Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 20:44
Madita
Madita is offline
het is net uit met mijn vriend, totaal onverwacht. Ik dacht dat het de ware zou zijn, het ging heel serieus, en we hadden al toekomstplannen. Ik studeer in het buitenland, en ben op vakantie bij mijn ouders, en ben nu op meer dan 1000 km van hem en van mijn studentenleven af.

We belden elke dag, maar op een dag zei hij dat hij niet de vakantie met mij, in mijn ouders huis zou doorbrengen.. Hij en ik hadden al vrij gevraagd op het werk, en alles al georganiseerd.

Hij begon met smoesjes, en toen ik het zat werd en zei dat ie niet zo moest lullen en de waarheid moest zeggen, kwam het er uit, hij zag het opeens niet meer... De volgende dag mailde ik hem, en zei dat ie zich vrij moest voelen, en ik hem tijd zou geven, deze zomer om na te denken. Ik zei hem geen drastische dingen te doen, zo ver van elkaar, dat we in september rustig praten... Hij mailde me terug dat het niet mijn schuld was, het was zijn schuld, maar dat hij me niet kan geven wat ik nodig heb, dat ie me niet gelukkig kan maken... Dat hij het heel moeilijk heeft, en hij gewoon geen vriendin kan hebben. En maakte me duidelijk dat ik geen contact met hem moest zoeken.

Ik was helemaal kapot,3 weken later, ging ik met mijn ouders dingen regelen in de stad waar ik studeer en woon.
Ik belde hem, en we praatten tot diep in de nacht, het gaat heel slecht met hem, emocioneel gezien, hij maakte me duidelijk dat ie van me hield, maar dat het niet meer ging, dat ie gelogen had ( hij deed alsof alles perfect ging) en gemanilupeerd, maar dat ie nu niet verder kon met de relatie. Ik werd een beetje boos, en zei dat ie veel te ver was gegaan, dat ie me behandeld alsof ik zijn hond, of zijn speeltje ben, en dat ie niet moet proberen om verder met me te spelen. Hij snapte me, en zei dat het hem speet, dat hij me slecht had behandeld...

Nu gaat hij veel uit, drinkt te veel, blowd( daat was ie mee gestopt toen hij met mij begon)en zoent elke avond met een ander. ( dat zei hij mij tenmisnte)

Ik wil nu nix meer met hem, hij is 21(ik verwacht van hem een minimum van volwassenheid), en ik vind het niet normaal, dat hij me zoiets aan had kunnen doen, 2 dagen vantevoren zei hij me dat alles perfect ging tussen ons, en dat makat ie het uit via internet, en wil nix van mij weten, of van iemand die mij kent.
Ik kan nix doen, en ik kan hem niet veranderen. Dit is nu meer dan een maand geleden gebeurd, en nou ben ik verliefd geraakt op een hele goeie vriend van mij, ken hem van colleges, en we studeerden altijd samen ( ik studeer filosofie in spanje, hij helpt me met het spaans).
Hij heeft serieuze problemen thuis,en ik dus met mijn ex.
we hebben erg veel gepraat, via de telefoon. Toen ik hem leerde kennen, had ik dus verkering, ik weet dus niet wat ie voor mij voelt. Maar ik ben echt verliefd op hem. Ik laat het hem merken, door mnsjes naar zijn mobiele te studeren, daarin zet ik dat ik hem mis dat ik erg veel van hem hou, dat het een schat is en erg speciaal... Hij zegt ook lieve dingen tegen mij, en denk dat ie mij ook leuk vind

Ik zie hem niet tot september, internet heeft hij niet, hoe pak ik het aan...

ik wil niet dat hij denkt dat ik hem gebruik om mijn ex te vergeten, jaloers te maken...
Ik wil iets serieus, maar wil niet te snel gaan. Hij is de moeite waard, en wil niet onze vriendschap verpesten..
Ik weet niet helemaal zeker of hij het doorheeft, omdat we een erg sterke vriendschap hebben, sidns ik hem ken, en ik altijd heb gezegd dat ie een schat van een jongen is..
Maar nooit zo overdreven als nu.. De eerste 2weken na dat het uit was, was ik verdrietig en wou alleen maar terug met mijn ex, daarna had ik zin om jongens te leren kennen, en via de telefoon raakte ik verliefd...
het is een hele lieve en serieuze jongen ( in dit opzicht tenmisnte) en ben bang dat als ik in september het hem vertel, hij denkt dat het veel te vroeg is, of dat ie zich gekwetst voelt, hij kan erg goed met mijn ex opschieten ( maar ze kennen elkaar via mij) en weet dat ik ziels en zielsveel van hem hield, en mijn vriend van mij...

heeft iemand ervaring met verkering met je beste vriend, en dat je nieuwe liefde, goed met je ex kan opschieten..

PS mijn exvriend, zal nix zeggen,dat weet ik zeker,ik ken hem, en hij is helemaal niet jaloers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 21:26
Nictel
Nictel is offline
moeilijk...
je zou er eerst moeten achter komen of die vriend er geen bezwaar tegen heeft om wat te beginnen met de ex van een vriend, voor dat je je hart uitstrot.
en verder of je echt verliefd op hem ben, als je samen over elkaars problemen praat is dat al snel intiem, en wordt je snel verliefd..... ik zeg neit dat je neit verliefd ben maar dat je daar wel goed over na moet denken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:01
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
beetje warrig verhaal als je het mij vraagt...

Als jij echt verliefd bent op die jongen moet je het gewoon proberen. Later krijg je er anders alleen maar spijt van dat je het er nooit op gewaagd hebt.
Het lijkt me alleen erg moeilijk voor die jongen om goed met je ex om te gaan wanneer jullie een relatie hebben. Ik denk dat ie zich dan bedreigd zal gaan voelen.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 12:31
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-08-2004 @ 23:01 :
Later krijg je er anders alleen maar spijt van dat je het er nooit op gewaagd hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:21
Madita
Madita is offline
Citaat:
Nictel schreef op 24-08-2004 @ 22:26 :
moeilijk...
je zou er eerst moeten achter komen of die vriend er geen bezwaar tegen heeft om wat te beginnen met de ex van een vriend, voor dat je je hart uitstrot.
je bedoelt volgonds mij de vriend van mijn ex.. Maar het zit zo, het zijn gewoon kennissen ( al kunnen ze erg goed met elkaar opschieten), ze kennen elkaar via mij. En nu het uit is met mijn ex, wil mijn ex ook niet veel contact hebben met mijn vrienden.....
[
B]
Citaat:
en verder of je echt verliefd op hem ben, als je samen over elkaars problemen praat is dat al snel intiem, en wordt je snel verliefd..... ik zeg neit dat je neit verliefd ben maar dat je daar wel goed over na moet denken. [/B]
ik snap het, al heb ik deze jongen altijd wel erg leuk gevonden, al ging ik er niet op in, omdat ik vond dat mijn relatie met mijn ex de moeite waard was, en ik het niet wou verpesten
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:05
Nictel
Nictel is offline
Als ik het zo goed begrijp ontstaat er geen wrijving tussen je ex en de vriend als je wat met hem zou krijgen. Dan is dat geen probleem meer lijkt mij.

Je hebt al langer enige gevoelens voor die jongen, dan denk ik dat die geveolens alleen maar sterker zijn geworden toen je ex er niet meer "tussen stond"

en over dat hij denkt dat je hem gebruikt om je ex te vergeten, als er meer als een maand tussen zat zou ik dat persoonlijk niet zo aan denken.

Ik zou zeggen als er verder geen mogelijke problemen zijn : Vergeet de ex en ga met hem verder.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:15
waves
Avatar van waves
waves is offline
sorry dat ik dit zeg maar op de een of andere manier vind ik dit lijken op een 'vervangende' verliefdheid. Nu hoeft dit helemaal niet zo te zijn maar ik zou het er samen toch eens over hebben, wacht anders even om er helemaal zeker van te zijn.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:32
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik zou wachten tot je hem weer ziet in september, en gewoon veel leuke dingen doen samen als je hem nog leuk vindt dan.
Zelf heb ik verkering met de jongen die ooit mijn beste vriend was, jarenlang. Ik had in die tijd ook een vriendje, hij kreeg een vriendin, er was niet echt een mogelijkheid voor een relatie. Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat het wel iets zou kunnen worden tussen ons, en daar hebben we het ook wel over gehad samen. Zodoende wist ik dus eigenlijk al dat hij mij ook leuk vond. Maar ik had dus mijn vriend, al heel lang, en ik had besloten dat ik toch met mijn vriend verder wilde.
Zo is het niet gelopen, ik woon nu samen met mijn beste vriend, inmiddels gepromoveerd tot vriendje, en doe met hem de dingen , waarvan ik ooit had gedacht dat ik ze met mijn ex zou doen. Soms is dat heel raar, en soms mis ik mijn ex heel erg, hij en mijn vriend zijn zo verschillend. Toch heb ik er geen spijt van, en die verkering loopt prima, we kennen elkaar ontzettend goed, dat scheelde echt in het begin.
Ik denk niet dat je bang moet zijn je vriendschap te verpesten, als je deze jongen echt leuk vindt zal je er altijd spijt van hebben dat je niks ondernomen hebt om hem dit duidelijk te maken, of om te zorgen dat hij jou ook leuk vindt
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:56
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik zou het tijdens je vakantie zo houden zoals het nu is, dus af een toe een telefoontje of sms'je. En als je dan in september nog steeds zo verliefd ben kun je hem mee uitvragen ofzo. En hem vaak knuffelen en daarna kun je over gaan op kussen en zoenen enzo. En daarna als hij dat allemaal goed vind kun je 'm vertellen dat je verlieft op hem bent.

In ieder geval zou ik het niet nu over de telefoon vertellen. Maar het hem persoonlijk zeggen!
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:07
computer
computer is offline
Ik denk dat je zelf al aangeeft met je topic titel wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:10
Madita
Madita is offline
Citaat:
computer schreef op 25-08-2004 @ 21:07 :
Ik denk dat je zelf al aangeeft met je topic titel wat je wilt.
ja je hebt het goed begrepen,ik droom ervan dat hij ook op mij verliefd is, en dat we verkering krijgen... Maar met dat hele verhaal over mijn exvriend wou ik duidelijk maken dat het niet simpel is, deze jongen die ik leuk vind weet hoe veel ik van mijn ex hield, en dat hij me zomaar van de ene op de andere dag gedumpd heeft.
Voor hem zal het moeilijk zijn ( stel dat ie mij ook heel erg leuk vind) omdat hij zichzelf met mijn ex zal vergelijken, net als de relatie met mijn ex, omdat hij die relatie te goed kende....

Mijn probleem is hoe maak ik hem duidelijk dat ik hem wil, en niet mijn ex, van wie ik zielsveel hou, maar als herinnering niet meer voor de toekomst
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:23
Madita
Madita is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 25-08-2004 @ 19:32 :
Ik zou wachten tot je hem weer ziet in september, en gewoon veel leuke dingen doen samen als je hem nog leuk vindt dan.
Zelf heb ik verkering met de jongen die ooit mijn beste vriend was, jarenlang. Ik had in die tijd ook een vriendje, hij kreeg een vriendin, er was niet echt een mogelijkheid voor een relatie. Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat het wel iets zou kunnen worden tussen ons, en daar hebben we het ook wel over gehad samen. Zodoende wist ik dus eigenlijk al dat hij mij ook leuk vond. Maar ik had dus mijn vriend, al heel lang, en ik had besloten dat ik toch met mijn vriend verder wilde.
Zo is het niet gelopen, ik woon nu samen met mijn beste vriend, inmiddels gepromoveerd tot vriendje, en doe met hem de dingen , waarvan ik ooit had gedacht dat ik ze met mijn ex zou doen. Soms is dat heel raar, en soms mis ik mijn ex heel erg, hij en mijn vriend zijn zo verschillend. Toch heb ik er geen spijt van, en die verkering loopt prima, we kennen elkaar ontzettend goed, dat scheelde echt in het begin.
Ik denk niet dat je bang moet zijn je vriendschap te verpesten, als je deze jongen echt leuk vindt zal je er altijd spijt van hebben dat je niks ondernomen hebt om hem dit duidelijk te maken, of om te zorgen dat hij jou ook leuk vindt
en hoe liep dat in het begin, hoe zei je het tegen hem? is het beter direct tegen hem zijn, of gewoon veel knuffelen, en indirect het hem laten zien dat je meer dan alleen een vriendschap van hem wilt ?

Ik ben van plan om hem te proberen versieren, want als ik wacht of nix doe, gaat die vriendschap er ook niet op vooruit, en ik weet dat ik het hem niet kan verschuilen, maar wil weten hoe ik he moet aanpakken....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 09:28
Verwijderd
jeetje, wel redelijke herkenning in dat met je ex..
maarja, met jou gaat t beter

maarja, beetje offtopic... ontopic: ik kan me alleen maar aansluiten bij sientjuh.. wachten tot september en vanaf daar gewoon wel zien.. just go with the flow
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op me beste vriend en op me vriendje?!?!
Linniee
12 12-06-2014 19:42
Liefde & Relatie Verliefd op mijn beste vriend... HELP?!?!
InezLeeuwx
12 07-03-2014 18:58
Liefde & Relatie mijn beste vriend,, help!!!
Verwijderd
12 16-07-2013 01:46
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend en een vriend van mijn vriendje
xwebelieve
7 17-07-2012 13:19
Liefde & Relatie Verliefd op mijn beste vriend....
SkyXSun
12 06-03-2011 12:36
Liefde & Relatie verliefd op je beste vriend
nananono
6 04-01-2009 15:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.