denk snel genoeg achter.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 18:40
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
En alsnog, het zijn maar sms-jes als hij verder oké is... dan zie ik geen probleem
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 18:45
Verwijderd
Het probleem is dat kleine leugens hetzelfde effect hebben als grote leugens. Ik neem aan dat dit gezeur (hoe onbelangrijk het misschien ook is) geen goed effect heeft op haar vertrouwen. Want dan zou ik aan alles gaan twijfelen dat hij zegt, maargoed, dat ben ik.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 18:53
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik zou hem wel nog een kans geven, maar wel van alles dat hij zegt gaan controleren. Kijken of hij ook liegt over dingen die echt belangrijk zijn.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zou hem wel nog een kans geven, maar wel van alles dat hij zegt gaan controleren. Kijken of hij ook liegt over dingen die echt belangrijk zijn.
Ja en dat bedoel ik dus. Dat is toch geen gezonde manier om een relatie te beginnen/hebben?

Als iemand liegt over zulke kleine dingetjes heeft-ie het bij mij al verpest, want dan zou ik ook de neiging hebben om alles te gaan controleren en een relatie is niets waard zonder vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 19:29
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Ja jullie hebben allebei gelijk. Ik heb het al een keer eerder meegemaakt dat een jongen over kleine dingetjes loog en daardoor verdween mijn vertrouwen in hem.. Want hij deed het bij ontzettend veel kleine dingetjes en uiteindelijk ook bij wat grotere dingen.. Dat is uiteindelijk kapot gegaan..

Dit is inderdaad geen goede manier om een relatie te beginnen, ik WIL hem gewoon vertrouwen. En nu is dat vertrouwen al een beetje aangetast, maar ben wel gek op hem.. en ken hem verder nog niet helemaal niet goed.. Ik geef hem gewoon de tijd om dat vertrouwen een beetje te herstellen.. Uiteindelijk zal wel blijken of het gewoon 1 dingetje was of dat hij gewoon weer zo'n gast is die alles bij elkaar liegt..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 10:56
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Best wel kneuzig dit. Ik sluit me aan bij wat al gezegd is: jammer dat hij er niet voor uit komt. Geef het wat tijd, misschien is dit het enige waar hij over liegt... 't Zou wel zonde zijn als ie over meer dingen liegt.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 11:02
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Neem van mij aan, het kan erger.
Een ex van me zei dat ie een liedje voor me had geschreven, en opgenomen met zijn band.
Bleek gewoon een cover te zijn van een bestaand nummer.
Toen was ik wel flink pissig..
Vraag me af of het misschien dezelfde jongen is

Maar ja, ik vind het zoiets knulligs bedenk dan echt wat zelf of geef het iig toe..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 21:55
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Zover ik weet zit hij niet in een band haha!

Maar bleek hij uiteindelijk sowieso niet te vertrouwen te zijn.,. of was dat het enige waar hij over loog??
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 22:28
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Hij nu ook niet meer

Uhm, niet te vertrouwen was een groot woord.
Maar hij had wel dat ie afspraken afzegde zonder duidelijke redenen, en hij woonde aan de andere kant van NL dus dat was nogal vervelend.
Helemaal toen ik een zware kaak operatie had gehad en hij opeens niet kwam vond ik het genoeg en heb ik het uitgemaakt.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 08:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Stuur een smsje terug van dezelfde site waar je zijn smsjes hebt gevonden
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 09:58
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ben ik nou de enige die dit niet zo boeiend vindt? Als mijn vriendje dit zou doen zou ik het voornamelijk schattig vinden dat hij zulke smsjes stuurt en dat hij liegt over waar ze vandaag komen... dat zal dan waarschijnlijk onzekerheid zijn. Zolang hij maar niet over andere dingen liegt.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2010, 13:07
Verwijderd
Ik sluit me bij miekmuis aan

Ik vind het een lief gebaar, Hij heeft speciaal voor jou de moeite genomen om een lief smsje te vinden op internet!
Mischien is hij inderdaad wel onzeker, En wil hij niet voor schut worden gezet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:05
Verwijderd
^Het zou nog schattig zijn als hij bij die eerste confrontatie had gezegd "ja je hebt gelijk ik heb ze van internet maar ik dacht dat je ze leuker zou vinden als ik dat er niet bij zei". Maar hij is een UUR bezig geweest om vol te houden dat hij ze echt zelf heeft verzonnen. En dan vind ik het niet meer schattig-onhandig, maar gewoon leugenachtig.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
^Het zou nog schattig zijn als hij bij die eerste confrontatie had gezegd "ja je hebt gelijk ik heb ze van internet maar ik dacht dat je ze leuker zou vinden als ik dat er niet bij zei". Maar hij is een UUR bezig geweest om vol te houden dat hij ze echt zelf heeft verzonnen. En dan vind ik het niet meer schattig-onhandig, maar gewoon leugenachtig.
Inderdaad. Verder ben ik het wel met miekmuis eens maar als je het al nodig vindt om over zoiets kleins te liegen.. mja, waarom dan niet over de rest ook?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:33
Verwijderd
Die dude lijkt mij een beetje een popcorn playa.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:38
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ik sluit me bij miekmuis aan

Ik vind het een lief gebaar, Hij heeft speciaal voor jou de moeite genomen om een lief smsje te vinden op internet!
Mischien is hij inderdaad wel onzeker, En wil hij niet voor schut worden gezet.
Ik vind daar echt niets liefs aan, hoor. Dat is twee seconden werk. Een gedicht schrijven waar je moeite en aandacht in stopt en ook al is het dan baggerig alsnog aan je vriendin sturen, dát is lief. Dan gaat het om het gebaar.
Nu is het zoiets als een kaart sturen met een heel voorgedrukt bericht erin en er verder niks inschrijven behalve je naam. Daar is niks persoonlijks aan. En dat is dan nog minder erg omdat je dan niet beweert dat je de kaart wel zelf geschreven hebt en je ten minste de moeite doet om een kaart uit te zoeken.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:39
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
^Het zou nog schattig zijn als hij bij die eerste confrontatie had gezegd "ja je hebt gelijk ik heb ze van internet maar ik dacht dat je ze leuker zou vinden als ik dat er niet bij zei". Maar hij is een UUR bezig geweest om vol te houden dat hij ze echt zelf heeft verzonnen. En dan vind ik het niet meer schattig-onhandig, maar gewoon leugenachtig.
en daarna deed hij het weer, dat vind ik nog het raarst.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 15:30
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Wat een kneus. Ik zou me ook meteen afvragen in hoeverre de boodschappen in die smsjes oprecht zijn. Hij heeft vanaf het begin, de eerste date, je op de mouw gespeld dat hij gedichtjes schrijft. Hij is van het type player dat je probeert in te palmen met leugens. Als ik jou was, zou ik niet langer mijn tijd aan zo'n iemand verspillen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2010, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Ik vind daar echt niets liefs aan, hoor. Dat is twee seconden werk. Een gedicht schrijven waar je moeite en aandacht in stopt en ook al is het dan baggerig alsnog aan je vriendin sturen, dát is lief. Dan gaat het om het gebaar.
Nu is het zoiets als een kaart sturen met een heel voorgedrukt bericht erin en er verder niks inschrijven behalve je naam. Daar is niks persoonlijks aan. En dat is dan nog minder erg omdat je dan niet beweert dat je de kaart wel zelf geschreven hebt en je ten minste de moeite doet om een kaart uit te zoeken.
Nou dan verschillen we van mening

Dat mijn vriend de moeite zou nemen om zo'n smsje te zoeken met iets liefs, betekend toch echt voor mij dat hij aan mij denkt!

Of het nou door Pietje,Jan,Kees verzonnen is, maakt voor mij echt geen drol uit!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Nou dan verschillen we van mening

Dat mijn vriend de moeite zou nemen om zo'n smsje te zoeken met iets liefs, betekend toch echt voor mij dat hij aan mij denkt!

Of het nou door Pietje,Jan,Kees verzonnen is, maakt voor mij echt geen drol uit!
Het gaat er ook niet om dat hij smsjes of gedichtjes opzoekt, dat is ook wel lief (al heb ik liever iemand die zelf origineel kan zijn). Waar het hier om gaat is dat hij eerst liegt dat hij ze zelf heeft verzonnen en zelfs doorgaat met liegen nadat je hem ermee confronteert. Dat is gewoon knap zielig en leugenachtig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 14:27
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Het liegen nadat hij er mee werd geconfronteerd vind ik ook behoorlijk stom, daar had ik overheen gelezen ofzo. Maar dan weer niet stom genoeg om hem op andere gebieden meteen niet meer te vertrouwen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er ook niet om dat hij smsjes of gedichtjes opzoekt, dat is ook wel lief (al heb ik liever iemand die zelf origineel kan zijn). Waar het hier om gaat is dat hij eerst liegt dat hij ze zelf heeft verzonnen en zelfs doorgaat met liegen nadat je hem ermee confronteert. Dat is gewoon knap zielig en leugenachtig.
Daar ben ik het ook met je over eens!
Maar Chery Springs vind het helemaal niet kunnen, en vind het het helemaal niks persoonlijks, Daar had ik het over.

Dat hij liegt erover is jammer, Maar om gelijk te denken dat hij overal over zou liegen vind ik wat te ver gaan.

We hebben het hier maar over 2 smsjes, En ik vind het goed bedoeld, Ik had hem er zowiezo niet mee geconfronteerd, ik had het juis lief gevonden, en mischien had hij een beetje indruk willen maken, om te zeggen dat hij het zelf heeft verzonnen.

Er word een beetje van een mug een olifant gemaakt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:48
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nou ja, dat hangt er maar vanaf. Ik vind het niet een olifant maar toch zeker wel iets van formaat hond, ofzo. Het liegen, dan. Het is natuurlijk wel lief bedoeld, het opzoeken en smsen van die gedichtjes, maar er zijn heel veel mensen op aarde die lief voor je kunnen zijn en die jij dan ook leuk zou kunnen vinden. Er zijn heel veel potentiële vriendjes. Wat dan belangrijk is, is dat je ook daadwerkelijk een vriendje hebt dat zijn liefde voor jou op een manier toont die jij fijn vindt.
Als je het oké vindt dat hij gedichtjes van internet naar je stuurt omdat hij je lief vindt, kan dat en dat is ook niet erg als jullie dat allebei goed vinden en hij verder wel gewoon eerlijk is als je dat van hem verlangt. Ik zou het zelf alleen absoluut niet op prijs stellen omdat ik liever een creatief persoon heb die op een eigen en originele manier zijn liefde voor mij toont.
Dat het lief is vind ik geen reden om zijn gedrag goed te praten, maar dat moet de TS helemaal zelf bepalen. Maar als je vriendje met een ander meisje gaat zoenen en zegt dat hij de hele tijd aan jou dacht, dan is dat ook geen reden om dan maar bij hem te blijven. Of als je vriendje je slaat wanneer hij teveel gedronken heeft maar verder wel echt van je houdt is dat geen reden om dat slaan maar te accepteren. Ik zou als zijn vriendin wel eisen aan hem durven stellen met dit soort dingen: het is niet zo dat als je hem niet hebt er verder niemand is die aan je denkt of van je houdt.
Ik stel het nu wel een beetje overdreven en ik wil niet zeggen dat die gedichtjes hetzelfde is als je vriendin slaan maar ik probeer mijn principe een beetje over te brengen.

tl;dr: TS moet zelf bepalen afwegen wat ze vindt als haar vriendje niet eerlijk is maar wel lieve dingen voor haar doet.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Stuur een smsje terug van dezelfde site waar je zijn smsjes hebt gevonden
+1
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.