Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2004, 11:41
Ralf
Ralf is offline
Kom eens kijken op deze leuke site: KLIK HIER

Je kan er je eurobiljetten in hun reis door europa volgen.
Dus al je jezelf aanmeld en dan je biljetten ingeeft kan je zien of andere mensen uit andere landen dat biljet ook al hebben ingevoerd.
De site is heel erg in bloei er komen steeds meer biljetten en nieuwe leden en natuurlijk nieuwe hits!
Dus zou je het ook wel eens willen proberen en de site versterken meld je dan snel aan!
Advertentie
Oud 06-07-2004, 11:43
Verwijderd
Die site is volgens mij al eens gepost.
Oud 06-07-2004, 11:45
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...=eurobiljetten
http://forum.scholieren.com/showthre...=eurobiljetten
http://forum.scholieren.com/showthre...=eurobiljetten

edit:
je hebt het zelf al ens eerder gepost, en toen werd het ook gesloten.
Daar leert een mens toch van?
Oud 06-07-2004, 11:47
Ralf
Ralf is offline
Sorry niet de zoekfunctie gebruikt.
Ik heb zelf ook al wel eens iets geplaats
Waarom worden die allemaal verwijdert.
Niemand krijgt er geld voor hoor het is alleen voor de fun.
Hoe meer mensen hoe beter je biljetten kunt volgen!
Oud 06-07-2004, 11:48
Ralf
Ralf is offline
Dus laat dit topic please open.
want er zijn best wel mensen die dit ook wel leuk vinden om zich aan te melden.
Oud 06-07-2004, 12:11
Ralf
Ralf is offline
Hier nog een leuk stukje uit de krant

Geen eurobiljet is veilig voor de tracker

door Edine Wijnands

BREDA - Ans is een EBT'er. Een Eurobilltracker. En dan ook nog eens een heel fanatieke. Dagelijks kruipt ze zo'n twee uur achter de computer om op de onafhankelijke website eurobilltracker tientallen serienummers in te voeren van eurobiljetten.


Ans is in het EBT-wereldje een beroemdheid. Ze staat op de site internationaal als achtste genoteerd. ,,Dat betekent dat wij bij de tien personen horen die de meeste nummers hebben ingevoerd. In totaal? Ehm, nu 26.612.''

Biljetten waarvan Ans hoopt dat ze ergens in de wereld in handen komen van een andere EBT'er. ,,Als die het nummer nog eens invoert, dan weten wij waar het biljet terecht is gekomen. Er is een hit. En daar draait het allemaal om. De hit is de ultieme kick.''

Intikken

Het is jammer dat internationaal nog maar slechts zo'n 25.000 gebruikers van de site zijn, vindt Ans. ,,Samen voerden ze tot nu toe ongeveer 2,3 miljoen nummers in. Als je bedenkt dat er in totaal iets van negen miljard eurobiljetten bestaan, dan snap je dat de kans op een hit nu nog erg klein is.''

De EBT'ers hopen dan ook dat heel wat mensen zich gaan melden op de site. ,,Uiteindelijk is het de bedoeling dat je kunt zien welk traject een eurobiljet aflegt over de wereld. Dat kan alleen als er heel veel deelnemers zijn, die allemaal een enorm aantal serienummers intikken.''

Ans is in elk geval goed bezig. Al bekent ze dat ze het niet allemaal in haar eentje doet. ,,Ik werk samen met vier anderen: met Nora, Janet, Berna en Lian.''

Camping

De vrouwen kennen elkaar allemaal via hun werk bij de Oosterhoutse camping de Katjeskelder. Dat verklaart ook waarom ze zoveel nummers kunnen invoeren. Zo'n beetje alle eurobiljetten die terechtkomen in een kassa van de camping, worden ingetikt op de site. ,,Tja, en dat zijn er toch heel wat op een dag'', lacht Ans.

Een hit. Ans kijkt even dromerig voor zich uit. ,,In november 2003 wees mijn zoon mij voor het eerst op het bestaan van eurobilltracker. Hij had er via via van gehoord. Ik begon met intikken en had binnen twee weken een hit. Eén van mijn tientjes dook op in Werkendam. Niet ver, dat geef ik toe. Maar ik was wel heel erg blij.''

Verslaving

Zo blij dat vanaf dat moment voorgoed een verslaving was geboren. Geen eurobiljet is meer veilig voor Ans. Alles doet ze eraan om zoveel mogelijk serienummers te kunnen invoeren. En daarin gaat ze ver. Heel ver.

Ans vertelt hoe ze met haar laptop langs haar dorpsgenoten trekt om hun eurobiljetten in te voeren. Hoe ze met grote coupures in winkels betaalt om zo een serie vijfjes of tientjes terug te krijgen. Eén van haar vriendinnen pint zelfs geld, voert de nummers in, stort het bedrag weer terug, om zo nog eens nieuwe biljetten te kunnen pinnen.

Ans: ,,Verder ruil ik briefjes, wissel kleine biljetten in winkels om voor grote coupures, breek die weer kapot door elders wat anders te kopen en noem zo maar op.''

Mexico

Overigens vertelt Ans dat er voor een EBT'er nog een uitdaging bestaat. ,,Op de site wordt bijgehouden waar je je nummers intikte. In welke plaats. Dat levert je een puntje op een topografische kaart op.''

Ans lacht: ,,Mijn verste puntje staat in Mexico. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik de euro's uit mijn portemonnee, die in Nederland natuurlijk al op de site waren gezet, in Mexico omgewisseld voor pesos. Vervolgens ben ik met die pesos naar een ander wisselkantoor gegaan om ze daar opnieuw om te wisselen voor euro's. Zo kwam ik aan nieuwe biljetten. Ik moest wel twee keer de omwisselkoers betalen. Maar goed. Het was het waard.''


Ans kreeg waardering voor haar puntje. Via het forum op de site. ,,Daar spreken een heleboel EBT'ers elkaar elke dag.'' EBT'ers die, dat weet Ans best, net als zij een beetje een tic hebben.

Een gekte die nogal besmettelijk is, denkt Ans. En ze vraagt mij om mijn tientje. Ze wijst op de U voor het serienummer, zegt dat het in Frankrijk het levenslicht zag en legt uit hoe ik het in moet voeren. Hoopvol tik ik het nummer in. Ik wacht. Gespannen. Maar heb geen hit. Jammer, geen kick. Ik ben nog niet verslaafd.
Oud 06-07-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ralf schreef op 06-07-2004 @ 12:48 :

want er zijn best wel mensen die dit ook wel leuk vinden om zich aan te melden.
Daar is een open topic dan toch niet voor nodig?

Als je het zelf al vaker gepost hebt en die ook gesloten werden, dan vind ik het nogal dom dat je het toch weer probeerd.

Dat deze ook dicht gaat, lijkt me duidelijk.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.