Oud 11-08-2007, 17:49
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Hey! Ik wil graag als beginnend kunstenaar een eigen website beginnen, vooral om mijzelf te promoten

Nu vroeg ik mij af; waar kan ik het beste een domeinnaam registreren? Er zijn genoeg sites op internet die domeinnamen verkopen, ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet belazerd wordt en dat het betrouwbaar is

En wat voor programma's kan ik het beste gebruiken om mijn site te maken? Frontpage vind ik echt en mijn html is echt van beginnersniveau Dus als iemand daar iets op weet, dan hoor ik het graag!!

Alvast bedankt!
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2007, 18:36
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Miroir schreef op 11-08-2007 @ 18:49 :
Nu vroeg ik mij af; waar kan ik het beste een domeinnaam registreren?
Bij SIDN, waar het hoort.
Maar ik raad je aan om via een host dit te regelen en daarvoor zijn weer genoeg topics over te vinden op in dit subforum.
Gebruik de zoekfunctie en gebruik zoekwoord: host

Citaat:
Miroir schreef op 11-08-2007 @ 18:49 :
En wat voor programma's kan ik het beste gebruiken om mijn site te maken? Frontpage vind ik echt en mijn html is echt van beginnersniveau Dus als iemand daar iets op weet, dan hoor ik het graag!!
Je bent dus dan op zoek naar een wysiwyg (what you see is what you get) siteeditor.
Zelf raad ik iedereen dreamweaver aan of nvu/kompozer aan.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 20:55
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Miroir schreef op 11-08-2007 @ 18:49 :
Hey! Ik wil graag als beginnend kunstenaar een eigen website beginnen, vooral om mijzelf te promoten

Nu vroeg ik mij af; waar kan ik het beste een domeinnaam registreren? Er zijn genoeg sites op internet die domeinnamen verkopen, ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet belazerd wordt en dat het betrouwbaar is

En wat voor programma's kan ik het beste gebruiken om mijn site te maken? Frontpage vind ik echt en mijn html is echt van beginnersniveau Dus als iemand daar iets op weet, dan hoor ik het graag!!

Alvast bedankt!
Net als Freyk zou ik zeggen: gewoon bij je hosting-provider als je geen webspace hebt. Je betaalt trouwens beter iets, dan vast te zitten aan een webspace die overladen is met reclame (want meestal is die reclame veel te schreeuwerig). En hosting hoeft daarom niet duur te zijn: ik heb zelf voor 20 euro (dacht ik) per jaar hosting (500 megabyte ruimte, PHP, MySQL, en de hele reutemeteut; minpunten aan mijn provider is dat ze maar een keer om de paar maand een nieuwe server opzetten en dus ook nieuwe mensen toelaten, ook dat de service niet zo schitterend is en dat de server vooral in het begin vrij vaak down was). Anyhow, vaak heb je wel al een beetje webspace bij je gewone internetprovider, die mag je normaal ook gerust gebruiken (vaak kun je dan gewoon bij je internetprovider ook een domeinnaam laten registreren en doen zij het moeilijkere werk voor je (DNS in orde brengen enzo)).

Volgens mij heb je niet direct behoefte aan PHP/MySQL (daarvoor betaal je toch meestal extra, dan voor gewone webspace), als het sowieso bij je provider inzit kan ik je enkel de tip geven om gewoon een script als WordPress, Joomla/Mambo, ... te gebruiken: ze nemen je wat werk uit handen. In het begin ga je wel in de HTML/CSS moeten ploeteren om hem eruit te laten zien zoals je wil; maar nadien kan je content toevoegen zonder daarvoor HTML te kennen.

Als WYSIWYG-editor is DreamWeaver zoals freyk al zegt gewoon de standaard, je betaalt er normaal wel voor (maar je kan er ook via-via aangeraken voor nop), NVu/Kompozer is ook niet slecht (maar het is nooit mijn favoriet geweest, een beetje te oubollig, vind ik), maar je kan er wel het nodige werk mee verzetten en het is geheel gratis. Een andere tip die ik geef: er bestaan al voorgemaakte templates voor sites, vaak is het handiger om daarvan te vertrekken, het template in je browser te bekijken en dan in je editor (ik verkies daar gewoon in de HTML-code, omdat je dan perfect weet wat je aan het doen ben; maar grafisch moet ook wel kunnen) en dan kan je dat template gewoon verder bewerken tot het aan je eisen voldoet. Het voordeel van die werkwijze is dat je site er mooier gaat uitzien dan als je zelf alles zou doen (omdat dat in het begin gewoon vrij moeilijk is).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 11-08-2007 @ 19:36 :
Bij SIDN, waar het hoort.
Daar hoort het dus niet.
Je kunt niet zomar naar de SIDN stappen om daar een domeinnaam te registreren, je meot je namelijk inschrijven als registrar en jaarlijks 600,- betalen om lid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 17:14
deefeketje
deefeketje is offline
Ik zou je ONE aanraden.
deze is vrij tot zeer goedkoop. en heeft een template-wizard, dus kies gewoon je layout, voeg je tekst toe en klaar is kees!

Uiteraard kan je ook je zelf gemaakte website erop zetten
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 13:04
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Zelf zit ik bij PCExtreme. Erg snel en ze regelen ook gelijk domeinregistratie als je daarvoor kiest. Ze hebben geloof ik geen WYSIWYG, maar dat heb ik toch niet nodig aangezien ik alles met de hand code.
Ik weet dat er een gratis WYSIWYG editor is, maar ik kan er zo gauw alleen niet opkomen. 't Was volgens mij niet NVu. >_>
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 19:18
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Ik maak gebruik van Hosting2Go . Kost jaarlijks €24,- heel redelijk bedrag. Alleen het eerste jaar is wat duurder vanwege opstartkosten.

En d.m.v. het aanschaffen van Sitebuilder (€ 12,50) kan je binnen 5 minuten je eigen website creeeren. Geen idee of het handig is. Werk zelf voornamelijk met Dreamweaver of een CMS.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 20:54
slijkz0r
slijkz0r is offline
ik ben tevreden klant bij de grootste in NL (hoster).

http://www.leaseweb.com/

€ 5,88 per jaar...

Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:28
Verwijderd
Citaat:
slijkz0r schreef op 18-08-2007 @ 21:54 :
ik ben tevreden klant bij de grootste in NL (hoster).

http://www.leaseweb.com/

€ 5,88 per jaar...

Dat is niet de grootste hoor
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 17:18
Verwijderd
Citaat:
slijkz0r schreef op 18-08-2007 @ 21:54 :
bij de grootste in NL (hoster).
lol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke hosting is goed?
RubiDude
39 15-08-2006 11:14
Werk, Geld & Recht [Beleggen] Inleggen in Amerikaans online-bedrijf, foute boel?
D'nisSe
39 24-03-2006 06:58
Software & Hardware [Web] Hoe krijg ik mijn 'site' online?
Femic
14 29-01-2006 20:59
Software & Hardware elke student een eigen website
johanm
3 30-12-2005 19:33
Software & Hardware [Centraal] Webhosts
Bluesman
5 12-05-2004 05:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.