Oud 12-09-2005, 17:09
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Ik heb voor nederlands 5 stellingen opgekregen en ik moet voor iedere stelling 3 argumenten, die voor de stelling zijn, geven. Ik ben hier niet zo goed in dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt. Dit zijn de stellingen:

1. Meer mensen zouden vrijwilligerswerk moeten doen.

2. Jeugdcriminaliteit komt minder voor bij jongeren van wie slechts 1 van beide ouders werkt.

3. Je kunt deze zomer beter niet met het vliegtuig op vakantie gaan.

4. Ook in de prehistorische samenleving waren er allerlei morele regels en wetten.

5. Als student zou je van allerlei commissies lid moeten worden.
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2005, 18:01
Verwijderd
Stelling drie en vier zijn niet geweldig geformuleerd, maar ze kunnen nog net. De tweede stelling is gewoon verkeerd, dat is zeker een Lagerhuisstelling?

Ik zal straks even een paar tips geven.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 15:18
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
Stelling drie en vier zijn niet geweldig geformuleerd, maar ze kunnen nog net. De tweede stelling is gewoon verkeerd, dat is zeker een Lagerhuisstelling?

Ik zal straks even een paar tips geven
.
Ja ik weet dat het een beetje vage stellingen zijn, maar ik heb ze gewoon uit m'n werkboek van nederlands. En alvast bedankt voor de tips.
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:07
Lif
Lif is offline
Ik denk dat je aan jezelf moet vragen: waarom zou dit goed/waar zijn? Probeer je in te leven in de situatie.

1. Meer mensen zouden vrijwilligerswerk moeten doen.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat mensen dan leren iets voor een ander te doen zonder er direct iets voor terug te krijgen.

2. Jeugdcriminaliteit komt minder voor bij jongeren van wie slechts 1 van beide ouders werkt.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat er meestal een ouder thuis is die erop let dat de jongere geen stoute dingen doet.

4. Ook in de prehistorische samenleving waren er allerlei morele regels en wetten.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat een samenleving zonder regels en wetten niet kan functioneren en de mensen dan snel uitgestorven zouden zijn.


Goed, dat zijn wat voorbeeldjes, de rest moet je toch zelf proberen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:14
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
Ik denk dat je aan jezelf moet vragen: waarom zou dit goed/waar zijn? Probeer je in te leven in de situatie.

1. Meer mensen zouden vrijwilligerswerk moeten doen.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat mensen dan leren iets voor een ander te doen zonder er direct iets voor terug te krijgen.

2. Jeugdcriminaliteit komt minder voor bij jongeren van wie slechts 1 van beide ouders werkt.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat er meestal een ouder thuis is die erop let dat de jongere geen stoute dingen doet.

4. Ook in de prehistorische samenleving waren er allerlei morele regels en wetten.
Waarom? Bijvoorbeeld omdat een samenleving zonder regels en wetten niet kan functioneren en de mensen dan snel uitgestorven zouden zijn.


Goed, dat zijn wat voorbeeldjes, de rest moet je toch zelf proberen lijkt me

Ja het is een goed idee om me in de situatie in te leven. Bedankt voor de tip en de argumenten!
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:38
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
moeten wij nu je huiswerk voor je maken? Probeer eerst zelf eens, dan zeggen wij of het goed is / wat er beter kan.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 13:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
In stellingen behoren geen negatieve woorden zoals niet, geen, etc.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 13:31
Lif
Lif is offline
De stellingen zijn inderdaad behoorlijk beroerd, maar daar kan SmG ook niks aan doen. Als het een opdracht voor school is, moet je toch argumenten gaan bedenken.

Is het al gelukt?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:21
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
De stellingen zijn inderdaad behoorlijk beroerd, maar daar kan SmG ook niks aan doen. Als het een opdracht voor school is, moet je toch argumenten gaan bedenken.

Is het al gelukt
?
Ja ik heb het al af. Ik heb die voorbeelden die je hier eerder noemde gebruikt en die waren goed. En voor de rest heb ik met m'n moeder een paar bedacht, maar die komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer, dus dat is wat minder. Maar ik heb iig genoeg argumenten nu en daar ben ik al blij mee.
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:12
Verwijderd
Hier staat veel nuttige informatie over debatteren in het algemeen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [VMBO] Nederlands slaag/zak regeling
Akivo
10 23-05-2014 13:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Stelling; Geef je mening :]
Skyweavèr
11 03-12-2009 09:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Stelling
SCH
3 02-11-2007 16:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands stelling
~SmG~
2 17-01-2006 14:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen debat/betoog nederlands
0 31-10-2001 11:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gezocht: informatie voor debat Nederlands!
0 26-10-2001 13:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.