Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2008, 14:24
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe je 'trait systems' (alsin: 'holistic and analytic trait systems') het beste zou kunnen vertalen?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2008, 15:06
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Trait
1. A distinguishing feature, as of a person's character. See Synonyms at quality.
2. A genetically determined characteristic or condition: a recessive trait.

3a. A stroke with or as if with a pencil.
3b. A slight degree or amount, as of a quality; a touch or trace: a sermon with a trait of humor.

Maakt het er ook niet echt duidelijk op he
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 18:44
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Trait kan (karakter)trek, kenmerk of eigenschap betekenen, dus ik denk dat trait system het beste als eigenschapssysteem vertaald kan worden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 07:08
Verwijderd
Ik had de vertaling ook opgezocht, maar kon daar nog geen goed woord van maken voor achter holistisch en analytisch, maar in 'eigenschappensysteem' (stom, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken ) kan ik me wel vinden, geloof ik. En anders kan ik er tzt altijd nog een woord voor gebruiken dat in het Nederlands misschien beter staat.

Bedankt allebei!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.