Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 09:44
Verwijderd
Kan ik mijn ov jaarkaart ook aanvragen via internet of moet ik bellen?
Heb net gekeken op de site maar kon niks vinden.

En over dat registreren daar voor heb je een nummer nodig van de ib maar hoe kom je daar aan ?


Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2004, 09:46
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Aanvraag doe je gelijk met aanvragen stufi, op zelfde formulier (tenminste was altijd wel zo)

Bij inschrijven bij IBG krijg je zo'n nummer
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 11:27
Verwijderd
Idd, gaat gewoon via IBG, je krijgt ergens in juli een oproep om je OV af te gaan halen: dan kan je op het postkantoor kiezen voor week- of weekendkaart.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:14
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik had dat vorig jaar ook aangevraagd, maar ik kreeg dus niks, bleek later dat mijn aanvraag niet verwerkt was...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 09-07-2004 @ 23:14 :
ik had dat vorig jaar ook aangevraagd, maar ik kreeg dus niks, bleek later dat mijn aanvraag niet verwerkt was...
Dan kan je toch vast wel een vergoeding krijgen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2004 @ 12:27 :
Idd, gaat gewoon via IBG, je krijgt ergens in juli een oproep om je OV af te gaan halen: dan kan je op het postkantoor kiezen voor week- of weekendkaart.
Maar als je later dan in juli jarig bent krijg je hem pas in september.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:27
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-07-2004 @ 00:18 :
Maar als je later dan in juli jarig bent krijg je hem pas in september.
Volgens de ib-groep krijg je hem dan pas 1 oktober (ook als je in juli jarig bent trouwens).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-07-2004 @ 00:27 :
Volgens de ib-groep krijg je hem dan pas 1 oktober (ook als je in juli jarig bent trouwens).
Ook dat nog! Ik vind het echt nergens op slaan daar bij de IBG.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:35
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-07-2004 @ 00:31 :
Ook dat nog! Ik vind het echt nergens op slaan daar bij de IBG.
Naja het is opzich ook wel weer logisch, want ik krijg dit kwartaal ook nog kinderbijslag en anders zou je dus een kwartaal en studiefinanciering+OV en kiderbijslag hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 11:03
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Oeh! Wat moet een student zonder OV-kaart?

Ik zou trouwens als je het niet 'vertrouwt' maar ff naar ze bellen ofzo of ernaar toe gaan om ff na te vragen of je het nog krijgt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-07-2004 @ 00:35 :
Naja het is opzich ook wel weer logisch, want ik krijg dit kwartaal ook nog kinderbijslag en anders zou je dus een kwartaal en studiefinanciering+OV en kiderbijslag hebben.
Idd, dat loopt in elkaar over. Je (of je ouders) krijgt dus of kinderbijslag of studiefinanciering en OV, niet beiden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 16:16
Verwijderd
Dus het is dus zo dat je ov + stufi op hetzelde formulier aanvraagt?
Want dan kan ik em dus nog niet aanvragen want mijn ouders zijn op vakans. en je moet toch op het formulier invullen wat het inkomen is van je ouders?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
diamant_sensation schreef op 16-07-2004 @ 17:16 :
Dus het is dus zo dat je ov + stufi op hetzelde formulier aanvraagt?
Want dan kan ik em dus nog niet aanvragen want mijn ouders zijn op vakans. en je moet toch op het formulier invullen wat het inkomen is van je ouders?
ja, als je je aanmeld bij de IBG doe je dat tegelijk voor stufi en je ov. op dat formulier hoef je neit het inkomen van je ouders in te vullen. maar ik dacht dat ze het moesten ondertekenen, maar dat weet ik neit meer zeker.
je hebt als het goed is een brief van de IBG van dat je gaat studeren ofzo en dat je stufi aan moet vragen oid. daar staat je corrospondentie (of hoe je dat ook schrijft) op, dat nummer moet je hebben. en je kan het gewoon via internet aanvragen. dan vul je alles in, printen, ondertekenen en opsturen, maar je kan het ook telefonisch opvragen, dan krijg je het formulier thuis gestuurd.
btw; van die stufi begrijp ik het wel dat je dat pas vanaf 1 oktober krijgt, maar van die ov niet (ja het is tegelijk dat weet ik), maar ik moet dus een maand reizen zonder mn ov. best onhandig, en duur. maja daar hebben ze miss niet echt over nagedacht
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
diamant_sensation schreef op 16-07-2004 @ 17:16 :
Dus het is dus zo dat je ov + stufi op hetzelde formulier aanvraagt?
Want dan kan ik em dus nog niet aanvragen want mijn ouders zijn op vakans. en je moet toch op het formulier invullen wat het inkomen is van je ouders?
Als je uitwonend bent, moeten je ouders ondertekenen als een soort van bewijs dat je echt niet meer thuis woont. Maar als je meerderjarig bent, kan je dat zelf ook wel doen, lijkt me. Verder hoeven ze niets te ondertekenen. En ook heb je hun inkomens niet nodig voor die aanvraag, je krijgt gewoon een basisbeurs. Pas wanneer je een aanvullende beurs aan wil vragen (bv wanneer je ouders te weinig verdienen om jouw financieel wat te ondersteunen) is dat nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Problemen met OV chip
Moow17
2 30-08-2010 14:14
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Algemene schoolzaken Probleem OV
Little Sister
5 28-06-2008 08:15
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51
Werk, Geld & Recht studiefinanciering buitenland
Nina339
2 22-02-2005 21:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.