Oud 08-01-2004, 00:39
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ok, het is intussen een gigantisch verhaal, waarin heel veel dingen zijn gebeurd en het is voor mij echt onmogelijk om die allemaal in mijn verhaaltje op te nemen, maar ik zal proberen de meeste dingen die van belang zijn er in ieder geval op te nemen.

Het gaat erom dat ik twijvel of ik er goed aan doe om weer een nieuwe relatie op te bouwen met mijn ex. Het probleem is dat ik nog steeds heel veel van haar hou en verliefd op 'r ben, dus ik niet meer helder kan inschatten wat er nou allemaal gebeurd, wat ze meent enz.

Ik zal bij het begin proberen te beginnen.... Ik noem mijn ex even in het verhaaltje 'vriendin', weet dat het fout is, maar ik ben het gewoon gewend, ook omdat we nog zo close zijn en het typt een heel stuk makkelijker:


Voordat ik mijn ex leerde kennen, zag ik haar al regelmatig. Ze woont een paar huizen verderop en ze was wel regelmatig met haar zusje buiten aan het spelen op de oprit ofzo. En steeds als ik naar haar keek, voelde ik wat speciaals. Ik wist verder niet wie ze was, maar gewoon zoals ze deed en keek enzo.

Een tijdje later begon ik een beetje met haar in contact te raken (Via via). Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik haar recht in de ogen keek, het gevoel daarbij was echt zo duidelijk: ik was verliefd, tot over mijn oren. Toen een tijdje later, op een donderdag meppeldag, was zij met vriendinnen bij mijn groepje. Ze had mijn trui afgepakt en daarmee weggerend in de hoop dat ik achter haar aan kwam (heeft ze me destijds verteld ). Diezelfde avond hebben wij gezoent, maar fantastisch was het niet te noemen, want er was het nodige bier geschonken. Met niet fantastisch bedoel ik het zoenen enzo, maar het gevoel was machtig! Vanaf dat moment hadden we nog nix, maar hadden wel steeds meer contact. Een paar maanden later, was ik weer met haar. Intussen hadden wij veel gepraat en het klikte bijzonder goed. Zij was intussen ook heel erg verliefd op mij geworden en opeens was het moment dat we weer zoenden. Het voelde echt hemels! Was op dat moment zo gelukkig! Het was nog niet eens duidelijk of we serieus wat hadden, maar ik wist dat ik 'r alles aan zou doen! En een tijdje later had ik dan ook werkelijk met haar! Een minder puntje was, dat ik te horen kreeg (we hadden toen inmiddels al een paar maanden) dat ze in die tussentijd tussen het zoenen, iets van 7 andere jongens had gehad. Maar ok, dat was toen.... we waren nu echt heel gelukkig!

Vooral de eerste tijd van onze relatie was super! Maar helaas kwamen er ook steeds meer probleempjes. Ze at slecht en was heel snel duizelig en moe, verder kon ze niet tegen alcohol en nog meer van dat soort kwaaltjes. Voor mij was de link snel gelegd, bloedarmoede leek me heel aannemelijk. Vanaf dat moment begonnen volgens mij de eerste ruzietjes. Ik wou dat ze meer ging eten of ijzertabletten nam (haar gewicht was ook net iets boven de 55 kg, wat ligt is voor haar). Langzamerhand kwamen er steeds meer dingetjes.. Op vakantie was voor mij ook even schrikken. Ik was toen dag en nacht bij haar en kwam erachter dat zij een grote hekel aan zichzelf had! Verder, wat ik al wist, is ze heel onzeker. Dat is voor groot belang geweest voor het verloop van onze relatie tot nu toe denk ik. Ze had woedeaanvallen in bed, ze wou 'rzelf niet zijn en ze had een hekel aan haar zelf. Ik heb 1x een kwartier boven op haar gelegen om haar rustig te krijgen; ze kon niet meer stoppen met schoppen.

Sinds die tijd hebben we veel gepraat. Ze heeft echt dingen diep uit haar hart verteld zoals dat hoort. Ze vertelde dat ze vaak met jongens zoende om haarzelf zekerder te voelen.

Ruzies kwamen er steeds meer, maar we kregen wel door dat we niet met zoveel ruzies door konden blijven gaan, dus we begonnen ruzies uit te praten.. Plannetjes te bedenken minder ruzie te krijgen.. Maar het werd steeds moeilijker. Na 9 maanden, was de mooiste tijd achter de rug. Ieder klein accefietje zag ze bijna als een ruzie en 'ze werd er gek van'. Als ik maar een beetje commentaar op haar had, was het meteen van "Ja, ik doe volgens jou alles verkeerd! ik weet het!".....dat was nooit mijn bedoeling, zo wou ik het helemaal niet. Ik wou het tegen haar zeggen, zodat we volgende keer anders konden doen. En ik wou ook graag dat zij zou zeggen wanneer het fout ging.

Uiteindelijk is het na 11,5 maand uitgegaan, met als hoofdrede de regelmatige 'ruzies'. Ik zag haar met een andere jongen klooien, liet het een tijdje gaan en heb er toen wat van gezegd. Toen werd ze heel boos, en ik mocht oprotten, ze wou niet met me mee en ze maakte het uit.


Nadat het uit was zag ik een heleboel dingen heel anders. Ik zag beter wat ikzelf fout deed, maar ook wat er gewoon in de relatie van 2 kanten niet goed was.

Ik had het wel gemerkt, maar nooit geweten dat het zo belangrijk zou zijn in de relatie: ik moest haar vaak dingen 2 keer vragen, en ze vertelde niet altijd meteen de waarheid. Niet alleen tegen mij, maar ook tegen haar ouders bijv. Het vertrouwen was dus slecht.

Nu maak ik even een sprongetje, want ik moet ook zo naar bed helaas:

Nu, 2 maanden nadat het uit is, zit ik weer diep in de put. Ze zegt dat ze me terug wil, maar nog niet nu omdat ze nog te jong is voor een serieuse relatie, op zich een goed punt maar voor mij wel heel lastig (ze is inmiddels sinds 2 jan 18 jaar).

Alsmaar blijft ze zeggen dat ze van me houdt, dat ze me terugwil e.d. Ze huilt als ze merkt dat ik mijn eigen weg wil gaan en is nog altijd heel jaloers. Zo zijn 'r een heleboel dingen die het wel duidelijk maken dat ze echt van me houdt en echt om me geeft. Maar ik weet niet meer of dat door mij is, of omdat ze denkt dat ze verder geen goede vriendinnen heeft.

met de kerst, is er iets gebeurd waar ik echt heel erg mee zit.. daardoor is ook mijn grootste twijvel ontstaan. Nadat het uitging, heeft ze mij haar woord gegeven, dat ze met 'één bepaalde jongen' niet zou gaan en dat ze niet verder dan zoenen zou gaan. Dat omdat ze zei dat ze later me weer terug wou. Met kerst is ze dus met die 'éne bepaalde jongen' geweest en is ze gelijk verder gegaan dan zoenen. Dat gaf mij het gevoel dat ze scheit aan mij heeft en me gewoon pijn wil doen. Die 'bepaalde jongen' heeft haar iig wel pijn gedaan. Ik weet niet hoe ik het netjes moet zeggen, maar ze heeft 5 dagen last tussen haar benen van gehad en ze had littekens op 'r rug van zijn nagels. Ze heeft heel hard lopen huilen en heeft het mij nog nooit met eigen woorden durven vertellen. Ze heeft 'r spijt van en zou het nooit weer doen. Dat alles was dus met de kerst. Intussen had die gozer vóór oudjaar haar gesmst of ze verder wou, of dat had ie gewoon in het echt gevraagd. Zij wou dat niet, maar met oud en nieuw heeft ze hem opgebelt, of ie plzz langs wou komen en dat ze hem anders zelf op ging halen. Dat terwijl ik die avond ook langs zou komen. Die gozer is niet gekomen, maar toen ik hierachter kwam, werd ik wel kwaad en ben ik door gaan vragen. Nu blijkt dat ze wel meer met hem heeft doorgeflirt, terwijl ze mij heeft gezegd met tranen in 'r ogen dat ze er zo'n spijt van heeft en dat ze me zo mist en terug wil. (ze heeft later trouwens verteld dat ze daarna met die jongen geflirt had, omdat ze bang is dat er niemand meer van haar houdt en dat hij haar tenminste koel vond... daar is helaas nix van waar want die jongen is echte megaplayer en als zij geen sex wil, gaat ie wel naar de volgende...... heb jaar bij hem in de klas gezeten, naast hem zelfs, dus ken m wel beetje)

Dit is nog lang niet alles wat er gebeurd is, maar al wel veel en mssn wel genoeg om een oordeel te kunnen geven. Ik wil de komende dagen beslissen wat ik ga doen, omdat ik en mijn school enzo er heel erg onder lijden. Ik slaap nauwelijks, kan de dag niet normaal door komen en kan alleen nog maar hieraan denken. En zij zegt maar steeds van, ja ik wou je terug nemen, maar ik weet niet of het goed is. En dat soort dingen, blijven me gek maken en hoop houden. Ze wil me sowieso later terug zegt ze, maar om daarop te w88 zal me egt helemaal tot de bodem brengen.

Nu weet ik dus niet of als ik met haar ga praten en ze het voor zou stellen OM opnieuw te beginnen of ik dat wel moet doen, of dat ik mezelf dan verder in de problemen werk.

Houden van is niet zo'n probleem, dat zit wel goed, maar gebrek aan vertrouwen en aan zelfvertrouwen aan haar kant zijn wel een probleem. In mijn hoofd wil ik niets anders dan haar, maar vrienden zeggen dat ze me aan het lijntje houdt. Meeste van die vrienden weten echter niet hoe ze in elkaar zit en dat ze zo onzeker is.

Wie kan me helpen te kiezen wat ik moet doen :? Ik weet dat ik van haar hou en van niemand anders, maar wil dat zeggen dat de relatie gaat werken?

ps. mailen enzo mag ook..

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 20:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 03:25
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
als ze nog niet eens van zichzelf kan houden, lijkt ze me niet toe aan een relatie. Ik zou nog niks met haar beginnen, ze kan beter eerst aan zichzelf (zelfvertrouwen e.d) werken. Hoe oud is ze trouwens? Ze kom heel jong over als ik dat zo lees, maar kan ook aan mij liggen
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 09:22
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Ik denk dat je in eerste instantie beter voor jezelf kunt kiezen, als je geen duidelijke grens trekt blijft ze je pijn doen omdat jij in feite wel veel pikt.
Misschien ga je je er wel schuldig over voelen, maar als je heel eerlijk bent weet je zelf ook wel dat je niet ten koste van alles een relatie kunt doorzetten. Bovendien zal ze moeten inzien dat ze zelf aan haar problemen moet gaan werken en gezien haar huidige 'methode' neemt ze er nogal een loopje mee en werkt ze zichzelf alleen nog maar meer in de nesten.
Maak haar duidelijk dat ze hulp moet zoeken en trek je handen hiervanaf, desnoods kun je weer iets proberen als ze echt met hulp bezig is.
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 09:23
Verwijderd
Tja, ik ken haar natuurlijk niet, maar als ik je bericht lees lijkt dit me niet echt een goede basis om een relatie op te bouwen.
Ze is duidelijk niet helemaal eerlijk tegenover je (wat betreft die andere jongen), en het feit dat ze de behoefte heeft om met anderen te zoenen en sex te hebben terwijl ze zegt dat ze je terug wil staat mij ook niet zo aan.

Ik weet dat je er anders tegenaan kijkt als je verliefd bent, maar ik weet zeker dat als je bij jezelf te rade gaat en je er echt goed over nadenkt, je zelf ook wel weet dat dit niet goed is.
Praat eens met haar. Echt praten. Confroteer haar met haar gedrag, zeg wat jij denkt en hoe je twijfelt. Als jij niet weet wat je moet doen, zou ik zeker geen relatie beginnen. Wanneer zij je ook geen echte helderheid kan bieden, probeer haar dan te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:45
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Citaat:
Sangria
als ze nog niet eens van zichzelf kan houden, lijkt ze me niet toe aan een relatie. Ik zou nog niks met haar beginnen, ze kan beter eerst aan zichzelf (zelfvertrouwen e.d) werken. Hoe oud is ze trouwens? Ze kom heel jong over als ik dat zo lees, maar kan ook aan mij liggen
Zelfvertrouwen is bij haar al heel lang een probleem. Ze wil het wel oplossen, maar doet dat niet echt op de goede manier naar mijn mening (jongens zoenen = zelfvertrouwen krijgen ??). En ze is 18 (sinds 2 januari)

Citaat:
Nona star
Ik denk dat je in eerste instantie beter voor jezelf kunt kiezen, als je geen duidelijke grens trekt blijft ze je pijn doen omdat jij in feite wel veel pikt.
Misschien ga je je er wel schuldig over voelen, maar als je heel eerlijk bent weet je zelf ook wel dat je niet ten koste van alles een relatie kunt doorzetten. Bovendien zal ze moeten inzien dat ze zelf aan haar problemen moet gaan werken en gezien haar huidige 'methode' neemt ze er nogal een loopje mee en werkt ze zichzelf alleen nog maar meer in de nesten.
Maak haar duidelijk dat ze hulp moet zoeken en trek je handen hiervanaf, desnoods kun je weer iets proberen als ze echt met hulp bezig is.
Maar het is zo moeilijk om die grens te trekken. Als ik zie dat ze ergens de fout in gaat of dat het weer slechter met haar gaat, wil ik haar heel graag helpen. En na een week haar niet gezien of gesproken te hebben, ga ik haar echt wel missen.

En dat ze hulp moet zoeken, ja inderdaad heb je helemaal gelijk in. Maar zij wil dat niet.... Ik kan moeilijk zeggen, je moet écht heen, anders wordt het alleen maar erger. Helemaal niet meer nu ik 'r vriendje niet meer ben. Ohw, en ik mag natuurlijk van haar ook nix tegen haar ouders zeggen

Citaat:
lareno
Tja, ik ken haar natuurlijk niet, maar als ik je bericht lees lijkt dit me niet echt een goede basis om een relatie op te bouwen.
Ze is duidelijk niet helemaal eerlijk tegenover je (wat betreft die andere jongen), en het feit dat ze de behoefte heeft om met anderen te zoenen en sex te hebben terwijl ze zegt dat ze je terug wil staat mij ook niet zo aan.

Ik weet dat je er anders tegenaan kijkt als je verliefd bent, maar ik weet zeker dat als je bij jezelf te rade gaat en je er echt goed over nadenkt, je zelf ook wel weet dat dit niet goed is.
Praat eens met haar. Echt praten. Confroteer haar met haar gedrag, zeg wat jij denkt en hoe je twijfelt. Als jij niet weet wat je moet doen, zou ik zeker geen relatie beginnen. Wanneer zij je ook geen echte helderheid kan bieden, probeer haar dan te vergeten.
Dat niet kunnen vertrouwen/niet eerlijk zijn is voor mij inderdaad ook heel groot struikelblok. Maar het is niet alleen tegenover mij.. ook tegenover vriendinnen of 'r ouders. Erg moeilijk, maar ze probeert wel minder te liegen.. het lukt 'r alleen niet altijd. Soms is het gewoon dat ze het gewent is ofzo, maar soms is het ook dat ze glashard tegen me zit te liegen (zoals met die gozer). Dat laatste vind ik wel heel erg, dat eerste niet want ik snap wel dat als ze dat zolang wél gedaan heeft ze niet in 1x over kan schakelen.

Ik ga zometeen over een uurtje met haar praten. Maar praten gaat niet altijd even goed. Ontwijken van belangrijke vragen en snel boos worden zijn beetje lastige dingen als je wilt praten. En dan gaat ze ook nog 's doen alsof ieder dingetje wat ik zeg, iets is wat zij fout doet. Maar goed, ik ga het wel gewoon proberen. Heb er beetje over nagedacht en bedacht dat ik heel vaak zeg, IK VIND DAT ...... Misschien dat ik dan maar 's beter eerst haar mening kan vragen, voordat ik 'r zelf wat over zeg!

Ik laat wel horen of er nog wat nuttigs uit het gesprek gekomen is!

//edit;
In ieder geval al heel erg bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:53
Verwijderd
Hmm.. ze maakt zichzelf op die manier kapot en trekt jou daarin mee. Tuurlijk is houden van belangrijk, maar zekerheid en vertrouwen ook. Dat zeg je zelf ook al.

Waarom wil ze je later terug? Ze wil iig nog met andere jongens kunnen klooien. Wat dat precies zegt weet ik niet. Ik kan vanalles bedenken. Ze wil jou iig niet totaal kwijt, ik vraag me af wat ze zou doen als je ineens geen contact meer met haar zou zoeken/willen. Nu weet ze dat ze jou toch ieder moment nog terug kan krijgen en dat geeft haar niet het idee van "straks raak ik een ontzettend lieve jongen kwijt door dat gedoe met die eikels".

Ze zegt dat ze je later terug wil en ze heeft door dat jij daar op wacht. Je spreekt nog steeds met haar af, je bent er nog steeds. Op die manier heeft ze niet het gevoel dat ze moet kiezen, ze kan het allebei hebben.

Dit zegt niet dat ze niets voor je voelt, maar dat die gevoelens er niet voor zorgen dat ze voor jou kiest en van die jongens afblijft, omdat je toch niet weggaat.

Ik zou eens proberen om wat minder contact te zoeken. Het is beter voor je, je krijgt meer rust. En je kunt dan zien wat er gebeurt. Misschien laat ze niet echt iets van haar horen, te druk bezig met andere jongens. Maar misschien wordt ze ook wel ineens heel bang dat ze je kwijtraakt en komt ze wel achter je aan.
Citaat:
Ze huilt als ze merkt dat ik mijn eigen weg wil gaan en is nog altijd heel jaloers.
Zie je, ze wil helemaal niet dat je weggaat, en zodra ze merkt dat je haar toch trouw blijft en beschikbaar blijft voor later, gaat ze weer door. Want dan is er niets meer aan de hand, ze raakt je niet kwijt.

Dus: blijf niet beschikbaar voor later. Ze kan het niet allebei hebben, zo werkt het gewoon niet. Ze moet echt een keuze maken en zo lang jij er toch wel bent maakt ze die keuze natuurlijk niet.

Ook kan het natuurlijk dat ze sowieso niet verlaten wil worden, door wie dan ook. Dat het haar beangstigt als je uit haar leven verdwijnt, maar dat het niet echt om jou is, niet echt uit liefde.
Maar dat weet ik allemaal niet.

Sterkte iig, blijf niet beschikbaar, neem wat meer afstand, zodat ze die keuze moet gaan maken. Huilen, jaloers zijn en zeggen dat ze je later wil betekent dat ze het allebei wil. Zo gaat het natuurlijk niet, je kunt iemand niet "reserveren" voor later.

Ze bedoelt het vast niet slecht allemaal, maar jij hebt ook gevoel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:04
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
r0bert schreef op 08-01-2004 @ 00:39:
Houden van is niet zo'n probleem, dat zit wel goed, maar gebrek aan vertrouwen en aan zelfvertrouwen aan haar kant zijn wel een probleem. In mijn hoofd wil ik niets anders dan haar, maar vrienden zeggen dat ze me aan het lijntje houdt. Meeste van die vrienden weten echter niet hoe ze in elkaar zit en dat ze zo onzeker is.

Wie kan me helpen te kiezen wat ik moet doen :?

ps. mailen enzo mag ook..
Om als een soort van backup te dienen, vind ik eerlijk gezegd nogal lullig van haar kant af...dus ik zou persoonlijk stellen, dat je nu wil weten waar je aan toe bent en als ze dat niet weet, dat je dan je eigen pad moet inslaan en haar laten voor wat het is...
Je kan toch niet maandenlang achter haar aan blijven 'lopen', omdat zij er nog niet over uit is?
Aan de andere kant geven die gevoelens natuurlijk wel aan hoe diepgeworteld ze bij jou zijn...maar om afhankelijk te moeten zijn van iemand die niet weet wat ze wil en waar vertrouwen niet op de eerste plaats staat, sja dat zou ik eerlijk gezegd niet kunnen...dat zou een kwelling worden waar ik zelf kapot aan zou gaan...en daar zou ik mezelf voor proberen te behoeden.
Als zij ondertussen met andere jongens gaat, wordt die kwelling alleen nog maar groter ook...
Wat je moet laten merken is dat zij niet mag verwachten van jou dat je je zo opoffert terwijl van haar kant daar weinig van te merken is...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:04
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik zou haar laten vallen

Citaat:

Met kerst is ze dus met die 'éne bepaalde jongen' geweest en is ze gelijk verder gegaan dan zoenen. Dat gaf mij het gevoel dat ze scheit aan mij heeft en me gewoon pijn wil doen. Die 'bepaalde jongen' heeft haar iig wel pijn gedaan.
Zoals je zelf al zei is ze onzeker en daarom wil ze graag zoenen met anderen. Voor de rest lijkt het of ze erop kicked om jou kut te laten voelen omdat ze dan bevestiging krijgt van hoeveel jij van haar houdt en vervolgens voelt zij zich ongelukkig omdat zij dit getest heeft. Misschien kicked ze ook een beetje op verdrietig zijn anders denk je er niet aan om weer het bed te delen met zo een psycho. Volgens mij komt het gewoon allemaal voort uit onzekerheid.

Deze relatie zit vol met routine (steeds terugkerende problemen) en er is geen enkele aanwijzing dat ze het niet weer zal doen. Ik zou echt haar los laten, want zij weet duidelijk niet wat ze wil en ze zit duidelijk in de knoop. Jij hebt haar geprobeerd te helpen en je hebt eigenlijk alleen maar nog meer stront op je af gekregen doordat ze jouw vertrouwen en liefde gewoon totaal afgebroken heeft. Jij probeerde haar te helpen, zij deed niet mee tja jammer. Hoe kut zij zich ook voelt, het is echt haar schuld.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:09
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik herken een heel groot deel uit dit verhaal. Ook dat onzekere gedoe...Dat had ik ook bij mijn vriendje, en dat is ook de reden geweest waardoor het uit is gegaan. We hadden ook steeds ruzie enz....

En zo gauw als ik weer iemand op het oog heb, dan wil hij niet dat ik (tenminste zo lijkt het) daarmee iets krijg...Maar zo gauw als ik vrijgezel ben is er niets aan de hand. En dan hoor je niets van hem. Echt heel raar, ik heb de keuze gemaakt om met mijn eigen leven door te gaan, zonder hem.
Misschien moet jij dat ook doen...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:29
elledc
elledc is offline
Ik vind het alleszins mooi van jou dat je haar wil helpen haar onzekerheid weg te nemen maar verder misschien een beetje naief. Je bent verliefd en dat maakt je blind voor de realiteit. Een meisje die onzelfzeker is en die haar troost vindt bij andere jongens (door te kussen, 7 jongens zei je?), is moeilijk om een relatie mee op te bouwen. Ik vind dat het nu aan haar is om haar best te doen tegenover jou, zij moet de stap ondernemen naar jou toe en je vertrouwen in haar moet zij proberen terugwinnen als jullie echt opnieuw iets willen beginnen. Zoals verdraagzaam zijn en niet meteen denken dat het tegen haar is gekeerd, gewoon geloven dat iemand haar echt liefheeft.
Belangrijk is denk ik om met haar te praten en te vragen hoe het komt dat ze zo weing zelfzeker is en moeilijk heeft met zichzelf, praten helpt veel. Ik ben ook nogal onzelfzeker maar door erover te praten met mijn vriend verandert er veel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:21
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ok, allereerst.. ik zou nu met haar zitten te praten eigenlijk, maar dat is iets anders gelopen.

Ik had haar opgehaald uit school, en dan zouden we daarna even een leuke broek voor mij gaan halen in de stad en vervolgens naar huis en dan praten. Dat hadden we al paar dagen geleden afgesproken. Nu zei ze net echter dat ik maar moest kiezen, of praten of broek kopen, want ze had niet zoveel tijd meer als ze had gezegd... ze moest huiswerk voor volgende week maken (???). Dus ik koos natuurlijk voor het praten, maar nu wou ze dat letterlijk midden in de stad doen! Nou daar had ik dus geen zin in, dus heb gezegd dat ik rustig thuis wou praten, normaal op een stoel lekker warm etc. Reactie was dat ze zij "nu heb ik het voor het zeggen, ik wil niet naar huis! Niet naar jouw huis en niet naar mijn huis".. Wou ik wel, maar uiteindelijk zei ze "We kunnen ook gewoon HIER praten!"... dus ik zei maar ok, beter als nix ja. Dus zet mijn fiets weg, maar zij loopt gewoon door. Ben 1x achter haar aan gegaan, daarna zelfde verhaal. Vervolgens kwartiertje staan wachten of ze terug kwam, maar niet dus. Inmiddels ben ik naar huis gefietst, maar ben ook naar haar huis gefeest en zij is nog niet thuis, geen idee waar ze is.
Oftewel, praten was echt nix.

Citaat:
Alice Silverstonde:
..
Waarom wil ze je later terug?
..
Ze zegt dat ze nog 'van haar jeugd wil genieten' en nu nog niet gebonden wil zijn. Ze zegt ook wel 's van, kunnen we niet gewoon samen lol hebben? Ik regel meisje voor jou, jij een jongen voor mij etc.. Heb ik op zich niet eens zo'n probleem mee, maar dat wil ik alleen als ik wat met haar heb en zeker weet dat ze bij me terug komt.

Citaat:
..
ik vraag me af wat ze zou doen als je ineens geen contact meer met haar zou zoeken/willen. Nu weet ze dat ze jou toch ieder moment nog terug kan krijgen en dat geeft haar niet het idee van "straks raak ik een ontzettend lieve jongen kwijt door dat gedoe met die eikels".

Ze zegt dat ze je later terug wil en ze heeft door dat jij daar op wacht. Je spreekt nog steeds met haar af, je bent er nog steeds. Op die manier heeft ze niet het gevoel dat ze moet kiezen, ze kan het allebei hebben.
..
ik denk dat ik dat ga proberen. Gewoon geen contact zoeken, laat haar maar contact zoeken en moeite doen. Zijn de rollen een keer omgedraaid. En ik heb gemerkt dat ze dan ineens weer heel aardig gaat doen...

Citaat:
Sithan
Wat je moet laten merken is dat zij niet mag verwachten van jou dat je je zo opoffert terwijl van haar kant daar weinig van te merken is...
Ja, inderdaad, haalde ik ook beetje uit de reply hierboven! Thnx

Citaat:
DiGiTracker
Volgens mij komt het gewoon allemaal voort uit onzekerheid.
Jup, een heleboel van de irritaties en ruzies, ja zeker weten, maar wat doen je 'raan?

Citaat:
..
want zij weet duidelijk niet wat ze wil en ze zit duidelijk in de knoop
...
Ze zit inderdaad in de knoop.. Maar dan kan ik haar toch JUIST niet laten vallen?

Citaat:
TranceGirl:
En zo gauw als ik weer iemand op het oog heb, dan wil hij niet dat ik (tenminste zo lijkt het) daarmee iets krijg...Maar zo gauw als ik vrijgezel ben is er niets aan de hand. En dan hoor je niets van hem. Echt heel raar, ik heb de keuze gemaakt om met mijn eigen leven door te gaan, zonder hem.
Misschien moet jij dat ook doen...
Die keuze maken kan ik nog niet, maar dat van als je met een ander gaat die jaloezie.. herken ik egt per direct! Zonet in de stad ging ze mij vertellen dat ze vanavond wat belangrijks te doen had, maar ze wou niet vertellen wat. Dan is het wel duidelijk waarom ze dat zegt en heb ik ook gevraagd of ze het gewoon deed om mij jaloers te maken. Het antwoord was uiteindelijk dat dat idd zo was.. heel irri

Citaat:
utopia5:
Ik vind dat het nu aan haar is om haar best te doen tegenover jou, zij moet de stap ondernemen naar jou toe en je vertrouwen in haar moet zij proberen terugwinnen als jullie echt opnieuw iets willen beginnen. Zoals verdraagzaam zijn en niet meteen denken dat het tegen haar is gekeerd, gewoon geloven dat iemand haar echt liefheeft.
Ze smste me 3 dagen geleden het volgende:
"Hey! Er gaat veel fout in mijn leven! En ik doe heel veel verkeerd! Maar het voelt voelt goed dat er toch nog iemand van mij houdt! Dankje daarvoor. Hele dikke kus ***.."

Vertrouwen terugwinnen wil ik heel graag, zou een heleboel beter maken. Maar hoe ik dat moet doen is zo moeilijk, lijkt me gewoon niet te lukken.

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
r0bert schreef op 08-01-2004 @ 13:21:

ik denk dat ik dat ga proberen. Gewoon geen contact zoeken,
ik denk dat wel verstandig is gezien de gebeurtenis van vandaag...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:58
boer
Avatar van boer
boer is offline
Niet lullig bedoelt ofzo hor, maar zij heeft een psychiator nodig. Gewoon voor haar zelfvertrouwen. Jij zal je er denk dan ook wel beter bij voelen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:59
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik kon die keuze ook nog niet meteen maken hoor, maar heb het vandaag toch uiteindelijk gedaan...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:49
Verwijderd
Nnou, ik denk dat de anekdote van vanmiddag wel duidelijk is. Ze houdt je aan het lijntje, liegt tegen je, en jij loopt er met open ogen in. Ik begrijp dat het moeilijk voor je is. Maar als ze echt zou willen, was ze allang bij je terug geweest. Denk na, is deze ellende het allemaal wel waard?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:48
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ookal is mijn situatie heel anders, ik herken je gevoel wel. Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik alleen maar aan mijn vriend denk, ik wil hem zo graag helpen met een aantal dingen die niet goed gaan.(doet er nu niet toe wat) Maar ondertussen doet hij er zelf niets aan, of in ieder geval, merk ik er niks van en dat is zo moeilijk, het doet me heel veel pijn. Ik weet dat ik een grens moet trekken en hem voor de keuze moet stellen, of er gaat iets veranderen of het is over tussen ons, ik kan het zo niet langer.
Volgens mij is bij jou die grens allang bereikt. Jij gaat eraan kapot, bent alleen maar met haar bezig, terwijl jij jij bent, jij leeft jou leven en niet dat van haar. Hoe moeilijk het ook is, verbreek het contact voor een tijdje, tot je weer een beetje tot jezelf gekomen bent. Je kunt toch niet ergens op blijven wachten waarvan je niet weet wanneer het weer terug komt, en of het wel terug komt? (En al helemaal niet als zij met allerlei andere jongens loopt te rotzooien, ongeacht wat haar reden daarvoor is.)
iig, heel veel succes
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:55
elledc
elledc is offline
Citaat:
vizz schreef op 08-01-2004 @ 16:48:
Hoe moeilijk het ook is, verbreek het contact voor een tijdje, tot je weer een beetje tot jezelf gekomen bent. Je kunt toch niet ergens op blijven wachten waarvan je niet weet wanneer het weer terug komt, en of het wel terug komt?
Kort en bondig mooi geconcludeerd, ik zou proberen net hetzelfde te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoals al veel mensen het hebben gezegd: verbreek het contact. Zij moet éérst leren van zichzelf te houden, anders kan ze nooit helemaal voor jou gaan. Het lijkt mij een noodzaak dat ze in therapie gaat ofzo want het is echt niet gezond zo gecompliceerd als zij is.
Maar je moet nu echt even aan jezelf denken. Ik kan me voorstellen dat je het er heel erg moeilijk mee hebt en dat je dr niet in de steek wilt laten. Maar zij zal denk ik niet veranderen zolang jij blijft toegeven. Zij moet erachter komen wat er aan de hand is en hoe ze dat kan verbeteren en dat helemaal zelf.

Dus denk aan jezelf en neem afstand van dr.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2004, 18:15
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik heb haar vanmiddag gebelt. Heb met haar geprobeerd te praten over vanmiddag, maar dat liep alleen maar op ruzie uit. Vanmiddag wou ik dus na het gesprek mijn keuze gaan maken wat ik ging doen, maar omdat dat gesprek er niet kwam wist ik het nog niet. Heb geprobeerd te regelen dat we een andere keer praten, maar ze heeft geen tijd. Alleen morgen na 2 uur even, voor de rest van de week niet. Lijkt me op zich heel sterk, maar dat doet er even niet toe. Heb gezegd dat ik vanmiddag een keuze wou maken, en dat ik die inmiddels gemaakt heb. Ik kan in de huidige situatie geen normale relatie met haar hebben, vooral vertrouwen en praten zijn moeilijk punt. Toen ik het had verteld en toegelicht, was de enige reactie die ik er bij haar uit kreeg.

"Ok, lijkt me duidelijk" of "Nou, dat is dan duidelijk ja.. jij hebt het al gezegd"...

Nu maar kijken wat er gebeurt en intussen mijn eigen leven weer oppaken.. kijken of dat bevalt
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:34
eriktush
eriktush is offline
dit lijkt om een of andere wel veel op de film "ik ook van jouw" vraag me niet waarom maar ik denk omdat ze zo'n negatief zelfbeeld heeft en ze vrij raar met relaties om gaat ook blijft ze steeds op jouw teug komen. als ik in die situatie zat met haar en er veel dingen onder lijden ondere het gedrag van haar(zo ver ik kan oordelen als ik jouw post zo lees) zou ik niet met haar verder gaan en haar als goede vriendin houden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:38
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Je verneukt je eigen leven, door met zo'n labiel persoon om te gaan. Laat haar los en ga met anderne uit. Ze lijkt manisch te liegen, en ook tegen jou.

Je moet het zelf weten, maar ik zou het wel weten. Een vriendin die zichzelf haat is HEEL ERG FRUSTREREND (ervaring). En als ze daarnaast ook nog gewoon liegt (dat met die kerst is gewoon DE druppel. Ze koos er zelf voor om met die jongen te gaan en dan ook nog met nieuwjaar)...

dat je uberhaupt twijfelt....dat is zielig voor jou
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:18
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
De film "ik ook van jou" ken ik helaas niet

En LABIEL is m'n ex zeker niet, vind het ook een heel erg vervelend woord. Dat met kerst de druppel was is inderdaad wel waar....


Ok, nu gaat het me allemaal beetje snel. Ik heb haar gesproken op msn zonet en daar kwam dit nu al uit:
Ze zei dat ze vandaag van plan was om het weer met me te proberen (een relatie aan te gaan dus). Het klinkt heel raar en ongeloofwaardig en ik weet ook niet of het waar is, maar de afgelopen week heeft ze het er wel vaak over gehad en ze heeft eergisteren een gesprek over mij met haar ouders gehad enzo. Ik heb vanmiddag alleen al mijn keuze gemaakt en daarnaast lijkt me het ook niet slim in dit stadium een relatie te beginnen. Dus ik heb haar gezegd dat ik (iig nu) niet wil en dat ze zichzelf eerst op orde moest krijgen. Vervolgens, toen we met de hond gingen wandelen, wou ze me zoenen, maar dat wou ik niet. Toen vroeg ze of het op mijn wang mocht, maar ik zei dat ze me dan een goede reden moest geven. Even later begon ze te huilen en vroeg ze of ik haar alstjeblieft even vast kon houden. Toen begon ze alleen maar meer verdriet te krijgen en heb ik nog een keer gezegd dat ze zichzelf op orde moest zien te krijgen. Ze zegt zelf echter dat ze wel in orde is, maar volgens mij weet ze het van binnen dondersgoed hoe ze ervoor staat.

Al met al, heb ik het nu wel gezegd, maar ik weet niet of ik het juiste heb gedaan. Ik kan nu nog terug, maar ik denk niet dat dat verstandig zou zijn.. ?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 22:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
r0bert schreef op 08-01-2004 @ 20:18:
En LABIEL is m'n ex zeker niet, vind het ook een heel erg vervelend woord.
Dat je het een vervelend woord vindt, das pech (bot gezegd). Een woord heeft nu eenmaal een betekenis en gezien dit stukje:

Citaat:
Ze had woedeaanvallen in bed, ze wou 'rzelf niet zijn en ze had een hekel aan haar zelf. Ik heb 1x een kwartier boven op haar gelegen om haar rustig te krijgen; ze kon niet meer stoppen met schoppen
kun je nou neit bepaald zeggen dat ze zichzelf in controle heeft, dus evenwicht en stabiel is.


Citaat:
Al met al, heb ik het nu wel gezegd, maar ik weet niet of ik het juiste heb gedaan. Ik kan nu nog terug, maar ik denk niet dat dat verstandig zou zijn.. ?
Het kutte in zo'n situatie is, is dat je eigenlijk niet inziet dat je ook jezelf veel pijn aandoet, door het proberen te behouden. Achteraf denk je vaak pas 'oooh het kon inderdaad niet langer'.. (althans dat is mijn ervaring met enigzins vergelijkbare situaties)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:08
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Citaat:
Fade of Light
Dat je het een vervelend woord vindt, das pech (bot gezegd). Een woord heeft nu eenmaal een betekenis en gezien dit stukje:
Het gaat ook niet zozeer om het woord. Wat ze toen deed was inderdaad slecht, en voor mij was het eng. Maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze labiel is. Ik ken haar nu best wel goed, en ook al wil ze dat niet toegeven, ze zit gewoon niet goed in haar vel. Ik weet niet waardoor het komt, of omdat ze niet beter weet, maar als ze dat oplost, denk ik dat er een heleboel problemen zullen verdwijnen! Ze zit op het moment gewoon in de knoop en dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen na de laatste tijd, want dat zit ik zelf ook wel. Dat is ook een reden waarom ik heb gekozen om eigen weg te gaan. Maar ik had er ook voor kunnen kiezen om het samen op proberen te lossen, want we voelen ons allebei hetzelfde. Maar ik denk dat even rust beter is.

Ik wil nog wel even zeggen. Ik wil mijn ex ook helemaal niet afkraken en ik heb zelf ook natuurlijk vast wel dingen fout gedaan (negatieve dingen die in mijn karakter zitten) die niet in het topic staan. Maar ik kan gewoon niet zo goed van mijzelf zien wat ik fout doe, meestal pas naderhand. Maar ze is wel een goed meisje, ben nog steeds trots op 'r.

Citaat:
..
kun je nou niet bepaald zeggen dat ze zichzelf in controle heeft, dus evenwicht en stabiel is.
..
dan hoeft ze toch nog niet labiel te zijn!!?

Citaat:
..
Het kutte in zo'n situatie is, is dat je eigenlijk niet inziet dat je ook jezelf veel pijn aandoet, door het proberen te behouden. Achteraf denk je vaak pas 'oooh het kon inderdaad niet langer'.. (althans dat is mijn ervaring met enigzins vergelijkbare situaties)
Dat ik mezelf pijn doe, heb ik er wel voor over. Maar ik heb ook een limiet met wat ik aan kan, en die is wel ongeveer bereikt, alles stapelt zich op en zal er toch een keer uit moeten komen. En ben steeds banger dat dat voor haar neus gaat gebeuren en dat ze dan nog minder zelfvertrouwen krijgt, en dat is echt niet mijn bedoeling. Ook al gaan we niet meer met elkaar, wil nog steeds het beste voor haar, maar dan maar van afstand.......

Dat achteraf pas iets zien, herken ik wel heel sterk. Weet niet hoe ik het op moet lossen. In ieder geval leren van mij dingen die ik ervoor fout heb gedaan, om ze later goed/beter te doen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:20
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
r0bert schreef op 08-01-2004 @ 23:08:
Maar ik heb ook een limiet met wat ik aan kan, en die is wel ongeveer bereikt.
Nou volgens mij is die allang bereikt. Ik kan het natuurlijk niet voor jou bepalen maar zo mag iemand je gewoon niet bahandelen!
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 14:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
r0bert schreef op 08-01-2004 @ 23:08:
dan hoeft ze toch nog niet labiel te zijn!!?
Jawel, dat is de definitie van labiel

Vandale:
Citaat:
la·biel (bn.)
1 onevenwichtig, wankel <=> stabiel
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:40
alanis
alanis is offline
Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt, maar ook hoe zij zich moet voelen.

ze is onzeker, dat is 1 ding dat duidelijk is, en ze houdt niet van zichzelf. Mijn theorie is, dat als je niet van jezelf kunt houden, je ook niet van een ander kan houden. Ook heb ik het idee dat ze er zelf niet echt aan wil werken. Ze houd je aan het lijntje en dat is niet echt goed voor jou, lijkt mij.

Maar goed, wat te doen voor jou? Ik zou zeggen tegen haar dat ze eerst maar aan zichzelf moet werken, voordat het weer iets kan worden tussen jullie. En nee, dat is niet door met andere jongens te zoenen, en zelfs verder dan dat te gaan.
Probleem is, dat, mochten jullie toch doorgaan met jullie relatie, je haar niet meer vertrouwt. Vergeven gaat altijd wel, maar vergeten niet en ik denk dat deze gebeurtenissen altijd een obstakel zal zijn tussen jullie, en dat het nooit meer echt goed kan worden tussen jullie.
Vertrouwen heeft tijd nodig, maar zo te zien word jullie die tijd niet gegund. Zij is te wisselvallig om lang mee door te gaan, en denk ook goed aan jezelf. Je mag dan nog zoveel van haar houden, zorg er zelf voor dat je zelf wel gelukkig blijft. Neem afstand van haar, vertel haar dat ze op faalangst training of iets dergelijks moet, of iets wat haar meer zelfvertrouwen kan geven. Vertel haar rustig dat het zo niet kan, en dat je ook aan jezelf moet denken en dat niet kan als ze zo labiel blijft.

Samengevat: kies voor jezelf, en mocht zij dat ook doen, dan komt het uiteindelijk echt wel goed tussen jullie.

Verder wens ik jou en je ex nog heel veel succes toe met jullie relatie...
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Persoonlijke problemen binnen relatie(s)
Trance Maniak
36 20-05-2009 09:00
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #30
Thee Muts
499 04-04-2006 22:36
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 16:43
Liefde & Relatie Alles of niets
Verwijderd
33 25-04-2005 00:22
Liefde & Relatie gevoel <--> verstand
Sangria
14 26-03-2004 18:33
Liefde & Relatie Afstand probleem
Purgatori
121 30-04-2003 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.