Oud 05-10-2018, 10:35
sanne.c
sanne.c is offline
Mensen mogen niet meer vervroegd vrij worden gelaten.
wat vinden jullie hier van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2018, 10:38
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Als gevangenen hebben laten zien dat ze geen kwaad meer in de zin hebben zie ik geen reden waarom vervroegde vrijlating zou worden afgeschaft. Als je laat zien dat je weer goed in de samenleving kan functioneren dan zie ik geen reden waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:39
sanne.c
sanne.c is offline
Citaat:
Als gevangenen hebben laten zien dat ze geen kwaad meer in de zin hebben zie ik geen reden waarom vervroegde vrijlating zou worden afgeschaft. Als je laat zien dat je weer goed in de samenleving kan functioneren dan zie ik geen reden waarom niet.
mensen kunnen ook heel goed acteren. Ik vind dat we het risico niet moeten nemen. Ik denk toch dat misdaad een soort verslaving is voor mensen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:43
Coen00
Coen00 is offline
Ik vind dat gevangenen vervroegd vrijgelaten moeten kunnen worden. Sommigen zien wel in dat ze fout waren en ik vind dat mensen altijd een tweede kans verdienen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:44
jsano
jsano is offline
ik ben het eens, omdat gevangenen hun straf gewoon moeten uit zitten doordat ze iets strafbaars hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 10:45
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Citaat:
mensen kunnen ook heel goed acteren. Ik vind dat we het risico niet moeten nemen. Ik denk toch dat misdaad een soort verslaving is voor mensen
Dan houd je ze toch goed onder toezicht en als je ziet dat ze weer de beruchte wereld in gaan pak je ze weer opnieuw op. Volgens mij is dat al een optie, en is dat de beste manier.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 14:10
Verwijderd
Niet mee eens, ons huidige strafrecht is misschien nog wel te streng. In de Scandinavische landen zijn de straffen en het gevang nog milder en daar is het recidivecijfer lager. En de vervroegde vrijlating is natuurlijk ook iets wat compleet ingebouwd is in het strafrecht, op het moment dat iemand 3 jaar moet zitten en dan na 2 jaar niet meer vrij kan komen, zullen rechters sneller geneigd zijn om iemand simpelweg 2 jaar te geven in plaats van 3 jaar. Dat extra jaar buffer is nu juist een handig extra hulpmiddel om te zien of een gevangene klaar is voor terugkeren in de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 18:30
Melle2.0
Melle2.0 is offline
Citaat:
Niet mee eens, ons huidige strafrecht is misschien nog wel te streng. In de Scandinavische landen zijn de straffen en het gevang nog milder en daar is het recidivecijfer lager. En de vervroegde vrijlating is natuurlijk ook iets wat compleet ingebouwd is in het strafrecht, op het moment dat iemand 3 jaar moet zitten en dan na 2 jaar niet meer vrij kan komen, zullen rechters sneller geneigd zijn om iemand simpelweg 2 jaar te geven in plaats van 3 jaar. Dat extra jaar buffer is nu juist een handig extra hulpmiddel om te zien of een gevangene klaar is voor terugkeren in de maatschappij.
Bedoel je hier dat je het niet eens bent met mij? Want volgens mij is onze intentie ongeveer het zelfde
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je hier dat je het niet eens bent met mij? Want volgens mij is onze intentie ongeveer het zelfde
Inderdaad, ik ben tegen afschaffing van vervroegde vrijlating.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 18:54
Melle2.0
Melle2.0 is offline
okay
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 16:56
bandit22
bandit22 is offline
Ik vind dat een staf vaak niet een straf is voor de crimineel. Maar eerder een soort compensatie voor de slachtoffer(s)

Ja beste ouders. De moordenaar van uw kind heeft de afgelopen 3 jaar niemand vermoord.. dus we laten m vrij.. nee dus
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat een staf vaak niet een straf is voor de crimineel. Maar eerder een soort compensatie voor de slachtoffer(s)

Ja beste ouders. De moordenaar van uw kind heeft de afgelopen 3 jaar niemand vermoord.. dus we laten m vrij.. nee dus
Je begrijpt dat louter 'wraak' een tamelijk karige reden voor straf is? Daar komt bij; wie is na veroordeling voor moord na drie jaar vrijgelaten?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 17:46
bandit22
bandit22 is offline
Citaat:
Je begrijpt dat louter 'wraak' een tamelijk karige reden voor straf is? Daar komt bij; wie is na veroordeling voor moord na drie jaar vrijgelaten?
Dit is uiteraard een satirisch voorbeeld. En er word niet over wraak gesproken. Als er al ergens over gesproken word is het compensatie of vergelding.

Dan zal ik het anders formuleren
Een macht geeft aan wat voor een straf genoodzaakt is tegenover de (wan)daden. Het gaan bemoeien met die straf veranderd niks aan de (wan)daden....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 17:50
Verwijderd
Vergelding is hetzelfde als wraak
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 17:53
Verwijderd
Er zijn maar twee redenen om iemand te straffen door ze op te sluiten, er wordt vaak nog een derde bijgehaald maar die is ronduit idioot.
1. Het heropvoeden van de gestrafte en klaarstomen om zo snel mogelijk echt mee te gaan doen in de maatschappij (dit geldt voor alle soorten straffen)
2. Het beschermen van de maatschappij tegen de gestrafte.

De derde en volstrekt nutteloze is al genoemd. Is nergens goed voor en moeten we dus ook geen rekening mee houden. Iemand langer vastzetten om nabestaanden een beter gevoel te geven is absurd. De kosten voor de rest van de maatschappij zijn hoog.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 18:27
bandit22
bandit22 is offline
Citaat:
Er zijn maar twee redenen om iemand te straffen door ze op te sluiten, er wordt vaak nog een derde bijgehaald maar die is ronduit idioot.
1. Het heropvoeden van de gestrafte en klaarstomen om zo snel mogelijk echt mee te gaan doen in de maatschappij (dit geldt voor alle soorten straffen)
2. Het beschermen van de maatschappij tegen de gestrafte.

De derde en volstrekt nutteloze is al genoemd. Is nergens goed voor en moeten we dus ook geen rekening mee houden. Iemand langer vastzetten om nabestaanden een beter gevoel te geven is absurd. De kosten voor de rest van de maatschappij zijn hoog.
Dit laatste stukje. .. sneetje broodje. Slok water. De gevangenissen zijn beter uitgerust als bejaardenhuizen. Als gedetineerde zijn alleen nog maar beperking in vrijheid betekend dan is er van straf geen sprake
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Dit laatste stukje. .. sneetje broodje. Slok water. De gevangenissen zijn beter uitgerust als bejaardenhuizen. Als gedetineerde zijn alleen nog maar beperking in vrijheid betekend dan is er van straf geen sprake
Het is "beter uitgerust dan" en na een punt volgt één spatie. Wat je zegt is volslagen onzin. In de gevangenis zitten is niet leuk, het feit dat sómmige gedetineerden gebruik mogen maken van een Xbox (die ze moeten aanschaffen met hun eigen geld) of het internet of andere privileges hebben, doet daar niets aan af. En vrijheidsberoving is juist het hele punt van detineren en met afstand het ergste punt.

Kan je Geert Wilders nog meer papegaaien of heb je ook daadwerkelijk bewijs? Ben je weleens in een gevangenis geweest? TBS kliniek? Heb je weleens gezeten? Nee, dat heb je niet, je hebt alleen maar domme populistische praatjes gehoord en die voor waar aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 19:48
bandit22
bandit22 is offline
Waarom nu zo opgefokt ? Waarom woorden in mijn mond leggen als je me helemaal niet kent. En wat heeft geert hier mee te maken ?. Er werd om een mening gevraagd. Die heb ik gegeven. Vervolgens ben JIJ het er niet mee eens en zoekt allerlei excuses om mij af te kraken en te kleineren... sorry maar ik vind dat best wel zwak. Ik ga je ook niet meer het fatsoen van een volgende reactie gunnen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2018, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom nu zo opgefokt ? Waarom woorden in mijn mond leggen als je me helemaal niet kent.
Ik leg je geen woorden in de mond en opgefokt is er ook niet bij. Ik weiger alleen mijn posts te omlijsten met smileys, maar het is gewoon een zakelijk antwoord.

Citaat:
En wat heeft geert hier mee te maken ?.
Iedereen die Wilders bij zijn voornaam noemt, is fan. Of familie.

Citaat:
Er werd om een mening gevraagd. Die heb ik gegeven.
En ik bekritiseer je mening, zo werkt een discussie in een vrij land en vooral op een discussieforum.

Citaat:
Vervolgens ben JIJ het er niet mee eens en zoekt allerlei excuses om mij af te kraken en te kleineren... sorry maar ik vind dat best wel zwak. Ik ga je ook niet meer het fatsoen van een volgende reactie gunnen.
Afkraken en kleineren? Omdat ik zeg dat wat je zegt onzin is? Is het moeilijk schoenen kopen met zulke lange tenen? Ben je van het type "De docent haat mij want ik heb een 1 ook al heb ik geen enkel antwoord opgeschreven"?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2018, 19:56
Verwijderd
Daar werden de regels overtreden. Misschien moeten we gewoon beginnen met de regels die er al zijn naleven. Als het huidige management van de instellingen waar deze gedetineerden zitten het niet voor elkaar krijgt, dan zoeken we nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2018, 08:23
Verwijderd
Haha Bandit22, je komt er nog genadig van af hoor, met je meningkje. Want deadlock en ik zitten erg op één lijn, en ook ik ben van mening dat jouw mening heel armoedig is.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2018, 10:00
bandit22
bandit22 is offline
En dat in een land waar je vrij je mening zou mogen uiten. Liever niet op dit forum dus? Snap trouwens nog steeds niet wat Wilders met mijn mening te maken heeft. Verder zul je van mij echt geen last hebben. Ik respecteer namelijk wel andermans mening. Fijne dag nog.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2018, 10:02
Verwijderd
Je maakt (wederom) een denkfoutje: het recht op een mening betekent niet dat je eveneens het recht hebt om geen weerwoord te krijgen, vrind.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2018, 10:45
Verwijderd
Citaat:
En dat in een land waar je vrij je mening zou mogen uiten. Liever niet op dit forum dus? Snap trouwens nog steeds niet wat Wilders met mijn mening te maken heeft. Verder zul je van mij echt geen last hebben. Ik respecteer namelijk wel andermans mening. Fijne dag nog.
Euh, je mag je mening niet alleen uiten, ik vind het prettig als je dat doet. Ik ben het alleen niet eens met je mening. Je snapt wat vrij land betekent toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2018, 11:29
Verwijderd
Citaat:
En dat in een land waar je vrij je mening zou mogen uiten. Liever niet op dit forum dus? Snap trouwens nog steeds niet wat Wilders met mijn mening te maken heeft. Verder zul je van mij echt geen last hebben. Ik respecteer namelijk wel andermans mening. Fijne dag nog.
Ik kan de cartoon niet vinden dus maar geparafraseerd: als je beste of enige verdediging van je mening is, dat er vrijheid van meningsuiting is, moet je je toch eens afvragen of je mening wel juist of relevant is. Het is letterlijk de slechtst mogelijke onderbouwing van je mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Michelle Martin gespot in Knokke-Heist
Verwijderd
32 31-12-2012 11:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap RAF-terroriste komt op vrije voeten
Mark Almighty
66 15-02-2007 19:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gevangenis straffen
Jochem12
38 21-04-2005 00:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Doodstraf
Shredder
120 11-03-2005 19:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dutroux berecht
Quantes
73 03-07-2003 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.