Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2014, 10:09
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een bijbaan. Overal word ik echter afgewezen. Nu ben ik erachter gekomen hoe dat komt. Ze zoeken vaak mensen met VMBO of MBO denkniveau. Ik zit echter op het VWO, daarom denk ik dat ik, nadat ze mijn CV lezen, al afgekeurd word, voordat ze ook maar mijn sollicitatiebrief lezen. Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2014, 11:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Op wat voor vacatures reageer je? Vakkenvullers nemen ze ook wel op vwo niveau aan hoor

en weet je zeker dat je sollicitatiebrieven wel netjes en juist zijn opgesteld?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 11:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer het eens op de markt of bij een kleine zelfstandige! Daar zijn ze juist vaak blij met scholieren met wat hoger niveau, die zijn sneller ingewerkt en kunnen ook vaak snel zelfstandiger werken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 11:59
Verwijderd
Op wat voor vacatures reageer je? Vakkenvullers nemen ze ook wel op vwo niveau aan hoor

en weet je zeker dat je sollicitatiebrieven wel netjes en juist zijn opgesteld?

Op vacatures voor winkels. Ja, aan mijn sollicitatiebrief en cv mankeert niets. Ik heb mijn cv door een speciale website laten opstellen en mijn sollicitatiebrief lees ik bij iedere sollicitatie na en pas hem aan waar het nodig is. Ook laat ik hem wel eens nalezen door anderen.

Probeer het eens op de markt of bij een kleine zelfstandige! Daar zijn ze juist vaak blij met scholieren met wat hoger niveau, die zijn sneller ingewerkt en kunnen ook vaak snel zelfstandiger werken.

Bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 18:03
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Zoals gezegd, vakkenvullertjes enzo nemen ze toch wel aan.
Vaak hebben de grotere bedrijven ook eigen vacaturesites. Zo bijvoorbeeld die van Jumbo, maar ook de Zeeman. Je vindt de links naar dit soort vacature pagina's vaak heel makkelijk op de homepage van het bedrijf.
Daarnaast kun je altijd nog een open sollicitatie doen; een beetje het ongevraagd solliciteren. Gewoon een brief of e-mail sturen naar een bedrijf.

Verder; kijk ook eens in de lokale krant. Het lijkt verouderd, maar schijn bedriegt. Heb zelf ooit op die manier een vacature bij een supermarkt gezien en werk nu al bijna 2 jaar bij dat bedrijf.

Succes!
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 18:09
Verwijderd
Als ze trouwens vragen om een "mbo werk- en denkniveau" is je probleem als vwo'er niet zozeer dat je te slim zou zijn (dat je denkniveau te hoog is) maar dat je als middelbare scholier te jong en onervaren bent (je werkniveau is dan te laag)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 23:14
Verwijderd
Het kan ook aan je leeftijd liggen. Onder de 16 nemen de meeste winkels je sws niet aan en boven de 19-20 jaar nemen sommige winkels liever 16 jarigen aan omdat die simpel weg het goedkoopste zijn.
Verder kun je gerust vragen waarom je afgewezen wordt wanneer je gesolliciteerd hebt maar niet aangenomen bent, dan kun je daar wat mee bij je volgende sollicitatie
Met citaat reageren
Oud 26-02-2014, 09:41
Verwijderd
Zoals gezegd, vakkenvullertjes enzo nemen ze toch wel aan.
Vaak hebben de grotere bedrijven ook eigen vacaturesites. Zo bijvoorbeeld die van Jumbo, maar ook de Zeeman. Je vindt de links naar dit soort vacature pagina's vaak heel makkelijk op de homepage van het bedrijf.
Daarnaast kun je altijd nog een open sollicitatie doen; een beetje het ongevraagd solliciteren. Gewoon een brief of e-mail sturen naar een bedrijf.

Ja, daar heb ik al eens op gekeken. Ook heb wel eens open gesolliciteerd.

Verder; kijk ook eens in de lokale krant. Het lijkt verouderd, maar schijn bedriegt. Heb zelf ooit op die manier een vacature bij een supermarkt gezien en werk nu al bijna 2 jaar bij dat bedrijf.

Goed idee, dat heb ik nog niet gedaan.

Succes!
Thx

Als ze trouwens vragen om een "mbo werk- en denkniveau" is je probleem als vwo'er niet zozeer dat je te slim zou zijn (dat je denkniveau te hoog is) maar dat je als middelbare scholier te jong en onervaren bent (je werkniveau is dan te laag)

Ja, maar ik ken iemand, die gesolliciteerd had ergens, en zij werd niet aangenomen, omdat ze een havo leerling was. Ze hadden liever de vmbo leerling, maar ze zeiden niet waarom. Er stond trouwens (V)MBO, niet alleen MBO.

Het kan ook aan je leeftijd liggen. Onder de 16 nemen de meeste winkels je sws niet aan en boven de 19-20 jaar nemen sommige winkels liever 16 jarigen aan omdat die simpel weg het goedkoopste zijn.
Verder kun je gerust vragen waarom je afgewezen wordt wanneer je gesolliciteerd hebt maar niet aangenomen bent, dan kun je daar wat mee bij je volgende sollicitatie

Ik ben 17, dus daar ligt het niet aan. Ja, ik zal er ook eens heen gaan, maar ik ben dan bang, dat ze mij dan beter onthouden en mij bij de tweede sollicitatie weer niet aannemen, hoe ik het ook verander.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat is een leuke bijbaan?
Guinie
2 15-12-2014 09:25
Werk, Geld & Recht Hebben jullie een bijbaan?
django023
42 20-08-2011 20:17
Werk, Geld & Recht Waar kan je als 23 jarige goed werken? (bijbaan)
Atelier Madame
4 22-07-2011 22:23
Werk, Geld & Recht 2de bijbaan
timvl
8 07-07-2006 08:53
Werk, Geld & Recht Vraagje over een bijbaantje.
Suqeunse
13 17-06-2005 16:03
Werk, Geld & Recht Hoe kom ik in godsnaam aan een bijbaantje ??!
Str0nk
10 31-12-2003 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.