Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 15:53
Lightlady
Lightlady is offline
Welke van die 2 moet je nou hebben als je nog door wil gaan naar HBO? Weet iemand dat maybe? En zijn er hier ook mensen die zelf van MBO naar HBO zijn gegaan?
__________________
Don't hate me becauze I'm beautiful, hate me becauze your boyfriend thinks that I am!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 16:06
Verwijderd
Je moet een mbo-opleiding op niveau 4 hebben gedaan, dat is het enige wat ik weet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 17:50
Mariebel
Mariebel is offline
Volgens mij BBL, bij de opleiding die mn broertje doet gaat BOL in ieder geval niet verder dan niveau 3 en je hebt niveau 4 nodig zoals Leonoor al zei.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 18:42
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 25-07-2003 @ 18:50:
Volgens mij BBL, bij de opleiding die mn broertje doet gaat BOL in ieder geval niet verder dan niveau 3 en je hebt niveau 4 nodig zoals Leonoor al zei.
volgens mij is het beroeps opleidende leerweg bol dus
en beroepsbegeleidende leerweg bbl dus omgekeerd
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Leren & stage
Wanneer je kiest voor Leren-Stage noemen we dat BOL = beroepsopleidende leerweg (Middelbare Beroeps Opleiding) of de voltijd opleiding (Hogere Beroeps Opleiding). Je schrijft je in bij een scholingsinstituut.

Op een van deze scholen volg je 70% van je studietijd theorielessen. 30% van de tijd loop je stage (onbetaald) in verschillende instellingen. De school zorgt voor de stageplaatsen. Bij deze leerweg ben je student en heb je recht op studiefinanciering.

Leren & werken

Wanneer je kiest voor werken-leren noemen we dat BBL = beroepsbegeleidende leerweg (Middelbare Beroeps Opleiding) of de duale leerweg (Hogere beroeps Opleiding).

Alvorens je kunt inschrijven bij een van de opleidingsinstituten, moet je allereerst een overeenkomst voor de opleiding hebben met een instelling.

Zo'n 30% van je studietijd volg je theorielessen. En 70% van de tijd werk en leer je in verschillende instellingen. Je moet dus zelf voor een overeenkomst zorgen met een instelling. Dit kan een leer-arbeidsovereenkomst zijn en dan ontvang je tijdens de opleiding een salaris.
http://www.zz.nl/opleidingen/bolbbl.php

Je hebt het allebei op niveau 4 (hoewel het meest BOL is, volgens mij):http://www.rocmb.nl/opleidingen/zoek...BOL&zoektekst= en http://www.rocmb.nl/opleidingen/zoek...BBL&zoektekst=

Vraag anders bij de hbo-studie die je wilt gaan doen na wat je het beste kunt doen. Dat lijkt me het verstandigst.

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:36
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
BBEM schreef op 25-07-2003 @ 19:42:
volgens mij is het beroeps opleidende leerweg bol dus
en beroepsbegeleidende leerweg bbl dus omgekeerd
Oh ja is waar ook. ik ben er niet helemaal bij vandaag
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 09:04
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
volgens mij maakt het geen ene fuck uit welke je doet als je maar nivo 4 doet......
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:20
michelle_flo
michelle_flo is offline
het ligt er aan welke opleiding je doet ofdat een van de twee het verstandigste is. verder maakt het voor het hbo niet uit, als je maar niveau 4 doet
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:25
sambagirl86
sambagirl86 is offline
Kan allebei als je maar niveau 4 hebt ...
__________________
Dançaaaaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken BBL of BOL ?
tvsjvh
1 20-12-2014 17:26
Algemene schoolzaken BBL+lesgeld
Kim_lover
6 29-10-2006 19:20
Studeren SPW4 (mbo-opleiding)
*Ster*
1 29-04-2006 20:21
Algemene schoolzaken mbo helpende zorg
debotjuh
11 12-04-2004 14:05
Algemene schoolzaken spw 4 -> bol of bbl ??
michelle_flo
5 07-02-2003 09:56
Algemene schoolzaken Spw BBL of BOL?
sweetest girl
9 10-12-2001 09:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.