Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2010, 09:19
Verwijderd
hoi,

ff vooraf: Mijn vriendin en ik hebben al 4 maanden 'verkering'

gisteren lagen mijn vriendin en ik op bed, wat knuffelen, niet meer. kwam mn broertje ineens binnenwaggelen... en die zag dat wij samen op bed lagen, meer heeft hij ook niet gezien, er is ook niet eer gebeurd. Nou heeft hij dit tegen mn ouders verteld. ze waren gisteren gewoon aardig. En nu zeg ik: mama, ik ga vanmiddag naar mn vriendin en ik mag niet van d'r, haar reactie: Papa wilt nog een goed woordje met je spreken en daarvoor zie je je vriendin niet. Dus nu moet ik wachten tot ik mn vader weer zie, en dat is vanavond pas.

ik heb 2 vragen aan jullie:

-Is dit normaal dat ouders zo reageren? want ik heb het idee dat ze mij als een klein kind behandelen.

-Hebben jullie nog tips om dat gesprek te overleven of goede argumenten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2010, 09:24
Verwijderd
Ik heb niet het idee dat ze boos zijn, maar meer dat je vader je nog even op tijd seksuele voorlichting wil geven. Dus tijdens het gesprek gewoon knikken en ja zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 09:28
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Dus, als ik het goed begrijp, mag je nú niet naar je vriendin toe van je ouders, maar moet je wachten totdat je met je vader hebt gepraat?

Als het zo is gegaan als je vertelt, heb jij niets om je schuldig over te voelen (of er moeten nog heel andere dingen spelen. Dat zou ik goed onthouden bij het gesprek. Dus niet boos worden, gewoon volhouden dat er volgens jou niets verkeerd is gegaan.
Kun je niet al aan je moeder vragen wat er aan de hand is? Zeg eerlijk dat je niet zo goed snapt waarom je niet naar je vriendin mag en dat je graag zou willen weten wat er is. Je moeder moet dat net zo goed kunnen uitleggen als je vader, denk ik zo, of ze verbiedt je alleen maar iets zonder te weten waarom.

Verder: als je idd uit 1992 komt, ben je 17 of 18. Dan mag je toch onderhand zelf wel weten wat je al dan niet uitspookt met je vriendin? Dat vinden je ouders misschien moeilijk, maar dat moeten ze ook leren .
Succes!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 10:02
Verwijderd
Klopt, vandaag wilde we afspreken dat ik naar haar toe kwam. maar dit mag dus niet van mn moeder.

Ik probeer het met mn moeder te bespreken, maar ze is alleen maar boos en zegt: ik kan je niet vertrouwen, moet ik nu mijn baan gaan opgeven om jullie in de gaten te houden?

nou, gelukkig ben ik nooit degene die boos wordt in een discussie... meestal mn moeder omdat ik gewoon veel slimmere opmerkingen en tegenargumenten bedenk dan zij. en dan is dat de enige uitweg.

En ik denk ook dat ze er nog aan moeten wennen dat ik een vriendin heb...

En ja, ik ben 18 jaar, dan mag ik zulke dingen idd zelf bepalen...

weten jullie nog een manier om met mn moeder in gesprek te kunnen komen??

Trouwens, en mn moeder was de persoon die afgelopen maandagavond ineens met seksuele voorlichting begon, en zij: moeten we niet een doosje condooms voor je gaan kopen? dus, ik snap dat mens nu echt ff niet
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 10:11
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Ze houdt van je en wil het ergste voorkomen. Daarom is ze nu even zo boos, maar dat komt wel goed. Een dag niet bij je vriendin zijn overleef je wel. Dat ze zegt dat ze haar baan op moet geven om jullie in de gaten te houden, dat is natuurlijk overdreven. Ze is bezorgd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 11:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat een vreemd verhaal. Je moeder biedt wel aan condooms voor je te kopen, maar begint over haar baan opzeggen als je met je vriendin ligt te knuffelen? Dit strookt niet met elkaar.

Misschien dat het voor je ouders ook gewoon even wennen is dat jij volwassen wordt en dat ze nog niet helemaal weten wat ze ervan moeten denken. Laat in het gesprek weten dat je goed nagedacht hebt over je acties, dat je bekend bent met de risico's en weet hoe je voorzorgsmaatregelen moet nemen, en dat je er met je vriendin ook open over kunt praten (als dat inderdaad kan). Op die manier zou je je ouders een beetje gerust kunnen stellen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 12:04
Verwijderd
Ik zou tegen haar zeggen dat je 18 bent en heus wel weet wat je wel en niet moet doen met je vriendin, dat jullie altijd voorzorgsmaatregelen zullen treffen en dat ze echt niet bang hoeft te zijn. Je kan er ook nog aan toevoegen dat je nooit iets zal doen wanneer je vriendin dat niet wil. Ik denk dat ze dan wel even gerustgesteld is. Maar ik zou vandaag gewoon even niet naar je vriendin gaan, dat kan morgen ook wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 08:07
Verwijderd
oke, ik heb eens een goed gesprek gehad met mn ouders, en ze zijn idd ongerust. volgens hun gaat alles te snel als je al horizontaal bezig bent... nja, heb het dus allemaal rustig besproken, en ze hebben er vrede mee op een veilige manier
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 08:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
na 4 maanden... is te snel?

Rare ouders.

Fijn dat het nu weer in orde is!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 13:46
JustADreamer
JustADreamer is offline
Vooral als je al 18 bent en ze vinden het na 4 maanden nog te snel gaan. Daarbij was je gewoon aan het knuffelen, kom op zeg!

Anyway, geniet van je verworven vrijheid!
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 16:08
@my
Avatar van @my
@my is offline
ik denk dat dit vrij normaal is.
je ouders willen je waarschijnlijk even voorlichten.
(het zo genaamde vader zoon praatje)......kom je wel goed van af.
en dat ze je nog als een kleuter behandelen : miss moet je ze even duidelijk maken dat je meer zelf wil doen.

tips voor je gesprekje vanavond.
wees altijd eerlijk...het zijn je ouders ze komen er ooit toch wel achter als je hebt gelogen.
verder denk ik dat je er niet zo veel zorgen over moet maken.

miss heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Help Sociale Angst
Hksdnwl
6 06-07-2015 09:16
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Kijk niet achterom
tiram
115 14-11-2004 20:43
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.