Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2009, 20:13
JoostB
JoostB is offline
Hey beste mensen,

Ik heb een beetje advies nodig aangezien ik (nog) niet al te veel verstand heb van de liefde etc...

Ik ben dus 16 jaar oud en heb nog nooit een vriendin gehad, het kwam er toch meestal op neer dat de mensen bij wie ik me aangetrokken voelde bij nader inzien toch niet zo'n leuke mensen waren.

Maar nu zit er een meisje in m'n klas waar ik nu toch wel gevoelens voor heb en waarbij ik vind dat ze zowel op vlak van het innerlijke als het uiterlijke 'mooi' is.

In het begin voelde ik me wel aangetrokken tot haar maar dit was vooral gebaseerd op uiterlijk maar ik heb haar de laatste tijd langzaam aan wat beter beginnen te kennen en begonnen de vlinders in de buik rond te fladderen.

Wat moet je zoal weten over haar en over mij?

Zij is - zoals ik al zei - een knap, 16-jarig meisje, nogal populair (maar ze heeft niet van die allures die sommige populaire, vrouwelijke medeleerlingen vertonen), heel sociaal, nogal een vrolijk type ook, ze heeft ook best droge humor.

Ik ben tevens 16 jaar oud, goh, niet bepaald populair noch onpopulair, iedereen kan het zo wat met me hebben en ik kan ook overweg met de meesten. Maar ik houd mijn vriendenkring eerder wat kleiner, dat heeft meer sfeer naar mijn mening. Uiterlijk: Vrij normaaltjes, ik kan er niet veel over zeggen eigenlijk, ik zie er wel verzorgd uit (hoop ik ). Heb zelf geen echte hobby’s, ik weet de tijd wel te doden op allerhande manieren. Ook mijn humor is aan de droge kant. Ook kan ik mezelf beschrijven als een vriendelijk en eerlijk persoon.

Dus de situatie en het doel:

Het doel lijkt me simpel: mezelf wat profileren, de band met haar wat opbouwen en zien wat er van komt. Iets als “verkering vragen” lijkt me zo geforceerd en onnatuurlijk en niet de juiste aanpak zoiets komt eerder geleidelijk, right?

Heb de laatste tijd wel wat met haar gepraat, maar apart praten is zeer moeilijk, er staan meestal nog wat mensen rond, dit maakt het best lastig ze echt beter te leren kennen. Voor de keren dat we dan hebben kunnen praten was het meestal oppervlakkig, de examenperiode is bezig dus daar ging het dan ook meestal over.

Bijkomende problemen:

Heb dus zoals vermeld nooit een vriendin gehad en ben dus niet echt een casanova.
Mooie vrouwelijke verschijningen zijn tot mijn spijt relatief zeldzaam op m’n school, er is dus concurrentie.



Dus ja, ik weet niet of bovenstaande lap tekst nuttig is maar ik zou alle advies over hoe ik dit moet aanpakken ten zeerste appreciëren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2009, 20:16
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Verkering vragen is sowieso een 'no go'. Vraag haar een keertje ergens mee heen. Het hoeft niet eens een date te zijn. Of doe een schoolopdracht samen . Laat het groeien en wie weet?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:24
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Als ik jou was zou ik meer met haar op gaan trekken. Ga eens naast haar zitten in de les en geef haar extra veel aandacht. Kijk haar langer aan dan normaal is (belangrijk)!
Heb een open houding, dus geen armen en benen gekruisd. Spiegel haar lichaamstaal. Lach veel, en speciaal naar haar.
Verder dus gewoon bij haar zitten, praatjes maken en zorg dat ze je opmerkt. Het vrouwelijk geslacht kan ingewikkeld zijn, maar vaak maakt het uiterlijk niet eens uit. Het gaat het meest om dat je je comfortabel bij haar voelt en zij zich comfortabel bij jou.

Straal, lach en geniet in haar aanwezigheid!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:38
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Als ik jou was zou ik meer met haar op gaan trekken. Ga eens naast haar zitten in de les en geef haar extra veel aandacht. Kijk haar langer aan dan normaal is (belangrijk)!
Heb een open houding, dus geen armen en benen gekruisd. Spiegel haar lichaamstaal. Lach veel, en speciaal naar haar.
Verder dus gewoon bij haar zitten, praatjes maken en zorg dat ze je opmerkt. Het vrouwelijk geslacht kan ingewikkeld zijn, maar vaak maakt het uiterlijk niet eens uit. Het gaat het meest om dat je je comfortabel bij haar voelt en zij zich comfortabel bij jou.

Straal, lach en geniet in haar aanwezigheid!
Ja, meer optrekken met haar probeer ik dus, helaas wel moeilijk met de examens die aan de gang zijn. Open houding en lachen probeer ik, heb er nu zelf niet zo veel op gelet.In de ogen kijken doe ik wel en lachen ook, wanneer het past uiteraard .

Nog wel een probleem dat ik vergeten ben te vermelden: ze trekt al enige tijd nogal veel op met een andere klasgenoot, maar hoe het tussen hen zit weet ik niet echt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 22:04
JoostB
JoostB is offline
Ook nog even: afhankelijk van de situatie kan je inpikken op bepaalde situaties om je gesprekken te starten, soms dan weer niet. Heeft iemand wat tips voor gespreksonderwerpen als je dus niet kunt inpikken op iets?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 22:05
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Loop op haar af en vraag: Hoe gaat het met je, en dan bedoel ik niet het standaard 'ja, goed en jij?' maar vertel echt eens hoe het gaat.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 22:16
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Loop op haar af en vraag: Hoe gaat het met je, en dan bedoel ik niet het standaard 'ja, goed en jij?' maar vertel echt eens hoe het gaat.
Komt dat niet wat raar over, alsof je insinueert dat het lijkt of er iets mis is ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 13:46
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Nee? Het is een blijk van interesse in de persoon en niet een standaard-gesprek.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 13:47
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Onthoud dat mensen het liefst over zichzelf praten.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 16:34
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
als iemand die ik niet heel goed ken me opeens vraagt: "maar hoe is het nu écht met je?" dan krijg ik daar eerder de kriebels van. (en niet de goede) Je kunt haar beter eerst wat beter leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:30
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
als iemand die ik niet heel goed ken me opeens vraagt: "maar hoe is het nu écht met je?" dan krijg ik daar eerder de kriebels van. (en niet de goede) Je kunt haar beter eerst wat beter leren kennen.
Ja ik zou ook denken dat dat nogal raar kan overkomen.

Haar beter leren kennen dat probeer ik dus maar ik zoek zo'n leuke opener of enkele gespreksonderwerpen die altijd interessant zijn (voor vrouwen dus) om het te laten vlotten.
Ik heb ook het gevoel dat er nog wel anderen in haar geïnteresseerd zijn, een beetje opvallen op een bepaalde manier is dus wel nodig.
Het is gewoon dat ik echt wel gevoelens heb voor haar die ik nog nooit echt gevoeld heb bij niemand anders; ik wil het dus liever niet verknallen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 15:16
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
gesprekken die vrouwen leuk vinden? beetje moeilijk, maar ik weet wel wat ik niet leuk vind. Het is nogal oninteressant als jongens over games en motors gaan praten, of heel lang over 1 onderwerp.
Vrouwen vinden het leuk als er naar hun mening wordt gevraagd, ze zijn vaak niet zo van de feiten. Het is interessant als mensen écht geïnteresseerd zijn en dus doorvragen. Mensen willen zich bijzonder en speciaal voelen.
Praat dus niet te lang over jezelf en laat ook je gevoelige kant zien!
Je kunt bijvoorbeeld beginnen met: wat ga je in het weekend doen? En daar over doorvragen zoals, doe je dat vaker? Met wie? Wat vind je van diegene? En ziedaar: een gesprek.
ik hoop dat ik je een beetje help.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 16:23
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
gesprekken die vrouwen leuk vinden? beetje moeilijk, maar ik weet wel wat ik niet leuk vind. Het is nogal oninteressant als jongens over games en motors gaan praten, of heel lang over 1 onderwerp.
Vrouwen vinden het leuk als er naar hun mening wordt gevraagd, ze zijn vaak niet zo van de feiten. Het is interessant als mensen écht geïnteresseerd zijn en dus doorvragen. Mensen willen zich bijzonder en speciaal voelen.
Praat dus niet te lang over jezelf en laat ook je gevoelige kant zien!
Je kunt bijvoorbeeld beginnen met: wat ga je in het weekend doen? En daar over doorvragen zoals, doe je dat vaker? Met wie? Wat vind je van diegene? En ziedaar: een gesprek.
ik hoop dat ik je een beetje help.
Bedankt ! Mijn gevoelige kant wat meer tonen is wel een goede tip, ik toon me soms heel ongevoelig nu ik er zo over nadenk.

Probleem is dat de timing niet echt goed zit -.- Het zijn examens en dan zie ik haar niet of maar heel even. De laatste tijd merk ik ook dat een klasgenoot van me nogal veel met haar rondhangt, dat maakt de zaken er zeker niet gemakkelijker op
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 03:47
Juana__
Juana__ is offline
Probeer misschien ook gebruik te maken van het feit dat jullie hetzelfde gevoel voor humor hebben.
Een jongen die een meisje aan het lachen kan maken is altijd een plus.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 17:14
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Probeer misschien ook gebruik te maken van het feit dat jullie hetzelfde gevoel voor humor hebben.
Een jongen die een meisje aan het lachen kan maken is altijd een plus.
Ook een goede tip, bedankt !

Ik maak me toch wat zorgen over "de concurrentie", maar ja, als ze iemand anders leuker vind kan ik daar niet veel aan doen, helaas.
Het beste is haar zo goed mogelijk leren kennen, juist ?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 17:17
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Als ze vaak met een andere jongen omgaat moet je het juist niet opgeven, het betekent niet dat ze gelijk iets met elkaar krijgen. Ga recht op je doel af! Zorg ervoor dat jij zichtbaar bent in haar leven.
Examens zijn inderdaad niet zo handig.. maar wanneer wel?
Loop gewoon op haar af en houd een luchtig gesprek met haar. En LUISTER naar haar. Laat haar ook lachen als je kunt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 18:19
JoostB
JoostB is offline
Ik was ook niet van plan op te geven, maar het feit dat ze veel met die jongen rondhangt maakt het er zeker niet makkelijker op. Ik heb een vermoeden dat hij verliefd is op haar, maar of het wederzijds is, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 21:56
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Ken je die jongen een beetje? Als het wederzijds lijkt kun je een beetje inschatten op wat voor jongens ze valt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2009, 23:07
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Tsja, met die examens is het wél redelijk makkelijk om voor te stellen samen te leren, wie weet dat je daarna ook andere dingen kan doen. Mooie schrijfstijl heb je trouwens.

Ik ben geen goede flirter als ik het eens serieus meen, maar op de een of andere manier heb ik toch redelijk wat liefdes gekend. Wat mij altijd heeft geholpen, is het opzoeken van lotgenootschap, zoals hier dus dat jullie allebei moeten leren voor examens. Zo zijn er ook gespreksonderwerpen e.d. te vinden.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 23:22
JoostB
JoostB is offline
@LoorAn
Ja, ik ken hem, we zijn zelfs best goede vrienden. En gelijken in sommige aspecten wel op elkaar.

@Changshan
Bedankt ! (over de schrijfstijl), of was dat sarcastisch bedoeld ? Samen leren tijdens de examens is niet iets dat ik persoonlijk zie zitten, ik heb zo'n gevoel dat er niet veel geleerd gaat worden dan

Dat van dat lotgenootschap: goede tip ! Ik heb dat zelf af en toe als startpunt voor een gespreksonderwerp gebruikt - indien van toepassing natuurlijk - en dan gaat het wel vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 23:25
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Was niet sarcastisch bedoeld.

Haha, was het niet de bedoeling dat er niet veel geleerd ging worden? Je moet natuurlijk niet de avond voor een examen afspreken hè...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 23:31
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Was niet sarcastisch bedoeld.

Haha, was het niet de bedoeling dat er niet veel geleerd ging worden? Je moet natuurlijk niet de avond voor een examen afspreken hè...
Ja, gelijk heb je. Maar het is niet echt meer van toepassing; de examens zijn namelijk voorbij
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 12:10
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Je hebt alles kort en bondig beschreven en je weet precies wat je wilt, volgens mij heb jij helemaal geen advies nodig
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 13:39
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Je hebt alles kort en bondig beschreven en je weet precies wat je wilt, volgens mij heb jij helemaal geen advies nodig
Zou kunnen, maar aangezien dit echt zowat de eerste keer is en ik niet zeker wist hoe het aan te pakken, was ik nogal onzeker. Toch bedankt voor alle hulp. Als er vooruitgang is dan pleur ik het hier wel even neer.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 14:49
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ben benieuwd . En onthoud, iedereen vind het eng (vooral in het begin), en niemand weet echt hoe 'ie het aan moet pakken.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2009, 18:32
JoostB
JoostB is offline
Ja, voor alles een eerste keer.
Ik moest ook een beetje m'n hart luchten. Het is allemaal overoverweldigend; voor de eerste maal verliefd worden middenin de examenperiode is niet bepaald dé ideale moment
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 17:18
fcw
fcw is offline
Citaat:
Tsja, met die examens is het wél redelijk makkelijk om voor te stellen samen te leren, wie weet dat je daarna ook andere dingen kan doen.
Je kan ook vragen of ze nog dingen niet snapt en die dingen zou je haar dan een keer kunnen uitleggen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 18:18
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Je kan ook vragen of ze nog dingen niet snapt en die dingen zou je haar dan een keer kunnen uitleggen ofzo...
Dat vind ik wel een goeie, had ik niet aan gedacht. Maar helaas momenteel niet toepasbaar. Het is kerstvakantie nu ^^
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 22:14
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Citaat:
Ja, voor alles een eerste keer.
Ik moest ook een beetje m'n hart luchten. Het is allemaal overoverweldigend; voor de eerste maal verliefd worden middenin de examenperiode is niet bepaald dé ideale moment
klopt. Hierdoor zakte ik vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 23:26
JoostB
JoostB is offline
Ik was er in het begin ook voor aan het vrezen. Ik ben gelukkig geslaagd voor afgelopen trimester, goede punten zelfs, zou het misschien een positieve uitwerking hebben gehad ^^ ?! Nochtans zaten m'n gedachten meer bij haar dan bij de leerstof, had ik zo het gevoel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2009, 20:41
JoostB
JoostB is offline
Heeft trouwens iemand nog tips om ervoor te zorgen dat ik niet te diep in die beruchte "Friends-Zone" geraak ?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2009, 21:24
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Heeft trouwens iemand nog tips om ervoor te zorgen dat ik niet te diep in die beruchte "Friends-Zone" geraak ?
Hosselen.

Vraag Barabas maar om tips.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 26-12-2009, 15:48
Verwijderd
Hosselen kan makkelijk vanuit de friends-zone hoor.
Gewoon aardig doen, als ze aardig terugdoet is het goed, vraag je voorzichtig of ze wil afspreken, zegt ze dat ze de komende week geen tijd heeft, en dan niet zegt "maar volgende week wel!" is het niet goed, alle andere antwoorden wel.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2009, 16:08
JoostB
JoostB is offline
Dat "Hosselen" is een woord dat ik eerlijk gezegd nog nooit heb gehoord in m'n leven, kan er misschien aan leven dat jullie in Nederland wonen en ik in België

De Van Dale geeft geeft trouwens een verklaring in de trant van "schooien om voedsel", niet van toepassing in mijn eerder beschreven geval, vermoed ik.

Iemand die het even kan uitleggen voor me ^^
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 15:17
JoostB
JoostB is offline
Ik was echt niet sarcastisch in bovenstaande post, ik heb het woord "hosselen" nog nooit gehoord. Zou iemand kunnen uitleggen wat er precies mee bedoeld wordt ?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 16:13
Verwijderd
gewoon, chicks scoren enzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2009, 16:53
JoostB
JoostB is offline
Bedankt; dat verduidelijkt de zaken weer wat ^^
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 15:58
JoostB
JoostB is offline
Nog een kleine "update":

Ik heb ontdekt dat die vriend van me (die ik eerder als eens vermeld heb) gevoelens heeft voor haar. Heel lastige situatie zeker aangezien hij het van mij niet weet en ik zodoende in het geheim moet "concurreren" met hem
Hij is ook echt heel verliefd op haar, en ze lopen best wel veel samen en zo, maar zowel ik als hij kan niet met zekerheid zeggen of zij ook iets voor hem voelt....
Ik wil het hem wel eens vertellen maar ik heb zo het gevoel dat het nog niet de moment is.

Ik vind het nog steeds niet makkelijk om met haar aan de praat te raken, zeker aangezien ze praktisch constant omgeven is door - voornamelijk - mannelijk volk.
Als het dan toch zover komt dat ik haar eens kan spreken vlot het gesprek wel goed en lacht ze om mijn opmerkingen/grapjes. Maar meestal ben ík het - helaas - die naar haar gaat (om te praten) en zij zelden naar mij . Dat laatste is zeker geen positief signaal maar ik heb nog steeds het gevoel dat ze me niet goed genoeg kent en ik zie het nog niet als een verloren zaak.

Ik probeer ook geen gesprekken te forceren, wanneer het uitkomt grijp ik m'n kans, maar er zijn weinig kansen helaas omdat de rest (klasgenoten) haar duidelijk "verstikken" in hun gezelschap. Dat heeft ze me zelf ook min of meer gezegd: Toen ik achter "iets" (Weet zelf niet meer wat, niets belangrijks) vroeg, eerder vandaag, vroeg ze waarom ik dat vroeg en ik gaf als reden op dat ik nogal een "nieuwsgierig" persoon ben, ze reageerde lichtelijk verbaasd en zei: "Wist ik niet.... Je valt mij tenminste niet lastig"(iets in die aard, het was wat andere geformuleerd, maarjah....). Ik interpreteer dat dan als een referentie naar de andere klasgenoten, die haar dan wel "lastigvallen" en concludeer dan ook weer opnieuw dat ze me niet zo goed kent.

Wat een lap tekst hier weer...., ik moest het gewoon even kwijt, het is gewoon écht lastig dat het meisje praktisch niet te benaderen is, nogal frustrerend
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 16:27
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hm, je geeft haar redelijk wat aandacht en zij wil het geen lastigvallen noemen? Goed teken hoor!

En die vriend is eerlijk tegen je geweest, vertel hem dat je al heel lang in hetzelfde schuitje zit anders denkt 'ie straks dat je hem probeert te naaien.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 18:55
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Hm, je geeft haar redelijk wat aandacht en zij wil het geen lastigvallen noemen? Goed teken hoor!

En die vriend is eerlijk tegen je geweest, vertel hem dat je al heel lang in hetzelfde schuitje zit anders denkt 'ie straks dat je hem probeert te naaien.
Ja, maar eigenlijk ik geef ze minder aandacht dan ik zou willen, dit door eerder vermelde reden (muur van jongens rond haar) en ook omdat ik niet te plakkerig en stalker-achtig wil overkomen. Slim gezien van me aangezien ze dus haar afkeer ervoor vandaag dus heeft laten blijken.^^

Over die vriend: Ik ga het hem één dezer dagen vertellen, je hebt helemaal gelijk, tijd voor mij om ook open kaart te spelen.

Toch maak ik me wel zorgen over het feit dat het "initiatief" voornamelijk van mij moet komen, ik hoop dat dat betert naargelang ze me beter leert kennen.....

Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 12:53
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Tsja, of ze die muur van jongens nou vervelend vindt of niet, ze is er wel door verwend... dit soort types is het niet zo gewend om ergens echt moeite in te steken, ben ik bang.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 17:03
JoostB
JoostB is offline
Citaat:
Tsja, of ze die muur van jongens nou vervelend vindt of niet, ze is er wel door verwend... dit soort types is het niet zo gewend om ergens echt moeite in te steken, ben ik bang.
Ik kan je gelijk geven op het eerste wat je zegt. Over het tweede: Ja, daar help je me niet echt mee hé, die gevoelens raak ik niet zomaar kwijt; zeker niet zoals ze nu constant door mijn hoofd zweven.

Ik weet echt niet wat te doen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 19:18
Loverboy2010
Loverboy2010 is offline
Probeer anders eens bij die muur van jongens te horen zodat je dichter bij haar raakt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 19:19
Loverboy2010
Loverboy2010 is offline
Heb je het je vriend nu al verteld?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 22:47
JoostB
JoostB is offline
Heb het hem verteld, hij nam het goed op, da's een opluchting ^^

Ja, volgens mij gaat dat "bij die muur horen" eerder een negatief effect hebben dan positief, misschien kan ik het eens in beperkte mate proberen, maar ben daar niet al te gerust op....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 01:45
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ach ja, de volgende keer dat ze je een complimentje maakt ("jij bent tenminste niet zo opdringerig" of in die trant vond ik iig wel een sterke), moet je er maar eens half lachend het voorstel aan toevoegen om een keertje samen een filmpje er doorheen te jassen (half lachend, je er zichtbaar van bewust zijnde dat je dan eigenlijk net als de rest bent). 3D is tegenwoordig erg in de mode en Avatar valt in dat opzicht aan te raden. Zit ook nog eens liefde in. Overigens is thuis een filmpje kijken nog beter om elkaar te leren kennen, maar dit is iig een eerste (en veilige) stap die je vertrouwd met elkaar maakt.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 15:41
JoostB
JoostB is offline
Als we het nu zo bekijken na een weekje school:

Ik zit met gemengde gevoelens, misschien wel omdat ik wil dat het allemaal zo opeens gebeurd.....

Positief:
*We hebben enkele keren (4 keer maar denk ik, maar zoveel kans is er niet aangezien er bij ons voor een groot deel van de lessen vaste plaatsen zijn geregeld) naast elkaar gezeten in de klas waarvan zij meestal bij mij kwam zitten, of me vroeg naast haar te zitten.
* Onze gesprekken verlopen niet stroef, altijd vlot en er zit enigszins een gezonde portie humor in, onderwerpen zijn uiteenlopend
* Ik vroeg haar laatst wat ze nu vond van onze school vond (aangezien ze pas sinds dit schooljaar bij ons zit), even over gebabbeld, ze zei dat ze het niet zo leuk vond; op het einde noemde ze enkele (4 denk ik) namen op van mensen die ze tóch leuk vond, en ik zat er bij ^^ Ik weet wel niet zeker hoe serieus ik dit moet nemen....

Negatief:
* Tijdens de leswisselingen hebben we zelden gepraat, en ze komt ook niet naar mij toe.
* Ze hangt veel meer rond bij die 3 anderen van dat "lijstje" (van mensen die ze leuk vond)
Soms voel ik me alsof ik alles aankan, een slecht signaal "later" vraag ik me af hoe ik ooit gelukkig kan zijn zónder haar in mijn leven......

Ik moet echt iets doen, ik kan amper nog deftige gesprekken voeren aangezien m'n gedachten constant bij haar zitten.

@Changshan: Vind ik nog wel een goeie, niet aan gedacht.
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe TV aanschaffen, misschien dat ik dan (als grapje bedoeld) haar kan vragen of ze hem is niet wilt komen testen door middel van een filmpje te kijken, kan ik zien hoe ze het oppakt, als ze er verder achter vraagt, kan ik het eventueel als serieus aanbod doen gelden.
Lijkt jullie dat een goed idee eventueel ?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 15:54
jazzgirl
jazzgirl is offline
Hmm ja, ik ben t wel met Changshan eens dat je haar een keertje kan vragen! Heb je haar nr toevallig al? Of email/MSN iets? Je kan bijv. het gesprek starten met de vraag wat zij aankomend weekend gaat doen, dan stelt ze die vraag vast terug. En dan begin jij leuk over je nieuwe TV
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Probeer anders eens bij die muur van jongens te horen zodat je dichter bij haar raakt.
Ja nee, dat helpt Het is juist de bedoeling dat ie zich een beetje onderscheidt van de massa.

Maareh, zo te zien kan de TS al prima redeneren wat wel of niet werkt
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 19:27
JoostB
JoostB is offline
Ja, ik ben ook van het idee dat je soms wat afzijdig houden beter is dan je opdringerig op te stellen. Probleem is natuurlijk; zolang de rest zich wel opdringerig opstelt is er natuurlijk een probleem, ze is dan niet "beschikbaar", laat me het zo zeggen. Soms spelen ze het echt smerig: Laat ons zeggen dat ik een interessant gesprek aan het voeren ben tijdens de leswisseling, komt zo'n opdringerig type zich ertussen mengen (Ik vind dit nog wel OK, als ze meepraten) maar dat komt er dan tussen en begint over iets totaal anders -.- .

Het hangt eigenlijk allemaal af van de situatie, àls dit, àls dat en àls dan, dan pas kan ik er enigszins een leuk gesprek mee voeren, je kan wel zelf bedenken dat met zo'n opdringerige types zo'n ideale situaties redelijk weinig voorkomen.

Het grote probleem is dat zij niet durft vertellen dat ze moeten oprotten, maar 'k begin zowaar het gevoel te krijgen dat ze slachtoffer wordt van een soort Stockholm Syndroom (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom) en één van die gasten leuk begint te vinden......

@Jazzgirl: Ja, ik heb MSN en facebook, maar ze is echt zeer weinig online, meestal maar een keer of 2 per week. Haar nummer moet ik nog eens te pakken krijgen, hoe kan ik dat het beste aanpakken denk je ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Advies gevraagd, ben mega verliefd maar weet niet of zij me leuk vind
Ikke1234_
6 10-02-2016 11:13
Liefde & Relatie Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie
Jongen_22
32 17-03-2009 14:54
Liefde & Relatie advies gevraagd, LAT relatie
annanna
16 14-10-2008 11:03
Liefde & Relatie Vraag, advies gevraagd.
Afwezig
61 15-09-2006 18:49
Liefde & Relatie advies gevraagd
niempje..
14 02-03-2005 19:28
Liefde & Relatie Whelp :), advies gevraagd enzo :) *in de war*
Mindfields
47 22-02-2004 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.