Oud 13-01-2019, 20:34
Laurensios
Laurensios is offline
(samenvatting: Studielink toont een foute middelbare school aan, gegevens komen niet overeen met DUO, wtf moet ik doen?)


Beste lezers,

in onze klas werd nogal een rare ontdekking gedaan, de middelbare school staat fout beschreven in studielink. ik zal even een korte uitleg geven.

Ik zit momenteel in een V6 klas en heb mij pas geleden ingeschreven voor een opleiding, voor ik dat deed checkte ik even of alles klopte, naar mijn gevoel was dit ook zo dus ik heb me gewoon ingeschreven. ik zit momenteel op Het College in weert en een aantal dagen geleden hielp ik een klas genoot met zijn inschrijving, hij merkte hier op dat onze school wel een hele rare naam had op studielink.

De eigenlijke naam moet zijn: 'Het College weert', op studielink stond echter: 'Het College voor Lyc Havo Mavo Vbo lwoo'. screenshot studielink: https://puu.sh/Cwa3H.png)

We zijn met deze info naar de decaan geweest en zij zei dat 'Het College voor Lyc Havo Mavo Vbo lwoo' een dependance was voor het asielzoekerscentrum, wij zouden hier niet ingeschreven moeten staan. Nadat we onze schoolnaam op scholenopdekaart.nl intypten kwamen we inderdaad op 2 locaties terecht (https://puu.sh/Cwa4J.png)

Studielink heeft dus bij mij gewoon een foute school gekozen?!

Nu staat op studielink natuurlijk dat zij alle info van DUO halen, ik ga daar dus kijken. Hier staat de naam in ieder geval goed geschreven, ik kan echter geen adres gegevens inzien op DUO. (https://puu.sh/CwagA.png)

Mijn Decaan zou er zelf nog achteraan gaan, maarja, dat kan misschien nog wel even duren. Ik heb geen zin om dadelijk met een diploma rond te lopen van een school waar ik eigenlijk helemaal geen les heb gehad, en wie weet wat dat voor gevolgen kan hebben als bedrijven of instellingen hier research naar gaan doen.

WTF moet ik doen? Bellen met DUO, naar de directie gaan van mijn school? Ik heb vaker met DUO aan de telefoon gehangen voor mijn tegemoetkoming scholieren en dat kan echt maanden duren voordat daar een beetje beweging in te krijgen is. Iemand suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2019, 00:05
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je zou zelf Duo kunnen bellen om dit aan te kaarten. Sowieso goed dat je dit bij de schoolleiding aangegeven hebt en dat zij er ook gewoon achteraan gaan.

Qua waarde van je diploma zou ik me niet zo druk maken: voor vervolgopleidingen/werkgevers gaat het er vooral om DAT je een diploma hebt. Waar je 'm gehaald hebt is niet zo relevant.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 08:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit is een administratief dingetje, op je fysieke diploma staat het straks gewoon goed. Zolang het juiste niveau in studielink staat zul je je ook gewoon kunnen inschrijven voor je vervolgopleiding.
Laat het DUO wel even weten, maar dit is voor jou dus echt geen drama
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.