Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2014, 18:44
S0meone
S0meone is offline
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag over kinderbijslag, als een kind van 16/17 mag je niet meer dan €1266 per kwartaal bijverdienen, als dit wel gebeurt vervalt de kinderbijslag. (zoals beschreven op SVB.nl) Als ik 16 word, zal deze dus misschien vervallen, en daar gaat mijn vraag over.

Word er met 'verdienen' bedoeld de totale omzet van mijn bedrijfje, of juist de winst die ik er op het einde van een kwartaal aan over houd? Omdat de winst erg klein is vergeleken met de omzet. (Zo rond de 10%) Wat ook nog exclusief andere kosten is die ik maak.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 17-05-2014 om 19:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2014, 19:54
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Deze site geeft als antwoord:

Uw kind mag tot € 1.266 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.266 of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2014 mag uw kind met vakantiewerk € 1.300 netto extra bijverdienen. U bent verplicht om elk inkomen hoger dan € 1.266 netto per kwartaal aan de SVB door te geven.


€ 1266 per kwartaal is € 5064 per jaar, netto dus, de omzet maakt dus niet uit.
Hoe ze dat op jaarbasis controleren of er kwartalen bijzaten waar je meer verdiende weet ik niet (niet.. lijkt me)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 21:06
S0meone
S0meone is offline
Aan netto, heb eroverheen gelezen denk ik.

Toch bedankt, vraag is beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 12:17
Verwijderd
HO! WACHT! Omzet is NIET hetzelfde als INKOMEN!! Als jij het geld in je bedrijf houdt is het géén inkomen. Winst is ook niet zomaar inkomen trouwens:
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijsl...at_is_inkomen/
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 20:08
S0meone
S0meone is offline
De winst is in dit geval gewoon mijn inkomen, maar komt niet op de €1266, dus dan zou het niet echt een probleem moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 08:06
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Het inkomen dat meetelt voor de kinderbijslag is het inkomen uit je eigen bedrijf (http://svb.nl/int/nl/kinderbijslag/l...at_is_inkomen/). Dit is dus inderdaad wat je er zelf aan over hebt gehouden en niet de omzet. Zij kijken naar wat jij aangeeft bij de belastingaangifte.
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Omdat de winst erg klein is vergeleken met de omzet. (Zo rond de 10%) Wat ook nog exclusief andere kosten is die ik maak.
Een netto winstmarge van 10% is bepaald niet klein.

Wat bedoel je met die andere kosten? Waarom is er een winst, en zijn er dan toch nog kosten? Zorg dat je die kosten van de winst aftrekt voor de belastingaangifte!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2014, 19:12
S0meone
S0meone is offline
Oh, ik bedoelde dat de 10% van het geld een 'klein' bedrag, niet het percentage.

Andere kosten zijn onder andere webhosting en domeinnaam, ookal zal dit niet veel uitmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.