Oud 19-06-2006, 02:29
Werleman
ik ben in de MAVO en ik heb een her examen morgen kan iemend me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 11:07
Verwijderd
Tja, ik kan je alleen aanraden even goed te kijken hoe je dingen als namen, adressen, de datum, plaatsnaam, groeten et cetera moet noteren én enkele standaardzinnen uit je hoofd te leren. Heb je geen boek?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:22
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
En niet bijvoorbeeld I'm of can't typen, maar I am en can not. Let ook op een passende afsluiting.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:43
Verwijderd
http://www.digischool.nl/en/schrijfv...1/briefzak.htm

Hier een link waarmee je ze zelfs kant en klaar kan aanpassen. De volgorde en gegevens zijn er te vinden. Mijn voorbeeld werd:

Citaat:
Mr Soija
Moderne Talen 1
2006 Scholieren.com
The Netherlands

Werleman
Moderne Talen 2
2006 Scholieren.com


19th June, 2006

Subject: A "formal letter"

Dear Sir/Madam ,

In reply to your letter of ... [datum] Thank you very much for ... I would be very pleased, if ... Could you please let me know, whether you agree with ... If you have any further questions, please do not hesitate to contact us. Thank you very much.

Yours sincerely,



Christiano Soija
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:50
Naomi2134
Naomi2134 is offline
die voorbeeld brief is fout!
want als je Dear Sir/Madam in de aanhef gebruikt moet je afsluiten met Yours faithfully,
en als je een naam weet in de aanhef bijvoorbeeld Dear Ms. Sanchez dan gebruik je Yours sincerely..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Naomi2134 schreef op 21-06-2006 @ 22:50 :
die voorbeeld brief is fout!
want als je Dear Sir/Madam in de aanhef gebruikt moet je afsluiten met Yours faithfully,
en als je een naam weet in de aanhef bijvoorbeeld Dear Ms. Sanchez dan gebruik je Yours sincerely..
oh ja? wrom heb ik dat nooit geleerd dan?
ik heb zelf voor de optie sincerely gekozen btw, maar die brief gaf me die optie ook
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Naomi2134 schreef op 21-06-2006 @ 22:50 :
die voorbeeld brief is fout!
want als je Dear Sir/Madam in de aanhef gebruikt moet je afsluiten met Yours faithfully,
en als je een naam weet in de aanhef bijvoorbeeld Dear Ms. Sanchez dan gebruik je Yours sincerely..
Sinds wanneer is dat? Noooit van gehoord hoor. De aanhef en afsluiting staan compleet los van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 12:54
Ndimension
Ndimension is offline
Hoe je een brief afsluit is niet per se afhankelijk van de aanhef, maar als je bijvoorbeeld als aanhef zou schrijven:

"Yooo niggaah!!! Wassup, bitch!"

...en af zou sluiten met:

"Yours faithfully"

...dan is dat nogal misplaats.

Maar als je een brief afsluit kijk je naar wie je het hebt geschreven en hoe de rest van je brief is geschreven.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 22-06-2006 @ 13:54 :
Hoe je een brief afsluit is niet per se afhankelijk van de aanhef, maar als je bijvoorbeeld als aanhef zou schrijven:

"Yooo niggaah!!! Wassup, bitch!"

...en af zou sluiten met:

"Yours faithfully"

...dan is dat nogal misplaats.

Maar als je een brief afsluit kijk je naar wie je het hebt geschreven en hoe de rest van je brief is geschreven.
Natuurlijk, beide zaken zijn wel afhankelijk van de stijl, en op die manier ook afhankelijk van elkaar. Maar het is niet zo dat de ene aanhef per sé de andere afsluiter nodig heeft, als beide formeel zijn, is het prima.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:29
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-06-2006 @ 10:17 :
Sinds wanneer is dat? Noooit van gehoord hoor. De aanhef en afsluiting staan compleet los van elkaar.
Niet helemaal. Als je de aanhef begint met Dear Sir/Madam kun je voor de slotformule kiezen uit Yours faithfully of Yours truly. Indien je in de aanhef de achternaam van de geadresseerde gebruikt kun je voor de slotformule kiezen uit Yours sincerely of Yours truly.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 19:09
Verwijderd
wist ik echt niet

truly is dus safe altijd goed
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 23:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Naomi2134 schreef op 21-06-2006 @ 22:50 :
die voorbeeld brief is fout!
want als je Dear Sir/Madam in de aanhef gebruikt moet je afsluiten met Yours faithfully,
en als je een naam weet in de aanhef bijvoorbeeld Dear Ms. Sanchez dan gebruik je Yours sincerely..
Dit is er ook ingestampt bij ons op school en werd echt fout gerekend als je het had omgewisseld. En ik heb 4 jaar tweetalig vwo gedaan, en de native speaker (docente engels die in engeland is geboren en opgegroeid en hier nu engels geeft) zei ook dat dat zo moest. Dus ik ben er redelijk van overtuigd dat de aanheft en afsluiting wel degelijk aan elkaar gelinkt zijn.

edit: *kijkt in woordenboek*
Citaat:
De slotformule is afhankelijk van de aanheft die u in de brief heeft gekozen. Indien u de aangeschrevene in de aanhef bij de naam heeft genoemd, kunt u het best kiezen voor: Yours sincerely / Yours truly. Bij een onpersoonlijker aanhef (Dear Sir / Madam) kunt u gebruik maken van de slotformule: Yours faithfully / Yours truly. Al deze formules komen overeen met het Nederlandse: Hoogachtend / Met vriendelijke groet.
dat dus
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan

Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 12:04
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 23-06-2006 @ 20:09 :
wist ik echt niet

truly is dus safe altijd goed
Yours truly is toch alleen bij mensen die je goed kent?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 30-06-2006 @ 13:04 :
Yours truly is toch alleen bij mensen die je goed kent?
nee, dat was formeel, volgens mij
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 20:00
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 30-06-2006 @ 19:39 :
nee, dat was formeel, volgens mij
Ik dacht dat dat juist yours faithfully was. Yours truly klinkt nogal als: je bent een goede vriend en daarom ben ik de jouwe onderaan de brief.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 20:23
Verwijderd
moet je topic doorlezen, dan staan er drie formele afsluitingen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 22:53
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
maar je kan ook met greeetingz afsluiten
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 11:11
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Tink* schreef op 30-06-2006 @ 13:04 :
Yours truly is toch alleen bij mensen die je goed kent?
Zie in dat verband de reply van TopDrop. Overigens staat dit ook in mijn vorige reply vermeld.

Offtopic: @TopDrop: Heb jij soms ook het Standaard Woordenboek Engels/Nederlands-Nederlands/Engels?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2008, 08:24
Natsuhi1989
Het is yours faithfully in dit geval, aangezien je bij de aanhef laat weten dat je niet weet of het om een man of vrouw gaat. Aanhef en afsluiting zijn in dit geval wel aan elkaar verbonden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 09:48
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Up
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Samenvatting formele brief engels goed..
Laar94
0 14-02-2013 18:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels formele brief
Robinnnnn1
7 30-03-2012 23:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Engels] Brieftentamen
duivelaartje
10 20-12-2005 15:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.