Oud 22-05-2003, 19:49
Beloved
Beloved is offline
HI mensen

Ik moet een verslag maken over allochtonen voor maatschappijleer. En aangezien ik de enige allochtoon in mijn klas ben. Leek het mij wel leuk om als onderzoeksvraag dit te nemen: Wat vinden allochtone jongeren van autochtone jongeren (in Nederland)?

Nou mijn vraag is dus aan jullie (allochtone jongeren)
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?

Ik hoop dat jullie willen meedoen. Op- en aanmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt,
Beloved
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 20:01
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Beloved schreef op 22-05-2003 @ 20:49:
HI mensen

Ik moet een verslag maken over allochtonen voor maatschappijleer. En aangezien ik de enige allochtoon in mijn klas ben. Leek het mij wel leuk om als onderzoeksvraag dit te nemen: Wat vinden allochtone jongeren van autochtone jongeren (in Nederland)?

Nou mijn vraag is dus aan jullie (allochtone jongeren)
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?

Ik hoop dat jullie willen meedoen. Op- en aanmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt,
Beloved
op t gebied van kleding vind ik de ene autochtoon er wel leuk uit zien, maar een ander weer totaal niet, maar dat is allemaal een kwestie van smaak. ik vind wel dat dat waar is dat allochtonen zich beter kleden.

welke leefstijl? euhmm, geen id eigenlijk.

in onze cultuur hebben wij veel meer respect voor anderen, ik vind dat dat wel overgenomen mag worden, en soms mag dat ook overgenomen worden door deallochtonen jongeren zelf, want die zijn ook niet altijd even respectvol.

qua opovoeding leren wij dus meer respect hebben zeg maar, ten minste dat vind ik dan.

ik heb alleen in arnhem nog 1 gezin wonen dat familie van ons is, en ja ik vind dat zij wel goed geintegreerd zijn, ook mijn eigen familie, ik bedoel wij spreken goed nederlands, en hebben respect voor alle andere mensen om ons heen,

nee ik denk van niet, ik ben absoluut niet egoistisch en ik heb t meer op ons dan ik, en dat hebi k dus nog nooit bij een nederlander gezien, dathij of zij zegt: ja maar die anderen dan?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:07
Beloved
Beloved is offline
Oeps ben ff wat vergeten.

Als jullie antwoorden willen jullie er dan ook bij zetten wat je afkomst is.

groetjes
Beloved
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:10
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
mijn afkomst is koerdisch
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
kan je dit niet op de kantine posten oid?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 22-05-2003 @ 21:10:
mijn afkomst is koerdisch
welk land?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:39
Muad'dib
Muad'dib is offline
Citaat:
nee ik denk van niet, ik ben absoluut niet egoistisch en ik heb t meer op ons dan ik, en dat hebi k dus nog nooit bij een nederlander gezien, dathij of zij zegt: ja maar die anderen dan?
dat komt om dat je dan niet veel nederlanders kent. want over het algemeen zijn nederlanders heel begaan met mensen. En dat kunnen we niet van alle koerden zeggen.
__________________
vini vidi vichi
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:42
Thomas
Thomas is offline
Ik heb eigenlijk geen recht om te mogen antwoorden, daar ik autochtoon ben.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:52
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
Ik denk dat er wel een kleine kern van waarheid inzit ja.. No Offence mede-forummers Maar autochtonen kleden zich onderling ook allemaal anders dus ik kan me hier niet echt over uitspreken.

* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
Welke leefstijlen? Misschien zou de vraag moeten zijn wat zouden autochtonen van allochtonen kunnen leren?
Nou wij kunnen heerlijk koken, dus dat zou van ons geleerd kunnen worden. En verder kunnen wij heel goed dansen, dus we zouden autochtonen danslessen kunnen geven haha


* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
De normen en waarden komen grotendeels met elkaar overeen. Zo mag er niet gemoord worden, niet gestolen worden, niet gelogen worden etc . Kortom alles wat 'God' heeft verboden.
Verschillen die duidelijker naar voren komen is het groepsgevoel dat heel erg heerst; Je staat gauw voor je medemens klaar, je hebt respect voor ouderen, je draagt graag een steentje bij, je bent gul etc


* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
Het is allemaal wat beperkter. Ik vind dat autochtone jongeren heel erg vrij worden gelaten in hun opvoeding. Bij ons was dat niet zo. Als ik een keer een grote mond gaf tegenover me ouders of tegenover me broers (iemand die dusouder is), dan kreeg ik een tik. Ook werd ons van jongs afaan vrij discreet bijgebracht wat wel en niet mocht; Zo leert iedereen geen snoep aan te nemen van vreemde oude mannen. Zo werd ons bijvoorbeeld ook bijgebracht geen lichamelijk contact te hebben met jongens, niet te lang op straat rond te hangen, iemand niet in de ogen te kijken en ga zo maar door.
Een ander groot verschil is natuurlijk dat wij met 2 talen zijn opgegroeid. En dat kan een kind nogal in verwarring brengen wanneer het naar school moet.


* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd.
Ik ben een derde-generatie kind. Mijn opa is naar Nederland gekomen en trouwde met een Nederlandse. Hij kreeg 8 halfMarokkaanse halfNederlandse kinderen die dus allemaal met 2 culturen opgroeiden. Deze ooms en tantes en diens kinderen (bijna allemaal met Marokkaanse partners) vind ik wel voldoen aan het etiketje 'geintegreed''.
Mijn moeder woonde ook al in Nederland toen zij trouwde met mijn vader. Mijn moeder komt uit een gezin van 6 kinderen die ook allemaal in Nederland wonen en hier het grootste deel van hun leven dus al wonen. Geen van ons allen hebben onze gebruiken en gewoontes opgegeven. Ook de Islam ons geloof is volledig in stand gehouden. En ik denk niet dat dit ooit het aanpassen aan deze samenleving in de weg heeft gestaan...


* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?
Mijn eerst prioriteit is dat mijn partner een moslim moet zijn. Dus ik zou een relatie kunnen beginnen met een Nederlander, mits hij moslim is. En aangezien dat zeer zelden voorkomt blijf ik toch bij mijn eigen soortgenootjes

Dit was het!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:56
Verwijderd
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?

ja, dit is over het algemeen naar mijn mening wel zo. maar je moet er wel bij stilstaan dat er bijvoorbeeld weinig alto's zijn onder allochtonen. niet dat alto's zich slecht kleden, maar meestal staat die kleding niet zo netjes
mijn jongere broer is 17 en doet MBO, bij hem zitten heel veel allochtonen op school. als ik daar zo rondkijk zie ik vooral dat die allochtonen, en dan bedoel ik vooral Turken, Marokkanen, Syriers, er gewoon veel beter bijlopen dan de Nederlanders die daar rondlopen. Maar als ik zelf op de hogeschool waar ik m'n opleiding volg rondkijk lopen de autochtonen er wel gewoon netjes bij... dusss, ik denk dat er op zich wel een kern van waarheid inzit, maar ja dat verschilt zoveel.

* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?

geen idee... ik denk dat wij Ieren beter kunnen zuipen dan jullie just kiddin

* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?

nou ik ben zelf dus wel allochtoon, maar niet van marokkaanse of turkse afkomst of een ander land uit het midden-oosten, maar vooral bij islamieten en christen-orthodoxen allochtonen uit dat gebied is er veel meer respect voor ouders dan bij Nederlanders.

* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?

geen idee, ik ben zelf opgegroeid met m'n 2 broers, ik denk wel dat autochtone meisjes vrijer worden gelaten in de opvoeding dan allochtone meisjes

* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?

ik kan wel zeggen dat ik en m'n broers heel goed zijn geintegreerd. ik woon hier nu 8 jaar, en ik spreek Nederlands zonder dat er enig accent te horen is, dus daar ben ik wel een beetje trots op.

* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?

euhm, ja in principe zou ik dat wel kunnen, hoewel ik nu een buitenlandse vriendin heb. ik ben zelf Iers (dus wel westers) en mijn vriendin is Syrisch. ik ben wel blij trouwens dat zij gewoon christen is en dus niet volgens de Islam hoeft te leven
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 23:00
Verwijderd
Ohja, limbo's en friezen mogen ook antwoorden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 07:12
Verwijderd
Muwhahaha mag ik als limbo wel antwoorden?? Jeeej
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 07:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
beetje jammer dat dr bijna alleen maar autochtonen zijn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 14:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 22-05-2003 @ 23:56:
ik ben wel blij trouwens dat zij gewoon christen is en dus niet volgens de Islam hoeft te leven
als je moslim bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je je echt serieus aan de islam gaat houden, verschilt per persoon
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:07
Verwijderd
ja weet ik. ik bedoelde eigenlijk dat ik blij ben dat ze zich niet echt aan een geloof houdt, hoewel ik daar denk ik niet eens zoveel problemen mee zou hebben
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik = autochtoon... maar ik vind het echt leuk dit eens te lezen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:09
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
(is gewoon gebasseerd op ervaringen,
weet heus wel dat er uitzonderingen zijn.)

* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
Hangt van je smaak af. Ik vind wel vaak dat allochtone
mensen er beter uitzien, maar dat is gewoon m'n smaak ws.
Vind wel vaak vormen mooier, vrouwelijker,
meer heup etc, nederlanders hebben over het algemeen
weinig heup (*kijkt naar de maten in typische winkels*).

* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen? Niet.
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
Kan er zo snel niet een paar bedenken..

* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
Over het algemeen zijn allochtonen vrijer..

* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
Vind van wel. En anders.. meer met autochtonen omgaan
kan wel helpen. Al is het maar omdat je taalkennis dan
wel verbeterd.

* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?
Nee. Omdat het uiterlijk van een Nederlander me niet
zo aantrekt.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 23-05-2003 @ 19:09:


* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
Over het algemeen zijn allochtonen vrijer..

ik las net nog ergens het tegenovergestelde?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2003, 18:36
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
... schreef op 23-05-2003 @ 19:33:
ik las net nog ergens het tegenovergestelde?
Ja, en bovenaan mijn post stond:
(is gewoon gebasseerd op ervaringen,
weet heus wel dat er uitzonderingen zijn.)


Weet ook wel dat er een hoop (vb) moslim-meisjes zijn,
die juist heel weinig mogen; niet uit, op kamers,
jongens, bepaalde kleding etc etc.
En er zullen ook heus wel heel vrij opgevoede allochtonen
zijn, alleen zijn mijn ervaringen anders..
Van de mensen met wie ik omga, zijn (veel) allochtonen
vaak 10x vrijer dan de autochtonen. Vandaar.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmm, ik ben wel allochtoon, maar in zo'n lichte mate (ofzo) dat die vragen niet echt van toepassing zijn op mij... sorry
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:48
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 00:00:
Ohja, limbo's en friezen mogen ook antwoorden
En die was niet grappig
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:01
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 23-05-2003 @ 19:36:
Ja, en bovenaan mijn post stond:
(is gewoon gebasseerd op ervaringen,
weet heus wel dat er uitzonderingen zijn.)


Weet ook wel dat er een hoop (vb) moslim-meisjes zijn,
die juist heel weinig mogen; niet uit, op kamers,
jongens, bepaalde kleding etc etc.
En er zullen ook heus wel heel vrij opgevoede allochtonen
zijn, alleen zijn mijn ervaringen anders..
Van de mensen met wie ik omga, zijn (veel) allochtonen
vaak 10x vrijer dan de autochtonen. Vandaar.
okayy, heey, het was niet als een aanval bedoeld hoor ik vind het nou eenmaal leuk om opmerkingen te geven (op een topic waar ik helemaal niet mag zijn ) maar ik vind het wel leuk om te weten hoe allochtone over ons, autochtonen, denken!!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:01
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dreen schreef op 23-05-2003 @ 19:37:
Hmm, ik ben wel allochtoon, maar in zo'n lichte mate (ofzo) dat die vragen niet echt van toepassing zijn op mij... sorry
in lichte mate
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:16
Beloved
Beloved is offline
Citaat:
terror koe schreef op 23-05-2003 @ 19:45:
Hoe kan je nou onderzoeken wie zich het beste kleedt?
Beetje rare onderzoeksvraag.
Wat is goed??
Sorry het hoort modieuzer te zijn.
Goed opgemerkt.

groetjes,
Beloved
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
... schreef op 23-05-2003 @ 20:01:
okayy, heey, het was niet als een aanval bedoeld hoor ik vind het nou eenmaal leuk om opmerkingen te geven (op een topic waar ik helemaal niet mag zijn ) maar ik vind het wel leuk om te weten hoe allochtone over ons, autochtonen, denken!!
Zo vatte ik het ook niet op..

Hmpf. Denk dat allochtonen net zo positief (en negatief)
over autochtonen denken als autochtonen over allochtonen..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2003, 19:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 23-05-2003 @ 20:19:
Zo vatte ik het ook niet op..

Hmpf. Denk dat allochtonen net zo positief (en negatief)
over autochtonen denken als autochtonen over allochtonen..
en wederom bedoelde ik het niet zo
meer over wat wij van jullie zouden kunnen leren.. en als jullie negatief denken op welke punten dan... maar stiekem wil ik ook wel goede punten horen hoor
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 20:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
@ ...: alleen m'n moeder is duitse. Ik ben hier gewoon geboren, leef hier al m'n hele leven en ben dus eigenlijk gewoon nederlands. Alleen volgens de regeltjes ben ik dus allochtoon (snap je?)
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 20:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dreen schreef op 23-05-2003 @ 21:00:
@ ...: alleen m'n moeder is duitse. Ik ben hier gewoon geboren, leef hier al m'n hele leven en ben dus eigenlijk gewoon nederlands. Alleen volgens de regeltjes ben ik dus allochtoon (snap je?)
ik snapt!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 01:40
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Zou wel leuk zijn als de topicstarter antwoord geeft op haar eigen vragen
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:15
Beloved
Beloved is offline
Citaat:
rockyj schreef op 24-05-2003 @ 02:40:
Zou wel leuk zijn als de topicstarter antwoord geeft op haar eigen vragen
Nou okee dan omdat jullie vroegen

Nou mijn vraag is dus aan jullie (allochtone jongeren)
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich modieuzer kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
Nou het lijkt mij verschillend per individu. Maar de allochtone jongeren die ik ken doen er wel veel aan. Volgens mij willen ze er een bepaalde statement mee maken.
* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
Misschien dat wij met elkaar toch wat vriendelijker zijn (tegen onze vrienden)
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
Wij zijn opgevoegd met de regel dat je ouderen moet respecteren. Dat je je ouders niet mag tegenspreken (dus nee is gewooon nee)
Dat verschild volgens mij nogal. Veel autochtonen die ik ken schelden wel eens op hun ouders met trut ofzo. Dat zou ik nooit in mijn hoofd halen.
* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
Nou autochtone jongeren hebben denk ik meer inspraak in hun opvoeding.
* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
Ja mijn familie komt uit Suriname dus ze spreken al Nederlands.
Mijn vrienden groep is erg divers. Ik ga met mensen uit Peru om tot Amerika. En dat is heel leuk
* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?
Ja waarom niet. Ik vind ze niet lelijk en ik sluit niet graag mensen buiten. Ik zou ook wel een relatie willen beginnen met een Chinees (zolang hij geen sars heeft en mij respecteerd)
Nou hier zijn je antwoorden.
ciao,
Beloved
(sorry voor de spelfouten)
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:44
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 00:00:
Ohja, (limbo's en) friezen mogen ook antwoorden
so here i am...

Nou mijn vraag is dus aan jullie (allochtone jongeren)
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
wij, allochtonen van Nederland, kleden ons ontzettend smaakvol
* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
leefstijl van friezen...hmmmm...heeft friesland überhaupt een eigen leefstijl...
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
nouhou...wij staan altijd op voor oudere mensen, wij geven altijd het teveel aan wisselgeld terug, wij stelen nooit, wij vernielen niks en af en toe geven we zelfs geld aan de kerk
* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
tjah, daar zeg je wat...
* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
nee niet bepaald. ik heb neefjes en nichtjes die niet eens in normaal nederlands een gesprek met je kunnen voeren. en ze volgen hun oerinstinct: als ze honger hebben, merk je dat meteen.
* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?
ik HEB zelfs een relatie met een autochtone nederlander, een amsterdammer. al is dat niet helemaal waar, hij is half frans en half nederlands...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:11
Kreeziee85
Avatar van Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Beloved schreef op 22-05-2003 @ 20:49:
HI mensen

Ik moet een verslag maken over allochtonen voor maatschappijleer. En aangezien ik de enige allochtoon in mijn klas ben. Leek het mij wel leuk om als onderzoeksvraag dit te nemen: Wat vinden allochtone jongeren van autochtone jongeren (in Nederland)?

Nou mijn vraag is dus aan jullie (allochtone jongeren)
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?

Ik hoop dat jullie willen meedoen. Op- en aanmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt,
Beloved
Kleding: Ik denk dat dat per persoon verschilt...heeft niet echt
met je achtergrond te maken denk ik.
Leefstijl: Gastvriendelijker
Normen en waarden: Ik denk niet dat er echt verschillen zijn.
want ik vind dat allochtonen zich meer heb-
ben aangepast aan de nederlandse cultuur.
Maar als je der toch een wilt...Wij geven
meer om familie vind ik.
Opvoeding: ?
Intergratie: Ja
Relatie: Ja, die heb ik al. Ik heb een Nederlands/amerikaans
vriendin (Halfbloedje like me)

Nou, ik ben dus half turks half nederlands. Ben dus eigenlijk half allochtoon..half autochtoon. Kijk maar of je der wat aan hebt.

Veel succes nog!!

Groetjes,

Kreeziee
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:12
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik mag helemaal niet antwoorden op deze topic.
Hoewel... mag het ook als je driekwart-Fries bent?
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:13
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Het is trouwens waarden en normen
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:13
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:12:
Ik mag helemaal niet antwoorden op deze topic.
Hoewel... mag het ook als je driekwart-Fries bent?
Of als je familie een paar eeuwen geleden met de Hugenoten is meegetrokken naar Nederland?
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:20
Kreeziee85
Avatar van Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:13:
Of als je familie een paar eeuwen geleden met de Hugenoten is meegetrokken naar Nederland?
Vind jij dat jij als allochtoon wordt gezien? Dan wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2003, 15:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:13:
Of als je familie een paar eeuwen geleden met de Hugenoten is meegetrokken naar Nederland?

Als we zo beginnen is bijna iedereen wel allochtoon
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:29
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 24-05-2003 @ 16:20:
Vind jij dat jij als allochtoon wordt gezien? Dan wel.
Ik voel me meer een rasautochtoon, maar goed.
Citaat:
Atje85 schreef op 24-05-2003 @ 16:28:
Als we zo beginnen is bijna iedereen wel allochtoon
Ja nou. Ik voel me gediscrimineerd.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:47
Kreeziee85
Avatar van Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:29:
Ik voel me meer een rasautochtoon, maar goed.
Ja nou. Ik voel me gediscrimineerd.
aaaaaaaaaaaaaaaah....kus?

*Mwaaaaaaaaahhh*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:57
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 24-05-2003 @ 16:47:
aaaaaaaaaaaaaaaah....kus?

*Mwaaaaaaaaahhh*
Normaliter ga ik hier niet op in, maar evengoed: dank je.

*heeft spontaan geen zin meer in het beantwoorden van deze topic*
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:04
Kreeziee85
Avatar van Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:57:
Normaliter ga ik hier niet op in, maar evengoed: dank je.

*heeft spontaan geen zin meer in het beantwoorden van deze topic*
aaah...als jij vind dat jij het mag beantwoorden...dan doe je dat toch?? wie houdt er je tegen??

Kom op..k ben eigenlijk benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:12
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 24-05-2003 @ 17:04:
aaah...als jij vind dat jij het mag beantwoorden...dan doe je dat toch?? wie houdt er je tegen??

Kom op..k ben eigenlijk benieuwd...
Ja, maar ik heb er dus echt geen zin meer in.
Bovendien is m'n vriendin online gekomen
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:45
Kreeziee85
Avatar van Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
*kijkt teleurgesteld*....
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef op 24-05-2003 @ 16:12:
Ik mag helemaal niet antwoorden op deze topic.
Hoewel... mag het ook als je driekwart-Fries bent?
Nee. Alleen rasfriezen zoals ik *muhahaha*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 24-05-2003 @ 17:04:

Kom op..k ben eigenlijk benieuwd...
me2
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:00
Verwijderd
Ok. Als raslimbo ga ik ook maar antwoorden:

Nou mijn vraag is dus aan jullie (allochtone jongeren)
Wat vinden jullie van autochtone jongeren op het gebied van:
* kleding bijv: Uit onderzoek is gebleken dat allochtone jongeren zich beter kleden dat autochtone jongeren. Wat vinden jullie hiervan? Is het waar (volgens jou)?
Ja zeker, wij allochtonen kleden ons g-e-w-e-l-d-i-g. Daar kunnen de autochtonen nog een voorbeeld aan nemen
* leefstijl bijv: Welke leefstijlen zouden autochtone van jullie kunnen overnemen?
Onze zachte G is zoooo mooi
* normen en waarden bijv: Wat zijn de verschillen in normen en waarden tussen die van jou en autochtonen?
Wij hébben normen en waarden
* opvoeding bijv: Wat is zijn de verschillen tussen jouw opvoeding en die van autochtone jongeren?
Geen
* intergratie bijv: zijn mensen uit jouw familie 'genoeg' geïntergreerd. Zo nee wat kunnen ze er aan doen?
Zeker, behalve dan het feit dat wij in ons eigen limburg wonen en een eigen dialect hebben...
* relaties bijv: Zou jij ooit een relatie beginnen met een autochtone Nederlander. Zo ja of nee waarom wel/ niet?
Ja, als ik verliefd op een hollander was
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:51
Beloved
Beloved is offline
Zouden ook 'echte' allochtonen willen antwoorden.

ciao,
Beloved
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 23:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Beloved schreef op 27-05-2003 @ 21:51:
Zouden ook 'echte' allochtonen willen antwoorden.

ciao,
Beloved

ja, morgen ok
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:35
Beloved
Beloved is offline
Okee mensen ik weet dat dit topic best oud is.
Maar willen jullie toch nog antwoorden, doe dit alsjeblieft.
ciao,
Beloved
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:39
Verwijderd
ik ben geboren in twente en woon nu in de noord-kop ben ik nu een allochtoon
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken enquete voor allochtonen
bibi1212
0 07-03-2015 17:24
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie allochtonen, profielwerkstuk
Steffiexx
3 18-02-2010 21:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
De Kantine Allochtoon of niet?
Verwijderd
56 14-12-2005 14:14
Levensbeschouwing & Filosofie hoe denken jullie over cultuurverschillen binnen Nederland?
AAg
55 25-02-2004 13:41
De Kantine Dminor's "maak een opmerking over de forummer boven je" II
AlopiA
499 29-05-2003 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.