Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2008, 11:35
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Even ene korte vraag; wij willen een huis kopen en bijna alles is rond, alleen de hypotheekaanvraag moeten we nog doen. nu lees ik overal enge dingen over negatieve BKR registraties. Mijn vraag was of ziektekostenpremies hier ook onder vallen, ik had begrepen van niet. Maar ik heb daar een betalingsachterstand doordat mijn vader ooit die premie betaalde , maar die door geldproblemen dit 6 mnd. niet heeft gedaan. Sindsdien heb ik alle premies op tijd gewoon voldaan, maar voor die achterstand is toen ene regeling gestoffen. Ik was hier even benieuwd naar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2008, 12:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Googletopic. Eerste hit:
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=88
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 12:23
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Googletopic. Eerste hit:
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=88
ja weet ik , alleen dit zegt mij niks. Ik heb geen flauw idee of dat ene overeenkomst is of niet, ik ben nogal slecht in financiële termen. En ik google me een ongeluk of ziektekosten premies er nu wel of niet onder vallen, maar kom er eigenlijk niet uit en hoopte dat iemand het hier toevallig wist of het me kon uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 14:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
De bank beslist of je een hypotheek krijgt of niet, niet het BKR. Het BKR registreert alleen, verder niets.

En aangezien mensen die 50K rood staan nog makkelijk leningen aan kunnen gaan (BKR verbiedt immers niks), zal het voor jou geen probleem zijn.

Verder is het echt een mythe dat het BKR een "zwarte lijst" heeft, of "negatieve registraties".
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 21:48
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
als die betalingen ondertussen gedaan zijn, lijkt mij dat er niets aan de hand is.
Verder doen ze wel aan negative registraties, volgens mijn A B of C ofzoiets.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 16:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Verder doen ze wel aan negative registraties, volgens mijn A B of C ofzoiets.
Strikt gezien registreren ze alleen categoriën. Dat mensen daarmee geen krediet krijgen is en blijft de beslissing van de bank in kwestie, zelfs als alle banken dat tegelijk zeggen bij een bepaald soort registratie.

En maar goed ook zeg.. Hoeveel mensen anders zichzelf de goot in zouden lenen door het ene gat met het andere op te vullen.. Zelfs in de huidige situatie gaat het al vaak genoeg mis.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 16:50
Ivo
Ivo is offline
Als je eenmalig een betalingsachterstand hebt gehad en het bedrijf waar je die achterstand hebt gehad kan bevestigen dat jij dat uiteindelijk netjes hebt opgelost (inmiddels afbetaald, of je houdt je tot nu toe volledig aan de afbetalingsregeling), zal een hypotheek geen enorm probleem zijn.
Als je voor die betalingsachterstand überhaupt al een negatieve bkr-registratie hebt gehad.

De bank wil aan je (jouw hypotheek) verdienen. Misschien dat je maximum hypotheek wat lager uitvalt zodat je lagere maandlasten hebt =>minder risico voor de bank dat je de hypotheek niet kunt betalen, maar meer zorgen zou ik me niet maken als ik jouw was (mits je uiteraard die betalingsachterstand inmiddels netjes geregeld hebt met de zorgverzekeraar)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 09:03
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
bedankt voor alle antwoorden

Maak me gewoon nogal zorgen erover, omdat we echt ons droomhuis hebben gevonden en we dat in principe gewoon makkelijk kunnen betalen en we ook niet een idioot hoge hypotheek hebben uitgezocht etc. En dan zou het door zoiets mis kunnen gaan
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 18:59
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik sta zelf ook bij BKR geregistreerd (net als 5 miljoen andere Nederlanders), maar wel positief geregistreerd dwz mijn leningen of afbetalingen hebben altijd keurig op tijd plaatsgevonden.

Deze gegevens worden 5 jaar bewaard, hierna worden ze in het archief gezet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 09:52
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
ja maar wat is op tijd? ik bedoel, ik heb wel eens een incasso gehad toen ik was verhuisd en het elkaar misliep. Nu heb ik begrepen dat je dan gewoon dikke pech hebt
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 11:47
Verwijderd
Citaat:
ja maar wat is op tijd? ik bedoel, ik heb wel eens een incasso gehad toen ik was verhuisd en het elkaar misliep. Nu heb ik begrepen dat je dan gewoon dikke pech hebt
Over zoiets moet je je echt geen zorgen maken hoor, maar als je allemaal leningen hebt en ook nog eens een wanbetaler bent, dan wil de bank je niet als klant. Af en toe iets te laat betalen maakt je nog geen wanbetaler.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 13:05
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Over zoiets moet je je echt geen zorgen maken hoor, maar als je allemaal leningen hebt en ook nog eens een wanbetaler bent, dan wil de bank je niet als klant. Af en toe iets te laat betalen maakt je nog geen wanbetaler.
ik vind iedereen wanbetaler die niet op tijd b etaald, dus mezelf ook
Maar ik kreeg al bericht dat ie erdoor was
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 13:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dus jullie hebben de hypotheek nu? Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 13:42
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
dankje etc
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
ik vind iedereen wanbetaler die niet op tijd b etaald, dus mezelf ook
Maar ik kreeg al bericht dat ie erdoor was
Niet op tijd betalen is niet zo erg, helemaal niet betalen is veel erger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.