Oud 06-04-2017, 19:02
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
heyy,

ik had woensdag voor het eerst een cv gestuurd naar een restaurant omdat ze jobstudenten zochten.
Mijn vriendin ook maar zij kreeg een email terug dat ze misschien volgende keer meer succes zou hebben.
Ik daarintegen kreeg een berichtje waarin ze vroegen of ik zaterdag op sollicitatiegesprek zou kunnen komen.
Ik heb nu ongelofelijke stress want ik weet niet wat ik moet verwachten of wat ze allemaal gaan vragen. Wat vroegen ze bij jullie en hoe lang duurt zo'n gesprek ongeveer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2017, 10:42
Verwijderd
Hoi Hoi,

Een gesprek duurt vaak tussen de 30 en 45 minuten.

Ze vragen vaak naar je achtergrond, kennis en ervaring.

Zorg dat je positief bent en enthousiast over de functie. Probeer informatie van het bedrijf in te winnen. Kijk bjvoorbeeld op de website. Zorg dat je 2 of 3 vragen naar hun toe hebt. Denk aan de werktijden, over het team waarin je gaat werken.

Wat ook altijd goed is: geef concrete voorbeelden en concrete jaartallen en getallen. Van eerdere werkervaring die je mogelijk hebt. En vertel ze vooral duidelijk waarom jij de beste vrouw bent voor deze functie.

Maar wees vooral jezelf en probeer je vooral niet beter voor te doen dan je bent. Dat werk alleen maar tegen je.

Daarnaast is elk gesprek weer uniek en een ervaring. Elke keer leer je weer meer, geloof me, je wordt beter na iedere keer.

Stress hebben is ook heel natuurlijk. Vooral bij een eerste keer. Je kunt altijd een beetje valdispert tijdig innemen. Niet te veel. Soms helpt een asprine ook, om te kalmeren. Vaak bieden ze wat te drinken aan tijdens het gesprek. Vraag dan om water. Vraag eventueel aan een vriend of familielid, een beetje met een gesprek te oefenen. Neem ook een copy van je CV mee, als je die hebt. (En pen en papier, dan kun je zelf ook aantekeningen maken. Maakt je serieuzer)

Vraag bij de afsluiting van het gesprek. hoe ze en wanneer ze terugkoppeling gaan geven.

Verder wens ik je veel succes. En laat ons weten hoe het is gegaan!

Gr.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 10:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nog een hele suffe tip, maar wel één die ik geleerd heb van een HR medewerker. Als men vraagt of je wat wil drinken, altijd ja zeggen. Al neem je maar een glas water. Blijkbaar komt het heel vreemd over als je bescheiden "nee" zegt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 11:04
Rosa26
Avatar van Rosa26
Rosa26 is offline
Mijn belangrijkste tips: wees jezelf maar probeer wel enthousiast over te komen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 13:11
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Ohhh zo lang...
En ja het gaat om het bedrijf Mister Spaghetti, ik weet dat ze allerlei pasta's en spaghetti's maken maar ik zou niet weten wat ze me daarover zouden kunnen vragen.
En herhaal ik dan niet een beetje wat op mijn sollicitatiebrief staat?
Ik heb al een beetje opgezocht en ze stellen waarschijnlijn de vragen:
Slechte/goede eigenschappen?
Stel jezelf voor.
Waarom wil je hier werken?
Maar voor de rest zou ik niet weten wat.
En oké maar wat zou ik kunnen opschrijven als ik nog niet zeker ben dat ze me aannemen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 13:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ohhh zo lang...
En ja het gaat om het bedrijf Mister Spaghetti, ik weet dat ze allerlei pasta's en spaghetti's maken maar ik zou niet weten wat ze me daarover zouden kunnen vragen.
En herhaal ik dan niet een beetje wat op mijn sollicitatiebrief staat?
Ik heb al een beetje opgezocht en ze stellen waarschijnlijn de vragen:
Slechte/goede eigenschappen?
Stel jezelf voor.
Waarom wil je hier werken?
Maar voor de rest zou ik niet weten wat.
En oké maar wat zou ik kunnen opschrijven als ik nog niet zeker ben dat ze me aannemen?
Misschien willen ze wel weten wat voor hobbies je hebt, of je van koken houdt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 13:24
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Ik hou van koken, maar ze zochten iemand om in de zaal te werken. (Opdienen en afruimen, bestellingen)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 13:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik hou van koken, maar ze zochten iemand om in de zaal te werken. (Opdienen en afruimen, bestellingen)
Het is altijd een leuk feitje om te vertellen, wanneer ze je vragen om iets over jezelf te vertellen. Het laat gelijk zien dat jij affiniteit hebt met horeca/ voedsel
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saai is niet saai want saai heeft saai gezaaid! #828
Verwijderd
500 26-01-2010 22:05
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (Deel2)
ikbenschipper1
500 16-01-2007 14:24
Werk, Geld & Recht Op zoek naar een leuke (bij)baan ?
sr21
4 09-11-2006 22:38
De Kantine Weerwolfspel #24
Spelleider
500 31-10-2006 13:47
Lifestyle De Nieuwste Bezittingen Die Gij Heeft Verworven Topic.
CharismaticBass
500 26-06-2004 14:22
Liefde & Relatie stelling: homo-echtparen...
Lau^liev!
65 07-04-2002 12:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.