Oud 24-04-2017, 17:41
Lisalisalis
Lisalisalis is offline
Hey,

Ik ben net drie maanden 16, en ik wil al heel lang op mezelf wonen. Ik vind dat ik goed genoeg voor mezelf kan zorgen, huishoudelijke klusjes ken zoals de was doen of koken enzo.
Bij mij thuis is het altijd een warboel en ik heb het idee dat ik samen met mijn oudere broer de enige ben die normaal zijn in het huis. Ik heb nog een zwaar depressief broertje van 13, een broertje van 4 die telt voor 3 kinderen, een vader die alleen nog maar zeikt over hoe slecht alles met hem en de thuissituatie gaat, en een moeder die bijna 24/7 in bed ligt, ook zwaar depressief. we leven met zn allen in een niet zo groot rijtjeshuis. Mijn broertje van 13 slaapt op de overloop van zolder op een geïmproviseerde open kamertje van max 4 vierkante meter. Mijn kleinste broertje slaapt in een kamer dat bijna een bergruimte is, allemaal dozen, meubels en heel veel oude versleten kleren. Mijn ouders hebben het fatsoen niet om sochtends in de weekenden op te staan om op mn kleinste broertje te passen. Ik ben maar 1 keer in mn leven op vakantie geweest met gezinsleden, maar nog nooit met het hele gezin.
Ik word langzamerhand echt helemaal GEK hierzo. Ik wil gewoon weg van dit ***huis.
Genoeg gezeik, hiermee laat ik even blijken waarom ik uit huis wil
Ik het mogelijk voor mij als 16 jarige om op kamers te gaan? Ik zit in de 4e klas van het VWO, dus pas over minimaal 2 jaar kan ik gaan studeren (zo lang houd ik het niet echt niet meer uit!!)
Ik verdien een beetje geld met een ochtendwijk, zo'n 160 per maand (waar ik mezelf beter mee verzorg dan mijn ouders). Maar dat is lang niet genoeg om mee op kamers te gaan. Mijn spaarpot is ook niet meer dan 50 euro. Ik heb geen spaarrekening, mijn ouders zijn beide werkloos. Dit betekend dat er helemaal geen geld is om ook maar een heel klein kamertje te huren.
Is er enige mogelijkheid voor mij om toch genoeg geld te verdienen of gefinancierd te worden??
Mijn ouders vinden het prima als ik uit huis ga. Ik ga dan in een stad vlakbij het dorp wonen, zodat ik regelmatig naar huis kan.
Maar iemand een idee wat ik moet doen om op kamers te kunnen zonder dat ik ook maar enig geld heb?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2017, 18:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dit eens met je mentor op school, je huisarts of een andere volwassene die je serieus neemt. Mogelijk zou een begeleid wonen project geschikt voor je zijn?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2017, 18:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien ooms of tantes of een vriendin bij wie je misschien al tijdelijk even bij kan tanken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2017, 04:19
Lisalisalis
Lisalisalis is offline
Mijn familie woont allemaal veel te ver weg en mijn vriendinnen die hebben zelf niet de mogelijkheid voor een logé voor langere periode.
Ik heb ook niet echt een volwassene waat ik fijn mee kan praten, mijn mentor die doet nogal raar tegen me en andere leraren zijn gwn.. nah.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2017, 09:24
Verwijderd
Als de afstand zo belangrijk is, wat is de reden dat je niet de plaats/omgeving hebt vermeld voor mogelijke lezers die iets kunnen betekenen voor je?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2017, 23:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Heb je al eens gekeken of begeleid wonen een optie zou kunnen zijn? Dan ben je uit huis maar krijg je wel de hulp die nodig is om op eigen benen te staan. Dat gaat namelijk niet alleen om koken en schoonmaken, maar ook om het goed regelen van geldzaken.
Je kan ook eens op de website van het nibud kijken, daar staat meer over hoe je financieel onafhankelijk kunt worden.

Krijgen jullie thuis hulp vanuit jeugdzorg? Het klinkt namelijk niet als een heel gezonde leefomgeving thuis.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-05-2017, 13:15
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Antikraak inschrijven die hebben soms kamers vanaf 65euro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Werk, Geld & Recht zelf gaan wonen 16 jarige leeftijd
noaaa
10 05-08-2010 15:12
Psychologie Mn moeder laat me niet los
Girl With Faith
12 08-04-2005 13:51
Werk, Geld & Recht [loonheffin]Hoeveel mag je als student maximaal verdienen
Thompie
13 11-09-2004 13:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57
Psychologie Mijn leven 0-16
Rabbi Daniel
15 28-04-2002 14:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.