Oud 04-05-2002, 19:08
lausie
lausie is offline
heeee alle lieve mensen die de tijd nemen om dit door te lezen en misschien ook wel een antwoord kunnen geven!!

nou,ik heb vandaag 8 maanden precies met me vriend,wilco!
maar er is 1 probleem zijn ouderz!!


wilco is van de kerk!en het is een x uitgeweest omdat zijn ouderz dat wilden maar wilco zelf wilde dat absoluut niet!!
waarom wilden ze dat nu?ik ben een meisje die niet van de kerk is en hun willen een meisje van de kerk voor hem!
maar wilco wil dat niet want hij kan niet zonder me dat zei die tegen me egt lief tog?
maar ja het is een x uitgeweest na 7 maanden omdat het hem teveel werd allemaal hij kreeg elke dag gezeik aan zijn hoofd over mij,kijk zijn ouderz willen ni dat wilco met een niet-kerk meisje gaat omdat hij dan later niet meer naar de kerk zou gaan maar is dat is tog belachelijk!!hij mag tog zelf kiezen!!

liefde overwint tog allezz??

maar ja nu hebben wilco en ik weer maar nu heeft hij het niet tegen zijn ouderz verteld!ennuh...dat wil hij ook ni doen ook!

maar ja dalijk hebben we heel lang een jaar ofzo of langer en dan jah moeten zijn ouderz het tog ook weten!want hij gebruikt smoezen om naar me toe te komen en ik mag ni eens bij hem binnen komen!!

hallo als wilco van mij houd kiest hij tog mij of de kerk en zijn ouderz het gaat tog om zijn toekomst??

please help me hiermee!!xxxxxxx en alvast thx lieve mensen!!

xxxxxxxxxxxxxxx laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 01:04
Howlin_Mad
Howlin_Mad is offline
Is erg onaardig om te zeggen, maar zulke ouders zijn redelijk hopeloos... Hopelijk dat een goed onderbouwd gesprek met goeie argumenten hun mening doet veranderen, zeg nou zelf, als Wilco moet kiezen tussen degen van wie hij houdt en waar hij heel gelukkig mee is (jou), of tussen iemand die maar van hun 'club' is maar die hem verder niets doet, dan lijkt het me vrij simpel. En willen die ouders ook niet dat hij gelukkig wordt? (ze zouden the Sound of Music eens moeten kijken, daar geeft ook iemand de kerk op voor happiness .
Maar je zal of een hele goede onderbouwde stelling moeten hebben, of hij zal zich niets van zijn ouders aan moeten trekken totdat ze zien dat het toch niet werkt... maar da's best moeilijk.

Iig heel veel suc6 ermee
Groet,
Howlin Mad
__________________
Hartstikke Maf
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 01:21
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Je kan iemand niet winnen voor een geloof.. Poehee.. En hij kan toch ook gewoon naar de kerk gaan ook al heeft ie een "meisje dat niet van de kerk is" Ik ben ook gelovig, en mijn vriend dus niet.. En mijn ouders vinden dat echt geen probleem Wat voor een geloof heeft hij dan?.. Dat was vroeger misschien zo dat je moest trouwen uit het zelfde geloof, maar dat is nu echt uit de tijd.. poehee
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 13:41
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
"god is liefde" en "heb uw naaste lief". Ze hebben er hun mond vol van, maar als het erop aan komt...

OK, nu een oplossing voor je probleem: ga es mee naar de kerk ofzo, interesseer je erin. Als je relatie langer duurt, zul je er ook mee om moeten leren gaan. Niet dat je meteen 'wel van de kerk' moet worden, maar zie het als voetbal: dan kijk je toch ook naar een training of wedstrijd? Dan ga je toch ook ni zitten morren als het op TV is en je vriendje wil t zien?

Van de andere kant, zeg tegen hem wat je vind en dat hij of jullie es goed met die ouders praten. (beter niet met ze tegelijk, maar alleen de moeder of vader).
Laat iig zien dat jullie gelukkig zijn met elkaar.

Het is een rotprobleem, want die ouders willen het geloof in de ploeg houden en geen zieltjes kwijtraken.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 13:45
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Dat was vroeger misschien zo dat je moest trouwen uit het zelfde geloof, maar dat is nu echt uit de tijd.. poehee
er zijn nogsteeds van die kerken en dorrepies die 40 jaar achterlopen.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 13:55
apart persoontje
apart persoontje is offline
ik denk dat het geen zin heeft om met ze te praten, ja sorry , maar die mensen hebben nou iets in zijn hoofd wat volgens hun normen en waarden is, en dat krijg je er nog niet uit met tering goeie argumenten. Ik ken die mensen natuurlijk niet zelf maar als ik dit zo hoor, vind ik ze vrij bekrompen
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:45
kirsten
kirsten is offline
Je kan het natuurlijk proberen (met ze praten), maar of het zin heeft... Van die religieuze argumenten, daar kun je toch nooit tegenop. Maar dat neemt niet weg dat je er niet mee kan doorgaan. Als zij niet willen dat jullie samen zijn, dan vind ik dat jullie daar geen aandacht aan moeten schenken.Laat jullie niet beinvloeden door hen, want als je een keertje toegeeft, dan denken ze dat ze het altijd kunnen doen (zoals bij een kindje).
En misschien kan je inderdaad een smeegaan naar de kerk (kwestie van je vriends achtergrond te leren kennen), maar ook gelovig worden door hem, dat vind ik wat drastisch. Je kan het natuurlijk doen om hen gunstig te stemmen.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:57
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:


er zijn nogsteeds van die kerken en dorrepies die 40 jaar achterlopen.
Das waar maar hier is ook een middeltje op:
1 maal verhuizen is een goed ideetje.


en bovendien als Wilco er voor kiest bij jouw te wezen dan is het zijn keuze en niet die van z`n ouders. Als zijn ouders een vriendin voor hem gaan uitzoeken lijkt het wel een soort van uithuwelijken en volgens mij doen cristenen dat niet. Eerder moslism in het midden oosten (okee ik kan het fout hebben ben geen religie expert).

Maar toch blijf bij Wilco zou ik zeggen en laat z`n ouders de spreekwoordelijke bout hachelen. Als je met hem hebt hebben z`n ouders het maar te accepteren.


succes en sterkte
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 15:32
lausie
lausie is offline
Hoi lieve mensen bedankt voor het beantwoorden van deze moeilijke situatie!!

ohja wilco is gereformeerd en zijn ouderz zitten hiermee dat ik niet van de kerk ben :

wilco heeft nog 2 zussen die zijn getrouwd met een man die ook niet van de kerk is en nu zijn ze duz getrouwd en nu gaan die zussen ook niet meer naar de kerk ik zou zeggen nou en is tog hun keuze is het ook!tog?maar...die ouderz bekijken het anderz...ze zeggen ja ik heb haar al zoveel jaar opgevoed en nu gaat ze opeens ni naar de kerk meer omdat ze een man heeft die niet vand e kerk is dat denken hun!duz nu willen ze dat wilco wel naar de kerk blijft gaan!!maar hallo het is tog wilco zijn verantwoording!1

ik vind dat hij zelf mag weten wat hij doet!!

maar bedankt voor de tips en k zal ze gebruiken!!

dikke kuzzz Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.